Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 06.04.2018 18:05
det virkede som en almindelig dag men Astra havde valgt at besøge byens bibliotek.  hun skulle finde ud af noget med sine drømme. hun havde i lang tid drømt om farver. men hvernat var det en ny farve der var fremhevet iforhold til andre farver. hun gik rundt på biblioteket og skimmede alle titler igennem for at finde en der kunne forklare hendes drømme om farver og hvad farverne betød.
Astra hade en elegant lang sort kjole på. hun var i sorg men var ikke lige den bedste til at vise det. Astra gik roligt rundt på biblioteket. hun rettede brillerne da hun fandt en bog der hed noget ligesom drømmetydning. men hun kunne ikke finde ud af om den var en der fortalte om farver. hun tog den ned fra hylden og begyndte at læse imens hun gik mod en side plads.
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 08.04.2018 11:38
Anton brød sig ikke meget om byer, og det samme galt for alle større samlinger af mennesker. Biblioteker var derfor en blandet pose for drengen - på den ene side kunne man regne med at der altid var en håndfuld folk at finde, men på den anden side var det en bygning dedikeret til bøger, og hvordan kunne han andet end at elske det?
Han sad fast i et grimorie, skrevet i et sprog han ikke forstod, men genkendte. Han havde set en primer på biblioteket i Lazura, og da han havde været der før, slap han for at skulle bevæge sig igennem de trafikkerede gader.

En portal åbnede sig i et hjørne af biblioteket, en rund cirkel med roterende linjer af blåt lys langs kanten. Fra den pludselige åbning i virkeligheden blæste der en kraftig og kold blæst ind i rummet, og den bar en kaskade af store snefnug - Anton kom direkte fra de nordlige regioner, hvor kulden stadig herskede. Han trådte igennem, og satte sin skuldertaske fra sig.
Han registrerede fjernt at en bibliotekar begyndte at skælde ham ud i dæmpede toner, noget med at have trukket sne indenfor, og at den kolde luft var skadelig for de gamle bøger. Han begyndte automatisk at rette på hende, da det lod til at frisk luft var godt for bøger, men hans stemme var træt og fri for passion. Han håbede bare at hun ville lade det lægge, for han havde intet valg når det kom til at rette folk. Han registrerede dårligt nok at han blev færdig med at tale, hvorefter han stirrede på den forvirrede bibliotekar.
"Kan du hjælpe mig med at finde 'Håndbog om Sanskrit?'" spurgte han pludseligt, og til sin forundring blev han vist over til en reol uden flere spørgsmål. På vejen bevægede han sig forbi en ung pige med gråt hår. Besynderligt.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 08.04.2018 15:00
Astra så måske besynderlig ud med gråt hår til så ung en alder. men hun så det ikke som gråt men stjerne støvs farvet. hun havde mærket kulden der pludseligt var kommet og et snefnug landte på hendes hånd. Astra så op fra bogen kort og så rundt.  hun trak på skuldrne og læste videre

de to bibliotikare gik forbi Astra og i det de gik forbi bankede hun bogen på plads imens hun bandede over at det var spild af tid de bøger i biblioteket. ingen af dem hjalp hende jo. hun stilte sig med ryggen op af reolen og gled langsomt ned på gulvet og sukkede dybt.

