Hun var nu ankommet til et vandfald. Et vandfald der givet vis også var på kortet, men ligemeget syntes det at hjælpe den rødhårede pige. En irriteret lyd undslap hendes læber, som hun satte sig ned i grasset, ikke langt fra det brusende vand. Her sad hun en rum tid og kiggede tom på vandet, der klukkede afsted og lød til at være ganske glad for livet. Uretfærdigt. Amy møvede sig frem, smed sine sko og strømper, og satte fødderne ned i det forfriskende vand. Det var faktisk mere rart end hun først havde antaget. Hun lagde sig derefter ned på ryggen, stadig med fødderne i vandet og holdte kortet op foran sine øjne. "Hvad jeg ikke ville give, for at kunne læse lige nu.." kom der hviskende fra hende, som øjnene spejdede over det brune kort.
1 2
One liar of a map...
Hobbit 22.09.2014 19:29
Amy var utilfreds med tilværelsen endnu engang. Igen, var den unge halvvoksne tøs taget ud for at finde rigdomme og skatte. Denne gang i Medanien. Ikke helt uden at fare sammen ved hver en lyd. Hun vidste nemlig godt at det var heromkring den skole lå, som nogle af gadebørnene var blevet sendt på efter indfangelse. Det var ikke lige hendes kop the hvis hun skulle være ærlig. Hun havde begivet sig afsted på en flerdagsrejse, til fods, og var nu endelig ankommet. Hun havde fået tilraget sig et kort. Nærmere et skattekort for at være mere præcis. Men Amy var begyndt at mistænke hvorvidt det var troværdigt eller ej. Det virkede bare så ægte! måden det var tegnet på, de små hints, som hun naturligvis ikke kunne læse, og bare generelt hvor detaljeret det var. Hun var nu ankommet til et vandfald. Et vandfald der givet vis også var på kortet, men ligemeget syntes det at hjælpe den rødhårede pige. En irriteret lyd undslap hendes læber, som hun satte sig ned i grasset, ikke langt fra det brusende vand. Her sad hun en rum tid og kiggede tom på vandet, der klukkede afsted og lød til at være ganske glad for livet. Uretfærdigt. Amy møvede sig frem, smed sine sko og strømper, og satte fødderne ned i det forfriskende vand. Det var faktisk mere rart end hun først havde antaget. Hun lagde sig derefter ned på ryggen, stadig med fødderne i vandet og holdte kortet op foran sine øjne. "Hvad jeg ikke ville give, for at kunne læse lige nu.." kom der hviskende fra hende, som øjnene spejdede over det brune kort.
KraveKage 25.09.2014 17:10
Ray havde begivet sig ud fra skolens område og begivet sig ned imod vandfaldet, væk fra alt ballade og alle de mange lektier og lærer der var på skolen. Ray var i hans menneske form da han kom ned til vandfaldet, han stod længe og kiggede oppe fra toppen af vandfaldet, han havde ikke set Amy der var ved bunden af vandfaldet heller ikke engang lugtede hende.Ray stod som han altid gjord i hans kun short og bar overkrop, han kiggede kort ned af vandet inden han kort efter sprang ned oppe fra toppen af vandfaldet. han ramte vandet sådan man kunne hører det hvis man var i nærheden, Ray kom op til overfalden af vandet og rystede kort på hovedet for at få vandet væk fra øjne, han fik så der efter øje på Amy som lå på ryggen og kiggede på et stykke papir, han svømmede derefter hen imod vand kanten hvor efter han hev sig op, når Ray overkrop var våd kunne man rigtig meget se hans muskler på hans krop.
Ray gik et lille skridt over imod Amy og kiggede blot på hende uden rigtig at sige noget, han så blot på hende og smilede lidt. gad vide om hun går på skolen også tænkte han.
