Lyden af det dæmonskesprog fik vagten til at hæve blikket let af Florence, mens Galavant mentalt lod sin hånd møde sit ansigt i et facepalm, dog kunne han ikke lade være med at smile kort. Sprogbruget var grimt, men hun var da ved at komme efter det, faktisk overraskende hurtigt for en vampyr. Nåh det ville da give ham lidt at tænke over nu han skulle være hernede i magterne måtte vide hvor lang tid.
Den robuste vagt sendte et meget lignende blik tilbage til Florence, tydeligt at hun var vandt til at have med barske typer at gøre o ikke lod sig skubbe runddt af andre, selv ikke små piger.
" Det er heller ikke tit det sker, men det sker en sjælden gang.. Og se ikke på mig sådan der.... " Knurrede hun, mens en tilsvarende knurren lød fra Galavants side af tremmerne.
" Hr. Sherrane. Har De noget imod publikum, tøsen vil gerne se på og tage ved lære..? "
" Så længe hun holder sig udenfor tremmerne og nær døren... Og huske lige at give hende en krystal nu du har gang i det. " Brummede Hr. Sherrane som han kom ind af døren, spændende et par læderhandsker på.
Vagten nikkede og ledte hende hen til et bestemt punkt ved døren. Herpå blev en lysende pink krystal, med en indgravering givet til Florence.
" Hold dig her, rør dig ikke ud af flækken, og hold krystallen tæt på dig til hver en tid. " Lød det advarende.
" Tch.. Som om jeg ville besætte hende.. " Lød det kort for hovedet fra Galavant, henledende til hvad krystallen gjorde.
" Haha meget morsomt, hen til væggen, og det lidt tjept. " Kom det kontante svar fra vagten der begyndte at låse dørre ind til cellen op, mens Galavant lydigt gik hen til væggen med kæderne. Som døren til cellen blev åbnet hev vagten en mindre armbrøst frem, tydeligt specialbygget til hendes arbejde. Ind fulgte Hr. Sherrane efter, lukkende døren i, mens et par sveddråber dannede sig på hans ansigt. Tavst hev han kæderne ned og frem så han kunne binde dem om dæmonens håndled. Galavant forholdt sig tavs, men opmærksom på hver af deres bevægelser. Ja noget direkte rovdyrisk var kommet over ham i det øjeblik de begge var trådt ind i cellen. Han vidste at så længe armbrøsten pegede mod hans hoved havde han ikke mange chancer, men stadig var der et par stykker. Det stivnede let i kroppen idet hr. Sherrane tog et fast greb om Galavants hals, inden han i samme øjeblik lænede sig frem mod Galavants øre og med en dæmpet hvisken, nok mest for at sikre sig at påhørerne ikke hørte navnet, frigav Galavant sin tjeneste:
" Galavant Ian Adelmar Nynniaw Ira Talbot, jeg Alfried Sherrane, fritager dig, fra og med i dag, fra mange års tjenste i og for min slægts navn... "
En tung indånding hørtes fra Galavant som han kunne mærke hvordan båndet imellem dem blev brudt, kunne se hvordan navnet direkte blev slettet fra Sherranes hukommelse indtil han virkede nærmest forvirret i hvad han havde gang i.. Det var nu Galavant havde ventet på. Med et vrid med kroppen fik han formået at løfte benet nok til at han kunne få 'alfried' til at give slip på sit tag i ham. Hvilket manden da også vaklende gjorde. Endnu et ben røg ud og forsøgte at sno sig om ham. Et mindre støn af smerte forlod ham idet en pil fra vagtens armbrøst ramte ham i armen.
" Jeg troede du havde lænket ham fast!?" Lød det bebrejdende fra hende.
" UD, nu. For helvede.. " Endnu en pil røg ind på Galavant der på trods af den lammende gift der var på sidsen af pilene blev ved at forsøge at kæmpe.
" Dig,, dit fandens svin. Dumme møgdyr! Må alle dine ih og åh så fine børn, dø inden året er omme. " Kom det stønnende ud, mens Alfried formåede at få sig selv fri af Galavants ben. En kraftanstrengelse fra dæmonen mere og et spark fik Sherrane til at få nærkontakt med både gulv og den modsatte mur.
Et kort øjeblik flimrede det omkring galavants krop inden den endte med at hænge tungt, med en prustende vejrtrækning.
'' Jeg kan se i har oppet jer lidt siden sidst hva? '' Knurrede han imod vagten som hjalp Alfried ud af cellen, med en vis besvær. "
Jeg skal nok få jer.. Især dig 'Alfried' for alle de år.. og i dag... '' En nærmest manisk prustende latter kom frem fra ham mens vagten lukkede celledøren i igen, sendende et blik imod Florence.
'' Der er ikke mere at se.. '' Lød det i en monoton stemme, mens den robuste kvinde lagde sin armbryst tilbage i sit hylster på hendes ben..
Midlertidigt i en kvindekrop, iført Paladsets tjenestepigeuniform, lys hud og med håret brunt, langt, krøllet og sat i en flettet, snoet knold i nakken, med et par løse kortere lokker.
I denne krop kalder han sig selv Magda.