Slaver og flåden

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 16.08.2019 12:53

Selmy ville gerne være kold over for hvad end Ashken havde at sige til sit forsvar, men han var simpelthen ikke i stand til ikke at blive fornærmet over hans nedladende måde at tale til ham på. Specielt da Ashken beskrev hvordan Selmy havde klynket, blev Selmys kinder endnu mere røde af flovhed og arrighed. Det ville have kostet Ashken øretæver, hvis ikke det var fordi Selmys ene arm var fastholdt, og der blev klemt godt til. Han rev den straks til sig, så snart den blev slubbet og skubbet mod ham igen, og selvom trangen til at ynke over smerten, lod han være med at ømme sin arm eller vise tegn over, at det faktisk havde gjort ondt. Og dog, hans blik sitrede, som det var fastholdt på jungmanden, og hans mund havde spændt sig lige lovlig meget, tæt på en forvreden mine.

I sin overbevisning om, at Ashken måtte have luret på ham, havde han lyst til at råbe et JA tilbage. Ashken kunne velsagtens have været defensiv, så snart at Selmy havde påpeget den synd han havde begået, men hans selvsikkerhed blev pludselig tynget af tvivl. Hvad hvis det var hans egen syge tankegang, der spillede ham et puds, og fik ham til at overse almindelig høflighed og empati. Hvad end sandheden var, så kunne det ikke ændre noget på Selmys humør. Han var stadig rasende, men dog noget mere nedslået allerede. Især da Ashken skubbede til ham med begge hænder, kunne han end ikke forberede sig på, at han ville blive sendt afsted bagud. Ashken var ikke længere blokeret, for Selmy så at han ville blive slået mod væggen, hvis ikke han trådte lidt til siden. Kun et halvt skridt til siden dog, for det var meget mod hans vilje at lade ham gå. Med et sammenknebent, besejret blik så han efter Ashken, der stillede sig hen mod trappen, så han på ham, og trak iltert vejret igennem næsen.

Han var lige ved at være for flov til, bare at lade ham gå med det sidste ord, men mens han endnu stod i hjørnet, knugede han sine hænder anspændt i, for at holde sig tilbage fra at kaste sig over ham. ”Du kan løbe nu, men du kan ikke flygte fra dine synder!” Truede Selmy stålfast ”Om ikke andet er jeg slet ikke færdig med dig. Jeg kommer efter dig, når du mindst venter det!”

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Pensionist / Baron af Havnedalen (tidligere admiral i Lysets Flåde)

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 31.08.2019 18:08
Selmys afsluttende ord fik Ashken til at stoppe med den ene fod på trappen op tilbage på dæk, og han ventede ikke engang for dramatik, før han drejede sig halvt om for at se tilbage på sin truende dobbeltgænger. Ashken var som sådan ikke af nogen intimiderende figur. Ikke på samme måde som en som styrmanden… eller kaptajnen, når han virkelig blev prikket forkert til. Ashken var lige så intimiderende som Selmy. Og Selmy udgjorde på ingen måde nogen skrækindjagende trussel i Ashkens øjne. De var bare to knægte der var blevet gnedet forkert opad hinanden. Statik var havde så småt bygget sig op til lidt for store mængder.

”Bare drop det der storbysvrøvl,” vrissede Ashken tydeligtvist fortsat irriteret og provokeret. Hvem skulle have troet, at de havde samlet en så stor røv op? Det var lige ved at jungmanden fortrød at nogensinde have bekymret sig om ham. For alt i verdenen kunne Selmy havde gjort sig selv fortjent til at få ryggen flænset sådan op! Den mulighed var i hvert fald ved at virke mere og mere sandsynlig, sådan som Selmy opførte sig. Hvordan Selmy sked på alt. ”Jeg vil ikke slås, men hvis det er, hvad du vil, så kom da! Hvis du tør. Men det gør du jo ikke. Jeg ved, jeg ikke har gjort noget forkert! Med Valeria som mit vidne.”
Trampende førte han den anden fod op på det næste trappetrin efter at have turde vende Selmy ryggen. Selmy var et barn! Han var så barnlig! Ja, han var et offer, men det gav ham ikke alle frikort i verdenen! Hmpf! ”Lad være med at spilde min tid. Du er ikke fyldt med andet end tomme trusler. Men baare rolig. Jeg skal nok lade være med at rapportere dig videre til kaptajnen denne gang.” Ashken fnyste højlydt og skubbede døren til dækket op for at komme ud i den friske luft igen. Han havde dog for det. Selmy kunne blive under og klynke sin sag for knasterne, der havde de eneste ører, der ville lytte til det.

Men uh hvor han sitrede. Var det virkelig muligt at være så møgforkælet, at man blev krænket over sådan noget?! Havde Ashken ikke på forhånd været afklaret ved at aldrig slå sig ned i storbyen, så havde han da bestemt nu.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 09.09.2019 19:57

At true nogen med folks egne synder, plejede også kun at virke på dem, der ligesom Selmy var religiøse og bange for den straffende side af gudinden Isari. Han havde ikke regnet med at det ville virke, og at han ville få sejren som den, der gik derfra med det sidste ord. Hans hjerte hamrede stadig i brystet af vrede, men også af frygt. Han havde ikke været oppe at skændes med nogen på denne her måde siden han forlod skolen, og det føltes pludselig som om, at der ikke var sket nogen udvikling med ham. Han var stadig den samme møgunge som dengang. I det mindste tog skænderiet ham en smule fra den virkelighed, han havde været i de sidste mange uger som slave i et bur. Ikke at Selmy var taknemmelig over skænderiet overhoved! Ashken var en nar!

