Det så først ikke ud til, at drengen lagde mærke til Ezra, der nu også sad rimeligt godt skjult i mellem det høje græs, der voksede frodigt der ved siden af åen. Han havde et håb om, at den anden ville gå af sig selv, men det så nu ud til, at han også nød nattens skønhed. Ezra var lidt i tvivl om, hvad han skulle gøre, for det virkede forkert at sidde der og ”gemme” sig, men han vidste stadig ikke, hvem den anden var. Om han var farlig.
Lidt efter kom der to personer mere, en ung mand og en pige i sine teenageår. De udtalte ord var lette at høre i nattens klare luft, men de gav ikke så meget mening for Ezra, der nu overvejede om han skulle rejse sig at gå. Der var noget forkert over hele situationen og den lille satyr ville ikke have en chance i mod at forsvare sig i mod de tre personer, ligegyldigt hvilken race de havde, heller ikke selvom de to af dem slet ikke var kommet ind i deres voksenår endnu. Men inden han nåede at rejse sig, blev han opdaget. Ikke at nogen sagde noget først, men den yngre dreng bevægede sig over i mod ham på den anden side af åen.
Ezra sank en klump og hans greb om knivens skæfte, der stadig sad i bukserne, strammedes. Normalt ville han nok ikke reagere med så stor frygt, men det var midt om natten ude i ingenting og de tre skikkelser virkede som sådan en underlig sammenblanding. Da drengen havde råbt af ham, bed Ezra sammen og kom på benene. For en gangs skyld var hans ansigt ikke oplyst af et smil, men mere en nervøs mine. Han rømmede sig.
”Den unge herre må meget undskylde, jeg ønsker ikke at trænge mig på, jeg sad blot og nød natten, da den unge herre dukkede op og valgte at gøre det samme.” Han bukkede hurtigt med overkroppen.
”Mit navn er Ezra Lyntunge, jeg er blot en omrejsende skjald, digter og ydmyg musiker.” Der var et forsigtigt smil på hans ansigt, da han rettede sig op fra sit buk. Han var dog spændt som en fjeder, klar til at forsøge at stikke af, hvis nødvendigt, selvom han havde en fast tro på, at ord kunne klare alt.