Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 18.03.2020 21:11
Vinden blæste dovent gennem markedspladsen, bringende duften af friskbagt brød og spirende forår. Ikke en eneste sky var at se på himlen denne rolige forårs formiddag.
Den stille piblen fra ønskespringvandet lå som en blid undertone til folks daglige gøremål. 

Calistra havde fundet sig en bænk hvor hun kunne ligge og nyde solens varme, tydeligt en der ikke havde meget der skulle klares på sådan en ellers travl morgen. Som så mange gange før havde hun fundet sig noget let at spise og lå egentlig bare og samlede energi fra folk omkring hende, ikke noget stort men lige nok til at hun ikke faldt hen i dovenskab. 
En ung kvinde kom hen og kastede en krystal i springvandet, "Jeg ønsker at han ser mig, og at jeg får kærligheden at føle..." ønskede pigen lavmeldt. Calistra sukkede kort, foråret var der hvor både dyr og mennesker blev helt ustyrlige med deres kærligheds pjat! Selvom hun måtte indrømme at det kunne være lidt sjovt at se på, men det der kærlighed det var ikke noget der skete for hende.

Med endnu et suk fik hun sat sig op og dovent børstede det lange hvide hår, det var noget juks! Og... hun stoppede brat i mit i en bevægelse, hvem var det?!? og hvordan kunne hun komme til at snakke med ham!!?
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 23.03.2020 12:02
Forårsvejret var noget, der for alvor kunne få det til at krible i en ung adelsdreng. Ikke om han kunne holde ud at side indenfor med næsen begravet i bøgerne, når duften af forår indbød til spadsereture i byens gader. Nicodemus havde hastigt lagt skolearbejdet fra sig (hans underviser, Hecate Reier ville sikkert blive gal over, at han ikke havde læst op på alle Krystallandets konger og dronninger), trukket i en mørkeblå forårskappe med Isenwalds symbol broderet på brystet og faret af sted til markedspladsen.

Som altid bød boderne på alverdens fristelser, og hans mave begyndte hurtigt at få ham til at tænke på mad. Mulighederne var dog så mange, at han endte med at vandre lidt formålsløst rundt mellem boderne i jagten efter noget spiseligt. Hans skridt bragt ham automatisk nærmere og nærmere ønskespringvandet, som udgjorde centeret af markedspladsen.

Her standsede han op, for skulle man mon ofre en mønt til Chance? Hans skæbne havde set usikker ud på det seneste, og det var altid godt at være på gudernes gode side, så han famlede efter et par ravstykker i lommen og stilte sig foran springvandet. Øjnene var lukkede, som han lod mønten falde: "Jeg ønsker, at min familie indser, at jeg stadig er dem værdige." Grundstenene var allerede lagt efter hans lille snak med sin tante, men hans fars blik hang stadig tungt over ham, og han savnede den frihed, han tidligere havde haft i Dianthos. Desuden var han sikker på, at han ville klare sig langt bedre, var han ikke i så stram en snor!

Som han åbnede øjnene igen og gjorde klar til at vende snuden mod boderne, fangede en lyshåret, ung kvinde hans opmærksomhed. Hun sad og kiggede på ham, og Nicodemus sendte et lille, forsigtigt smil i hendes retning.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 24.03.2020 11:26
Calistras hjerte hamrede i hendes bryst, fuldstændigt ukarakteristisk hurtig. Aldrig havde hun set nogen som ham i hendes halvlange liv! Hvad der præcist var over ham havde hun ingen anelse om, hans fine hår? de dybe mørke øjne? Hun sukkede stille indtil deres øjne mødtes, og hendes kinder pludselig føltes varme.
Han.. han smilte til hende?! Hendes stakkels hjerte slog et slag så hårdt at hun ikke vidste om det var ved at briste. Der var kun et at gøre! Lige så hurtigt som hun var ved at rejse sig for at gå hen til ham stoppede hun op, vendte sig og smed en krystal i springvandet. "Jeg ønsker at han vil tale med mig" væk var alle tankerne om hvor fjollet det at ønske i et springvand, hun håbede bare på at det ville gå i opfyldelse. 