Astra viftede med en finger og en anden bog fløj over til hende og hun åbnede den og læste roligt i den. dette var en gammel bog med gammel skrift. hun så pludeselig bare i bogen uden at læse. hun var næsten gået i stå. hun fik et øjebliks tænkemylder. en tåre faldt ned aaf hendes kind og først da vågnede hun op og tørte hurtigt kinden hvor efter hun læste videre i bogen. den hed vidst drømmes tegn.
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 10.04.2018 11:22
Da Anton fandt bogen han ledte efter, blev han stående ved reolen og slog op midt i den. Han havde en vag fornemmelse af hvad han skulle bruge, og hvor han kunne finde det, da det ikke var første gang han havde set bogen igennem. Den var drabeligt kedelig, med diagrammer der forklarede hvert af de komplekse tegn i større detaljer, og deres grammatiske brug i forbindelse med andre af de sære symboler.
Hans læsning blev afbrudt pludseligt da en bog en halv hylde fra hans hoved trak sig selv ud, og begyndte at svæve væk fra ham. Han kiggede omkring, men kunne ikke se hvad der havde forårsaget den levende bog. Han fik øjenkontakt med en mand lidt længere væk, der også havde set den svævende bog, men denne trak blot på skuldrene og fordybbede sig atter i hvad end det var han læste. Hvis nogen skulle løse mysteriet om den bortløbne bog, måtte Anton selv gribe an.
Han fulgte bogen rundt om en reol, hvor mysteriet løste sig selv. Kvinden han var gået forbi tidligere - hende med det besynderlige hår - sad lænnet op af en reol, og stirrede på ingenting. Hun så ud til at have haft bedre dage. Ude af stand til at finde på en god grund for ikke at nærme sig, tog han et skridt og klappede bogen om Sanskrit sammen.
"Er du okay?" På trods af at hun tydeligvis var den med problemer, håbede han at hun var forsigtig med sin formulering. Det gik aldrig godt når man rettede på følelsesladede personer.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 10.04.2018 13:13
Astra havde gjort dette tusind vis af gange. få bøger til at flyve så det var ikke nyt for hende. men hun tænkte ikke lie over at andre måske så det besynderlige i det. Astra så på bogen da en bog blev klappet sammen. hun så op. en ung herre kom over mod hende. hun så op over brillerne og så på ham. var hun okey? det vidste hun jo ikke engang selv om hun var.
"jeg har haft bedre dage" sagde hun kort og rejste sig elegant op og børstede kjolen af. hun så ned i bogen igen og man kunne godt fornemme på hende at hun ikke var helt okey.

Astra så hurtigt op mod den bag han stod med. sanskrift. intressant. hun så op på ham. han lignede ikke en der studerede sanskrift, han lignede mere i hendes øjne en strejfer. hvor han så strejfede fra og til kunne hun ikke finde ud af. "hvorfor spørg De om det?" spurgte hun så da hun ikke vidste hvor lange han havde stået og kigget på hende. hendes øjebliks tankemylder havde gjort hun ikke opfangede verden omkring sig.
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 11.04.2018 20:26
"De". Sikke høflig hun var. Anton stod tavst, som hans blanke ansøgt fik ham til at se mere apatisk ud end han følte sig. Han var gået igang med at konstruere et svar på hendes spørgsmål, og det viste sig at være et svært et. Han var godt klar over at hans motiv for spørgsmålet ikke havde været totalt udregnet, han havde bare set en kvinde, der så ud til at have en dårlig dag, og spørgsmålet var kommet fra ham impulsivt. Hun kunne naturligvis ikke kende til hans omstændigheder. Hvordan skulle hun vide at han var tvunget til at vælge sine ord med omhu, for at undgå straffen hans forbandelse ville udføre på ham hvis han løj?
Det gik op for ham at han havde stået tavst i 10 sekunder nu. Han blev ramt af den velkendte stressede nervøsitet, der altid dukkede op når han forsøgte at tale med folk. Presset han følte gjorde det umuligt for ham at tænke.
"Jeg så d-dig og tænkte at du ikke så ud til at have det godt og at det rigtige at gøre ville være at spørge om du ikke havde det godt for potentielt at distrahere dig fra hvad end det var der gjorde at du havde det dårligt." Efter at have kastet ordstrømmen på hende, ventede han anspændt på at forbandelsen skulle tage sin told, og tvinge det uvelkomne "Faktisk" ud af ham. Anton åndede lettet op da han forblev tavs. Han kørte sit ærme over panden, hvor kondens havde samlet sig.

Det gik op for ham hvor sær han måtte virke overfor kvinden, og fejlede i at fremstille et smil. "Du må undskylde min adfærd . . . Jeg er nød til at være meget præcis, med hvad jeg siger." Forhåbentligt ville hun forstå.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 11.04.2018 21:03
Astra stod roligt og ventede på at han ville svare hende. da hun så endelig fik et svar var det en helt resume om hvorfor han spurgte. hun hævede et øjenbryn. hun måtte lige tænk over hvad han sagde. men hun havde som det første hørt at han sagde Du og Dig til hende og ikke De og Dem. hun lagde roligt armende over kors og forstod han ville ha hende distraheret for det hun havde i tænkerne.
det var da .... sødt? hun sendte ham faktisk et smil fra det ellers monotone udtryk. "tak. det var vældig sødt af Dem" sagde hun og da hun så at han åndede lettet op og tørte sved af panden. 

