Så nikkede hun let. "Det lyder nu ikke så slemt - og øl det heller ikke." Det var i hvert fald hvad hun håbede - hvad drikken så end var.
Hendes blik var da også forundret på det skummende krus, som Cyraneus svarede hende. Uden at tage blikket fra det hvide stads, der virkede til at forsvinde ved ånde, men gendanne sig også, begyndte hun svare. "Det føles ikke som om jeg er noget ret langt. Alt er så anderledes heroppe - bare det her!" Hun så nu en anelse mistænksom på kruset, der havde udviklet løbende skum og hvor en gylden glød var begyndt at vise sig i midten hvor der før havde været skum. Så hævede hun endelig blikket, så han havde løftet kruset til læberne og fulgte så trop. Skummet var nu kun i vejen og ikke spor interessant af smag! Det samme kunne hun ikke helt sige om selve væsken, der havde en del mere smag end hun havde forventet og fik hende til at tage en tår mere for at være sikker på hun havde smagt rigtigt. "besynderlig smag..."
Hun satte kruset på bordet, men lod hånden hvile om det, som hun havde set andre gøre. "Hvilket vel egentlig giver mening, nu de to er så dominerende heroppe. Jeg havde fået dem beskrevet - fuldmånen og solens nedgang, men det er intet imod at se det selv..." Fascinationen var at høre i hendes stemme, som hun smilede let til ham. Var der noget hun aldrig troede hun blev træt af, så var det at se på de to ting.
Hans næste spørgsmål fik hende fik hendes opmærksomhed til fuldt at samle sig om ham. Der var noget her, som stak dybere end til lige under havets overflade. Roligt tog Moana en tår mere af kruset, før hun lukkede begge hænder om det og spændte en smule. "Ikke meget forandre sig nogensinde dernede. De ældre styre stadig alt med sikker hånd. At jeg og nogle få andre er sendt op er vist mest for at vise de gør noget." Hun fangede hans blik. "En gruppe af de mørke drage med deres ryttere brugte en eftermiddag på at jage og slagte havfolk ved kysten af krystallandet. Det rystede Aquarin og kaldte på en reaktion." Så skar hun en grimasse for hvor alvorligt det end var, så kunne hun ikke lade være med at smile skævt som hun fortsatte. "Vær bare glad for du ikke var nær de fine damer dernede som rygterne løb..."
Krystallandet