Med faste skidt og stadig rødmende kinder gik hun tættere på ham, hun lignede ikke en tilfældig ung kvinde, hendes lange hår var velplejet, hun bar ingen kjole men istedet matchende bukser og jakke i godt vævet stof.  Men mest afslørende var hende øreringes vedhæng, lavet i guld og rubiner i en anseelig størrelse.
"Du ser lidt sulten ud, har du lyst til en bad mig?" Spurgte hun ham den smukke, "Øh jeg mener bid mad!" rettede hun sig selv, nu med ildrøde kinder. Fantastisk Calistra! nu tror han vel du er en skøge, eller hvad der er værre en idiot! 
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 29.03.2020 11:53
Nicodemus havde umiddelbart forventet at hans høflige smil ville blive besvaret, og så ville de derefter begge fortsætte deres dag, men til hans overraskelse rejste pigen sig fra bænken og var på vej hen til springvandet. Lidt fjoget blev han stående og følte sig derefter dum, da hun smed en mønt i - naturligvis, hun skulle også ønske!

Han rettede en kort bøn til Chance, og begyndte derefter igen at kigge rundt efter madboderne for den knurrende mave kunne ikke ignoreres meget længere. 

"Øhh, du ser sulten ud.." Pigen var kommet tættere på, og Nicodemus kunne ikke lade være med at kaste et beundrende blik på hendes påklædning. Den var anderledes end adelsfrøkenernes kjoler, men der var intet gade-agtigt over hende - især ikke med guldsmykkerne. 
Hendes ord fik også Nicodemus til at rødme en smule. Lagde hun an på ham? Det var højlys dag og hun virkede ikke som en skøge, men man kunne naturligvis aldrig bedømme hunden på hårene..

"Øhh jo, det vil jeg da gerne." Hun virkede helt forfjamsket og han endte med at beslutte sig for, at det nok bare havde været en talefejl. Han smilede venligt til hende endnu engang for at opmuntre hende. "Noget særligt du vil byde på?" Ved guderne, nu lød det som om det var ham, der lagde an på hende..

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 06.04.2020 13:52
Calistras kinder var stadig ildrøde som hun forventede at han fejede hende bort, dur ikke væk! Men istedet gjorde ham den smukke noget helt uventet. Han takkede ja?! OG sendte hende et smil?!? Hendes hjerte hamrede mere end nogensinde før, hvad gjorde hun nu?
Et lettelsens suk undslap hende, og hun fik lidt mere samling på sig selv.  Du kan godt det her Calistra, du skal bare snakke med ham og finde noget mad som han godt kan lide og ikke forlader dig fordi at du vælger forkert. "Er der noget her du kunne tænke dig..?" prøvede hun kort, men hendes usikkerhed gav ham ikke megen tid før hun fortsatte. "Ellers kan vi også tage et finere sted hen?" tilbød hun og endelig gav ham plads til faktisk at svare hende.

Hvad var det lige der skete for hende?! Normalt var hvordan folk tænkte om hende ligegyldigt, hvorfor var hvad han tænkte så vigtigt?! Udover at han var virkelig smuk, han behandlede folk pænt og virkede umådeligt dejlig... Måske det ikke ville være så skidt at bade med ham en dag... 
Rødmen kom tilbage med de tanker, hun vidste ikke engang hvad han hed, så hvorfor tænkte hun på at bade med ham?! "Åh! Du kan kalde mig Calistra hvis du ønsker"
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 13.04.2020 12:50
Nicodemus smilede fortsat til pigen. "Vejret er skønt, så måske kan vi nappe noget her på markedspladsen?" Foreslog han. Hun så ganske vidst ud til at være ganske velhavende, men han følte ikke helt for at tage hen på en af byens finere steder. Det ville hurtigt bringe rygter med sig og rygter førte til spørgsmål om, hvem hun og hendes var, og om han havde i sinde at bejle til hende. 
Så hellere nyde solskinnet og lære hianden at kende i ro og mag. "Der duftede virkelig godt af brød et sted, jeg gik forbi tidligere .. jeg har også hørt om nogle rigtig gode tærter, men jeg har ikke fundet dem endnu.." Fortsatte han. Som for at understrege det kom der en svag rumlen fra hans mave.

Han gjorde et lille, høfligt buk, som hun præsenterede sig, men han bed med det samme mærke i, at der ikke var noget familienavn. Var hun måske alligevel ikke adelig, eller ønskede hun blot ikke at nævne sin slægt? Hun tiltalte ham også på en meget ligefrem måde - ikke som de adelsfrøkener, han normalt snakkede med. Det pirrede hans nysgerrighed en del. 

"Nicodemus Césaire." Svarede han ligeledes uden at benytte slægtsnavnet. De kunne være to om at lege den leg. Hans mørke øjne glimtede muntert. "En fornøjelse af møde dig, Calistra."

