En bid mad og måske et venskab?

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 30.08.2020 16:57
Calistra var umådelig glad for at have Dinah med som vejviser, uden hende havde det taget mere end den dobbelte tid at finde frem til kroen de ledte efter. Dog mente hun selv at hun fik skjult hvor lidt hun faktisk kom i den nedre bydel, samt at det var nogle år siden hun sidst havde set fod der.

Det Halve Svin var vel fint nok? Det lignede ikke at der var nogen banditter der havde slået sig ned i den og den var heller ikke en ruin, men istedet et sted hvor der kom en meget blandet flok af folk, dog var hun ret sikker på at hun var den med flest krystaller mellem hænderne af dem til stede.
En spinkel elverpige der lignede kromutter en del viste dem hen til et bord de kunne sidde ved, Calistra ville nok finde det hele noget mere spændende hvis ikke det var fordi at hun var nødt til at holde sin evne i skak, folk drak ikke nok lige nu til at hun kunne tillade sig at gøre dem trætte.
"Oh, Dinah du vælger bare hvad du har lyst til. Det er mig der giver" lød det venligt, men der var ingen tvivl om at Calistra mente at det ikke var til diskussion, det bøvl havde hun allerede haft en gang fornylig og det var mere end nok. 
Ellers satte hun sig og funderede over hvad mon de faktisk serverede af mad her, udover alkohol til tørstige folk.
Dinah Va Levona

Dinah Va Levona

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Topalis-folk/Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Chilitoke 04.10.2020 11:53
Turen ned til svinet havde været en nem affære, det var til at finde derned og Dinah havde små sludret hele vejen. Højdepunktet havde dog klart været den gadeprædikant der prøvede at hverve dem begge til noget han kaldte lyset forkæmper, en gruppe af særligt udvalgte, og han havde set netop dem i en drøm som Isari havde sendt ham.

Stedet var noget mere larmende end Dinah havde troet, Rofus havde i sin tid sagt at det var en livlig kro, når den ikke var lukket ned af regeringen, men det her var jo nærmest en røverhule, i hvert fald i Dinahs forestilling om hvordan sådan nogle steder var. Gad vide om det her også var en af de steder hvor folk udvekslede magiske ringe i de mørke kroge og tog på eventyr på tværs af landet?

“Det er noget mere livligt på dette tidspunkt end jeg havde troet, de starter tidligt i den her bydel” Kommenterede Dinah da de blev sat.

"Oh, Dinah du vælger bare hvad du har lyst til. Det er mig der giver"

Dinah svarede Cali med et bredt smil.
“Uhh, så skal vi prøve den her gryderet de har der bobler og smager lidt af kanel! tror den er fra smaragdøen”
Dinah holdte en kort pause

“Tror de har Cider? tænker det er lige tidligt nok til øl”.

Dinah vinkede lidt energisk i et forsøg på at fange opmærksomheden fra tøsen der havde anvist dem et bord, så de kunne lave der bestilling.
"Cali? ikke for at være nærgående, men jeg er vildt nysgerrig, dit hår er det en evne ting eller en mode ting?" 
Spurgte Dinah der i den grad ikke fulgte med i hvad der var på toppen blandt de fine folk, det havde med at ændre sig hele tiden, men det var lidt vigtigt at vide om det var nødvendigt at tage højde for i Calis tøj fremover.
Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 06.10.2020 16:14
Som det blev sat ned blev Calistras blik draget af en ældre herre der sad i hjørnet og pulsede på hans næsten komisk lange pibe. Det lignede dog at han havde en samling af folk der lyttede til hans historie, hvor røgen skiftede til at ligne både skibe og drager. Hvem og hvad han var dog svært at se med hans bredskyggede spidse grå hat, men hun havde en fornemmelse af at han sikkert sendte folk på eventyr, eller fik betaling for at fortælle dem.

“Det er noget mere livligt på dette tidspunkt end jeg havde troet, de starter tidligt i den her bydel”
Der var flere folk end hun selv havde regnet med, det måtte hun give Dinah ret i. "Måske de arbejder på skæve tidspunkter?" ikke at der var noget hun tænkte synderligt meget på.