Hans blik blev hængende på Ashken, som endnu ikke var helt ude af døren endnu, men stadig havde sin fod parat på trappen. Selmys krop krævede en fysisk slåskamp, såvel som hans fornuft forsøgte at holde ham tilbage, og forsøgte at minde ham om, at en slåskamp ville gøre ham upopulær på dækket, og ville skabe alt for meget opmærksomhed omkring ham. Hans næver var sågar knugede sammen, parate til kamp, hvis den pludselig truende Ashken skulle springe hen i hjørnet til ham igen, men hans krop var også tilbageholden og var lænet op ad væggen.

Selmys mund var lukket og fastspændt, som han lod Ashken storme derfra i sin egen vrede, og det var ikke fordi han ikke havde noget at svare igen på. For det havde han! Han havde masser af mundlort at fyre afsted efter jungmanden, men intet der kunne gavne hans position yderligere. Desuden skulle der ikke så meget til, før hans øjne ville løbe i vand, og han ville fremstå som svag overfor Ashken… Eller i værste tilfælde ville Ashken gå tilbage til at få ondt af ham, og det var det værste der kunne ske lige nu!

Som når glas gik itu, skar han et smerteligt ansigt så snart Ashken forlod gangarealet, og han var alene i sit hjørne igen. Hånden søgte ligeledes op til brystet, for at mærke hvordan det hamrede så meget derinde, at det gjorde ondt. Han var mutters alene igen, som han dog selv ikke-så-pænt havde bedt om, og følelsen af at føle sig forladt og hadet ramte ham hårdt. Det var hårdt at indrømme over for sig selv, men han kunne ikke bare ignorere alle Ashkens hadefulde kommentarer om, hvordan han regnet ham for en piveskid og hvordan at 'ingen ville have et stykke med Selmy på'. Det var ikke den reaktion han havde forventet, når han anklagede Ashken for at være svans. For et øjeblik havde han faktisk været sikker i sin sag. Han troede han havde gennemskuet ham. En del af ham havde ligefrem håbet på det… Men så igen, hvem ville afsløre sådan noget? Selmy ville i hvert fald ikke!

Selmys krop sneglede sig ned af hjørnet, indtil han sad ned. Og hans hoved bankede han straffende tilbage mod væggen i et semi-hårdt gunk...! Hvorefter han lukkede øjnene og sukkede dybt. Han arbejdede på ikke at tænke vrede tanker, og ikke være forlegen over sin egen opførsel, selvom det var svært. Han forsøgte at glemme Vargas og vandnymfernes kalden efter ham, og forsøgte at holde tankerne hos sin familie derhjemme, som var det eneste gode han kunne tænke på… Han endte med at falde i søvn der i hjørnet, og han var egentlig så godt skjult, at der var flere uopmærksomme mænd, der gik forbi ham, uden at opdage ham de næste følgende timer.

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 11.09.2019 13:32
Vand skvulpede op ad skibets skrog og for den sovende passager der i bunden var det en trofast vuggevise. Lyden af skridt fra mændene på dækket kom oppefra og ingen afbrød den unge mands søvn. Alle disse lyde var med til at kamuflere de våde skridt fra... ja, nøgne fødder var det vel. Skikkelsen havde i hvert fald ingen skotøj på. Men hvert enkel skridt imiterede det at træde ned i en vandpyt. Hvert skridt fra træspanden med vand, der stod til rådighed inde i sovekammeret, efterlod også et vandet fodaftryk der efter lidt tid sivede fint ned imellem træbredderne igen eller blot forduftede i luften. Luften var blevet en ganske lille smule mere fugtig end den normalt var under dækket. Magien holdte luftfugtigheden fra over vande til et minimum, men dette var noget andet. Dette var ikke den naturlige luftfugtighed der havde sneget sig derned og igennem den magiske barriere.

Vandnymfen var nøgen. Men med hendes gennemsigtige og vand-skabte krop var det ikke noget der var fremhævet. Hun var for flydende. Frem for at blot være en nøgen kvinde, så var hun blot omridset af en. Med silhuetter af kurver og blødhed og manglende detaljer. Hendes hår var lige sådan. Bobbet ved skulderne. Blot formeret havvand. Dog klarer og renere, end når man blot så ned i det fra skibet eller havnen. Disse væsner var af vandet de kom fra, men de var ikke fyldt med helt de samme urenheder. Hendes øjne var det mest livagtige ved hendes elementale dukke lignende skikkelse. Blå og skinnende. Et hint af guld prikker hist og her, hvis man så godt nok efter.

Der lød et mildt plask, idét hun faldt først ned på hug ved Selmys sovende side og så helt ned at sidde på sine knæ. Hænderne hvilede på hendes lår, mens hun blot kiggede på ham. Han lignede hende ikke. Ikke på samme måde som alle andre som hende gjorde. Hun fniste og et smil kunne ses i hendes næsten helt gennemsigtige ansigt.