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 02.05.2020 16:38
Calistra nikkede lidt, det havde måske været lidt voldsomt at tilbyde at tage et fint sted hen, men måske var hun lidt for vant til folk mest var interesseret i hendes krystaller. Men han snak om brød og tærter fik hende til komme på en virkelig god idé til hvor de skulle tage hen! "Ah! Så ved jeg lige hvor vi skal hen!" Smilede hun så stort, for at lede dem afsted. 
"Det er et virkelig fint navn du har, og tro mig fornøjelsen er min"  smilede hun, endnu engang med let blussende kinder. 

Calistra ledte dem mod udkanten af markedspladsen til et bygning med en lille indhegnet have liggende ud mod en af hovedvejene, hvor man kunne sidde og nyde sin mad udenfor. Duften som de kom nærmere afslørede at det var her rygterne om tærter kom fra, bageriet solgte en blanding af brød, små kager men mest af alt var de kendt for deres hav af forkellige tærter.
Nysgerrigt kiggede hun sig omkring, og kunne selv mærke at hun var sådan mere normalt sulten "Hmmm jeg tænker at bestille en med æble, eller måske pærer... hvad tænker du?" smilede hun så forlegent og kiggede over mod Nicodemus, måske han ville have noget mandigt som porrer og bacon, Uh! Eller noget sofistikeret som kirsebær?!
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 08.05.2020 16:17
Nicodemus kløede sig lidt i nakken, mens han fulgte efter Calistra. Joeh, hans navn var ganske fint, men det lød ikke helt som om hun mente det i den adelige forstand, når hun sagde det på dén måde. Hendes rødmen og pludselig invitation fik ham endnu engang til at overveje, hvad hun mon ville. Hans fader ville nok have en ting eller to at sige om at sådan uden videre følge med en fremmed kvinde på markedspladsen, men Nicodemus var ikke typen der sagde nej..

Duften af tærte mødte snart hans næsebor og fik maven til at rumle på krævende manér. Han havde ikke prøvet dette spisested før, men duften af mad var fortrinnelig og gav løfter om et velsmagende måltid. "Øh, en af dem med masser af kød!" Sagde han, mens hans blik skimmede skiltet med oversigten af forskellige tærter, hjælpsomt illustreret til dem, der ikke var så gode til at læse. "Uh, og blåbærtærte til dessert!" Han var virkelig sulten.

"Jeg skal i øvrigt nok betale!" Skyndte han sig dernæst at tilbyde, da det gik op for ham, hvor meget mad han gerne ville spise. Han klappede en enkelt gang på pungen i bæltet og smilede til Calistra. Det var en adelsmands opgave at betale, det vidste han da.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 16.05.2020 10:16
Et varmt smil bredte sig over Calistras læber som Nicodemus lod til at have besluttet sig for mere end en, så havde hendes valg ikke været helt tåbeligt alligevel! Hans valg af tærter betød jo tydeligvis at han var mandig og stærk, men også havde en blødere sød side, en han nok ikke viste for så mange. Fordi det kunne jo ikke bare være fordi at han var sulten, nej nej! Måske hun skulle læse folk gennem tærtevalg oftere? Det kunne være hyggeligt ihvertfald! "Gode valg! Så må vi hellere gå hen og bestille!"

Ikke hun nåede mere end to skridt før hun måtte vende sig forundret mod ham "Visse vasse! Det var mig der tilbød dig noget at spise, så er det da mig der bør betale?" lød det men en smule forvirring i stemmen, det var da sådan det virkede var det ikke? Jo han så da ud til at have krystaller nok til at betale selv, men alligevel? 
Af alle ting der så skulle gå galt, var hvem der skulle betale ikke et problem hun havde regnet med! "Har du et bud på hvordan vi kan finde ud af hvem der betaler?" Måske var det lidt voldsomt at kalde det et problem, for det var jo egentlig meget galant af ham at ville betale, men nu kunne hun jo ikke helt bakke ned igen uden at virke vildt omskiftelig?!
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 29.05.2020 20:09
Nicodemus tænkte ikke videre over, hvad valg af tærte kunne sige om en på et dybere niveau. Han tænkte mest på sin mave, der klagede sig, som havde han ikke spist et stort morgenmåltid. Så igen, det var også en del timer siden på nuværende tidspunkt.