hun forstod det godt. det var lige som når hun skulle forklare sine drømme som var syner. hun forstod dem ikke altid selv men hun vidste de vidste noget der ville ske eller var sket.
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 12.04.2018 20:45
Anton var så lettet over at samtalen havde kørt i flere sætninger uden at han havde rettet nogen, at han ikke var forberedt på hvad der skete, da han hørte hendes ord. Ufrivilligt åbnede han munden på samme tid som at hans stemmebånd påtog sig fri vilje. Han nåede at klemme øjnene sammen, men det var allerede for sent at prøve at tage kontrol af forbandelsen.
"Faktisk, var det motiveret udelukkende af utilitaristiske bagtanker." Han løftede en hånd til sin mund, men ordene var ude før han var færdig med bevægelsen. Nogle gange kunne han ikke forstå sin forbandelse... Intet hun havde sagt havde været forkert - om det var sødt eller ej, var et spørgsmål om opfattelse. Medmindre selvfølgelig hun ikke havde ment det.
"Jeg beklager igen. . ." Han løftede en finger, i tvivl om han skulle prøve at forklare hvad der var sket, eller om det var bedre hvis han bare gik. Hvordan kunne hun andet end tænke at han var sær? Han sænkede sin hånd, besejret.
"Jeg burde gå." Han vendte sig pludseligt, og tog et skridt væk fra kvinden, opsat på at gå tilbage rundt om det hjørne han var kommet fra.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 13.04.2018 15:57
hun så på ham med rolige øjne da han talte. hun forstod ikke han beklagede men hun synes nu han var sød. da han ville gå fik hun helt triste øjne. "vil...." et suk "vil De ikke nok blive lidt endnu" spurgte hun og ville gerne ha han blev så hun kunne få tænkerne over på noget andet end at hendes bror var død og hendes brors kone nu igen skulle bestemme men denne gange over det hele. og måske ikke ønskede Astras hjælp. hun så på denne underlige men søde mand og håbede han kunne underholde hende lidt så hun ikke følte sig så....... fortabt?
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 14.04.2018 14:16
Anton stoppede og vendte sig om mod kvinden, nu mere forvirret end han havde været forlegen. Han forstod ikke rigtigt hvad der foregik, og usikkerheden gjorde ham nervøs igen. Da han så på hende, fandt han styrken til at slappe af - hun var tydeligvis såret, og han ville gerne hjælpe. "Jo," sagde han simpelt, og ordet var sandt.
Efter at være trådt et skridt nærmere gled han ned langs bogreolen ved siden af hende. Han vidste ikke hvad han skulle sige.
"Jeg hedder Anton . . . Hvad er der galt?" Han besluttede sig for at en simpel tilgang måtte være den bedste.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 14.04.2018 19:42
det var ikke fordi hun var dum. men hun var lidt ved siden af sig selv for tiden. da han kom og satte sig ned ved hende smilte hun venligt og så ned i gulvet og prøvede at finde de rette ord men det eneste hun kunne få ud af hovedet var. "min bror er død" hun sukkede og lagde hovedet tilbage og så op af bøgerne. "jeg føler jeg måske kunne ha gjort noget så han ikke døde" sagde hun og så op af titlerne på bøgerne. 