Hobbit 27.09.2014 14:27
Et stykke tid havde hun lagt der og ladt sine øjne spejde hen over kortet, i et desperat forsøg på at finde en eller anden form for hint til hvor hun skulle gå hen. Men lige meget syntes det at hjælpe hende. Til sidst sukkede hun dybt, slap taget i kortet, som lagde sig ned over hendes hoved, og dannede en let mørke for hendes øjne, selvom solen stadig ramte igennem papiret, og Amy lod sine arme falde ud til siden. Og her lå hun så bare med let lukkede øjne og slappede af. Indtil lyden af vand der blev brudt nåede hendes øre og hun satte sig op med et ryk. Kortet dalede ned i hendes skød, mens hun kiggede sig fribrilsk rundt efter en skikkelse. Men hun kunne umildbart intet se, og helt tæt på lød det heller ikke til at være. Hun rystede let på sit hoved, og lagde sig ned på ryggen igen. "Det er rent indbildning Amy.. Tag dig sammen. tænkte hun kort for sig selv.Amy rokkede let sine fødder frem og tilbage i vandet og nød følelsen derfra. Det var først et godt stykke tid senere, at det stikkede let, som om nogen holdte øje med hende. Hun åbnede øjnene brat op og kiggede til siden, hvor der nu stod en på cirka hendes alder. det gik hun i hvert fald ud fra at han var. Hendes øjne var store som hun kiggede på ham. Store af frygt for hvad der skulle ske. Normalvis var hun ikke vant til at folk umildbart kunne snige sig ind på hende.
Hun satte sig op med et ryk og skubbede sig selv væk fra breden og den ny ankommende. Hun havde trukket benene til sig og kiggede nu blot på ham, stadig forskrækket, overrasket og lidt bange. "Hvem er du?"
KraveKage 27.09.2014 18:28
Ray Så at denne pige ikke så glad ud på den måde hun så på ham på, han smilede kort til hende og satte sig på hug og smilede igen " bare rolig du har ingen grund til at frygte mig, jeg gør dig skam ikke noget" han rakte hånden ud imod hende " mit navn er Ray og dit? " sagde han med et venligt blik imens han holde blikket på hende, han vil godt kunne forstå hvis hun ikke vil hilse på ham, for hvilken person tog også fat i en fremmede mands hånd, bare sådan.Ray kunne stadigvæk ikke lade være med at tænke om hun kom fra skolen af, hendes påklædning fortalte ham nogen ting som han ikke var sikker på. " men lad mig hjælpe dig lidt hvis jeg var farlig eller hvis jeg ville dig ondt, tror du så ikke der var sket noget nu, for der vil jo ikke være nogen grund til at hilse på dem eller sige mit navn til dig, hvis jeg ikke kom med fred" smilte han til hende.
Ray var ikke en ond person han kunne bare godt virke ligeglad med folk der ikke var som ham, eller folk som troede de var noget de ikke var, men denne unge pige havde ikke opført sig på den måde så hun havde intet at frygte.
Hobbit 05.10.2014 22:22
Det var et rent held at Amy ikke havde trykket den lille kniv hun havde i bæltet. Men det var naturligvis fordi at hun var elendig til at bruge våben, så ingen grund til at gøre sig selv til en endnu større målskive end hun i forvejen var. Såfrem han ønskede at gøre hende ondt. Noget han dog forsøgte at forklare hende at han ikke ville. Alt for mange gange havde hun hørt at folk ikke ville gøre hende ondt, og så havde de alligevel gjort det. Han virkede dog oprigtig og da hun ikke kom på disse egne tit, gjorde det vel intet at fortælle sit navn. Eller noget af det. "Amy..." svarede hun, mens hun blot kiggede på hans hånd uden at gøre mine til at tage imod den overhovedet.Et skævt smil kom frem på hendes læber, mens hun løftede et øjenbryn af ham. "Naivt at sige. Du har ikke befundet dig meget i hovedstaden har du?" med den udtalelse han havde sagt og hans oprigtige og sande ansigtsudtryk, var det tydeligt at han ikke ønskede hende ondt. og selvom hendes ord kunne lyde som en fornærmelse, var det ikke meningen. Amy sagde bare ting ud af ingen ting. "I hovedstaden er det netop det mange ville gøre. Men jeg tror dig. Du ser oprigtig ud. En sjældenhed.. og mangelvare." svarede hun, selvom hun stadig ikke tog imod hans hånd og rejse sig ved egen hjælp. Nok havde hun konstateret at han ikke var en trussel mod hende, men det betød ikke at hun ønskede at komme tættere på lige med det samme. Hun kunne jo tage fejl.
