Udførelsen af en plan

Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 27.12.2017 17:31
Fir var kommet fra Croix palæet med stort set ingenting ud over en pelsfrakke og dén havde hun byttet væk for en gammel, slidt krikke, der var langt mindre værd en pelsen havde været. Den viste sig dog at være det værd for hende, da den fik hende helskindet og forholdsvist hurtigt frem til hvor Zane boede.
Det havde støvregnet det meste af tiden og Fir var både kold og våd da hun ankom, uden andet end sin blå kjole på. Mørket havde allerede lagt sig på og hun havde set lyset fra vinduerne langvejs fra, og glædet sig til den varme huset sikkert til ød.
Flere lokker af hendes opsatte hår havde løsrevet sig og hendes forlovelsesring havde hun byttet væk for sit liv. Det havde været en række af de dårligste dage i hendes liv og hun var rasende, da hun bankede på Zanes dør. Rasende på Richard Croix, ikke på Zane - heldigvis for ham. Hun var klar til mord.
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 27.12.2017 19:37
Tålmodighed havde aldrig været en stor del af Zane's repetoire - men på det sidste havde visse prøvelser lært ham en hel del om en hel del... blandt andet ham selv, og om hvor nyttige ting som tålmodighed kunne være.

Så han væbnede sig med netop dette, og ventede... Fir Croix skulle nok dukke op igen - og hvis ikke, så ville han opsøge hende, og denne gang ville han ikke holde igen.
Åh, som hun havde vandret rundt i hans sind... Fir med den interessante personlighed, som havde været gemt væk i Richard Croix' skygge i alt for lang tid - og naturligvis Fir med den perfekte krop.

Han sad netop og overvejede om tiden var kommet til at opsøge hende, da regnen udenfor blev over overdøvet af en banken på døren.

Fir...

Zane rejste sig roligt og begav sig igennem den pejsoplyste stue og ud i gangen, hvor han slog slåen fra, og åbnede døren.
Ganske overrasket over hendes udseende, hævede han et øjenbryn og trådte til siden for at hun kunne komme ind.
"Du ligner en, der trænger til både bad og tørt tøj..." sagde han.
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 04.01.2018 04:08
Fir havde aldrig i sit liv været taknemmelig for at se en mand - ikke før nu. At Zane var hjemme betød en omgående forbedring af hendes tilstand og hun trådte indenfor så snart han lod hende.

"Det gør jeg også," svarede hun og gik videre indenfor i huset, indtil hun stod foran en brændende pejs. 
Siden sit sidste møde med Zane var hun begyndt oftere at gå i kjoler hun selv kunne åbne og lukke, og i dag knappede hun uden tøven sin våde kjole op og lod den falde ned om sine ankler, så hun stod i en hvid, kun halvt tør, underkjole foran ilden.

Først da fandt hendes blik vej til Zanes. Hun forsøgte ikke at tænke for meget over andet end deres plan.

"Han tror at jeg er død. Vi har måske et par dage, inden han ikke længere synes det er upassende at ændre sit testamente. Vi er nødt til at dræbe ham inden da." 

Hun overvejede at fortælle ham, hvordan hun var nået hertil; gennemblødt, på flugt, uden sin vielsesring, formodet død. Men hun ville ikke kede ham med detaljer, hvis han alligevel var ligeglad.

Vand dryppede fra hendes øjenbryn og ned på hendes kind, og hun gned sine relativt tørre underarme over sit våde hår og ansigt i et forgæves forsøg på at blive tør. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 04.01.2018 23:17
Han smilede let da hun knappede sin kjole op og lod den falde til gulvet. Nok var underkjoler ikke det mest sexede man kunne forestille sig - de fleste af dem var både lange og løse - men der var nu alligevel noget over den kyniske måde hun gjorde det på.
Han måtte tage sig i at have fundet endnu en ting han kunne lide ved hende.

"Der er bad ovenpå. Jeg har ikke noget kvindetøj - sjovt nok. Men du kan låne en skjorte, indtil vi enten får vasket og tørret din kjole, eller finder en anden løsning." sagde han.
Han kunne knap huske sidste gang han havde været decideret venlig overfor... nogen som helst.

