Hecate Reier
Adelig, tidligere Lysets Kriger.
Ud over at gøre plads til pigerne, havde købet af huset også gjort Hecate i stand til at indrette sit eget lille kontor. Hun havde tidligere lånt skrifter med hjem fra biblioteket og nogle gange lånt kunstgenstande og andre historiske objekter til nærmere undersøgelser, men kontoret gav hende rigtig mulighed for at fordybe sig samt beholde enkelte, vigtige genstande til udstilling.
Ud over skriftrullen, som hun var ved at arbejde sig igennem, lå der en større stak pergament på skrivebordet - naturligvis i så nydelig orden, som en stak pergament nu kunne være. Der var også noget, der så ud til at være læderindbundne bøger.
"Godmorgen Esther, ah, du kommer med teen." Sagde Hecate og lød ganske fornøjet, som hun omhyggeligt pakkede sit arbejde væk og så sin lærling an. Det havde været en godt valg at tage hende med fra Azurien, og hun satte så ganske meget pris på, at have en pige som Esther omkring sig. Der var ikke noget som helst ondt ved pigen.
"Jeg tænkte, at vi skulle begynde at kigge lidt på de forskellige folkeslag fra Amazonitskovene i dag. Jeg har fået alle disse her med fra Archimedes .. ja, han ved jo ganske meget om det emne." Sagde hun og nikkede mod bunken.
"Han har også fortalt, at der er dannet en form for pagt blandt skovfolket for nylig, så jeg tænkte at det kunne være yderst relevant at dykke ned i deres fortid.."
Selv om Hecate kunne være en smule, tja, intolerent, når det kom til ikke-menneskeracer, så havde hun et umådeligt godt forhold til Archimedes og egentlig også som sådan satyrracen generelt. Bortset fra det utroligt uopdragne eksempel, hun havde mødt nede ved havnen for nylig..
Men det ville hun ikke tænke mere på nu, som hun nikkede til Esther for at få hende til at tage plads. Først skulle teen nydes, før de rigtigt kunne dykke ned i studierne..