Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 13.02.2023 10:41
Det havde været nogle lange uger, Lucina havde arbejdet ekstra hårdt og brugt sin evne lidt ekstra, på at hendes fars knive da i hvert fald var i orden. Det var ikke det at Richard ikke ville kunne forstå hvis der var en lille fejl, det troede hun da ikke, men det betød så meget ekstra at det var ham. Hun havde en eller anden trang for at imponere, trangen for at vise hun godt kunne det her.

Der stod hun i nogle slidte bukser og en slidt og beskidt trøje, som hun stod og manipulerede med et sværd, som hun også havde lånt nede fra kajen. Der var ikke meget at gøre ved daggerterne mere, så de lå pænt foldet og klar til afhentning, hun håbede endda at hendes far ville blive bare lidt imponeret hvor lige de var, hun var virkelig blevet god til at manipulere med metallet, når det galt om at gøre det lige og hun kunne sagtens vise hun kunne mere.

Det var dog svært at vente, hun havde haft en underlig stemning mellem hende og hendes mor, siden Richard havde været forbi. Det var jo ikke fordi hun ikke havde været glad for at se ham, men Chryseis og Lucina havde ikke rigtigt kunne tale sammen om det, for Lucina var stædig og lidt sur over han bare sådan dukkede op uden hendes mor havde advaret hende om hvor han ville dukke op og Chryseis var sur over Lucina ikke havde givet hende større tilløb.

Det hele var lidt et virvar, men nu var der ikke andet og gøre, end at vente på Richard ville komme for at hente daggerterne, så kunne Lucina måske få sandheden at vide.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 13.02.2023 13:50
Dagene var stille gået stærkt som han var kommet retur til Juvelen, men han vidste at der var noget at forholde sig til mellem de forskellige dage. Daggerternes skulle afhentes og turen til Dianthos var alligevel en opgave i sig selv, hvorfor han var gået tidligt for at komme med nogen andre til hest, selvom han dog blot lod sig sidde i vognen. At tøjle en hest var noget for sig selv og han måtte erkende, det var nemmere at lærer et nyt skib at kende, end at sadle en hest. 

"Tak" som han steg af og gik mod smedjen. Det var dog også muligt for ham nu at høre ind til Lucinas mening. Chryseis var måske ikke helt ude af billedet, skønt han havde udtrykt andet. Men det var ikke som forventet. Han ønskede at kunne samarbejde med hende omkring datteren og være involveret på deres præmisser. 

Knorrerne på hånden bankede på bjælken som han kom ind i smedjen og så sig kort omkring: "Lucina?" selvom han vel blot kunne have fulgt lyden af hvad der virkede som smedje-arbejde, brød han ikke bare ind på en arbejdsplads domæne som han kendte stedet. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 15.02.2023 20:30
Det gav et sæt i hende, som hun hørte sit navn blive nævnt og hun tog en dyb indånding, nu var det nu. Tiden var kommet hvor de skulle snakke igen og var hun klar til det? Nok ikke. Hun bed sig let overvejende i læben, inden hun bevægede sig mod åbningen i smedjen og mod den mand hun vel kunne kalde for far. Jo, far havde hun kaldt ham, men stod det til hendes mor var det nok nærmere Richard der skulle bruges.

"Hej," sagde hun lettere afmålt og så overvejende på ham, hun ville ikke give ham daggerterne, ikke endnu. "Hvordan gik det... med mor?" Hun så vurderende på ham, nu ville han vel ikke tale med hende om hvad de talte om, vel? "Altså hun vil ikke sige noget..." Hun så opgivende mod hans fødder, hun ville bare gerne vide hvad de havde snakket om.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 15.02.2023 21:19
Han fandt hende, eller hun fandt nok snarere ham. Hendes favn var tom, og han tog det ikke helt så tungt, der var nok andet at forholde sig til før han kunne få sine knive igen og betale hende for arbejdet. "Samtalen med din mor gik fint," lagde han stille ud, uden at vide helt præcist hvad han skulle sige, så meget havde de jo heller ikke snakket igen. 
Men han bevæget sig lidt længere ind og fandt et bord og støtte sig op til: "Vi talte blot om hvorfor hun havde holdt dig skjult, og jeg forstod hendes grunde til det, og at jeg bad til at få chancen for for at være i dit liv, men hun gjorde det tydeligt, at det var dit valg," det var cirka det hele. 

Der var ingen grund til at fortælle hende om at hendes forældre havde holdt hinanden i favnen og været i nuet med hinanden for et øjeblik. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 16.02.2023 17:41
Det gav en knude i maven, at han startede ud som han gjorde, men efterhånden som han sagde mere lettede det på det hele og hun følte noget bevæge sig inden i hende, betød det... Betød det han gerne ville have noget med hende at gøre? At de havde en fremtid som far og datter. Hun kæmpede for ikke at vise smilet for tidligt og satte i stedet en facade på, så han kun kunne se alvoren i hende. 

