Chilitoke 28.10.2020 19:18
Dinah nikkede forstående, og pakkede sin lille stof prøve væk igen med en rutineret bevægelse.
Endten var Calistra en af dem der havde fået grå hår i en tidlig alder, havde lidt alfe blod i årene eller en der holdte sig så godt at hun kunne leve af at sælge den hemmelighed.
"Ingen pels, intet problem" mumlede Dinah lidt fraværende, da hendes opmærksomhed blev draget til et større selvskab af dværge 13 mere præcist, der alle slog sig ned omkring den ældre herrer.
"Tror også du kommer til at forsvinde hvis vi laver meget mere end hermelin haler med pels"
Forsatte Dinah fraværende sin tankerække.
"Bare rolig, det er sjællendt at jeg laver noget i flere ikke sammenhængende dele, de fleste folk der ikke er vant til tøj på den måde finder det lidt for grænseoverskridende, jeg havde engang en der var overbevist om at hendes skørt ville falde ned hvis ikke det sad fast til resten af kjolen."
Forsatte Dinah i en munter tone, men fraværende tone.
"Har du nogle idéer?"
Dinah opmærksomhed blev trukket tilbage til deres bord og hendes samtale partner.
"Enten skal vi prøve at arbejde mod din figur, og sætte kjolen højt under brystet på dig og..."
Dinah rystede på hovedet nej det ville bare se rodet ud.
"Nej, tror det er bedre at vi laver en slank siluet og så bruger frirummet omkring dig mere."
Elverpigen vendte tilbage til deres bord med drikkevare, som hun fordelte rutineret.
Dinah samlede samlede sit krus op og tog sig en forfriskende slurk
"Pærer, lidt tør".
Kommenterede hun på cideren.
"Hvordan ville du have det med faktisk at vise ben, jeg tænker høje slanke støvler der er åben i siden og den slags"
Dinah placerede sin kop oven på sin hånd og spredte fingerne ud i en vifte.
"Jeg tænker noget i den her stil" Dinah vrikkede lidt med fingerene under koppen.
"Forstil dig at min arm er den retning du går og min fingre så er et skørt i flere dele der vejer i vinden og har sit eget liv! Som mytiske slanger eller bannere på en bogmur"
Dinah var tydeligvis blevet en smule inspireret og enerigsk omkring hele projektet.
"Vent, det ville ikke være et problem for det du laver vil det, Cali?"
Spurgte Dinah så der ikke helt var i den del af samfundet der havde fået noten om at folk med tilpas mange krystaller ikke lavede noget, overhovedet, nogensinde.