Han nikkede til hendes ord om Croix - og opfangede meget hurtigt at det betød noget, hun måske ikke havde tænkt på.
"I teorien betyder det, at du ikke længere har noget at tilbyde mig. Jeg kunne gøre det her alene, og bare høste alle hans rigdomme..." sagde han med et lumsk smil, fr han tilføjede:

"Men jeg agter alligevel at hjælpe dig. Jeg er ikke helt sikker på hvorfor... men det gør jeg."

Han vendte blikket mod kaminens dansende flammer, og smilede let.
"Vi tager ham i morgen, når du er kommet til hægterne..."
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 05.01.2018 03:45
Fir havde været i Mørkets hær og havde i flere år gået i uniformer, der var langt fra de silkekjoler hun var blevet vant til, men det var der ingen grund til at oplyse Zane om. Desuden ville hun ikke kunne fordrage at vende tilbage til den slags tøj, der var trods alt en grund til at hun havde valgt at blive sammen med Croix.

Hun nikkede, som tegn på forståelse og taknemmelighed, da han tilbød hende et bad og en skjorte. Hun var lige ved at gå, da han talte videre, og det stoppede hende midt i hendes bevægelse. Hun havde slet ikke overvejet, at Zane ville begå mordet uden hende. Tværtimod havde hun tænkt på sig selv som værende en stor del af planen på flere områder, men pludselig blev det tydeligt for hende hvor uundværlig hun var.

Hun åndede lettet op, da Zane fastslog at han ville hjælpe hende alligevel. Ligesom ham, forstod hun ikke hans grund.

"Jeg går i bad," svarede hun tøvende, som det eneste til alt han havde sagt. Hun havde ikke lyst til at bringe hans uafhængighed af hende op, ikke nu hvor han var gået med til at lade hende leve og hjælpe.

Hun bøjede sig ned, samlede kjolen op, fra hvor den lå om hendes ankler, og tog den med ovenpå, hvor hun gik i bad.

Med løst, vådt hår og en af Zanes hvide skjorter på over intet andet end sine trusser, gik hun nedenunder igen.

"Det undrer mig næsten at du ikke har noget kvindetøj," sagde hun med et smil, og lagde armene over kors imens hun gik hen imod ham. "Jeg kan ikke være den første du har taget med hjem imod deres vilje." Egentlig havde hun tænkt sig at spørge ham om en seng hun kunne sove i, men da den anden tanke først var kommet ind i hendes hoved, kunne hun ikke lade være med at spørge. Desuden ville hun ikke gøre modstand, hvis Zane tog hende med ind i sin egen seng, og det synes hun at hun kommunikerede ganske tydeligt i sit kropssprog. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 05.01.2018 03:57
Han nikkede bare til hendes kommenat om, at hun gik i bad.
Hun lignede en der trængte til den forfriskning det ville give...

Mens hun var deroppe, satte han sig til rette i en af de blødere stole, som stod i stuen.
Han betragtede roligt ilden i pejsen, og forestillede sig hvordan de ville dræbe Croix...
I hans hoved ville det blive let.

Da hun vendte tilbage, sendte han hende et lille smil, og lod naturligvis blikket glide ned over hendes bare ben.
Meget nydelige...
Hendes kommentar fik ham til at le kort, og derefter sige:
"Faktisk har jeg noget til at ligge... men det ville gøre dig endnu mere fristende end du allerede er." 

Han rejste sig op fra stolen og gik hen imod hende. Stoppede op lidt foran hende.
"Og vi har fundet ud af, at du ikke nyder det som jeg gør, når jeg er for fristet. Du kan tage gæsteværelset. Det ligger lige over for badeværelset."
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 05.01.2018 04:15
Fir kunne ikke forestille sig, hvad der kunne gøre hende mere fristende end hvad hun var, når hun var halvnøgen, men hun vidste at hun ikke ville have lyst til at tage det på. Zanes muskuløse krop var ikke kun attraktiv, den var også farlig. Hun havde ikke glemt hvor smertefuld hans styrke var.