"Betyder det?" Hun rømmede sig let, det var svært at skulle spørge om det her. "Betyder det du gerne vil være en del af mit liv?" En ting var hvad han kunne, en ting var hvad hun gerne ville, men hvad ville han mon? Det var det der var hele essensen af det hele. Havde hun en familie i ham eller hvor var hun?

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 16.02.2023 22:24
Som to stenudhugninger stod de der og talte om et følelsesladet emne. Men hun holdt facaden en anelse vagere end han, det kom kun til udtryk i det hun rømmede sig som hun gjorde. "Hvis du ønsker det, ja." svaret han uden nogen tvivl i stemmen. Han var der for hende, i tid og evighed. 

"Din moder og jeg er ikke et par, men vi vil dig begge det bedste," det ville alligevel blot være for risikablet at lade sig blive en familie på den måde, men de var en familie, det ville de ikke være foruden. Han havde en stor interesse i at få hende til at blive en del af sit liv, men han kunne heller ikke forvente at hun blot ville følge ham, nej. Han måtte følge hende. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 18.02.2023 11:47
Det var som om der pludselig strømmede en varme gennem kroppen og et smil formede sig på hendes læber, ligesom hun fik et rødligt skær i kinderne. Det her betød det hele, hendes far ville hende virkelig, hendes far ville have noget med hende at gøre, hun havde en far der ville være der for hende, han havde valgt hende, til trods for han først havde lært hende og kende nu.

"Det er jeg glad for, far." Hun lagde tryk på ordet far, for nu kunne hun sige det i stolthed, han ville være der, han var ikke væk, hun kunne være lykkelig med sin far på sidelinjen. Hendes far betød alt, og hun kunne ikke holde facaden mere, så hun gik ud bagved for at hente daggerterne og kom tilbage med dem, hun havde brugt sin evne til at manipulere med metallet for at gøre dem alle super lige og skarpe, så hun håbede virkelig han kunne lide dem, som hun lagde klædet med dem ved siden af ham.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 20.02.2023 11:39
Det var endnu en underlig ting at væne sig til. At blive kaldt far, det ville nok tage sin tid før han virkelig vænnede sig til det. Men han kunne nu godt lide lyden af det. Men han så aktivt til, som hun fandt tid til at finde han daggerts frem. Ha løftede en op, vendt og drejet den langsomtligt og mærkede langs kanten på skæret. "De' gode" mumlet han som han så den helt an. Det var et finere stykke arbejde end hvad han var vant til, hvorfor han skævede lidt mod hende. Hun havde en evne, det havde hun nævnt. 

"Hvad går din evne ud på?" spurgte han og lagde den tilbage til de andre. Det var virkelig et fantastisk stykke arbejde hun havde gjort sig, det måtte han da give hende. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 23.02.2023 13:06
Det var nervepirrende at se ham tage hendes arbejde i øjesyn, men som Richard så op på hende og spurgte hende ind til hendes evne, kunne hun ikke lade være med at rødme. Havde han virkelig lagt mærke til den del? Han så hendes arbejde for første gang og han kunne se at hun kunne mere end hvad der var 'normalt'. Hun smilede glad og så vurderende på ham, inden hun fortalte det.

"Jeg kan manipulere med metal, jeg er ikke så god endnu, så det er mest det jeg bruger i arbejdet jeg kan, sådan noget med at rette ud og gøre det så skarpt og lige som muligt, men nogle mener jeg også ville kunne lære at bøje det, hvis jeg øvede mig." Hun så glad på ham, der var en glæde i at kunne fortælle hvad hun kunne og især fordi hun prøvede at udnytte det til at få flere kunder, hun ville imponere og satte livet op for det, selvom hun måske ikke var den mest imødekommende over for de fremmede hun mødte.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 23.02.2023 14:04
Han lyttet nøjsomt til hvad hun stod og fortalte. Det kunne tydeligt ses, at hun havde fået dem til at se ud som næsten nye ved brug af sin evne og den ros ville ikke gå uset hen. At bøje dem, det lød også som en god ting at kunne, men det var jo forholdsvist nyt for hende at arbejde fokuseret med sine evne, hvorfor det nok først lå for foråret før hun ville give sig i kast med det. "Du ville lære at kunne en masse med din evne," selv stod han evneløs, glad for det dog, men han havde da set folk med evner som de brugte aktivt i deres dagligdag. 

