Illusiane 20.08.2009 20:31
Cazz smiler ærbødigt til Devyn, inden hans opmærksomhed rettes imod en puslen i underskoven, lidt derfra. Han bevæger sig lydløst op af vandet, og sidder helt stille et kort øjeblik, før han med overnaturlig fart spurter afsted igennem skoven, med det lyslilla hår blafrende en anelse i vinden.
Kort efter høres et højt skrigfra en hjort, før alt bliver stille, dødstille. Ikke en fugl siger noget, og selv vandfaldet syntes at have dæmpet sig en anelse.
*spole like... 5 minutter*
Cazz skyller blodet fra hjorten af i en i lille skovbæk. Det er fordelen ved at jage i bar overkrop- sporene er lettere at få af.
Han bevæger sig tilbage imod Devyn, med faste skridt gennem skoven. en streg af udtværet blod har dog undgået hans blik, på siden af den ene kind, og det er med dette udseende at han træder ned i vandet.
"Undskyld min uhøflighed frøken, jeg skulle lige løbe et ærinde" siger han, smiler og stryger håret tilbage, væk fra øjnene og panden.
"Det er sært du aldrig har hørt de ord før. Du er meget smuk. måske den smukkeste kvinde jeg har set i ugevis- og du ved, der er mange kvinder i dette land" han ler lavt, trækker en sølvdolk, og betragter den med en skeptisk mine. den havde fået en ridse, sandsynligvis fra en af hjortens sprællende hove.
"Hvad jeg er for et væsen?" han fanger sollyset med dolkens klinge, og sender et lysglimt ned på det funklende vand.
"har du, min skønne, aldrig set en rigtig mand før?" siger han, og hæver et øjenbryn, med det skæve smil spillende på læben. Forsigtigt, ganske forsigtigt lader han en hånd kærtegne Devyns hår..