Åben

Du kan danse hvis du ønsker - Midvinterballet

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 25.01.2018 22:36
Jezebel hævede et tyndt øjenbryn let ved hans ord, undrende "Det er kært af Dem at tilbyde, men siden legen ikke starter før jeg 'har slået kløerne i ham' så tvivler jeg på det bliver nødvendigt" påpegede hun, og ved at træde et halvt skridt fra ham, vendte hun siden en anelse til ham med armene nær sit bryst. Hun trak tæt af sit vinglas og havde næsten allerede tømt det "De må have tålmodighed kære Valkar. Legen vil begynde snart~" med det satte glasset fra sig med en skarp bevægelse, og med et lille nik i hans retning, vendte hun sig fra ham, og stormede væk, som flygtede hun fra pesten selv.

Alle de små gestusser af tøven, hendes skiftende kropssprog og tone, alt sammen havde været et spil for galleriet - eller rettere den unge adelsmand, hvis blik havde vandret til Jezebel fra tid til anden i løbet af hendes samtale med Valkar. Nu skulle hun blot have lavet den rigtige indgangsvinkel, og så var sejren så godt som givet!

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.01.2018 15:59
Glimrende, legen var endelig startet. Hun modsat hvad hun havde sagt, det hele havde været et større skuespil for at holde den unge adels knøs opmærksomhed.
Hun var dygtig, og han så frem til at se hvad hun havde tænkt sig at gøre yderligere. Som Jezebel stormede væk fra ham lavede han en kort gestus, som i at han vinkede farvel til hende. "Til vi ses igen" kom det lavmeldt fra ham. Som hun bevægede sig væk bredte der sig et lumsk udseende smil på hans læber, der mødte de rubin røde dråber fra vinen.
Med sikre skridt førte hans støvler ham let afsides, ved en væg han stillede sig til at vente ved. 
Han havde stadig et es oppe i ærmet, så han havde så godt som allerede vundet, hun viste det blot ikke endnu. Alt der manglede var at hun fik slået klørene i ham, og at hun viste at han havde set det.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 28.01.2018 16:21
Jezebel måtte holde smilet fra sine læber som hun mærkede ikke blot Valkars, men også den unge aldelsherre. Hun søgte en smule afsides, og som forventet gik der ikke længe inden den unge herre opsøgte hende. Derfra var det legende let at sælge historien om Valkar, den lede eks der ikke ville give slip, og nære knægtens helte-fantasier, og andre fantasier, til han helt frivilligt tilbød at være hendes skjold mod denne personage, denne stalker af hendes person!

Hængende tæt om knøsens arm søgte hendes blik igen ud efter Valkar igen. Han havde uden tvivl brugt tiden på at køre sin egen plan i stilling, og hun kunne ikke vente med at se hvad han havde fundet på!

"Home is where you can find a decent graveyard and strangers can disappear without awkward questions."
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 28.01.2018 20:32
Valkar så til mens at Jezebel som ventet, fangede adels knøsens opmærksomhed med lethed, hun havde trods alt arbejdet for at sikre sig den. Hvad end deres samtale omhandlede interesserede ham egentlig ikke, antageligvis omhandlede den at male ham som en skurk af en art. 

Som hendes blik søgte ham var Valkar beredt. Han fangede hendes blik og løftede sit glas som en hilsen. Med et lumsk udseende smil vendte han ryggen til hende og gik hans vej.
Der kunne ske to ting, enten ville hun efter noget tid ville hendes nysgerrighed over hvad hans plan var blive for stor, og hun ville opgive legen for at følge ham. Elller så ville hun antage at hun har vundet legen, men har hun i sandhed vundet hvis at han blot lader hende få sejeren uden modstand, kendende hende ville hun ikke se det som en reel sejer. 
Han skulle nok vinde, på den ene eller den anden måde.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 19.02.2018 17:59
Jezebel fortsatte festen på adels arm og der gik ikke længe før hun kedede sig bravt i hans selskab, og hendes blikke rundt efter Valkar blev mindre og mindre diskrete. Hvad i alverden lavede han der tog så lang tid?! Havde han i sinde at kede hende ihjel? Det havde nok været en gangbar plan måtte hun erkende, men den virkede langt under Valkar.