KraveKage 21.10.2014 16:53
Ray smilede til hende og fjernede hånden efter noget tid hvor hun ikke har ville tag imod han hjælp " hovedstaden .....nej ikke rigtig men har dog overvejet at jeg skulle bevæge mig der ind en dag men hvornår det ved jeg ikke lige ." han trak sig et skridt tilbage sådan de ikke stod for tæt på hinanden, for selvom hun ikke så særlig farlig ud kunne hun jo overraske.Ray satte sig over på en lille træstub som var ved siden af ham han satte sig godt til rette og kiggede over på hende " så Amy hvor du fra og hvad er du for en pige " sagde han nysgerrigt, Ray tog noralt aldrig kontakt il andre mennesker hverken på skolen eller ude i det fri, men at snakke med hende var noget han åbenbart lige havde lyst til.
" du behøver selvfølgelig ikke at svare på det hvis du ikke vil " smilede han til hende
Hobbit 22.10.2014 15:43
Amy kiggede lidt på ham med hovedet let på skrå. Som var hun nysgerrig. Det virkede lidt som om at han ikke forstod hvordan hovedstaden hang sammen, med mindre man tilhørte en højere klasse end underklassen. hun anede selvfølgelig intet om hvor han stod rent finansielt og var heller ikke det hun var mest interesseret i at vide. "Hovedstaden er ikke et feriested.. I hvert fald ikke hvis du er uheldig at møde de forkerte personer. Nok er hovedstaden hjemsted for lysets dronning, men jeg tror ikke engang hun forstår hvor mange forbrydelser der sker i den by." der faldte altid noget dystert over hendes stemme når hun snakkede om hovedstaden. Hun havde aldrig rigtig været oppe i det højere dele af byen hvor de rige boede. Enkelte gange, for at stjæle, men det var også farligt at være der. Meget endda. Specielt efter skolen var kommet til, hvor de ligefrem indfangede gadebørn for at sende dem væk. Amy gøs helt ved tanken. "Og hvis du er rigtig uheldig, bliver du taget til fange af byvagterne og ført ud af byen til en eller anden... anstalt eller hvad de nu mener det er." hun havde mistet mange i banden på grund af det."Hovedstaden.. Jeg går i hvert fald ud fra det er der jeg er født.." hvad hun var for en pige vidste hun ikke helt hvordan hun skulle besvare. Var det om hvad hun lavede, for så var hun gadebarn med et ret så farligt arbejde i form af tyverig. "Og hvad jeg er for en.. det tror jeg kommer meget an på hvem der kigger." svarede hun. Hun havde lige nu ikke lyst til at gå mere i detaljer omkring det. Det kunne bruges imod hende hvis alt gik galt.
"Men hvem er du, Ray? Så vidt jeg ved blev landsbyen her i Medanien brændt ned.." Han kunne være en overlevende derfra, men det virkede bare ikke helt rigtig i hendes hoved. Det virkede han alt for rolig til.