Første kontakt var en peget finger, som hun prikkede ind mod hans varmblodige kind. Prøvende, men ikke just forsigtig for ikke at vække ham. Det var ikke hendes bekymring. Hvor havde den her været? Langt borte fra havet, det var sikkert. Hans hud var spændstig og berørt af saltvandet. Hun møvede sig lidt tættere på. Tænkte ikke rigtig på, hvordan hun efterlod en mindre pøl af vand, der hvor hun sad.
Hun rakte begge hænder op mod hans ansigt. Kuplede en hånd på hver af hans kinder og kæbeben og drejede stille og roligt hans ansigt mod sit, så hun kunne få et direkte udsyn til hans fredsfyldte udtryk. Hun tillod sig sågar at lige blævrer hans kinder. Ikke at de blævrede meget, men de var bløde at holde om. Mennesker var så bløde og faste på samme tid. Han var ikke en undtagelse, selvom han også var som hende.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 14.09.2019 17:50

Den blonde, unge mand vågnede ikke af, at en vandnymfe smed sig på knæene foran ham, men i sin drøm mærkede han de kolde, våde hænder på sine lår. Der var et eller andet genkendeligt ved følelsen. Som var han smidt i vandet igen, og oplevede vandnymferne hvirvle sig om hans krop igen og helbrede hans krop og hans sind på ny. Der var noget galt… Selmy brød sig ikke om at være nede i vandet med de fremmede artsfæller… Han rynkede på brynene og skar en ubekvem grimasse, men vågnede endnu ikke helt. I hans drøm kom pigen, der havde vist sig for ham i vandet hen til ham. Hun kyssede hans pande i en velsignelse, men denne gang svømmede hun ikke væk. Hun blev hos ham, og pludselig var de andre vandnymfer væk, for at lade dem være alene. Selmy så forvirret på pigen i sin drøm, mens hun begyndte at mærke ham i ansigtet. Legede med hans kinder og adskilte hans læber, for at tjekke hans tænder.

”Lad være…” Mumlede han på aquarinsk i sin søvn. Selmy var ikke bekendt med, at han kunne tale havfolkets harmoniske tunge, men talentet lå åbenbart dybt inde i ham. I drømmen sagde han det på krystalisiansk, og med en mere høj og klar stemme, der fik pigen i hans drøm til at trække hånden til sig i chok. Men herefter lænede hun sig blot ind til ham og kyssede ham på munden. Selmy gjorde ingen modstand, men lukkede øjnene og mærkede efter, da han ikke havde kysset nogen meget længe. Og som han ville åbne dem igen og se på vandnymfen, åbnedes hans trætte, sølvgrå øjne sig rigtigt. Han så vandnymfen og reagerede egentlig ikke med chok over at hun var der, men havde nærmest forventet at hun var der til at se tilbage i hans øjne. Lige indtil han bemærkede, at der var brunt og lyst omkring dem. Han var stadig nede i skibet! Selmy gav et forfærdet gisp fra sig og kom endnu engang til at banke baghovedet mod træstolpen bag ham. Slaget satte en dæmper for chokket, for han skulle lige ømme sit hoved.

”H-hvad vil du mig?” Lød det bange fra Selmy, på krystalisiansk denne gang. Han havde ikke regnet med, at vandnymferne ville finde ham hernede! I et øjeblik troede han, at han havde tisset i bukserne af skræk, men det var blot vandnymfen, der havde dannet en pøl af saltvand under ham, som havde sevet igennem hans tøj ”Jeg er taknemmelig for at I healede mig. Men jeg vil ikke med jer tilbage, og jeg har intet på mig jeg kan betale med.” Selmys stemme var så ynkelig, at han ikke kunne genkende sig selv. Men han havde virkelig haft mareridt over vandnymferne lige siden de begyndte at hviske til ham for første gang. Onde, virkelige drømme, der havde traumatiseret ham dag og nat, ved siden af det drama han havde startet op sammen med Ashken. 

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 22.09.2019 01:37
Den chokerede effekt, det havde på ham, at vågne op til vandnymfen helt oppe i ansigtet på ham, var ikke nok til at forskrække vandnymfen væk. Gispet fik blot hendes øjne til at blive større af forundring, men ellers forblev hun stationær, hvor hun var. De forstørrede øjne faldt til ro igen og sank stille og roligt ned mod hendes blålige, gennemsigtige hænder, som hun stadig holdte, som holdt hun stadigvæk hans hoved imellem dem. Men han havde trukket sig så hurtigt væk, at nu var der kun luft imellem dem. Hvilket virkede til at være dét der var kommet allermest bag på hende. Hvorfor havde han gjort det? Hun så atter på ham. Knugede sine hænder og lagde dem ind mod sin nøgne og detaljeløse overkropskurve.
Han var bange. Men bange havde han ikke været der i vandet. Han havde været alt andet end bange i de øjeblikke. Det havde været noget langt mere tiltrækkende end frygt, som havde tiltrukket hende og hendes arter.

Med ét forsvandt al den begyndende bekymring dog fra hendes skikkelse. Det blev næsten til en helt anden form for bekymring. En desperation, der i særdeleshed kom til udtryk, da hun skød frem mod ham. Hendes hænder blev sat støttende ned i skibets gulv, en på hver sin side af ham, som hun nu havde rykket sig selv helt tæt på. ”Men du hører til hos os!” udbrød hun både stensikkert og som om, at ordene fløj lidt for hurtigt ud af hende. Hun manglede et filter, ville nogle sige. Men i det mindste talte hun krystalliansk selvom....

