Sivoy nikkede da hun gentog hans spørgsmål, og han afventede hendes svar. Da hun spurgte om han ikke var på arbejde, rystede Sivoy på hovedet, og hans øjne funklede svagt i morskab.
”
Jeg har ikke vagttjeneste i aften. Jeg var på vej tilbage til mine gemakker da jeg lagde mærke til Dem, og tænkte at De måske havde brug for hjælp,[/color]” forklarede han. Hvis han havde været på vagttjeneste havde han haft sin rustning på, men det var selvfølgeligt ikke sikkert at hun vidste at det var en nødvendighed for vagterne. ”
Og De må ikke tro at det er fordi jeg mistænker Dem for ikke at kunne beskytte Dem selv, men jeg anser det som min pligt at sikre De kommer sikkert hjem.[/color]”
Han så op fra nonnen da han begyndte at høre stemmer, og han nikkede resolut. De var tæt på de områder af slottet hvor der stadig var folk der arbejdede, primært køkkenet og andre lignende rum. Han hankede lidt op i den arm som holdt blomsterkurven, som han åbnede døren ind til køkkenet for nonnen.
”
Efter Dem, Søster,[/color]” bød han høfligt, med endnu et lille halvbuk. Dog sikrede han sig at blomsterkurven stadig blev holdt ret, så indholdet ikke faldt ud.