KraveKage 02.11.2014 22:40
Ray smilede lidt, de ting hun sagde til ham fik ham blot til at undre sig over hvad hun var endnu mere " ser de jeg kan fornemme de ikke helt rigtig vil fortælle hvem de er, de rytme i hjertet banker anderledes nogen gange" sagde han lumsk men stadigvæk med et smil på læben." men det er da alligevel utrolig meget de ved om byen de må bruge meget tid der, ikke lige som mig ser de hvis nu jeg fortæller dig en hemmelighed " sagde han og holde en pause hvor efter han tog nogle skridt tætter på hende og forsatte " så fortæller de mig hvem du er og hvad de laver, men som den gentleman jeg er vil jeg gerne have du siger hvem du er først, så skal jeg nok fortæller hvem jeg er til dig "
Ray stirede blot på hende for at holde blikket og mest af alt for at virke som han mente det, men stadigvæk med en attitude som hun ikke havde noget at frygte overfor ham, med mindre hun selvfølgelig var en pige der var bange for ulve men det kunne han ikke sige endnu han vil vente og se hvad hun gjorde eller sagde.
Hobbit 03.11.2014 18:06
Amy kiggede instinktivt ned af sig selv og lagde sin hånd hen over hjertet. Ikke at det hjalp en disse, men hun brød sig virkelig ikke om at andre kunne læse dele af hendes kropssprog så nemt. Specielt når det var hendes organer der gav hende væk! "Hvorfor skulle jeg også fortælle det.. Det er ikke ligefrem super fedt at være mig." kom der lidt fjentligt fra hende, selvom det var tydeligt at se i hendes øjne, at hun var en lille smule rystet over at han bare umildbart kunne komme ud med en konklussion så præcis."Meget gentleman agtigt." fnøs Amy vantro og kiggede vagtsomt på ham. "Jeg er fra hovedstaden, hvis du ikke allerede skulle havde gættet det og jeg er opvokset på gaden. Hvilket tilfældigvis gør mig til et gadebarn. Tilfreds?" spurgte hun, mens hun bakkede lidt som han gik tættere på hende. Hun kiggede hårdt og fast på ham og havde en lille aura af, at hun ikke bare sådan umildbart lod sig overvinde. Hverken fysisk eller psykisk. Selvom det fysiske plan var begrænset, da hun faktisk mest af alt ikke var særlig stærk. "Din tur."
KraveKage 05.11.2014 19:40
Ray lyttede og bevægede sig ikke mere efter hun havde fortalt om sig selv, " det har ikke noget med om jeg er tilfreds eller aj at gøre jeg vil blot vide hvem du var og hvad du var" sagde han med et kort smil på læben, han satte sig på hug og kiggede direkte på hende" du behøver ikke at være bange jeg vil dig intet ondt, men ser du der er en skole som vil tag sig af dig hvis du ikke ønsker at bo på gaden, ser du normalt er jeg elev på Tywingskolen, jeg snakker kun med mine egne, opsøger ingen andre af de børn der bor på skolen, du er faktisk det første menneske jeg har henvendt mig til." han rejste sig op igen og gik 4 skridt tilbage imens han stadigvæk holde blikket på hende." men som sagt noget for noget, men bare rolig du skal ikke blive bange for mig " sagde han bestemt inden, han smertefuldt begynde at forvandle sig til ulv, det tog ikke langtid men smerte var der under forvandlingen.
Ray var nu i ulve form hans blik var direkte i Amy, og en være person der var bange for ulve vil virkelig være bange nu.
Hobbit 05.11.2014 21:19
Amy så stadig lidt mistroisk på ham. "Hvorfor var det nødvendigt at vide hvad jeg er. Det du har fået at vide ændrede alligevel ikke meget omkring det her meget spontane møde. Og hvis jeg skulle havde været farlig - hvilket jeg lige vil understege at jeg ikke er i øjeblikket - så havde jeg nok ikke sagt det." kommentede den rødhårede med noget der kunne strække sig til at være et skævt smil. Der skulle stadig arbejdes lidt på det dog.Da han satte sig på hug, rynkede hun sine bryn og tog et skridt tilbage. det ene øjenbryn blev løftet hvorefter hun rystede på hovedet. "Jeg føler mig meget smigret over at være det første menneske du har taget kontakt til. Men faktum er, at jeg er for gammel til at skolen vil ofre resurser på mig. Desuden er jeg nok et gadebarn, men jeg har trods alt stadig min frihed. Og den bliver mig frarøvet hvis du eller byvagterne for mig sat på den forbandede skole." Det var ret tydeligt at fornemme at Amy ikke ligefrem var fan af at skulle gå i skole. Hun havde rigeligt andet at lave!