hun var ikke den der ikke forstod ting. hun forstod meget men lige idag forstod hun ikke de svære ord hvilket jo var lidt ærveligt. men hun var bare som hun var.
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 14.04.2018 20:38
Anton havde ingen søskende eller nære venner, og havde aldrig mistet nogen heller. Han kunne umuligt sætte sig ind i hvordan hun havde det. Han forsøgte at forestille sig at miste sin journal, men selvom det ikke føltes rart, var det tydeligt at det ikke var det samme. Han sad tavs en tid, og overvejede hvordan han bedst kunne trøste hende, men endte med at give op.
"Det er jeg ked af at høre . . ." Han kendte hende ikke godt nok til at etablere fysisk kontakt, men han havde lyst til at give hendes skulder et klem. Hun lod til at have brug for det. "Jeg er sikker på at du gjorde alt hvad du kunne." Hvis der var noget han vidste om tab, så var det at det var almindeligt for den overlevende part at give sig selv skylden. Det havde der i hvert fald stået i hans bøger.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 18.04.2018 18:57
Astra mærkede klemmet og sukkede. ja han kunne jo ikke rigtigt sige andet. men han løj for hende, hun kunne ha gjort noget vis hun vidste hvad hendes drømme betød. hun så mod ham fra brillestellet. man hvor var han sløret. hun drejede hovedet og så på ham. hun viftede med en finger og en bog fløj ned til hende. der stod med store bogstaver, drømme tydning, og hun viftede med den. 
"dette er hvad jeg kunne ha gjort.... tydet mine drømme altså, vis De forstår" hun sukkede og lagde hovedet tilbage mod reolen og så op på alle bøgerne. "jeg er så træt af mine drømme. jeg ved stjernerne vil fortælle mig noget men jeg kan ikke finde ud af hvad det er de vil sige mig" hun var meget stjerne troende. guder, nej ikke rigtigt, ja hendes bror havde troet stærkt på isari men Astra var slet ikke sådan.
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 19.04.2018 12:10
Han kunne mærke endnu en rettelse presse sig på, og selvom han forsøgte at holde den nede fandt pressede den sig igennem. Som de altid gjorde. Han åbnede munden mod sin vilje, og hørte lyden af sin stemme uden at han talte. "Faktisk er skæbnen en sammenfatning af alle levende skabningers vilje. Stjerner er, som regel, ikke levende skabninger." Da det var overstået lukkede han munden og skar en irriteret grimasse. På trods af at rettelsen havde været imponerende indsigtfuld var det en kæmpe gene. Specielt når han prøvede at trøste nogen. Der var ikke mange situationer hvor folk var mindre modtagelige overfor rettelser end når de var sårede.
"Undskyld," sagde han efter et øjebliks tavshed. Pludseligt fik han en lys idé.
"Måske kan jeg hjælpe dig med at tyde dine drømme?" Han var tvunget til at rette hvad fejl han hørte, og selvom han ikke altid rettede fejlene til det rigtige, kunne det sikkert stadig være til stor hjælp for kvinden. Ligegyldigt om hans rettelse var korrekt eller forkert kunne man være sikker på at det han rettede ikke var sandt, og af denne grund var hans evne glimrende til at tjekke fakta.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 19.04.2018 20:26
stjerne var måske ikke levende som dyr og mennesker. men for astra kunne de forudsige fremtiden med den måde de kunne ses på og den måde de stod på. hun så lettere nysgerigt på ham. "nej. det er rigtigt. de er ikke levende som mennesker og dyr. men de er lige så meget i live som tro til guder er" sagde hun roligt da hun jo godt sidste at mange troede på guderne. og hendes tro var ved stjernede som hans måske var til guder. vis han troede på guder.
da han undskyldte så hun ned i sin bog igen og da hans ide kom med at at han kunne hjælpe hende med at tyde drømmende. Astra smilte forsigtigt og slå op i bogen. "alle drømme har en forklaring. og mine er mere rigtige end andres i min familie. jeg ser fremtiden i drømme og fortiden ser jeg farver. ikke som i en regnbue men alt er fyldt med en farve hver nat" begyndte hun at forklare og så på indholdsfortegnelsen i bogen efter  farve tydning. men måske var dette den forkerte bog hun sad med.
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 21.04.2018 09:23
Anton havde intet tilhørsforhold til guderen. Guder, der lod hans forbandelse ødelægge hans liv på et dagligt basis. Han havde besøgt præsterne for dem alle, store som små, men ingen havde kunne hjælpe ham. Hvorfor tilbede skabninger af så begrænset magt, selv hvis de var virkelige? Men hun tog tilsyneladende ikke fejl med sit udsagn. Han trak på skuldrene og kiggede på kvinden.
"Jeg har en forbandelse. . ." Han faldt i tavshed som han søgte efter de rigtige ord. Det var vigtigt at han ikke modsagde sig selv. "Hvis jeg starter min sætning med 'Faktisk', og siger noget du ikke er enig i, vær sød at lade det ligge. Det er højst ubehageligt når jeg retter folk." Han prøvede at se undskyldene ud, og håbede at hun ville forstå. Der var intet værre end at komme i en ufrivillig debat med nogen, der forsøgte at rette Anton. Det gik aldrig godt, og ingen af parterne kom ud af samtalen i et godt humør.
"Men hvis du fortæller mig hvad du tror du har set, er jeg tvunget til at rette det hvis det er forkert." Han smilede træt. Han havde svært ved at overtale sig selv til aktivt at udsætte sig for forbandelsen, men hvis han kunne hjælpe hende med et forstå sine drømme ville det være det værd. Og måske kunne han endda muntre hende op i processen.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 21.04.2018 18:24
en til der ikke troede på guder. det var for godt til at være sandt. Astra havde levet med familie der troede på guder og hun måtte leve med at tro på stjernerne. hun så på ham med et smil da han sagde det med forbandelsen. "den havde jeg lidt gættet. det var det, eller at du var meget glad for at rette folk" sagde hun med et smil og da han forsætte så hun roligt på ham og lyttede ganske intreseret. hun havde aldrig mødt en som ham her. han var spændene. da han spurgte til hendes drøm så på på den sorte kjole hun havde på.
"dagen jeg fik besked om min brors bortkomst havde jeg drømt om farven Rød. jeg så alt i rødt. det er svært at forklare men alt jeg så på var rødt som blod. jeg " hun tøvede. hvordan forklarede man at man kunne forudse fremtiden i sine drømme ordenligt uden man lød gal. "I nat drømte jeg kun om sort. ikke som i sort som når du lukker øjnene om aften. men alt der plejede at være i farver var sort. jeg kunne se omridser af alt"
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 23.04.2018 17:14
Anton sendte et smil tilbage da hun kom med sin kommentar om rettelser. Engang, da han var helt lille, havde det været alt hvad han gjorde, eller sådan fortalte hans forældre det i hvert fald. Siden forbandelsen var han kommet til at hade det til en grad hvor han blev ramt af ubehag hver gang han hørte order starterede med "fa".
Han rettede sin ryg da hun forklarede sin drøm. Det lød ikke godt. Han kendte intet til drømmetydning, men hvis rød var et tegn på tab eller smerte, måtte sort være værre. I hans hoved var sort i hvert fald den værste farve.
"Har du nogen idé om hvad det kan betyde?" Han følte sig selv blive opslugt i mysteriet, og han kunne næsten ikke bekæmpe sin trang til at finde en bog og begynde at studere emnet.
Astra