At være så uanstændigt lænet ind over ham, rørte ikke vandnymfen. Nærhed var en anden ting for væsner, som hende. Væsner som konstant var kropsnær med vandet. Det samme element som de var skabt af. Så på en måde gned de sig alle op og ned ad hinanden. Alle flød i et med vandet på en eller anden måde. Selv i deres fastere forme.
”Du er så tør. Du vil tørre ud heroppe.” Hun løftede sin ene hånd mod hans ansigt igen og strøg hans kind. Ikke nært så kærtegnende, som man kunne forvente. Hendes hånd ville ikke føltes våd, som var den bestående af vand. Men den var heller ikke tør som Selmys hud. Hun var stille for en stund. Og da hun atter talte igen, var hun klar til at tage fat om den første råde tråd.
”Du hørte os ikke? Vi forsøgte at tale til dig, men du flygtede i dybere skjul fra havet. Du forstår os. Jeg hørte dig tale vores sprog. Ikke engang den gode kaptajn taler eller forstår vores sprog.” Hånden gled fra hans kind og placerede sig tilbage på gulvet ved siden af ham. Hun vidste ingen intentioner over at ville flytte sig lige foreløbigt.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 18.12.2019 19:31

Vandnymfen var både så forbandet smuk, men også så skræmmende af udseende på samme tid. Hun var så meget anderledes end hvad Selmy var vant til at se på på landjorden. På trods af hendes detaljeløse, ikke seksuelle krop, var der ingen tvivl om, at den lille, våde skikkelse var af hunkøn. Hun var feminin, uden at hun gjorde noget for at virke feminin, og hun var ufattelig naiv, ligesom pattedyrene i skovene. Ehh… Hvis altså ikke vandnymfer var kødædende. Selmy vidste intet om dem, men han havde en fornemmelse af, at hun ville æde ham. Det var jo sådan hun gloede på ham! Men han vidste absolut ingenting om havet eller dets væsner eller dets befolkning. Han vidste at havet husede havfolk, dybhavsfolk og vandelementaler… havfruer… eller hvad? Han havde aldrig helt undersøgt det, faktisk. Måske var det faktisk det faktum, at han ingenting vidste om havet og vandnymfer, som skræmte ham så meget. Eller også var det fordi hun på en eller anden måde havde truet sig frem og havde fået Selmy til at synke helt ned at ligge i en frosset chchoktilstand, hvor han ikke kunne gøre noget, for at skubbe hende væk. Han kunne kun vende hovedet til side i frygt, da han mærkede hendes klamme nymfehånd kærtegne hans ansigt.

”Jeg ved ikke hvad du taler om” Gispede Selmy stadig i sin håbløse ængstelighed. Hvor gad han ønske at han ikke havde ladet sig selv være alene. Men kaptajnen… Han kunne jo ikke hænge op ad ham! Og Ashken havde han vist skræmt godt og grundigt væk. Hvis blot han ville komme tilbage, så… Så ville han give ham en undskyldning!

Selmy var lidt langsom i processen om at forstå meningen med pigens opdukken og hvorfor hun havde opsøgt ham. Frygten og angsten gjorde ham ude af stand til at tænke som han plejede. Men hans tanker holdt pludselig fat i de ting hun sagde. At… han ville tørre ud heroppe!? ”N-nej!” Røg det pludselig ud af ham. Uden at skubbe hende for hårdt tog han i hendes arme og rykkede hende væk fra sig. Han kom op at sidde, godt på vej til at rejse sig op når muligheden bød sig. ”Jeg er et menneske. Vi tørrer ikke ud som I gør!” Forklarede han, alt imens hjertet hamrede i brystet på ham. Han var begyndt at forstå, at hun var kommet for at hente ham… Redde ham, i troen… eller forvirringen om, at han var en af dem!

Han tog sig på brystet, i et forsøg på at vise hende at han talte med alvorsord. ”Mit navn er Selmy Kiefer. Både min far og min mor er mennesker. Jeg har ikke magiske evner, og jeg har aldrig været i nærheden af havet før! Så… Vil du ikke godt lade mig være? N-nu tak….” Så! Han forsøgte at bede hende skride på en nogenlunde… let forståelig måde, håbede han. Han så sit snit til at forsøge at komme på sine stadig skræk-ramte ben, der syntes at ryste. Men han vidste at så snart han var på benene, ville han sætte i løb og flygte fra hende. Han måtte finde kaptajnen. Eller Ashken eller måske Kork! 

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 20.12.2019 10:31
Forbavselse slog kraftige bølger i nymfens ansigt og hele kropsmimik. At blive flyttet så pludselig og så skarpt var kommet bag på hende, og hun forstod virkelig ikke, hvad der havde fået ham til at blive så aggressiv ud af ingenting. Store, blinkende øjne stirrede længe på ham. Længe efter at han havde fjernet sit blik fra hende. De fulgte ham, som han kom på benene. Han måtte ikke gå! Hendes artsfæller havde ladet ham op ad havet, da han var faldet i, men hun vidste bedre. Han hørte til der med dem! Han ville tø ud! Han ville komme til skade, hvis han blev over vande på den måde. Sådan var det jo for hende. Så det måtte være det samme for ham. Også selvom han ikke var hel.

NEJ! råbte hun med en skinger og desperat stemme. Det var svært at sætte en finger på, om hun rejste sig som et menneske eller om hendes kropslige facon bare formerede sig til, at hun ikke længere sad på sine knæ. Det var overnaturligt glidende. Ubehageligt yndefuldt. Foruroligende væsner, de nymfer.
”Du er af os! Det er farligt for dig at være her!” Som om at hun blot havde kopieret Selmy, lagde hun insisterende en gennemsigtig hånd ind mod sin brystkasse. ”Jeg lyver ikke! Hvorfor siger du, at jeg lyver!!” Selv med en klart mere kvindelige skikkelse, så opførte hun sig mere og mere som et barn. Et forkælet barn, der følte sig uretfærdigt behandlet. Han var ikke fair over for hende lige nu! Hun prøvede at hjælpe. Men han kaldte hende en løgner! Det var ikke fair…

