Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Flygtning, tidligere soldat v. Mørket.

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 532 år

Højde / 180 cm

Citrus 06.06.2023 21:47

Minali forsøgte at stoppe det store brød ned i sin messengerbag til de 5 æg hun havde købt. Mens sælgeren var optaget med en anden kunde, sneg hun sig væk. Hun havde ikke nok til også at købe brødet og undskyldte sig selv med at bageren jo havde så mange i sin bod. Hendes skridt var hastige, men ikke løb. Det ville tiltrække for meget opmærksomhed. Hun skulle blot komme langt nok væk fra rækkevidde, at hverken vagter eller ejeren af boden kunne nå hende.

Det var blevet rutine. Hun længtes efter de dage, hvor hun for sit blotte selskab fik serveret fyrstelige måltider, når majoren havde hende under armen. Den slags var slut nu, og hun levede primært af almisser, tricktyveri og af og til af opgaver hun kunne skaffe sig. Det gjorde hende aldrig rig. Men det var nok til at klare det meste på lovlig vis – næsten.

En sidste gang så mørkelverkvinden sig over skulderen. Kun for at bumpe ind i en ung herre (Eamon ). Sammenstødet resulterede i at Minali mistede grebet på brødet. Hvor det kunne børstes, var æggene ikke så heldige, og 4 ud af 5 faldt ud af tasken og knustes på jorden.

”MIN MAD!”
råbte hun oprørt. De sorte øjne, der så imod den medansvarlige i koalitionen, fortalte at hun kunne skære hovedet af ham. Hvis bare hun havde haft en kniv…

Hvilket hun jo også havde.

Eamon

Eamon

Stalddreng

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 188 cm

snapefan 07.06.2023 09:43

Eamon var på marked denne dag, fordi han skulle hente noget mere mad til hestene, han havde fået strenge ordre på kun at købe en sæk og alle bytte penge skulle komme tilbage til staldmesteren. Det var derfor han nu stod ved en bod der netop solgte foder, meget omhyggelig med at sikre han fik det rette beløb tilbage, de blev lagt i læderpungen og i bukselommen. Derefter blev den tunge sæk løftede op på skulderen, han var ikke ligefrem den stærkeste men disse sække, var han van til at bærer måske en af grundende til den ranglede krop havde muskler. 

Han sikrede sig sækken var placeret godt, for så at begive sig ned ad gaden, måske lidt for fokuseret på at betragte et par letpåklædte kvinder, der prøvede at lokke mænd til sig. Til at han indså at ham og en kvinde var ved at kollidere. Som de ramte hinanden tabte han sækken så den lande meget tæt på hans ene fod, hvilket fik ham til at springe til siden for så at snuble over egne ben. Liggende på jorden satte hans sig op, skævede til sækken og sukkede som han bemærkede et hul i sækken, det lovede ikke godt!  Eamon vendte blikket imod hende, som hun brokkede sig et fnys slap ham " du kunne da lade være med at gå ind i mig? " svarede han en smule irriteret igen, imens han langsomt begyndte at komme på bene igen " se nu hestefoderposen også gået i stykker" vrissede han, mest af alt bange for hvad der ville ske når han vendte tilbage på gården.  
Knægten lignede ikke ligefrem en der udgjorde en trussel. Tøjet var beskidt, han stank af stald og på de blotte dele af kroppen kunne blå mærke ses, derudover var han ranglet, med en skæv næse der engang havde fået et ordenligt slag, kroppen muskuløs men for tynd. Blikket så på hende, imens han begyndte at prøve at binde et lille stykke reb om der hvor posen var gået i stykker. 
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 532 år

Højde / 180 cm

Citrus 26.07.2023 21:52
Minali bed tænderne sammen. -Vovede han at svare igen?!-
Ved nærmere eftersyn, kunne hun se at det ikke engang var det værd at starte en gadekamp over. Det ville tiltrække mere opmærksomhed i menneskemængden. Og han så ikke engang ud til at kunne præstere en værdig kamp. Æggene var væk, der var intet at gøre ved det. Brødet samlede hun op, pustede på og børstede før hun kom det tilbage i messenger tasken.

Hun så på hestefoderet, der så småt løb ned på jorden, og hurtigt fik hun en ide’.
Knægt, det er din heldige dag i dag! Hvis du hjælper mig, kan jeg skaffe dig ædelsten nok til fire gange disse sække hestefoder, plus det tabte. Overskuddet kan du gøre med som du vil. De fine damer bag dig, er jeg sikker på også ville værdsætte en donation”.

Med et skævt smil sendte hun et sigende nik hen mod glædespigerne, bag dem.
En hånd tilbød hun for at hjælpe ham op.
Hvad siger du?

Eamon

Eamon

Stalddreng

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 188 cm

snapefan 27.07.2023 22:24
Eamon var mest sur over det med fodret, fordi han vidste Mester Martin ville stikke ham en flad så hårdt, hvis han kom hjem med en ødelagt pose, og han havde ikke ligefrem brug for flere mærker på sin krop. Han stirrede surt på kvinden, betragtede hende samle brødet op før hun snakkede. Hans øjne blev en smule store ved hendes ord, og han kunne ikke lade være med at skæve hen imod de letpåklædte kvinder, det fik en rødlig farve til at sprede sig i hans kinder " men de vil ikke mig" sagde han ærligt, og lod hende hjælpe ham op at stå. 