Astra

søster til en hertug.

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Alder / 37 år

Højde / 165 cm

Mong 24.04.2018 19:09
Astra så på den bog hun havde i hånden. sort. ja hvad betød det mon. rød kunne forklares med blod men sort. var det fordi hun var i sorg? eller fordi at hun var ved at miste nogle flere i sit liv. eller værre. sig selv. hun så på bogen og så så på anton. 
"desværre kan sort står for meget. sort som i sorg, eller sort som i at miste livet" sagde hun og tænkte lidt. han var faktisk rigtig god at snakke med. og de havde begge to interrasse i bøger. hvilket jo var sjovt at møde en anden bogorm. hun så på ham og tænkte lidt igen. 
"jeg har læst mange bøger om drømmetydning og stjernerne. men aldrig nogle der har fortalt mig betydningen af mine drømme. måske du kender en bog der kunne forklare noget. bare sig hvad den hedder så henter jeg den her ned."
Anton Cornelius

Anton Cornelius

Krystalisianer

Retmæssig God

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 18 år

Højde / 172 cm

Derag 25.04.2018 10:39
Anton kendte intet til drømmetydning, da hans studier faldt mere indenfor formularer og mere specifikt indenfor forbandelser. Men han havde engang læst noget af en bog om farvernes rolle i den magiske verden, og det var muligt at den indeholdt information der var brugbar for dem. Han havde lagt den fra sig, efter at indledningen viste sig at være fuld af fejl, noget der aldrig tydede godt videre læsning. Han trak på skuldrene. Det kunne vel næppe skade.
Han fortalte hende navnet på bogen, og tilføjede. "Hvis du læser i den du har, læser jeg i den anden. Så finder vi hurtigt et svar." Han gravede sin logbog frem, og lagde den åben ved siden af sig på en blank side. Han lagde den magiske fjerpen på siden. Det var vigtigt at have et sted at skrive rettelser ned, når trangen faldt over ham, så han ikke skrev direkte i bibliotekets bøger.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mee
Lige nu: 1 | I dag: 0