En voldsom bølge slog med ét ind mod det prægtige skib. Vippede det faretruende til den ene side, inden at skibet fandt balance igen og faldt hårdt tilbage på det nu meget bevægelige vand. Flere på dækket oplevede overraskelsen med at være uforberedt. Himlen var jo skyfri og klar. Blå som mors søndagsdug. Der var ingen tegn på stormvejr, men havet var pludselig begyndt at skabe sig omkring dem.
”Hold fast!” blev det råbt fra styrmandens post ved røret. Manøvre, som tæmmede han en panisk hingst, svang han røret fra side til side. En ny større bølge ramte. Slog skibet den modsatte vej. Endnu en ramte nær snuden og vand brusede over rælingen. Vådgjorde Bastians finpudsede støvler, som han stod stabilt med et tag i et opspændt sejls-reb. Ansigtet bleg af søsyge. De ellers altid så venlige øjne skuede i bekymrende forvirring udover horisonten. Fremad, bagud, fra side til side. Der stank af noget overnaturligt. 
”Kaptajn!” Ashkens højrøstede stemme skar sig igennem til admiralen og han så sig over skulderen mod den kære jungmand. Fanget i et vandsprøjt og nu med fugtige skuldre og hårtotter, stod han usikkert på sine ben. ”Selmy! Jeg tror han stadig er under dæk.” Det var rigtigt. Bydrengen var ikke hos dem på dækket. Han var ikke blevet set der i et stykke tid nu. Men der burde ikke være noget at frygte. Skibet kunne holde til mere end hvad man skulle tro.

”Fasthold sejlene!” kommanderede Bastian efter et sidste overblik udover sine mænd, inden han slap sin støtte og tog lange skridt mod døren til lasten. Han rev den op lige i dét at endnu en bølge ramte ind og havde nær kastet ham ind i dørkanten, havde han ikke været mere vant til uvejr. Han fik øje på Selmy med det samme. Panisk og allerede på vej i hans retning. Men det tog kun at skifte blikket en lille grad for ham at se den vandede skikkelse.
”Hvad gør en vandnymfe ombord?!” Vandnymfer var ikke farlige. Ikke så længe man ikke gjorde dem noget. Strakte rakte Bastian en hånd ud mod Selmy.
”Hvorfor tager du ham?! Han er ikke din!” Nymfen var vred. Følte sig truet. Lyden af knirkende træ var den første og eneste advarsel, før en bredde flækkede og sprang op i væggen, hvor Selmy for lidt siden havde klemt sig op ad. Vand fossede ind i en hulens fart og opslugte nymfen. Oversvømmede gangen.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 20.12.2019 11:24

Som frosset i tid, kiggede Selmy ind i vandnymfens store øjne, og måtte med rædsel se på hvordan hun knap så pænt opfangede den afvisning han havde givet hende. Og så snart han kunne se den voldsomme reaktion fra hende, vågnede hans krop med et spjæt og drejede 180 grader i retningen væk fra hende og godt på vej mod trapperne. Men ak. Allerede det første skridt landede hårdt ud. Der var stadig en pøl på gulvet, og han skvattede over sine egne fødder i forsøget. Selmy var ikke nogen klods, og hvis ikke det var fordi skibet i samme øjeblik blev ramt af en enorm og pludselig bølge i siden, ville han kunne nå at få fodfæstet igen. I stedet faldt han hårdt på hovedet og trillede ret voldsomt ind i væggen, hvor han startede.  

Straks hørte han hvordan styrmanden advarede folk, og lyden af hastige, bestøvlede skridt farede frem og tilbage, for at gøre skibet rede til den storm der pludselig havde ramt dem. Selmy tog sig om hovedet og krøb sammen i fosterstilling. Han lignede en kujon, men han var ret bange for vandnymfens vrede, især nu hvor han var blevet bevidst om hendes magt over havet. ”Jeg vil ikke med!” Klynkede han hjælpeløst. Der var stor chance for at bølgernes kraft ville lægge sig, hvis han gik med hende frivilligt, og det ville redde resten af besætningen. Men Selmy kunne ikke ofre sig selv så let. Nogen var nødt til at redde ham, men det ville jo kræve, at nogen holdt øje med ham og passede på ham. Men Selmy havde jo meldt sig ud af fællesskabet og havde afvist alle!

Som skibet gyngede mere og mere og det så allermest håbløst ud, genkendte han lyden af Bastians buldrende stemme, der smed selvsikre kommandoer efter sine mænd. Selv i en så presset situation, stod Bastian stadig stærkt og selvsikkert. På en eller anden måde gav det Selmy styrken til at rejse sig op på alle fire og kæmpe sig op ad det stejle gulv, som ville føre Selmy tilbage til vandnymfens varetægt, hvis han faldt. ”Kaptajn Simmons!” Kaldte Selmy, for at give sig selv til kende og lede Bastian hen til sig med sin stemme. Som døren ned til lastrummet gik op, blev han mødt af lys og kaptajnens skikkelse. Og med en håndsoprækning forsøgte han at tage imod Bastians hånd, for at kunne få det sidste hiv, til at kunne komme op på trappen.

Han var lidt ved at kunne nå. Fingrene strakte sig med ekstra millimeters længde, så han lige akkurat kunne nå Bastian med en fingerspids, og Selmy var så målrettet, at han ikke bemærkede hvordan en gennemsigtig grønlig svømmehud udviklede sig mellem hans fingre. Vand skvulpede truende og ubehageligt mod hans ryg nu, men han nåede at få fat på kaptajnen med en våd og glat hånd, som truede med at give slip hvornår som helst det skulle være.

”Du må ikke lade den tage mig med!” Gispede Selmy panisk. Hans ansigt var så blegt. Næsten lidt blågrøn i farven, og det var svært at få luft lige pludselig…! Han havde det virkelig dårligt!  

