Mong 12.06.2021 18:38
dagen var startet dejligt roligt. Rania havde forladt elverly i ly af morgensolen. hun havde fået et opgave at besøge dianthos boghandel. hun havde fået et kort og gik efter det imens hun så på alle de handlende i byen. hun havde ikke været i dianthos før så dette var nyt. hendes ravgule øjne så på hver en butik og menneske der gik forbi hende. hun stoppede op og vendte og drejede kortet. hvor var den boghandel henne. "okey, vi har bageren der, en skræder der. og så skulle boghandlen ligge lige.... men der er den da ikke." tydeligt forvirret så hun på en forbi passerene kvinde med en kurve med frugt i og neje fint. "undskyld mig frøken, kan De hjælpe mig, jeg er vidst faret lidt vild... og det tør siges" det sidste sagde hun lidt for sig selv og vidste kortet til kvinden der smilte venligt. "jeg leder efter boghandleren men mit kort siger det skulle ligge der over men der ligger en smed." hun så lidt forvirret og opgivende på kvinden."det er fordi smedjen og boghandleren har byttet plads min kære ven. De skal lidt længere ned af gaden og på højre hånd ligger Boghandleren." Rania strålede i glæde og nikkede. "tusind tak for Deres hjælp.... selv om min lærermester skulle ha opdateret deres kort." sagde hun da hun gik forbi kvinden. og dette fik bare kvinden til at se lidt forærvet på Rania men hun sagde ikke mere. Rania gik roligt videre og da hun kom til boghandleren rullede hun kortet sammen og ned i en taske hun havde rundt om skuldren og ned på siden.
hendes tøj var fyldt med elver mønstre og havde frynser på kanten nederst. hun havde sløjfer på armende og på hendes hoved. hun så yngre ud ind hun lige var. men hun var jo også en elver og de kunne blive ret så gamle jo. hun tog fat i døren og åbnede og en duft af bøger ramte hende og hun smilte.
Rania gik roligt ind og over til en hylde om dianthos historie der var nogle lunde nye. hun smilte til sig selv og lod en fingre køre over hylden imens hun var på udkig efter den specielle bog hun var blevet sendt ud for at finde. her inde var der dejligt fred og ro og ikke mange mennesker som på gaden.

Krystallandet