"Du ville kunne lave unikke våbner, Lucina,

Richard fik foldet klædet omkring daggerterne. "Hvad skylder jeg dig?" han forventet at få en fuldpris for hendes arbejde, og hvis hun modsatte sig det, ville han fortælle hende, at de måtte arbejde sig til andet, men han ville ikke behandles anderledes end andre kunder. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 26.02.2023 18:47
Det var med en lettere rødmen hun så på ham, det at han ikke bare anerkendte hendes evne, men faktisk også så mulighederne i hende betød rigtig meget. Hun smilede kort for sig og så vurderende på ham. Skulle hun give ham rabat nu det var hendes far eller ville han gerne betale fuld pris for hendes arbejde? Det var jo ret mange krystaller det kunne blive til hvis han kom tilbage, hvorfor overvejelserne også var mange.

"Tre safirer og et jadestykke," sagde hun med et smil på læben. Hun kunne snildt tage fem jadestykker mere, men hun ville også være fair og vise ham, såvel som andre nye kunder, at hun gerne ville vise sit værd for de kom igen. Og det var virkelig ikke fordi hun fornemmede der var nogen grund til at tage mere, hun sled trods alt ikke så meget på forretningens redskaber, som de andre uden evner gjorde.

"Har du nogle evner?" Spurgte hun lidt efter med interesse, det kunne jo være hun havde arvet det fra ham eller der måske var noget i hans gener der havde ledt til evnen? Han virkede jo ret god til håndværk, af hvad hun havde set da han var på skibet ved deres første møde.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 01.03.2023 14:35
Prisen var måske mere end hvad han normalt betale, men på den anden side, de var knivskarpe nu og næsten lige så gode som nye. Så det fik vel op i en højere enhed, og han havde ingen problemer med det, hvorfor han fandt sin lille pose frem fra lommen og fik gravet safirerne og jadestykkerne op og overrakte hende dem uden problematik. Som en hver anden handel. 

"Mig?" gentog han og rystet let på hovedet: "Nej, hverken jeg eller mine forældre havde nogen evner," svaret han ærligt. "Men din oldemor havde vidst en evne, noget jordmanipulation af en art," tilføjet han lidt efter og tog sig ikke rigtig af mulighederne for, at det kunne have haft en effekt med hendes evne til metal. 

Richard trådte lidt rundt og lod sig lure lidt omkring i smedjen, var det en stille dag for dem eller var de blot alle ude med deres arbejde. "Kommer du til havnefesten, Lucina?
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 03.03.2023 10:34
Det var meget interesseret, at Lucina stod og så på Richard, han havde virkelig ingen evner? Kunne sådan noget springe generationer over eller var det bare noget der kom ud af det blå? Hun forstod sig ikke rigtigt på det, men på den anden side var hun egentligt bare glad for hun havde fundet ham, så var det vel lige meget med om han havde en evne.

Et let smil formede sig på hendes læber, som hun nikkede lidt. "Det regner jeg med, det er første gang jeg skal med, men det kunne være ret sjovt at opleve." Hun rødmede let, hun havde været gemt meget væk i tiden, men hun ville så gerne opleve mere og lære mere om den verden hun var født ind i. "Hvad med dig?"

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 03.03.2023 19:00
"Har du ikke være med før?" kom det alligevel en kendelse overrasket fra ham, for sig selv. Hun kunne snildt have været med de forrige år, selvfølgelig - hun skulle jo passes på og chancerne for at løbe ind i ham til de begivenheder var store. Han deltog stort set hvert evigt eneste år. Men Det var jo ikke sådan, at han gik og holdte øje med børn, så han havde nok ikke opdaget hende - som da han opdaget hende. 

"Jeg deltager trofast til den begivenhed, men dagen efter, der rejser jeg dog," erkendte stille og ville sikre sig, at hun ikke for høje forventninger til, at han var i nærheden som det første. Selvfølgelig ville han gerne være der for hende, men han havde ikke alverdens tid at give af på stående fod. Måske efter den næste fragt, der kunne det planlægges anderledes. "Hvordan har du det med det?
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 06.03.2023 09:46
Glæden over nærmest at blive inviteret med til et arrangement var stort og måske hun kunne lære ham og kende fra en lidt anden side ved at være med? Det lød i hvert fald super spændende og hun havde lyst til at deltage, så hun smilede stort ved tanken om at kunne deltage i noget som hendes far også kom til og det at han vidste det var hendes første gang, kunne måske for hende også gøre, at det var noget de gjorde sammen, hun nåede dog ikke at sige noget, før en klump satte sig i halsen og hun kiggede på ham med en kende våde øjne.