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 20.12.2019 12:15
Skubbet skabt af vandstrømmen gjorde det lige akkurat, at det lykkedes Bastian at få et tag i Selmy. Hans stærke fingre lukkede sig som et jerngreb omkring knægtens underarm, så voldsomt, at der var risiko for, at et aftryk af hans fingre ville være at finde på huden senere. Han spildte ikke et øjeblik på at tøve, før han trak Selmy til sig i et ligeledes ublidt ryk. Fangede ham i sin favn, svang sin anden arm omkring og knugede den unge mand for et øjeblik, for lige at sikre sig, at han havde ham og ikke ville miste ham til det fossende vand.
Et sekundært øjeblik skulle også lige bruges med blikket stift mod den stigende vandmængde. Det var lige ved at det gav ham kvalme, at se magien forsvinde og flimrer fra indersiden af skibet. Hvordan vægge nærmest trak sig sammen. Hvordan ting blev mast.

”Skynd dig op herfra!” hastede han så snart, at han var kommet tilbage til sine fulde sanser. Og selvom han havde givet ordren til Selmy, så var det mere Bastian, der kunne tage æren for, at få dem op ad de sidste par trappetrin, igennem døren og tilbage ud på dækket. Det var lige ved at Bastian bare havde taget Selmy under armen og marcheret fremad.

Det tætte greb i drengen varede dog ikke for evigt. Intet varede for evigt. End ikke admiralens endeløse gode humør. Han var en anden nu. Ansigtet var trykket mere sammen og rynkerne var mere fremtonede. Kæben var stram. Han slap Selmy i en abrupt bevægelse og kastede ham fra sig. Blot for Selmy at blive grebet igen af Ashkens hænder på hver sin skulder, kun lige med begyndende hård hud. Jungmanden stadig svajende.
”Skroget er bristet! Det ser ikke godt ud for lasten. Jeg frygter at vandet før eller siden vil tynge Øjet ned til havbunden,” forklarede han i al hast med orde toner. Der var ingen tid til høfligheder. Men der var heller ingen tid til panik. En besked, han sendte igennem et blik, der blev sendt Selmy. Et blik der flygtigt faldt fra hans ansigt og ned til hans hænder. Dog sagde han ikke noget yderligere, før opmærksomheden var tilbage på jungmanden, der automatisk rettede sig op til trods for balanceproblemerne.

”Hvilken kurs vil tage os tættest på det nærmeste land?”
Ashken sank. Det var ikke et godt tegn. ”Lige nord, kaptajn! Mod sumpen!”
”LIGE NORD, JACQUE!!” skreg Bastian efter kun lige at have ladet hovedet falde tilbage i retningen af styrmanden. Det var en melding til styrmanden, men som i kor lød et højt "AYE!" fra hele den omliggende besætning.

Et stort brag lød fra under dem og hele skibet buldrede faretruende. Tvang Bastian til at træde et bredere skridt for ikke at vælte. Hurtigt var en hånd lagt støttende mod Selmys skulder for at hjælpe med at holde både ham og Ashken mere stabilt stående.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 25.12.2019 14:56
Bastians kommandoer om at Selmy skulle skynde sig op på dækket, behøvede han ikke at sige to gange. Egentlig følte han at han blev trukket op og skubbet frem på en sådan måde, at han ingen indflydelse havde på sin krops bevægelser, selvom han prøvede at lystre på hans ordre. Hvor han før var gået i chok og var så godt som blevet til vandnymfens byttedyr, begyndte hans overlevelsesinstinkter at træde i karakter, hvor de før var gemt bag normer og den snobbede rigknægtsfacade som han havde fået alene ved at være opvokset i den øvre bydel. Selvom Bastian nærmest bar ham over brædder og stolper, kæmpede han sin egen kamp for at komme levende igennem lastrummet, der var så godt som faldet fuldstændig fra hinanden allerede. 

De kom op ad trapperne og da døren op til dækket gik op, ramte lyset fra aftenhimlen hans ansigt, og der blev Selmy ramt af en lettelse. Desværre ikke den vedvarende en af slagsen, for han vidste at skibet ikke stod til at redde og at de alle sammen skulle dø inden natten var ovre! Men det var den slags lettelse, hvor det gik op for én, at man lige var blevet reddet fra at blive opslugt af en fæl og altødelæggende vandnymfe! Selmy kunne ikke se, hvorfor han altid tiltrak sig så meget uheld. Det måtte jo være guderne der havde set sig vrede på ham! Men hvorfor?

Apropos vrede rettet mod Selmy. Alt imens Selmy stadig var under Bastians stærke arme, kunne han se at Bastian havde kurs mod Ashken. På trods af hvilke andre vigtigere ting han burde bekymre sig om, kunne Selmy ikke lade være med at se sig sur på Ashken over det skænderi de havde. Ashken havde godt og vel fået skovlen under ham. Han var kommet i tvivl om sin egen overbevisning om, at Ashken havde luret på ham af perverse årsager. Det hele var så flovt og ubærligt at tænke på, at Selmy havde haft så høje tanker om sig selv, at han mistænkte andre for at se ham an på DEN måde. Det var jo ham selv, der så på unge mænd på den måde, og det var en sjældenhed en sådan synd gik den anden vej.

Tænk han skulle dø sammen med sådan en ufølsom, idiotisk, andenrangs jungmand!

Før Selmy vidste af det, blev han hurtigt overleveret til jungmanden. Selmy var så flov over at blive kastet i hænderne på ham, som om han ikke kunne tage vare på sig selv uden Ashken til at støtte sig. Til gengæld lod det til at både kaptajnen og Ashken ikke tog sig særligt meget af småting som et skænderi. Det var der sikkert heller ikke plads til på et skib som Østens Øje, der ellers var ret mægtigt i størrelsen. Selmy støttede sig til Ashken uden brok og forsøgte at forstå planen, der udformede sig mellem dem.