Tiden gik og da Jezebel indså der ikke var mere morskab at presse ud af den arme stakkel hun havde på armen, satte hun efter Valkar med stakke støttende til hendes arm, og let slæbe de fødder.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 03.03.2018 14:04
Valkar havde fundet sig en balkon, hvor han skuede ud over byen. Små lam der lå trygt i deres huse, og havde svært ved at indse, at deres hyrder i sandhed var ulve i forklædning. Lyden af hastige skridt akkompagneret af let slæbende fødder, fik ham til at vende sig om. Ah hun var kommet for at lege videre, glimrende! "Ah! Har de savnet mig så meget at de føler det nødvendigt at finde mig? Jeg er ganske smigeret" Hans ord, samt smilet der fulgte virkede ganske oprigtige. Hans arme bredt ud til siden i en venlig og på ingen måde truende gestus. "Hvad med den herrer? hvad håber de at opnå ved at hænge på hendes arm og blive slæbt med rundt?" han smilede et lumsk smil, som han lagde kraft bag spørgsmålet. Gad vide hvad den unge herrer ville svare?

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 11.03.2018 21:44
Jezebel smilede bredt ved synet af Valkar "Ja det er ikke fordi der er mange andre muligheder for at finde en smule morskab denne aften" sagde hun med et suk og lod bagsiden af hånden glide langs håret der sad ned foran hendes ene øje, for at rette en anelse på det. Det var jo ikke fordi hun ikke kunne finde andet underholdning, men Valkar var simpelthen bare sjovere. Kontrasten mellem smilet da hun havde set ham, og hendes ord var bestemt ikke noget man skulle hænge sig ved.

Valkars spørgsmål til herren blev besvaret med en uintelligent mumlen. Jezebel klukkede og klappede ham lidt på armen. "Det lader til min unge kavaler ikke helt kunne holde sin vin som en voksen mand" lo hun og lod hånden glide op af mandens arm til at kærtegne hans hals let.
Hun vendte blikket tilbage til englen "Hvad med dem selv kære Valkar? Har de blot stået her og længest efter mit selskab?" spurgte hun smilende og lagde hoved bare en anelse på skrå.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 29.03.2018 15:33
Valkar lo kort "Min kære, som altid har de en sans for kun at finde det bedste" Han lod sin hånd rette en smule på kappen, der blafrede let i vinden. Den unge frøken fra tidligere havde været underholdende, men på ingen måde lige så underholdende som Jezebel.

Den unge herres mumlen fik blot Valkar til at ryste let på hovedet, havde hun virkelig sunket så dybt? "Ja så, er herren endt som deres venner derhjemme?"  sagde han med et lettere anklagende blik. Hvis hun ville lege med beskidte kneb, så var der ingen grund til at han burde holde tilbage med at bruge hans evne. 
Hendes næste ord slog en flænge i hans eller fine maske, og en snært af jalousi slap ud. "Jeg har selv en hang til de bedre ting her i verden, og her er de blandt det bedste selskab, så det er vel ikke så overaskende?" Svarede han med atter rolig stemme, men det var sandt. Han savnede hendes selskab, også når han viste at hun ikke var i nærheden.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 03.04.2018 09:50
Jezebel erklærede sin enighed med et tilfreds Mmm som han rettede på sin kappe. Der var noget særligt ved han han komplimenterende hende og sig selv samtiddig!

Hendes hånd lagde sig mod hendes bryst da han beskyldte hende for at snyde! "Jamen Valkar, at du kunne tror det om mig!" med den ene hånd stadig på brystet løftede hun den anden som svor hun en højhellig ed "Jeg sværger, han er mere levende end både dem og j-" Jezebels ord blev afbrudt da manden, nu ikke længere støttet af Jezebel, drattede om.
Jezebel så oprigtigt fornærmet ned på liget "var mere levende end både dem og jeg" rettede hun sig selv. De havde trods alt begge været døde mindst en gang!
"lad os kalde det en uafgjort" foreslog hun med et skuldertræk og trådte henover manden. Det lille glimt af jalousi i Valkar varmede hende mere end hun ville indrømme. Hun tog Valkar arm og guided ham til kanten af balkonen så de kunne nyde udsigten. "skal vi ikke blot droppe fasaden. Vi ved begge der ikke er bedre selskab, så lad os blot nyde det bedste". Hun smilede op til ham, hendes charmerende, drillesyge smil, men hendes øjne var mere.. Rolige?

Bag dem rejste manden sig igen og stillede sig i skyggen af en søjle i en positur der tydeligt sagde han ikke ville forstyrres. Jezebel ville ikke have sin hyggestund afbrudt af nogen fandt liget!