"Men det er jo mig, der spiser meget af det!" Udbrød han, følgende efter hende hen mod tærteboden. Det var en fjollet diskussion, men Nicodemus var nu engang oplært med, at manden betalte for kvinden. En væsentlige mangel i selvsamme oplæring havde dog været situationen, hvor kvinden inviterede manden ud. Det gjorde ham en smule rundt på gulvet, og han vidste ikke, hvad han skulle forvente, andet end at det sikkert var noget spændende.

"Vi kan sige, at den der bliver først færdig med at spise betaler!" Sagde han efter et øjebliks betænkningstid. Det ville under normale omstændigheder have været omvendt, men nu var de jo begge ivrige efter at punge ud, og Nicodemus mente nu nok, at han kunne fortære to tærte hurtigere, end et pigebarn kunne spise én! Han havde trods alt set hvordan pigerne ved hoffet plejede at spise, og det gik ikke hurtigt for sig!

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 04.06.2020 13:09
Calistra trak lidt opgivende på skuldrene, men værten bespiste jo alle gæsterne selvom de spiste mere end den? Ikke at hun havde lyst til at diskutere det mere end højst nødvendigt, hun følte allerede at hun havde formået at lave 10.000 fejl og havde ikke ligefrem lyst til at lave flere end højst nødvendigt.

"Det kan vi godt sige?" lød det undrende. Det var ikke på nogen måde en løsning hun havde tænkt på, men hvis det var det han ville så var det det ville gøre! Calistras tanker var i fuld gang med at finde ud af om hun skulle prøve at give ham kamp til stegen, tabe med vilje eller faktisk prøve at vinde? 

"Ah god dag til dig Calistra! Hvad skulle det være idag?" lød det fra Brutus, som minotaur bageren der havde boden hed. "En med oksekød, en med pærer og en med blåbær" lød det med et smil, noget hun normalt ikke gjorde ret ofte, men med Nicodemus nær var det nærmest svære ikke at smile! Af ren refleks betalte hun for maden, med et undskyldende blik og rødmende kinder så hun med Nicodemus. "Undskyld! vi skal nok stadig have konkurrencen" hviskede hun stille, før hun henvendte sig til Brutus igen "Vi sidder bare ved bordet der og venter"
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 20.06.2020 11:54
Nicodemus kiggede lidt nysgerrigt på tærtesælgeren, mens Calistra var henne for at bestille. Han havde aldrig set en minotaur lave mad før - faktisk havde han set meget få minotaurer i hele sit liv, og han havde altid troet, at de var sådan nogle farlige og krigeriske typer. Brutus virkede dog ganske fredelig og hans tærter duftede fantastisk..

Han skulle lige til at gå frem og protestere, da han så at hun tog pengene frem, men endte med et trække lidt på skuldrene og smile. Det virkede som en alt for herlig dag til at diskutere den slags småting, når de begge havde krystaller nok, og desuden var han sulten!

"Kender du ham?" Hviskede han til Calistra, da de gik hen mod bordet for at vente på maden, og han nikkede over skulderen mod minotauren, der havde tiltalt hende ved navn. Han var tydeligvis meget nysgerrig omkring historien bag minotaurbageren.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 30.06.2020 11:06
Minotauren løftede kort hånden i hilsen til adelsdrengen der kiggede interesseret i hans retning, før han gik i gang med at lave de tærter de havde bestilt. Det var ikke ligefrem første gang at folks blikke havde hvilet på Brutus over hvad han var og hvad han lavede.

"Lidt?" Svarede Calistra meget vagt indtil de fik sat sig ved bordet. "Jeg har bestilt mad her et par gange, plus der en del der syntes jeg er ret let genkendelig" lød det med et skuldertræk og et halvt smil. Det var ikke de fleste der så så unge ud som hende der havde hvidt hår der var længere end nogen var høje. "Oh! Jeg havde også hyret Brutus til at stå for tærter til en fest på et tidspunkt, som nok egentlig er årsagen til at han kunne have sin egen bager bod nu" hun var holdt op med at kaste krystaller efter projekter hun fandt spændende, så lidt kreativ blev hun nødt til at være hvis hun skulle hjælpe også selvom det ikke lå så meget i hendes natur. "Folk var ganske glade for dem, og ville vide hvem der havde lavet dem"

Calistra lænede sig konspiratorisk frem. "Men spørg ikke om ærkebager titlen, bagerne i byen kæmper ret hårdt om den" lød det med en stille hvisken. Den nuværende ærkebager havde set sig noget sur på Brutus da hun måtte indrømme at det ikke var hende der havde lavet de henrivende tærter.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 28.08.2020 18:14
Nicodemus' mave gav igen lyd fra sig, da de tog plads ved bordet, og han håbede, at tærterne ville være hurtigt færdige. Den liflige duft der var omkring dem bidrog kun til sulten, og han håbede, at de smagte lige så godt, som de duftede!