”Åhh” Selmy følte sig pludselig svimmel, og med en klam hånd med den mærkelige svømmehud tog han sig til hovedet for at finde fatningen igen. Han havde troet at de skulle dø, men der var tilsyneladende håb forude. Dette spinkle håb… Selv hvis det lykkedes og de landede i sumplandet, ville de stadig skulle trodse det barske sumpland, hvor territoriale kentaurere og liderlige satyrer dominerede, blot for at nå til bjergkæderne der kredsede sig og lukkede sig omkring tusmørkedalen. Men her ville Selmy i det mindste kunne finde sig en hestevogn til Dianthos…! Denne plan SKULLE lykkes. For hvis ikke, ville havet tage ham.

”Hvad kan jeg hjælpe m-” Skulle Selmy til at sige, i sin bedste vilje om tilbyde sin hjælp hvor der var behov. Men pludselig mærkede han et voldsomt brag og greb fat i både Ashken med en knuget hånd i hans tøj, og i kaptajnen med den anden hånd. ”Det er vandnymferne igen!” Gispede han op og blev igen ræd. Deres magt herude i havet var alt for stor for selv en større besætning af dødelige mænd.

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 28.12.2019 16:29
Det var helt refleksivt at Bastian greb om Selmys håndled, idét at han havde grebet sig fast i kaptajnens skjorte. Ashken havde ligeledes været ned at vælte, så han ville ikke være til meget nytte for ekstra støtte. Der var ingen tvivl om, hvilken af individerne der var mest hærdede til at omgå sig på et skib i bevægelse. Ironisk som det så end måtte være kendte man nok til den kære admiral. Men kvalme og ubehag og mavesammentrækninger var ikke længere nok til at vinde over en mand som Bastian i en situation, hvor andet var meget mere kritisk.

Selmy blev ikke beriget med et svar om, hvorvidt han kunne hjælpe til med noget, for ærligtalt var der meget lidt, som en som ham kunne gøre. Andet end at stole på at sømændene ikke ville bringe ham og dem selv i havets kolde og dybe dødsrige. Kile ventede dem ikke endnu! Og med Valeria på deres side skulle de nok blive bragt nåde. Det var en alt for dejlig dag til at dø. Solen skinnede og havet var blåt som lapis. Men det var en svær morale at videregive til knægten. Panikken og skrækken havde overtaget og der var intet der holdte bedre fast i en end dét.
”Find noget at holde fast i i! OG HOLD FAST!” kommanderede han videre til den yngre generation og vred erfarent sig selv fri fra Selmy’s krampende hånd, inden han slap sit eget tag om hans håndled. Ashken var den første til at brave sig videre. Alt der kørte rundt i hans tanker var at ikke være i vejen for de andre. Hans evner ville ikke være til megen mere nytte end den havde været i forvejen. Og han var bange. Præcis som Selmy var. Hans hjerte bankede på livet løs i hans spinkle brystkasse. Men årene på skibet havde gjort ham mere beskyttet mod de samme lammelser.
Jungmanden stolede ikke på at Selmy selv kunne tage vare for sig selv, så selvfølgelig trak han ham med sig henover det glatte dæk. Der var ikke tid til nænsomhed, desværre. Men frem til et par godt spændte reb nær rælingen nåede han da. Med Selmy på slæb eller ej. Og om rebet blev der klamret.

Khrrrrrruuuunnnsh.. KNÆK UNK!

Skibets sejlads kom til et meget brat stop. Træ blev højlydt splintret og flået op ad det grove klippestykke, der stak op ad havet, indtil at skibet havde sat sig godt og grundigt fast i en tiltet position, der gjort det sværere at være på dækket uden at glide mod styrbordsiden. Ashken havde mistet sit tag i rebet over det voldsomme stop og inden længe brød han vandets overflade. En mast knækkede ved roden og væltede tværs over skibet. 
Men sumplandets kyst var i nær syne.
Vargas

Vargas

Krystalisianer

Forvirret Træls

Race / Dæmon

Lokation / Rubinien

Alder / 1539 år

Højde / 191 cm

Zofrost 04.01.2020 11:25
(( Vargas sidder på en blød pude og drikker god vin og spiser appelsiner, mens alting går i hundene i tråden - out! ))
- No wealth, no ruin, no silver, no gold, nothing satisfies me but your soul -

Vargas har forladt tråden.

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 20.02.2020 18:51
Der var ingen tvivl om, at det her ikke var almindeligt for Ashken. Selmy så det bange ansigtsudtryk der havde tegnet sig på hans ansigt, og hvis en jungmand, som var vant til det hårde liv til søs, blev bange, så var der ingen tvivl. Det her var ikke normalt eller på nogen måde ventet. Og selvom kaptajn Simmons var overraskende fattet, taget situationen i betragtning, så forblev Selmys indre, paniske stemme ved med at gentage; Vi skal dø, vi skal dø, vi skal dø! Selmys rigtige stemme kunne heldigvis ikke forlade hans mund og stresse de andre bange passagerer yderligere med sin panikken. 

Pludselig gik det stærkt, da Bastians råbte at de skulle gribe fat i noget. Selmy anede ikke hvad der var at gribe fat i, andet end Bastian, som umiddelbart virkede som det mest robuste i sin umiddelbare nærhed. Men nok ikke robust nok til ikke at blive væltet af det slag der ventede dem. Han mærkede Ashken gribe fat i ham, måske fordi Selmy ikke flyttede sig ud af flækken i lidt for lang tid, og han mærkede hvordan knægten, overraskende stærk som han var, formåede at få ham med på slæb efter sig. Selmy var dog vågen nok til at tage fat i rebet, og ligesom når han gik med basset-hunden Simone derhjemme, vidste han, at han let kunne miste grebet, hvis hun pludselig løb fra ham, og han viklede derfor rebet flere gange rundt om begge sine hænder.