Amy var helt ærlig ikke sikker på at hun skulle tro ham, og uden at bevæge andet end øjnene, kiggede hun rundt efter en flugtvej hvis det skulle blive nødvendigt. herefter begyndte han at forvandle sig.. Amy havde set Caitlin blive en kat, mange gange før, men det var aldrig smertefuldt. Det så det her ud til at være! Meget endda. hendes øjne voksede, og hun bakkede nogle få skridt ekstra, mens hun så vagtsom på ham. "Det forklare hvad du mener med din egen art.." kom der meget stille og tørt fra Amy som ikke helt kunne finde ud af om hun skulle blive eller flygte.
KraveKage 27.12.2014 17:03
Ray forvandlede sig om igen, mest af alt fordi han kunne ikke rigtig snakke når han var ulv, og ikke altid kunne han huske sine med mennesker, og han vil ikke skade nogen så derfor.Han kiggede på hende da han var forvandlede om igen han pustede og trak vejret meget dybt, det var meget hårdt at forvandle sig og det tog også en del på energien.
" du ligner ikke en der er over 18 så du er ikke for gammel, og hvad der angår frihed så har du alt den frihed du vil have, men mest af alt du skal vide hvis du mangler et sted at sove når den kolde vinter nætter kommer er du velkommen til at søge imod skolen, og bare rolig der er ingen der opdagere det."
Ray kunne ikke lade være med at være hjælpende overfor hende, også selvom hun på en måde fortalte ham at hun ikke havde brug for hjælp, men det var en måde han bare ikke kunne lade være med at være overfor hende
Hobbit 27.12.2014 17:12
Drengen forvandlede sig tilbage igen og Amy trak vejret lidt mere roligt. Hun var dog nu klar over at han ikke ligefrem var ufarlig. En stor ulv var ikke det samme som en fluffy kanin! Hun kiggede lidt vagtsomt på ham, men gjorde trods alt ikke tegn på at flygte. Hendes blik fjernede sig utrolig nok fra ham som han begyndte at tale igen. "Jeg er 17, men snart 18 år gammel. Jeg bliver voksen i vintermånederne, så hvad end det ville hjælpe, vil det ikke hjælpe nok. Nej, jeg finder min egen vej, som jeg alle dage har gjort. Jeg regner ikke med at det er noget du forstår." svarede hun roligt og endnu engang afviste Amy hjælp fra andre. Det var en grum og meget dårlig vane hun havde fået. Hun brød sig ikke om det, for selvom det ikke var sådan, så følte Amy sig ubeskrivelig svag og ynkelig når hun havde brug for hjælp. Så ville hun hellere fryse halen af! Dertil havde hun også et enkelt sted hun kunne tage hen. Hun havde trods alt værelset på kroen som tilflugtsted, så længe hun arbejdede nede i kroen. Noget hun heller ikke helt viste hvordan hun skulle tage.Amy tog det gule pergament op til sig igen og kiggede på det. Det var dog stadig hieroglyffer for hendes øjne og hun endte med til sidst af pakke kortet opgivende sammen og stoppe det ned i den mindre skintaske ved hende side. "Men sig mig, Ray. Hvorfor besluttede du at skolen var dette valg for dig?" endte hun til sidst med at spørge. Nok nærede hun en del frygt for hans ulveside, men hun skulle ikke til at påstå at hun ikke fandt ham interessant. Hun kunne vel lige så godt snakke lidt. Hvad skade kunne det gøre.
