Konkurrence: Navngiv Krystallandets hovedstad!

Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 23.12.2017 18:40
Godaften folk og fæ på Krystallandet!

I tolv et halvt år (og et par årtusinder i ingame-tid) har en stor by stolt stået i midten af landet. Byen, Krystallandets hovedstad, er hjemsted for en stor del af landets befolkning, og en del gange gennem tiden, er et spørgsmål blevet stillet af spillerne herinde: Hvorfor har byen ikke noget navn!?

Jeg har ikke et godt svar på dette - andet end jeg aldrig har fundet på ét, der var passende, og som tiden er gået, er det kun blevet sværere! Jeg har derfor brug for jeres hjælp. 
Vinderen af konkurrencen får ÆREN af at have fundet på et navn til byen, som fremover vil blive brugt til siden! Og så kan jeg nok også finde på noget trofæ-halløj. Måske endda til alle, der har kommet med (seriøse) bud, hvis jeg er rigtig flink :D

Deltagelse:
Skriv ét eller flere foreslag til Hovedstadens navn som et svar i tråden. Indlæg, der ikke er bud på et navn, bliver slettet. 

Deadline:
Foreløbigt den 1. februar 2018

Afgørelse:
Det endelige valg af navnet træffes endegyldigt af mig. #Diktatur #NejHelliDenSkalIkkeHeddeMånefryd

HJÆLP OS MED AT FINDE PÅ ET NAVN!!
~ Krys ~

Lorgath

Lorgath

Hand-me-down Gold

2677
karakterer

Lorgath 23.12.2017 18:56
Phaliphia (navngivet efter den første konge af krystallandet, Phaliph)
Eller Thalethia (Som kongens søn hed, kunne være at han godt ville have at byens navn var opkaldt efter hans navn i stedet)

Nao

Nao

3790
karakterer

Nao 23.12.2017 19:19
Hovedstaden! Det er dens navn, og sårn er det.

Htqz

1845
karakterer

Htqz 23.12.2017 19:42
Fremmede søfarere kommer til dette nye fremmede land, opdager at landet, og især jorden og bjergene omkring deres ny boplads er  rigt på alverdens ting så de navngiver byen for Krystalia...... Og kort tid efter, efter at have udforsket landt mere, navngiver de landet for Krystallandet
*shrugs og luske væk, tilbage til sit vinterhi *

TLDR; forslaget lyder på Krystalia.... 
Ray

Ray

Master of Dust!

161
karakterer

Ray 23.12.2017 19:56
Phalipha ønskede hovedstaden skulle være et lys punkt for folket nu hvor dæmonernes magt rejste sig, hovedstaden skulle være bevis på at de ville befri sig fra dæmonernes tyrani! Viva la Krystalianerne!

Navn på hovedstad: Là Viva

Venus

Venus

Den Ottearmede Buksetyv

2333
karakterer

Venus 23.12.2017 21:43
Månefryd! (af årsager Krys kun kender alt for godt)

Ikke langt fra det sted, Hovedstaden ligger i dag, blev en aflejring af en ny krystal opdaget for flere hundrede år siden. Krystallen havde den unikke egenskab, at den
- Opal: gnistrede i alle regnbuens farver
- Diaspore/Garnat: fuldstædnigt skiftede farve afhængigt af lysforholdene
, hviket gjorde den meget eftertraktet, også på grund af de magiske egenskaber, det medførte. Handlen med krystallen bunede, og folk kom fra nær og fjern for at drage nytte af den. Den lille mineby voksede og voksede, efterhånden som folk slog sig ned, og på grund af byens centrale placering begyndte den at blive brugt som mellemstation fra andre, der rejste gennem landet.
Aflejringen er fuldstændigt udtømkt i dag og har været det er et par århundreder, men Hovedstaden beholdt dens navn. Nu om stunder er krytallerne lige så eftertraktede, men skifter kun hænder - lovligt, skal det siges - ved arv eller under auktioner for de af Krystallandets beboerer, der ikke ved hvad de ellers skal bruge deres penge på.

Opalium
Diaspora
Garnata
Neph

Neph

Kaffepusher

954
karakterer

Neph 23.12.2017 22:04
Opalia - efter opal
Dianthos - efter diamant
Saphira - efter safir
v0idwitch

v0idwitch

3238
karakterer

v0idwitch 24.12.2017 01:33
Et mix af Hovedstaden og Krystallandet er mit bud!

Krysstaden/Krystaden
Hovedkrysstaden/Hovedkrystaden 

hvilket også ville forklare hvorfor den bare er blevet forkortet til Hovedstaden så længe!
selvom nogle af de andre navne lyder... pænere haha

Hobbit

Hobbit

7603
karakterer

Hobbit 24.12.2017 14:18
Haldisia
Isarien
Isaristand (fordi jeg sad og tænkte på kebabistan - yeah...)