Calistra smilede som Dinah tog sine valg, nogen gange var det bare nemmere at lade andre vælge. "Det tænker jeg at de har?" Det lignede et sted der ville have cider, god vin var hun dog noget mere i tvivl om.

Elverpigen viste sig at være ganske opmærksom og tog deres bestilling hurtigere end Calistra havde forventet, hun havde måske arbejdet i kroen længere end først antaget? 
"...men jeg er vildt nysgerrig, dit hår er det en evne ting eller en mode ting?"
Calistra blinkede og så forvirret mod Dinah "Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener?" hun lod fingrene glide gennem det lange hvide hår. "Jeg har det sådan fordi det er sådan jeg bedst kan lide det?" Let og simpelt, uden for mange andre behøvede at pille ved det.
Dinah Va Levona

Dinah Va Levona

Krystalisianer

Forvirret Dum

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Chilitoke 18.10.2020 13:58
"Måske de arbejder på skæve tidspunkter?"

“Eller slet ikke?”
svarede Dinah med et halv grint imens hun nikkede entusiastisk, i respons til Calistras kommentar om hvor mange der faktisk var at finde på kroen.

"Jeg er lidt i tvivl om hvad du mener?" Calistra lod hendes fingrene glide gennem det lange hvide hår.
"Jeg har det sådan fordi det er sådan jeg bedst kan lide det?"

Dinah lænede sig lidt tilbage på bænken, måske Calistra ikke var nær så åben som Dinah havde troet, måske man skulle prøve en anden vinkel.

“Det var lidt også et spørgsmål om det pludseligt blev længere, kortere eller noget helt andet end hvidt på denne her måde” forklarede Dinah med en kort gestus i retning af Calistras hår. Herefter roede hun lidt i sin taske og fandt et lille lommetørklæde frem.
“Sådan som jeg forstod det var det trods alt en festkjole du bestilte, og det ville være en skam hvis jeg designede noget der matchede dit nuværende hår og det var kort, plysset og blåt når kjolen skulle bruges.”
Forsatte Dinah i et professionelt og forklarende tonefald. Imens hun lod kluden skifte farve så den blev tartan ternet med en orange bund farve, og gule og brune kant farver.
“Vi skulle nødigt give folk det her indtryk” understrege Dinah og gestikulerede med kluden.
“Nu når vi er ved snakke om kjolen er der nogle materialer du foretrækker eller afskyr?”
Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 25.10.2020 20:26
“Eller slet ikke?”

"Det er selvfølgelig også muligt." klukkede hun. Hvordan de så fik råd til mad og drikke var Calistra så noget i tvivl om, de kunne ikke bare leve af folks energi som hun kunne, så de var vel nødt til at få krystaller på en eller anden måde? Men det var vel deres problem, hun orkede ikke at regne ud hvordan det lige hang sammen.

“Det var lidt også et spørgsmål om det pludseligt blev længere, kortere eller noget helt andet end hvidt på denne her måde.” 

Som Dinah uddybede blev Calistras kinder mere og mere røde, hun havde tilsyneladende totalt misforstået spørgsmålet før! "Åh, øh nej, det er bare sådan her, jeg er ikke magisk på en måde der kan ændre udseende." fik hun så forklaret, eller jo det kunne hun godt være men hun skulle prøve ret aktivt på det før kunne ske, sådan var det lidt når man kunne spejle andre folks evner.
"Men ja! Jeg ville helst helst have at det hele hang sammen." smilede hun kort inden hun fortsatte.
"Pels har jeg det lidt sært med? Men ellers er jeg åben for det meste." Hendes far havde haft en eller anden ting med at drukne hende i pelse og ikke så meget andet, hvilket mildest talt havde været meget frustrerende.
"Har du nogle idéer?"
Dinah Va Levona

Dinah Va Levona

Krystalisianer

Forvirret Dum

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Chilitoke 28.10.2020 19:18
Dinah nikkede forstående, og pakkede sin lille stof prøve væk igen med en rutineret bevægelse.
Endten var Calistra en af dem der havde fået grå hår i en tidlig alder, havde lidt alfe blod i årene eller en der holdte sig så godt at hun kunne leve af at sælge den hemmelighed.

