Baldwin var ikke i tvivl om æren i den andens sind og stemme. Det havde altid været tydeligt at se. Men ære var ikke alt. De havde deres ordre at følge, om de brød sig om det eller ej. Baldwin selv var underlagt dette, selvom han havde mere frihed end andre. Hans blik blev skarpt som Hektaurious med det samme fortate at han ville risikere at modsætte sig. "
Kiles orden mener ikke at de har retten til noget, Hektauriour. De har magten til det." Slog han fast, hårdt som at sætte et punktum for det faktum. Det kunne godt være krigerne altid havde været noget nært den udøvende magt, men sådan så tiderne ikke ud til at udforme sig. Hvor lidt han end brød sig om det. "
Desuden, har ypperstepræsten mere eller mindre erklæret krig mod elverne, hvilket vil sige, at alliancen mellem lyset og elverne er opløst." Noget Baldwin arbejdede på at forhindre, men det ville ikke blive en alliance til lyset der blev etableret. Men en alliance mellem Baldwin selv og elvernes leder. Hvis hun ønskede dette.
"
Jeg vil anbefale dig at følge dine ordre. Det er ikke første gang vi kan sætte spørgsmåltegn ved om ordre følger vores eget kodeks af retfærdighed." Eksempelvis da dæmonblod blev gjort ulovligt at benytte som kur for pesten der hærgede og udryddede mange landsbyer om i landet. "
Jeg bryder mig personligt ikke selv om denne orden, og det er mange i landet efterhånden bekendt med" deriblandt Leoric selv, måtte havde erfaret det efterhånden. "
Men jeg vil råde dig til at følge ordre. Kan du ikke det, må du rejse. Men tro mig når jeg siger, at jeg ingen planer har om at stå passiv til som dette udfolder sig." fjerene der pustet sig lidt op, faldte en smule ned til kroppen igen. "
Jeg har brug for ærefyldte mænd.. Men lige nu, er vi nødt til at ligge i skjul.. Indtil tiden er rigtig" der var ord der sagde meget, uden at give noget konkret. Det eneste Baldwin kunne håbe på, var at Hektaurious stolte på ham.