KILESTRUP! (Fordi kiles orden endelig har besluttet at hovedstaden er for kedeligt, så den skal da opkaldes efter KILE!)

"I don't wanna be the great satan! I wanna be a minor demon"
Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 05.01.2018 16:13
JEG har en hel liste, hvor størstedelen nok nærmere passer til person-navne, så brug endeligt løs af dem til karakterer også!

Aldemania (opkaldt efter den gamle konge)
Balancía
Chinerínia
Delagarth
Eilarinthia
Fryadin
Gorrinia
Hyalidian
Isaria
Kiarinthia
Lorinthia
Lysets By
Minirith
Neiria
Opalia
Prylinia
Qirith
Randylinia (ej, det er gas)
Rusiya
Safiara
Trinitia
Ulvia
Veronia
Xanarin
Yluria
Zanzinia

Sorry, hvis der er gengangere fra andres forslag, gad ikke sortere xD

Mine favoritter af mine egne:
Lorinthia, Lysets By, Safiara, Aldemania, Isaria
Zofrost

Zofrost

King of Hell

4010
karakterer

Zofrost 08.01.2018 20:04
Smider lige Sandralia i puljen også ;D
Nao

Nao

3790
karakterer

Nao 24.01.2018 13:32
Hvad med Nao's By? .. jk
Helli

Helli

Grovgoplen

9810
karakterer

Helli 24.01.2018 14:05
Diamanda
Saphira
Lysets By

Ehhh... this is hard man xD

Fisk

Fisk

Just Keep Swimming!

205
karakterer

Fisk 24.01.2018 19:18
Okay, jeg synes jeg ville skynde mig at ligget et forslag op. 

Liste:

• Krystalica - (eller med "C" eller måske også med 2 "L'er") Det var lide det første der faldt mig ind.

• Linnovia - (Med 2 N'er, synes det ser bedre ud.)

• Esolie - (opkaldt efter dronningen af krystallandet. Som jeg kan se på tidslinjen, er hun den første dronning??  I så fald, så tænkte jeg, at det kunne være lidt fedt at få hendes navn frem, så Hende/hendes navn ikke glemmes? men bare en tanke. evt, mikse noget til navnet, så den ikke blot får hendes navn) 

Yay, så har jeg også været med! :D 
Grace

Grace

#OldAndGrumpy

2269
karakterer

Grace 24.01.2018 22:01
Clairista - Claire betyder "lysende" og Hovedstaden må jo siges at være Krystallandets lysende centrum

Brillianta - udløber af brillant - en fornemt sleben diamant
It’s not about whether you win or lose.

Sometimes it’s about how many pages you add to the rulebook.
Nomaakz

Nomaakz

The Mad Baron

125
karakterer

Nomaakz 31.01.2018 12:55
smider også lige et par bud såsom

• Lucia (betyde Lys)

• Krystalien eller Krystalika (et spil på ordet krystallandet)

• Diamantika (spil på diamant den "bedste ædelsten")

• Isarien (efter lyset gudinde)

Anno

Anno

1458
karakterer

Anno 31.01.2018 19:58
Ophal...(med 'f' lyd) Omtales oftest som Ophalen.

Kom bare lige hurtigt på det xD
Perry

Perry

31
karakter

Perry 01.02.2018 23:18
Angkor Isari - "Isaris by" eller bare Angkor - "hovedstaden".

Alternativ: City McCityface.
Krystal

Krystal

Skaberinden

5944
karakterer

Krystal 02.02.2018 19:10
Stor tak til alle for jeres flittige deltagelse i konkurrencen! Der var sindsygt mange gode forslag, så det var et rigtigt svært valg.

Hovedstadens endelige navn bliver: Dianthos
Tak til Nepharian for det vindende forslag! :3

(og fordi jeg godt kunne lide Venus' idé med minebyen, så kommer der en lille baggrund:)

Dianthos blev bygget ca. 1000 før den nuværende tidsregning, da mennesker og dværge i det, der dengang var kendt som Fyrstedømmet Opalien, opdagede en større mængde af diamanter i jorden. Byen, der senere skulle blive Krystallandets hovedstad, startede derfor ud som en flittig mineby.
Da Kong Phaliph Den Store tusind år senere kom til magten, var Dianthos vokset betydeligt, og handelen med de andre riger bugnede. Der var allerede anlagt større veje hertil, og byens centrale placering gjorde den til det oplagte valg for landets hovedsæde.
Krystallandet havde endelig fået sin hovedstad, Dianthos.

Der vil snarest komme en opdatering til Krystallandets kort, samt nogle trofæer til deltagerne!
~ Krys ~

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath
Lige nu: 1 | I dag: 10