"Ingen pels, intet problem" mumlede Dinah lidt fraværende, da hendes opmærksomhed blev draget til et større selvskab af dværge 13 mere præcist, der alle slog sig ned omkring den ældre herrer.
"Tror også du kommer til at forsvinde hvis vi laver meget mere end hermelin haler med pels"
Forsatte Dinah fraværende sin tankerække.

"Bare rolig, det er sjællendt at jeg laver noget i flere ikke sammenhængende dele, de fleste folk der ikke er vant til tøj på den måde finder det lidt for grænseoverskridende, jeg havde engang en der var overbevist om at hendes skørt ville falde ned hvis ikke det sad fast til resten af kjolen."
Forsatte Dinah i en munter tone, men fraværende tone.

"Har du nogle idéer?"

Dinah opmærksomhed blev trukket tilbage til deres bord og hendes samtale partner.

"Enten skal vi prøve at arbejde mod din figur, og sætte kjolen højt under brystet på dig og..."
Dinah rystede på hovedet nej det ville bare se rodet ud.
"Nej, tror det er bedre at vi laver en slank siluet og så bruger frirummet omkring dig mere."

Elverpigen vendte tilbage til deres bord med drikkevare, som hun fordelte rutineret.

Dinah samlede samlede sit krus op og tog sig en forfriskende slurk "Pærer, lidt tør".
Kommenterede hun på cideren.
"Hvordan ville du have det med faktisk at vise ben, jeg tænker høje slanke støvler der er åben i siden og den slags"
Dinah placerede sin kop oven på sin hånd og spredte fingerne ud i en vifte.
"Jeg tænker noget i den her stil" Dinah vrikkede lidt med fingerene under koppen.
"Forstil dig at min arm er den retning du går og min fingre så er et skørt i flere dele der vejer i vinden og har sit eget liv! Som mytiske slanger eller bannere på en bogmur"
Dinah var tydeligvis blevet en smule inspireret og enerigsk omkring hele projektet.

"Vent, det ville ikke være et problem for det du laver vil det, Cali?"
Spurgte Dinah så der ikke helt var i den del af samfundet der havde fået noten om at folk med tilpas mange krystaller ikke lavede noget, overhovedet, nogensinde.
Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 01.11.2020 21:13
Calistras øjne fulgte Dinahs som tretten dværge meget spontant skulle tale med den gamle historie fortæller, hun løftede da selv øjenbryn et som en hobbit af alle ting kom løbende ind med papirer i favnen og fyldt rygsæk. Han kunne næsten lige så godt have skreget eventyr, men i stedet selvskabet at tale lavmeldt med hinanden.
"Altså, den kan godt være delt i dele hvis det virker bedre?" Hun havde prøvet mere besynderlige ting, hendes fars sans fra mode var... interessant.

Som snakken vendte tilbage til kjolen efter Calistras spørgsmål, så fik hun Dinah opmærksomhed igen, hun nikkede mere til den anden idé det lød mere praktisk, samt hun havde selv mere erfaring med at lege en slank figur. 

"Mmh" lød det tilfreds fra Calistra som hun selv tog en tår af sin cider, den forfriskende smag af pære, hun tvivlede på at hun nogensinde ville blive træt af den. Lidt af nysgerrighed spejlede hun noget af Dinahs magi, hun havde ikke set noget lignede før, og var nysgerrig på hvordan det føltes. Det var ikke let at se når hun spejlede evner, men for et øjeblik var Calistras øjne turkise som Dinahs.

"Hvordan ville du have det med faktisk at vise ben?..."

Dinahs spørgsmål fik hende til at vende tilbage fra pære-minde-ture "Åh intet problem! Det lyder spændene!" hun havde trods alt set sådan her ud i omkring et århundrede, samt normalt gad hun ikke forholde sig til hvad andre tænkte.