"Du ER ret genkendelig!" Gav han Calistra ret og skyndte sig at tilføje: "På den gode måde altså!" Hun var i hvert fald flot at se på, og hun havde en udstråling, som de fleste almindelige byboere ikke rigtig kunne hamle op med, så han kunne godt forstå, at hun blev lagt mærke til!

"Holder du tit fester?" Spurgte han interesseret og spørgsmålet om, hvem hun egentlig var begyndte så småt at melde sig igen. Hun virkede til nærmest at kaste om sig med penge, så man skulle tro, at hun enten var af nobel baggrund eller havde en familie, der var rig på anden vis..

Hendes hvisken fik ham til hurtigt at kigge sig over skulderen mod Brutus og han hævede et øjenbryn, seende lidt småforvirret ud. "Er der en ærkebager?" Spurgte han.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 06.09.2020 10:45
Det føltes som det brændte i Calistras kinder der var blevet noget rødere end før, havde hun lige rødmet over komplimentet? "Jeg er sikker på der er mange der sukker efter dig, erhm jeg mener lægger mærke til dig!" rettede hun sig nu mere rød i hovedet end før, hvorfor var det hendes tunge skulle reagere hurtigere end hendes tanker!? Men så fin som han var så måtte der være andre der sukkede efter ham!

I stedet for at svare på hans spørgsmål smilede hun bare sigende, tingen med ærkebageren skulle de lige have styr på først før hun havde lyst til at svare på mere om hvem hun var og hvad hun lavede, for han godtog nok ikke svaret jeg slapper af.
Dog måtte hun hæve et øjenbryn da han tilsyneladende ikke havde hørt om ærkebageren, hvem havde ikke hørt om den? "Det er lidt som en ypperstepræst, men for bagere? Den nuværende ærkebager Karina Højløv, er ikke så glad for Brutus da hun mener at han prøver stjæle hendes kunder. Sandheden er at Brutus bare er bedre til tærter og søde sager end de andre bagerne i byen" lød det lavmeldt fra Calistra som Brutus kom med tærterne "Jeg håber de smager" brummede Minotaueren før han nynnende vendte tilbage til den næste kunde. 

"Men! for at svare på dit spørgsmål, jo jeg holder da fest ind i mellem hvis du vil må du da gerne få en invitation?" endnu engang blussede hendes kinder op, hvorfor skulle han være så fantastisk!?

Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 26.09.2020 20:17
Nu var det Nicodemus der rødmede en smule. Han kørte en hånd gennem de sorte lokker og fik pludselig lidt travlt med at se hen mod minotaurbageren. Han var ikke rigtig vant til at kvinder, i hvert fald noble kvinder, var direkte. "Åh, det ved jeg nu ikke rigtig om de gør.." Svarede han og blev heldigvis reddet af tærterne, der var på vej.

"Åh, der kommer maden." Udbrød han glad, imens han lyttede til hendes forklaring om ærkebageren. Han havde godt nok aldrig hørt om det, men hvis Brutus virkelig var så god, så burde han da være den næste ærkebager!
Det ville smagen dog snart kunne afgøre..

"Det vil jeg gerne!" Sagde han glædestrålende til hendes festinvitation. Det kom dog lidt mumlende frem, for han havde omgående taget en ordentlig bid af tærten, og nu kæmpede han voldsomt med at synke det, for det var meget varmere, end han lige havde forudset!

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.09.2020 20:25
Til Calistras held kom tærterne frem og reddede hende fra at grave sig i et dybere hul. Normalt var hendes ugidelige natur perfekt til at fremstå som en fin adelsfrøken, men Nicodemus fik noget virkelig naivt og aktivt frem i hende, som hun havde ingen anelse om hvad hun skulle gøre med! 

"Ah ja" Smilede hun til ham, og brugte bestikket til at tage en moderart bid, som hun lod køle lidt af i den fri luft. Den liflige duft af pære spredene sig fra stykket. Tærterne var ret varme når de kom ud af ovnen.

