Kati 21.10.2020 14:51
På en eller anden måde, så var Noriana endt ved Det Halve Svin. Hun var på afveje. Ude på en af hendes sædvanlige gåture rundt i Dianthos. Men denne gang var hun ikke iklædt en mandstøj, for hun havde mødt en stalddreng oppe fra hoffet, som ville vise hende skjulte steder i Dianthos. Hun hoppede på med det samme, selvom en stemme i hendes hoved, fortalte hende, at det næppe var bygninger han ville vise hende. Men hun lyttede ikke efter. Så hun fulgte ham gennem den øverste del af byen, gennem gader og stræder, til de nåede en gyde. Han pressede hende op ad væggen og hviskede griske, ubehøvlede ord til hende, og lod en finger glide op ad hendes inderlår. Hun mærkede alarmklokkerne ringe, og skubbede ham hårdt, så han endte med at slå hovedet op ad den modsatte væg. Han faldt livløst til jorden. Noriana begyndte at løbe til hun pludseligt endte foran Det Halve Svin. Hun gik ind og bestilte en øl, selvom hun ikke brød sig om det stads og bundede den i et væk. Så stavrede hun ud derfra, uden at bemærke de beundrende blikke der faldt på hende. Hun havde aldrig været her før. Hun vidste bogstavelig talt ikke hvordan hun kom hjem igen. Hun kiggede sig omkring, men nåede knap nok at træffe en beslutning, før fire mænd kom ud af Det Halve Svin, og omringede hende.
"Nååååh, det er nok hende med øllen!"
"Hvad laver sådan en smuk dame hernede?"
"Gad vide om hun vil løfte op i skørtet for os?"
De kredsede om hende, og talte til hende med deres snøvlende larm. Af flere omgange prøvede hun at undslippe, men hver gang sluttede de kredsen tættere om hende. Jeg dør om lidt, tænkte hun. En eller anden byvagt vil finde mig i en vejkant, tænkte hun videre. Også vil de levere min døde krop til Ædelborg.
Krystallandet