"Vent, det ville ikke være et problem for det du laver vil det, Cali?"
"Åh, nej nej! Slet ikke et problem, sig endelig til hvis jeg skal komme forbi for at du kan prøve ting, jeg burde kunne finde tid til det" lød det med opmuntrende smil, hvis bare kjolen blev halvt så magisk som den lød, så ville den være mere end hende tid værd!
Dinah Va Levona

Dinah Va Levona

Krystalisianer

Forvirret Dum

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Chilitoke 21.11.2020 18:37
Dinah nikkede opfordrende i takt med at Calistra forsat viste sig at være villig til at prøve nye ting g ikke bare bestilte en kjole som alle de andre.

"Så er der spørgsmålet om farve, jeg tænker sort eller midnats blå for kontrasten til håret og match til masken. Hvid og guld er også en mulighed hvilket dog trækker meget opmærksomhed til masken, noget vi skal være opmærksomme på." Forsatte Dinah en tanke strøm om design.

Dinah var dog ikke helt sikker på materiale valget endnu så i hendes koncept model var den af fint vævet hør, men man kunne også lave strimlerne som en seperart del og så måske i blødt læder for at give det et andet liv end den øvrige kjole. Det ville også give en tekstur forskel samt en markant overgang mellem ret og vrang.

"Åh, nej nej! Slet ikke et problem, sig endelig til hvis jeg skal komme forbi for at du kan prøve ting, jeg burde kunne finde tid til det"

"Fremragende, jeg tilbyder også hjemmevisit hvis det passer din hverdag bedre?" Tilbød Dinah og lod være med at nævne det tilknyttede gebyr på den ydelse.

"Oh hvad med...uh!"
Skulle Dinah til at forslå inden hun afbørd sig selv med en begrestret lille lyd, da deres tjerner atter vendte tilbage denne gang med et træbræt hvor på der stor en en fladbundet sten gryde med en boblende ret i.

"Sådan der de damer, et styks vulkan gryde, med alt fra havet! Pas på den er præcis så varm som den ser ud, så jeg vil anbefale at i øser over i jeres egen skål inden i dybber brødet, og sig endelig til hvis i mangler noget" Introducerede den unge elver deres måltid inden hun smuttede videre rundt på sin tur i kroen.

Dinah betragtede den dampende og let spruttende gryderet med lige dele forundring og barnelig fryd.
"Heh, jeg tror det er første gang siden jeg var helt lille at jeg har været bange for min mad" indrømmede hun så med et halvt grin og tog en dyb en indånding for at smage på deres måltid førend hun satte tænderne i det. Det lugtede sødt, en smule stærkt og nedenunder var der en kant som Dinah svagt huskede fra før hun flyttede til byen, kanel?

"Skal vi kaste os ud i det?" Spurgte Dinah så med løftet gaffel.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 29.11.2020 21:31
"Midnatsblå lyder fint!" Så meget af Calistras tøj var sort eller rødt allerede, så det ville nok være fint at få lidt andre farver ind, selvom hun nok kun ville bruge kjolen en gang, måske to.

"Fremragende, jeg tilbyder også hjemmevisit hvis det passer din hverdag bedre?"
"Det lyder også rart, det tænker jeg vi finder ud af løbende?" For på den ene side var det utroligt lokkende at bare kunne blive hjemme og lade syersken komme til hende, men på den anden side kunne hun vel ikke dovne hele dagen altid.

Maden så utroligt spændende ud og duftede interessant! Calistra var lidt for doven til prøve nye ting, især når man bare kunne "spise" ved at hænge ud i et lokale med folk. Selvom mad nogen gange var ret spændende. 
"Bange for?" Lød det noget forundret, det fleste mennesker var da normalt ikke bange for deres mad, var de? "Hvordan var maden da du var lille?"

"Lad os!" Lød det med et smil, hvorefter hun øsede noget over i hendes egen skål og prøvende dyppede brødet i. Det duftede kraftigt og smagte, interessant? Ikke rigtigt som noget hun havde prøvet før.
"Hmm det smager spændende," lød det eftertænksomt. At det havde været meget varmt havde ikke rigtigt påvirket hende.
Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 01.01.2021 17:52
lukket efter aftale

Calistra har forladt tråden.

0 0 0