Hun strålede som han bare sådan sagde ja til at komme med! Hun måtte holde et eller andet snart så! Dog fik hun hurtigt andet at tænke på "Alt vel?!" lød det forskrækket som det lignede at han var ved at kløjes i tærten. Det var da meget fint at han gerne ville spise tærten, men han skulle da gerne overleve det!
Det var tydeligt hun var på nippet til at rejse sig for at hjælpe ham, hvis det så ud til at blive værre!

Når det lignede at der var styr på det ville hun spørge hvor hun skulle sende invitationen hen.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 23.10.2020 14:46
Først havde det været rigtig rart for Nicodemus at koncentrere sig om tærterne. Han var ikke helt god til det der med at modtage komplimenter fra piger, for han kunne da godt se, at han var en okay flot fyr, men han vidste aldrig helt, hvordan han skulle svare..
Nu havde han dog noget helt andet at tænke på, som han hostede og endelig fik sunket stykket med tærte. Han var hurtig til at gribe fat i noget vand og skylle det ned med - og følte sig mest af alt rigtig uheldig!

En pæn og sød pige havde inviteret ham på mad, og selvfølgelig skulle han brænde sig og være ved at få den galt i halsen! .. Han brugte lidt ekstra tid end nødvendigt på at drikke vandet og skottede til hende.

"Jeg er okay .. den var lige lidt varmere end jeg havde regnet med." Fik han endelig frem med et lille, beklagende smil. Han var noget mere forsigtig da han skar det næste stykke og fulgte hendes eksempel med at lade det køle i luften.

"Øh, invitationen .. Bare send den op til paladset. Min familie har inkvarteret mig der, så jeg kan være tæt på mine studier og sådan." Skyndte han sig at forklare, så det ikke lød som om han var mere fin på den, end han var. Det var nu også meget almindeligt, at der på paladset var god plads til de forskellige adelige, der tilbragte måneder eller nogle gange flere år ved hoffet.

Calistra

Calistra

Krystalisianer

Kaotisk Neutral

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 673 år

Højde / 174 cm

Erforias 28.10.2020 21:55
Calistra fik sat sig ned igen, da det viste sig at det ikke var så slem som hun først havde frygtet. "Åh, ja de er ganske varme når de er nybagte." forsøgte hun sig, det var ikke ligefrem fordi at hun syntes han virkede dum eller sådan! Måske lidt uheldig lige der, men det skete vel for folk?

Hun nikkede lidt, han måtte være ret fin når hans familie havde plads på paladset, men hun var nu ret sikker på at han ikke var en af dronningens børn. Hvis hun altså havde nogen, hun havde ikke lige hørt om der skulle være nogen. "Er der andre Nicodemus'er på paladset?" spurgte hun mens hun tog en bid mere af sin tærte.
Det kunne godt være at hun var nødt til at finde ud hvilken fin familie han kom fra, hun kunne jo ikke bare invitere tilfældige folk! Eller det kunne hun som sådan godt, men det ville være ret upraktisk, for mange tilfældigheder hun skulle håndtere og sådan.
Et suk undslap hende som hun lidt kom til at sidde og stirre betage på ham, heldigvis formåede hun at fortsætte med at spise af sin tærte. Så det føltes ikke helt så tydeligt, selvom det nok stadig var det.
Nicodemus

Nicodemus

Adelsmand

Kaotisk God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 23 år

Højde / 178 cm

Krystal 18.11.2020 12:23
"Ja, jeg var bare lidt ivrig.. sulten, du ved." Sagde Nicodemus forlegent. Han håbede ikke, at hun troede han var en totalt idiot nu, der ikke kunne finde ud af at spise brændvarm tærte!
Den smagte ellers virkelig godt, når man ignorerede sin brændte tunge.

"Øh, det tror jeg ikke. Jeg har ikke mødt nogen." Forklarede han. "Min familie kommer også sydfra - Medanien. Jeg er vidst opkaldt efter en oldefar eller noget i den stil.." Han var ikke helt sikker på hvilket led i familien det var, den var også så frygteligt stor efterhånden, og han havde haft en tendens til ikke helt at høre efter, når der blev tærpet slægtshistorie.

"Bor du her i Dianthos?" Spurgte han, som han forsynet sig med et denne gang afkølet stykke tærte.

0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Krystal
Nomineringsårsag:
“Hvis man har lidt svært ved at komme i gang med at kysse, så er det altid godt at en stor, bred, minotaurbager kan komme til undsætning <3”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 7