KraveKage 27.12.2014 18:16
Ray kiggede blot på Amy endnu engang afviste hun hans hjælp, uden set hvad han prøvede på ville hun bare ikke tag imod hjælp, hun måtte have haft en hård barndom eller have oplevet noget hårdt som havde påvirket hende på en måde, eller så stolede hun bare ikke på andre ind sig selv. " jeg forstår " sagde han blot med en skuffende tone i hans stemme.Ray kiggede på det hun smed i tasken men vil ikke blande sig indtil det, og han var også fri for at spørger indtil det. " jeg ved det faktisk ikke, tror ikke skolen var det rigtige til mig men, at blive jaget af andre væsner her i dette land det er ikke mig, plus gratis mad og tøj og seng, siger jeg ikke nej til, og har fået mit eget værelse på grund af min alder, så jeg kan til hver en tid hoppe ud af vinduet og forlade skolen, selvom vi ikke rigtig må, men der er ingen der har opdaget at jeg er væk så det er okay"
Han gik lidt tætter på hende og til sidst satte han sig ved siden af hende. " hører her Amy jeg ved ikke hvad du har været igennem og du skal heller ikke sige det hvis du ikke vil, men jeg vil og kan hjælpe dig hvis du siger du gerne vil have det"
Hobbit 27.12.2014 22:02
Amy kiggede lidt på ham. Det lyder ikke helt slemt dog, selvom hun ikke rigtig kunne bestemme sig til hvordan hun havde det omkring det. Hun var meget splittet. Hun havde dog stadig følelsen af at man ville være fanget. "Lyder ikke så slemt. Men du er stadig underlagt regler og er ikke fri. Dog er det rart at slippe for at blive jagtet. Men hvad vis de opdager dig? Så er det sgu nok ikke så sjovt mere." Hun kunne ikke helt forstå situationen. Amy var ikke typen der ville stå til ansvar for nogen eller noget. I hvert fald ikke hvad angik regler.Amy kiggede efter ham og som han satte sig ved siden af hende. Den her gang flyttede hun sig dog ikke nogen steder men blev blot siddende hvor hun var. Imponerende nok. Hun kom med et lille grin. "Right.. Hør, jeg sætter pris på det, men tvivler stærkt på at der er noget du kan gøre. Har også ungerne at se efter. Selvom.. jeg overvejer at sende dem i skole. Den lille døde sidste vinter.. på grund af kulden." svarede hun og forsøgte at lade hver med at blive påvirket af det. Det kunne ikke helt lade sig gøre, men hun gjorde et overordentlig godt forsøg og kunne næsten skjule det.
KraveKage 27.12.2014 22:17
Ray trak vejret dybt som om han tog en beslutning som ikke bare var hvilken som helst beslutning " bare rolig de opdagere mig ikke, for der er aldrig nogen der tjekker værelset og ikke mit " smilede han kort, men tog så der efter fat i hendes hånd " hører her Amy du kan komme og bo som du vil på mit værelse, du må gerne tag ungerne med for jeg bruger for det meste ikke tiden der, eller bare for dig selv og jeg ved at jeg kan hjælpe dig, kan fornemme det du vil bare ikke have at jeg hjælper dig."Han slap hendes hånd igen og kiggede på hende og sad blot og kiggede på hende i noget tid uden rigtig at sige noget, " jeg tvinger dig ikke til at gå på skolen og de tvinger ikke mig til det men mad og hus ly er det som er vigtigst og det for en til at overleve, mig jeg kunne sagtens overleve ude i naturen på egen hånd, men hey hvad er sjovt ved det så kan man ikke gå rundt på skolen og drille lærerne som er på skolen " smilede han, Ray havde lavet meget ballade på skolen både på den ene og den anden måde, men det var ikke noget han følte hun skulle vide lige nu.
Hobbit 27.12.2014 23:03
Amy løftede et øjenbryn. "Lyder mærkeligt." svarede hun og kom med et lille hop som hans hånd rørte hende. Hun var virkelig ikke vant til berøring af nogen art. Amy flyttede den dog ikke, men fjernede sit blik igen og kiggede på vandet. "Det betyder at jeg skal havde dem ud af hovedestaden og tilbage igen. Tak for tilbudet. Men tror det vil være nemmere hvis.. Hvis byvagterne fandt dem og tog dem med til skolen. På den måde har de en fremtid.. andet end gadebørn.. Ikk?" hun kiggede lidt spørgende på ham. Hun var ikke helt sikker på om det var det rigtige at gøre..Amy kom med et fnis og rystede grinende på hovedet. "Drille lærerne? Seriøst?" grinede hun. At lave ballade var hvad Amy kendte til, og hun lavede det tit!