"Du... rejser igen?" Hun så lettere skuffet ned på sine fødder og vrikkede lidt med dem. "Kommer jeg så ikke til at se dig igen?" Hun var ikke helt klar til at sige farvel igen, han var jo lige dukket op og hun vidste ikke om det var hans måde at sige han ikke ville ses på, eller om det 'bare' var arbejde, hun håbede dog stærkt på det sidste. Det ville være rart hvis det var tilfældet, selvom hun næsten havde lyst til at hoppe med på skibet og gemme sig, men det skulle hun måske ikke sige højt.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 09.03.2023 14:34
De cognac farvede øjne så hvordan hendes øjne så fine blev så blanke på et blink. Han prøvede i øjeblikket at observere hvad der skete, men hendes fokus faldt fra ham og han kunne se med ned på hendes fødder der vrikkede under sig. Hendes ord stak en anelse mere til ham, end han ville stå ved, hvorfor han blot rømmede sig på en brummende måde og rykkede lidt rundt på foden. 

"Lucina," brummede han let og trådte efter nogle sekunders overvejelser nærmere hende, før han valgte at sætte sig på hug foran hende og så op på hende med et skævt smil at ane i skægget. "Havet kan ikke holde mig fra at vende hjem til dig" forsikrede han hende med en lavmælt stemme. Det var måske så meget sagt, men han ville miste den fornøjelse at have hende i sit liv, selvom det nok betød at han måtte omlægge sit liv en anelse og se hvordan det fremadrette måtte blive med fragtene. Hans mænd var ikke inkompetence, tvært i mod. Han burde kunne stole på dem. 
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 12.03.2023 18:52
Som han satte sig på hug foran hende, begyndte hjertet at banke, som om hun var på vej til at løbe et marathon og hun kunne ikke lade være med at fælde en tåre. Hendes far ville hende altså, han var der for hende og sagde i det øjeblik de rareste ord og lige hvad det var hun drømte om at høre, han var ikke længere bare hendes far der lige var dukket op, han var en far der ville være der for ham.

Roligt lagde hun hånden på hans kind og smilede så til ham med det mest barnlige glade smil hun kunne fremtvinge. "Det er jeg glad for, jeg var... Jeg var bange for jeg skulle miste dig igen." Hun rødmede lidt, det var så underligt med alle de følelser, men han var jo virkelig den person hun gerne ville have i sit liv.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 14.03.2023 20:17
Det var en særdeles omvæltende situationen, men han gik med hvad hans egen far ville have gjort. Prioritere familie over erhverv - selvom det på sigt aldrig helt havde været hans mulighed. Men nu havde han en chance for at gøre det rigtige. At være hendes far. Måske det alligevel ville tilfalde ham en del nemmere end først forventet, det kunne kun tiden vise sig. 

Det barnlige smil der blev fremtyllet henover hendes ansigt, fik ham til kort at smelte og smile helt opgivende til hende. Hun var stå sandelige sin mors datter. Blødheden var uden lig det, han havde set i hende. "Det er en langt fragt, men når den er ovre, sætter jeg tiden af til dig. Skal vi aftale det?" hun kunne lige så have en medvirkende indflydelse på det. At han skulle sætte tiden af til at være der for hende. Være det hun havde brug for - og som han så det, havde hun vidst bare brug for han var der. Fysisk tilstedeværelse.  
Lucina

Lucina

I lære som våbensmed

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 155 cm

Emilia 16.03.2023 09:10
Det var som om roen langsomt kom tilbage over hende, han ville sætte tid af til hende, han var altså den far hun altid havde drømt om og han ville være der for hende. Hun kunne tydeligt mærke hvordan roen og lykken satte sig fast i hende og hun fik ro på. Hun smilede let og så på ham med det barnlige smil, det her var alt hun havde drømt om da hun voksede op.

"Det er i orden, så har du tid til at tænke over hvad du vil lave." Sagde hun med et grin på læben, af en eller anden grund havde hun lyst til at lære han og hans interesser og kende, så det ikke kun var hende, det ville være så fedt og vide hvordan han levede og hvad han havde lavet i al den tid, måske hun kunne lære nogle hemmeligheder om ham når alt kom til alt?

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 18.03.2023 08:20
Måden hun sagde det på, fik ham til at udstøde et grynt. Sådan kunne man så sandelig også se på det. Han ville nok ikke opgive alt med havet eller skibet, men vælge tingene med større omhu for at være der for hende. Give hende den tid hun skulle have. "Mhm" lod han sig blot brumme let og rejste sig fra sit hug. Hun var en kær én af slagens. 

Højde forskellen var næsten klassisk og ikonisk for en far-datter, eller det lod han sig bilde selv ind, det var klart det nemmeste man kunne for sig selv. "Har du så andre kunder der skal afhente ting i dag ?" han skulle nødig opholde hende fra at udføre sit arbejde, omend det virkede så passende lige nu. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo, jack, Tatti
Lige nu: 4 | I dag: 12