Kort lod han hænderne børste lidt støv af sig, selvom det ikke gjorde tøjet renere, han skævede imod den fremmede og overvejede hendes tilbud. Men det var vel bedre at give det en chance? " hvad skal jeg gøre?" spurgte han, hævede det ene bryn imens han prøvede at virke mere alvorlig, ikke at det klædte hans ansigt. Der måtte vel være en hage ved det? ikke alle ville tilbyde en sølle stalddreng som ham betaling, de fleste ville faktisk helst holde afstand også fordi han lugtede af stald og sved. 
Han prøvede at stramme rebet om den åbnede sæk. 
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 532 år

Højde / 180 cm

Citrus 30.08.2023 20:28
Minalis øjne fulgte den unge knægts. Han havde tilsyneladende lysten, men følte sig mindreværdig af evner. Hun kørte øjnene hen over ham. Det var i bund og grund ikke så underligt. Han klædte sig i pjalter og snavs. Glædespigerne havde brug for penge for at overleve. Havde han været en mand i hendes hær, havde hun heller ikke haft lyst til at dele seng med ham, som han stod nu.

Det er ikke noget et par timer i badehuset ikke vil kunne klare” sagde Minali optimistisk.

Jeg har en hest… Han er lidt vild af sig. Jeg har brug for at han lærer hvem der bestemmer. Men han er for intelligent til at jeg kan benytte vold for at sætte mig i respekt. Jeg har brug for nogen der kan tæmme hans temperament, så han bliver bedre at omgå. Det er en nem opgave. Det vil ikke tage så lang tid”.

At ”hesten” slet ikke var en almindelig hest holdt hun for sig selv. Han ville tids nok finde ud af det.

Eamon

Eamon

Stalddreng

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 188 cm

snapefan 04.09.2023 00:02
Eamon stod stille som hun betragtede ham, nej han var ikke køn men hans tilstand var heller ikke selvforskyldt, det var hans mester der på ingen måder sørgede for ham, mere behandlet ham som et dyr eller en slave. Men så igen knægten  havde været dårligt behandlet siden fødsel, det meste af hans liv havde været i stalde, sovende i hø eller tæt op af dyr. 
Han hævede brynet en smule " sikker? selv dig?" spurgte han, der var intet ondt i hans ord, det var et spørgsmål af uvidenhed for hvordan man tiltalte kvinder. 

Han lyttede som hun fortalte om en hest, nikkede en smule tænksomt " jeg er god til heste ja? så jeg kan godt hjælpe dig" sagde han og nikkede en smule. Hendes tilbud var svært at takke nej til, måske han alligevel slap for prygl? 
Blikket gled så en smule søgende rundt " hvor er din hest?" spurgte han så. 
Minali G'tehrifee

Minali G'tehrifee

Kaotisk Forvirret

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 532 år

Højde / 180 cm

Citrus 04.09.2023 23:51
Jeg har ingen interesse i nattens juveler” undvigede mørkelveren med et hurtigt fnys.
Der kunne også ligge det i ordet, at knægten ikke mente at Minali gik i bad. En mere sandsynlig tolkning, var at han mente om et bad også kunne gøre ham interessant for hende. At svare på det spørgsmål kunne besværliggøre deres samarbejde. Minali var vant til at omgås ulve, løver og slanger i mørket. Det var dem hun gik efter med blandet succes. Hun ville have mænd, der besad styrke, kløgt eller magt til at åbne muligheder for hende. Dette unge menneske virkede som et usikkert lam. Men et lam hun skulle bruge.

Hun så sig over skulderen.
Malurt havde brug for hvile, så han er lidt i udkanten af byen. Han bliver utryg af for mange mennesker”.
Mennesker havde det nu med at blive utryg af Malurt. Den store dragehale opsøgte ofte folk, for at skræmme dem væk, så han kunne spise deres mad.
Eamon

Eamon

Stalddreng

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 26 år

Højde / 188 cm

snapefan 09.09.2023 01:10
Eamon trak lidt på skulderen og sukkede, han var klar over han ikke var pæn det havde han, ligesom hørt på hele hans liv blot en sølle horeunge der ikke burde være til. Men han ville genre være mere, men hvordan kunne man det når man ingen stemme fik lov at have?  

Han fulgte med hende, lyttede undrende fordi han havde ikke mødt mange heste, der ikke kunne med folk? " er han en rednings hest?" spurgte han forsigtig som han kom op på siden af hende. Heste var det eneste han viste meget om, og havde en særlig forbindelse med dem, selvom det ikke handlede om evner. Det var som om de forstod hinanden, det var ikke unormalt at se stalddrengen sove tæt på en hest. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo, Lorgath
Lige nu: 3 | I dag: 12