Hun bed sig lidt i læben og kiggede på Ray. "Hey, kan du læse?"
KraveKage 28.12.2014 21:46
Ray nikkede lidt af det hele " det er dit valg men vil bare gerne have at du forstå jeg kan hjælpe dig, jeg kan gør det hele nemmere for dig " sagde han med en venligt smil, han kiggede på hende og begyndte at grine lidt da hun spurgte om han kunne læse." læse jeg det kan jeg ellers vil det være svært at gå i skole " drillede han hende.
Ray lagde sig ned på ryggen og kiggede op på himlen " hvorfor du har måske problemer med at læse det du lige før smed ned i din taske ". sagde han roligt, Ray kiggede op på hende imens han lå ned på jorden for da hun sad op så var hun lidt højere oppe ind han var.
" hvis jeg må spørger om noget er de ikke for ung til at have børn Amy eller er det måske blot dine søskende ". hvis det var hendes børn vil han være overrasket, men på den anden side det var hendes valg hvis det var.
Hobbit 28.12.2014 21:57
Amy kiggede lidt på ham og vidste ikke rigtig hvad for en indvending hun skulle komme med den her gang. Hun havde alligevel ikke forstand på hvad han var i stand til. Men hun var stadig ikke typen der umildbart spurgte om hjælp, selvom han tilbød det. Det var dog rart at høre.Amy kiggede lidt ned på sine hænder og rømmede sig lidt. "Yeah.. øhm.. jeg kan ikke læse." svarede hun og tog kortet op af tasken og gav det til ham. Det ville ikke tage lang tid for et lidt vant øjne, at erfare at det var et kort der viste frem til noget gemt. Men hvor god hun end var til kort, kunne hun ikke løse gåden, da hun ikke kunne læse. Derfor havde hun ingen anelse om hvad der stod. Eller om det var en gåde eller bare tegn til hvad vej man skulle gå.
Amy begyndte at grine helt automatisk og kiggede på Ray med et stort smil. "De er ikke mine børn.. Det er andre gadebørn som jeg har taget til mig. De har det i forvejen ikke nemt, derfor samlede jeg en mindre gruppe, eller bande er det nærmere. Vi sørger for at hjælpe hinanden. Det er bedre end at være alene trods alt." svarede hun og kløede sig selv på næsen og sukkede let. "Jeg er forældreløs.. har aldrig mødt hverken min mor eller far. Ikke så vidt jeg selv ved i hvert fald."
KraveKage 28.12.2014 22:07
Ray smilede " jamen jeg skal da nok lige tag et kig på det, og hey jeg kan da lærer dig at læse hvis du gerne vil have det " sagde han og tog kortet for at læse det. " hmm.......tror det er en gåde hører her. Jeg er er våd men kan også være tør jeg er en del af et fald men jeg falder ikke, jeg kan ligge på bunden men kan også ligge på toppen hvor er jeg". han kiggede på vandfaldet og ned på der hvor vandfaldet rammede vandet, han kiggede på hende " tror du måske det er på bunden af den sø der, altså ved du hvad det er vi leder efter " sagde han og smilte han lyttede til hendes næste svar." en bande siger du, jamen jeg vil meget gerne hjælpe til i jeres bande hvis du vil have det, jeg kan skaffe mad og de nødvendige ting hvis det er du vil have det." Ray var måske nu lidt alt for hjælpsom, og det var derfor han nogen gange kom ud i problemer, men Ray var stor og stærk nok til at kunne klare sig selv.
1 2
Chatboks
IC-chat▽
Krystallandet