Asger
Våbensmed med egen værksted
snapefan 15.07.2023 13:27
Asger fulgte ham på vej imod sin smedje, han nikkede til folk de passerede på deres vej, selvom han ikke havde boet i byen længe kendte mange allerede til ham og han var kendt for altid at hjælpe hvor han kunne. Han skævede imod sit selskab
" nej det var ikke en rar oplevelse, orken kom endda op i mit private hjem, vækkede mig fra min søvn" måtte han indrømme, undlod den del med han havde ligget med bar dolk og været ved at sove tømmermænd ud, ikke ligefrem hans kønneste øjeblik...
Eller det tidspunkt man ønskede en fremmedes indtræden
" det koste mig dyrt og hårdt at få alt tilbage til normalen" erkendte han, heldigvis havde folk været gode til at hjælpe ham med at komme tilbage igen, det havde været ret rørende og viste ham at de måske alligevel værdsatte ham.
Han lytte til den andens fortælling, det fik et skævt smil frem på læben, det var alligevel en sjov fortælling som han næsten kunne se for sit indre. Han lo en smule og skævede til ham
" man kan sgu ikke stole på de katte altså" erkendte Asger, imens de drejede imod hans værksted
" selvom en nøgen ork vist ikke er et helt dårligt syn?" sagde han måske en smule drilsk.
" jeg hjalp en såret kat, den viste sig så at kunne tale og, ja det var så åbenbart et halvdyr, så jeg holder mig fra at være nær katte, man kan jo ikke regne med dem" måtte han indrømme muntert, dog ville han ikke fortælle for meget om den stakkels kat.
Asger stoppe op foran sit værksted, det var af en rimelig størrelse han lod dem begge træde ind før han kort nikkede til sin lærling
" jeg smutter lige op, se dig endelig omkring" lød det før han selv smutte op af en trappe der første til hans egen blog som lå over værkstedet. Der var to store ovne, og kedler med jern og varmt metal, flere arbejdsborde. Ambolte og på endevæggen var en udstilling med meget smukke våben, det var dem smeden havde speciale i.
De havde alle mulige former, nogle var små andre store, nogle kunne der sidde amuletter i, andre var mere smukke. Mange havde smukke indgraveret mønstre, man skulle ikke tro smedens store hænder kunne lave sådan smukke ting. Lærlingen var travlt optaget af at lave pilespidser, det var en rigtig lærlinge tjans...
Smeden vendte kort efter tilbage nu tomhændet, dog havde han taget en ny bluse på, den anden var alligevel blevet svedig. Blikket rette sig imod Oisin
" vi må heller smutte, før jeg begynder at arbejde" jokede han muntert, og gik imod døren ud.