Hun fnøs af hans svar, og gik så langt som at himle med øjnene, da han tilbød hende gæsteværelset. Så lænede hun sig frem imod ham og lagde en hånd over hans mave, hvor hun havde stukket ham sidst de havde set hinanden.

"Ærgerligt, vi ikke kan lide de samme ting." Hvert eneste af hendes ord var velovervejede og hun løftede kun langsomt blikket for at se op på ham, hendes iris næsten sorte i mørket, og hun slikkede sig langsomt, fuldstændig bevidst over underlæben uden at fjerne sin hånd fra ham.
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 05.01.2018 04:23
På trods af hans ord, valgte hun at friste ham yderligere - og et eller andet sted var han vild med det. Hver lille detalje fristede ham yderligere.
Han smilede farligt til hende, og rystede langsomt på hovedet.
"Det er bestemt ærgeligt..." sagde han, før han... ganske enkelt gik forbi hende, dog med den lille detalje at han lod to fingre glide hen over hendes mave i en mindre provokation - måske lidt i dur med hendes egen.

"Skulle det imod forventning ændre sig, kan du sikkert finde en kort top i skabet i gæsteværelset." sagde han ganske roligt, mens han fortsatte forbi hende og op ad trappen.
"Og ellers, så ses vi i morgen - til en stor dag."

Så forsvandt han op ad trappen, og begav sig hen til sit eget soveværelse.
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 05.01.2018 04:40
Der var aldrig før en mand, der blot var gået forbi Fir. Slet ikke når hun stod og nærmest tiggede ham om at tage hende med sig. Det fremprovokerede kun endnu mere af hendes lyst til ham. 

"En stor dag," gav hun ham ret, men så ellers blot tavst efter ham, da han gik ovenpå og først da han var ude af syne, fulgte hun efter ham og ind på sit eget værelse, hvor hun som det første åbnede klædeskabet. Ganske rigtigt var der en kort top i det. Efterhånden burde det ikke overraske hende længere, at han ville have noget med bar mave.

Hun tog den ud af skabet og holdt den op foran sig, indtil hun kom i tanke om de mærker hun havde haft i flere dage efter sit sidste møde med Zane. Smerte var ikke hendes ting. Tryghed var hendes ting. Dét kunne Zane også give hende, men med sin blotte tilstedeværelse, ikke igennem vold.
Toppen smed hun fra sig over en stol, imens hun blot stod og så overvejende på sengen. Hun havde haft mareridt siden Croix' mordforsøg på hende, og hun vidste, at en mand der ville kunne få hende til at føle sig tryg, kun var ganske få meter væk.

Så lydløst som muligt bevægede hun sig ud på gangen, forrådt af knirkende brædder under sine fødder, da hun nåede hen foran døren ind til Zane. Hun lagde en hånd på dørtaget, inden hun kom i tanke om sin lejemorder - eller redningsmand, var han måske. Han ville have myrdet hende, hvis hun havde været til besvær på dén måde. Ligesom ham, var Zane formentlig heller ikke interesseret i at have en eller anden tøs i sin seng, hvis ikke han måtte røre hende.

Brædderne knirkede igen, da hun modvilligt trådte væk fra døren og tilbage mod gæsteværelset. Jeg kan sagtens sove uden dig, tænkte hun, irriteret på både Zane og på sig selv.
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 05.01.2018 04:46
Han hørte hende godt rumstere rundt, og tog sig selv i at spekulere på om hun faktisk ville gøre det.
Et eller andet sted troede han det ikke, men på den anden side... med en personlighed som hendes...

Selv afkklædte han sig og smed sig ind under den behagelige, varme dyne, mens han lyttede halvdovent efter hende.
Hun kom ud på gangen nu, lød det til... kunne det være?
Han smilede let da han med sin skarpe hørelse, hørte hende lige ude foran døren... og trak så på skuldrene da gulvet knirkede, og hun gik igen.

Han fandt det egentlig komisk, den situation de havde sat sig selv og hinanden i lige nu...
"Pyt." hviskede han og lagde sig til rette.
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 05.01.2018 04:59
På gæsteværelset smækkede hun døren efter sig. Nu hvor hun havde besluttet sig, havde hun ikke noget imod at han hørte hende, og et øjeblik flammede hendes temperament så meget op at han kylede hovedpuden igennem værelset.