”AAAHHH!” Skreg Selmy højlydt, som han mærkede hvordan skibet bragede mod det eksotiske klippestykke. Grebet i rebet strammede til, og rebet låste sig om det ene håndled, så han ikke endte med at flyve ud over kanten. Der var jo voldsomt langt ned nu, og lige under dem var det uklart at se om de ville falde i havet eller spidse klippestykker, hvis de skulle miste grebet. Et opmærksomt øjeblik hen mod sin dødspartner, kunne han se at Ashkens reb gled ud af hænderne på ham. Nok havde Selmys overlevelsesinstinkt fejlet op til flere gange under sit ophold på skibet, men når det gjalt andre, var det et andet instinkt der trådte til. Selmy ville under ingen omstændigheder se Ashken blive slået ihjel så brutalt mod klipperne, også selvom han egentlig ikke brød sig om ham! Hans arm rakte sig ud efter Ashken, og han fik fat i hans hånd, lige inden han var ved at falde. Den ekstra vægt trak i hele hans krop, og pludselig gav rebet sig, så de begge svingede væk fra dækket i rebet, kun med Selmys arm hængende i. Det gjorde forbandet ondt, næsten på samme måde, som da han havde fået pisk af Vargas! Grebet i rebet strammede til således, at han var overbevist om, at NU ville hans fingre blive revet af. ”ARRGHH” Skreg Selmy op igen af smerte. Han kunne ikke gøre noget for at hive Ashken op, for så stærk var han slet ikke. Hans hånd var også ufatteligt våd… og glat… og skældet… Der var intet at gøre. Han tabte ham ned mod de høje bølger og de farlige klippestykker. 

Faren var langt fra overstået. Men skibet rykkede sig ikke ud af flækken længere. Al den ødelæggelse omkring ham… Og de liv der måtte være tabt… Det var alt sammen Selmys skyld! Det var ham der havde nægtet at gå med havmonstrene! Han havde både havvand og tårer i øjnene, da han kiggede på sin ene hånd, som han havde holdt fast i Ashken i. Ashken var gledet fordi Selmys hud nu var glat, og fordi der ikke længere var mellemrum mellem hans fingre. Hans hud var blevet grønlig og gennemsigtig, ligesom svømmehuden! Selmy VAR en af dem… Vandnymferne. Og måske var der en lille del af ham, der godt vidste det, men han havde ikke villet høre på det. Det her var ikke normalt!! Hans forældre var ikke-magiske mennesker! Og Selmy var et ikke-magisk menneske ligesom Salem Kiefer og Lydia Kiefer!

Selmy slog blikket ned. Han dingliede stadig i rebet, også selvom det gjorde ondt i hele hans krop. Han var ikke desperat for at komme tilbage til dækket lige nu, for pludselig var han heroisk nok til at kaste sig ud i noget meget farligt og meget, meget dumdristigt! Han sparkede begge sine støvler af sig, og uden at se efter, vidste han, at hans fødder også havde ændret sig. De var platte, frøagtige og med meget svømmehud mellem tæerne. Han fik viklet sig fri fra rebets greb, og kastede sig ned i havet efter Ashken.

Selmy dykkede til bunds, og alt var pludselig mørkt og koldt omkring ham. Bølgerne trak ham voldsomt videre, væk fra skibet, og i lang tid kunne han ikke vriste sig fri fra havets magt. Hans lunger blev fyldt op med havvand, ret hurtigt, og nu burde Selmy ikke være til at redde. Hvis altså han havde haft brug for luft. Selmy havde vel haft en ide om, at han ville kunne trække vejret hernede, ligesom da vandnymferne havde hjulpet ham, men det kunne han ikke. Han panikkede og hans krop kæmpede og arbejdede på at omstille hans krop til de nye omgivelser. I tide nåede hans hud at sprække op i kinderne og i halsen. Det nev og det blødte, men i forhold til hvad han ellers havde været udsat for, var det her ingenting. Lynhurtigt lærte han at benytte sig af det nye pumpesystem, der havde skjult sig i hans krop i al den tid… Havvand kom ind af hans mundhuler, ind at cirkulere i gællehulerne og blev pumpet videre ud af ham. Det føltes langt fra naturligt dog. Han følte sig uendeligt fraværende og ikke som sig selv, men det lykkedes ham at gentage processen, lære det og overleve på det!

Da han endelig havde vænnet sig til at trække vejret under vand, begyndte han at svømme så godt som han nu kunne. Af en bydreng at være havde Selmy aldrig haft problemer med at svømme, og med sine nye finner på både hænder og fødder, blev han hurtigt taget i den retning han ville! Han fulgte strømmen, i håb om at Ashken var blevet hevet i den retning. Ganske rigtigt skulle Selmy ikke svømme længe, før han fandt hans skikkelse i vandet. Ligesom Selmy, havde han måske slugt for meget vand, og måske var det allerede for sent for ham. Men Selmy ville ikke tænke på det. Han var nødt til at give det et forsøg, når nu han var kommet så langt. Altså… Han var nær sprunget i døden for ham! FOR ASHKEN!

Han viklede begge sine arme om kroppen. Han var som vægtløs i vandet, men han ville ikke risikere at strømmen tog ham ud af hans greb. Alene ben fødderne, formåede han at svømme ham og Ashken ud af strømmen og søgte op mod lyset. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13