Hun var vant til at få sin vilje.

Der gik flere sekunder, hvor hun ikke gjorde andet end at stirre vredt på puden, ubevidst forventende at en tjenestepige ville komme og samle den op, men så gik hun endelig også selv hen og gjorde det.
Kort efter dét lagde hun sig til at sove.

Da hun tidligt om morgenen vågnede af et mareridt, valgte hun at stå op og listede sig forbi Zanes soveværelse og ned i køkkenet. Hun havde ikke lavet mad i 10 år, men hun gik ud fra at det var umuligt at glemme hvordan man bager et brød. Desuden var det rart at have noget imellem hænderne.
Da solen begyndte at stå op, spredte duften af friskbagt brød sig samtidig igennem huset.
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 05.01.2018 11:27
Zane havde en fornemmelse af hendes frustration. Det var meget tydeligt, at Fir var en kvinde som fik sin vilje - stort set altid.
At møde ham var muligvis en speciel oplevelse for hende, da han ikke gav efter for dette - til trods for hvor fristende hun havde været.

Morsomt, et eller andet sted... og hele situationen var så uvant for ham, at den var interessant.

Da han vågnede næste morgen, var det til duften af nybagt brød.
Ganske overrasket stod han op og klædte sig på, for så at bevæge sig nedenunder for at se, om det nu også kunne passe at adelige Fir havde... bagt?

Han smilede let da han trådte ud i køkkenet, og lænede sig så op ad dørkarmen mens han betragtede hende.
"Tillad mig at være overrasket." sagde han.
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 06.01.2018 01:04
Fir havde netop sat brødet fra sig på køkkendisken, da hun hørte Zane kom ud i køkkenet. Hun vendte sig imod ham og kastede nonchalant sit hår over skulderen i samme bevægelse.

"Du skal ikke forvente at se det ske igen," svarede hun med et skævt smil og lagde grydelapperne fra sig ved siden af brødet. "Jeg bager kun når der ikke er andre ansat til det, og jeg forventer at bo i rigdom resten af mit liv. Takket været dig." Hun slog blikket væk, da hun takkede ham - ægte følelser havde altid været svære for hende at håndtere, og da hun vendte sig imod ham igen, var det først efter hun havde hældt en kop kaffe op til ham, som hun nu rakte ham.

"Hvad er planen for i dag?" spurgte hun og børstede lidt vildfaren mel af sin underarm. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 06.01.2018 01:10
Han smilede over hendes kommentar. Naturligvis havde hun tænkt sig at bo i rigdom resten af hendes liv - hvad ellers da?
Han fornemmede ægte taknemmelighed fra hende, hvilket næsten var sært, men samtidig rart nok.
Fir var ikke typen, der virkede taknemmelig for ret meget...

Da hun vendte sig om for at give ham enkop kaffe, var det tydeligt at han nød at se hende klædt sådan, i en af hans skjorter og med de der dejlige, bare ben frit fremme.
Han lagde ikke skjul på det.

"Tak," sagde han og tog imod koppen.
"Jeg tror plan nummer ét er at skaffe dig noget tøj... jeg har kun de stykker kvindetøj, som du så oppe i skabet."

Han satte koppen til læberne og tog en slurk.
Senere ville de tage sig af Croix... effektivt.
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 06.01.2018 01:20
Hun bemærkede hans blik på hende og hun sugede det til sig, at han var tiltrukket af hende på trods af at de ikke havde delt seng. Hvis han alligevel længtes efter hende, var det okay at han ikke var bukket under for hendes lokken.

Hun mødte kortvarigt hans blik, da han takkede hende for kaffen. Det fremstod for hende som om de begge takkede andre lige sjældent.

"Min kjole er tør, men ikke ren. Jeg kan tage den på ind til markedet og skifte til noget vi køber dér." Det føltes som om det eneste vigtige var at se godt ud når Richard Croix døde. Fir ville jo helst have lov til at se på imens. Hun gjorde ligesom Zane og tog også en tår af sin kop.
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 06.01.2018 01:26
Det var ikke så tydeligt lige nu, om hun stadig var tiltrukket af ham. De små ting hun havde gjort aftenen før havde været klare og tydelige, og lige nu var det hele markant anderledes - altså bortset fra hans blik på hende.
Det gjorde ikke noget som sådan...

Eller gjorde det?
Den måtte han overveje.

Zane nikkede til hendes ord, og spekulerede for sjov på hvad hun ville have sagt, hvis han havde destrueret kjolen. Den havde bestemt set bedre dage.
"Fornuftigt. Når vi når derind, køber jeg noget tøj til dig - og bare rolig, du får lov selv at vælge." sagde han med et halvlusket smil ved tanken om de ting, han havde sagt aftenen før.
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 06.01.2018 02:18
Fir fnøs af Zanes svar, men kunne ikke lade være med også at smile til ham af det. Det lød trods alt næsten som en joke. Hun kunne lige forestille sig, det tøj han ville købe, hvis han skulle bestemme for hende, og hvor lidt af hendes mave det sikkert ville komme til at dække.

"Jeg går ovenpå og skifter så," svarede hun, opstemt ved tanken om at Zane ville købe noget til hende, og lod endnu en gang sin hånd stryge over hans mave da hun gik forbi ham. 
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 06.01.2018 02:26
Som læste han hendes tanker, blinkede han til hende og smilede.
Naturligvis ville han vælge noget, som gav ham udsyn til den del af hendes krop, som han allerbedst kunne lide.

"God fornøjelse." sagde han til hendes ord.
Da hun rørte ham, drejede han hovedet og så efter hende.
"Dumt at friste..." lød det fra ham, men med en snert af humor i stemmen.

Han havde lidt ret dog. Hun skulle ikke vinde - og det ville hunogså opdage, hvis hendes tilnærmelser på et tidspunkt fik ham til at give efter.
Fir

Fir

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 76 år

Højde / 164 cm

v0idwitch 06.01.2018 03:02
Hun drejede også hovedet for at se efter ham, og da han advarede hende om at friste ham, blinkede hun blot smilende til ham. Hun vidste udmærket hvor farlig han kunne være og det havde også været den eneste grund til at hun ikke var gået ind til ham den foregående nat, men i brystet bankede hendes hjerte hurtigt og så snart han var ude af synsvidde, tog hun sig selv i at ønske at hun var sammen med ham igen.

Oppe på værelset skiftede hun ud af hans skjorte og tilbage i sin kjole. Hun satte også sit hår op - en adelig kvinde som hende kunne ikke gå ud af huset med løst hår. Og adelig insisterede hun jo på at være.

Nedenunder stillede hun sig ventende i dørkammen, præcis som han havde gjort tidligere.

"Skal vi tage af sted med det samme?" Imens hun stillede spørgsmålet, satte hun den sidste hårpin i.
Zane

Zane

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Mørkelver

Lokation / Omrejsende

Alder / 260 år

Højde / 185 cm

Efterlyst af Lyset

Neph 06.01.2018 21:18
Da hun forsvandt op ad trappen, skar Zane sig en skive af det nybagte brød.
På trods af at hun var adelig, og sikkert var vant til at alle gjorde alting for hende, havde brøddet ikke en stenagtig konsistens.
Det morede ham lidt.

Senere, da hun kom ned iført sin kjole og med håret sat op, smilede han skævt af hendes position.
Hun stod nøjagtigt som han selv havde gjort før.

"Hmm.." sagde han og lagde hovedet lidt på skrå mens han betragtede hende.
"Opsat hår fremhæver hvor slank du er. Løst hår får dig nsten til at se sød ud. Spøjs pige."

Så gik han forbi hende - og i forbifarten lod han, lige som hun havde gjort, sin ene hånd glide hen over hendes mave. Han fik sikkert bare lidt mere ud af det end hun havde gjort.

"Jeg finder to rejsekapper og mine våben. Der står to heste ude bagved, som jeg har skaffet til dette job."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo, Lorgath
Lige nu: 2 | I dag: 12