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 04.04.2018 15:44
Valkar rystede let på hovedet. Skulle hun til at være så teatralsk som hun plejede? En del af ham håbede det, det var egentlig en af de ting hold mest af ved hende, men det var på ingen måde noget han ville fortælle hende. Som tingene var ville hun blot bruge det imod ham. 
Det tog megen viljestyrke ikke direkte at grine som den unge mand drattede om, heldigvis var viljestyrke noget Valkar besad i rigelige mængder, så der blev blot løftet et øjenbryn med et ganske sigende blik i hendes retning.
"Lad gå, i aftenens ånd" Svarede han med et smil og lod sig føre hen til kanten af balkonen. Egentlig var han ganske ligeglad med om det passede ind i aftenens, men muligheden for at bruge tid sammen med Jezebel derimod... 
"Så sandt, lad os nyde ordenligt selskab. Det er overraskende svært at finde i denne tid" Han gengældte med hans arrogante selvsikre smil, men glæden var at se i hans øjne. 
Med en kort gestus lavede han blidt lysende orber der dansede for dem, mens hans hånd forsigtigt fandt hendes. "Sig mig Jez, har du savnet mig?" spurgte han ud i luften før hans øjne fandt hendes. Det var ingen spor af magi i hans ord, blot et simpelt spørgsmål, fra en der savnede...

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 04.04.2018 20:55
Jezebel smil krængede sig op til en side da han så ydmygt accepterede hendes uafgjort, og den usagte våbenhvile der kom med det. Legen var forbi, og det ville jo være upassende at begynde på andet her, midt under dronningens fest! Ikke at hun bekymrede sig om de sociale konsekvenser, men vagternes sværd så ganske skarpe ud, og hun havde ikke behov for at være nød til at gå af dage i arresten - eller det der var værre hvis de anderkendte hende som dæmon.

Alle disse kedelige, forudseende tanker forsvandt dog som dug for solen da hun så blikket i hans øjne, der skinnede i gløden fra hans lys, og hans hånds forsigtighed fik et ganske anderledes smil frem på hendes læber. Hendes fingre gled ind imellem hans. "Mmmm det er blevet noget mere stille uden dit harpespil" kommenterede hun henkastet men hendes stemme var næsten mild. "Og min venner har hverken en takt eller tone i livet" sukkede hun, tungt og opgivende. Hun havde forsøgt sig med diverse musikalske indslag, men hvert var endt i tonedøve parodier af musik. Dansen var godt en anelse bedre, men det blev trettende altid at skulle føre!

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 05.04.2018 18:41
Et halvt smil kravlede frem på Valkars ansigt over hendes svar, men måden hun sagde det faldt ham dog for ører. Som hun sukkede kunne han ikke andet end give hendes hånd et klem. "Nej det har aldrig været deres store forte" Det måtte være ensomt for hende, ikke at hun ville indrømme det, eller lade verden se det. Hun gemte det med al sandsynlighed under en masse tilfældige spontane idéer, for ikke føle at tiden bare gik. 
"Ser de stadig den insisterende herrer ind imellem? Jeg har selv gjort mit for at han ikke blander sig i min gøren og laden" Lidt nysgerrig var han stadig og det var længe siden at han sidst havde hørt noget til ondskabensherrer. Det var underligt ikke at behøve at være på tærene i hendes selskab, men han måtte sande at det var noget han havde savnet, langt mere end han turde indrømme.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 06.04.2018 21:22
Jezebel lod blikket glide fra Valkar til en af de lysende orber omkring dem, og som hun skiftede vægten mellem sine fødder børstede hendes skulder mod hans, og hun endte med at hvile en anelse nærmere end før. Ikke så tæt de rigtig rørte, men næsten, lige ved.
Halvdæmonens blik blev tænksomt, men hendes ansigt blev en anelse stramt ved benævnelsen af deres fælles bekendskab. "Ikke just... men jeg er sikker på han brygger på noget, som altid" trods hendes udtryk var orderne lette og hun trak på skuldrene "Jeg har lagt et par overraskelser, skulle han forsøge på noget" fastsatte hun og skubbede håret lidt tilbage, så heneds andet øje tittede frem bag håret. 
Hun overvejede at spørger ind til hvordan hans søgen på sig selv gik, men holdt sig tilbage, ulig hende selv. Det ville være for let at se det som et forsøg på at lokke noget ud af ham, og gav han efter ville hun uden tvivl også bruge det mod ham senere.
"Mestrede de nogensinde det stykke de arbejdede på den gang? Månefeens dans gennem underskoven, var det ikke?" spurgte hun nysgerrig og lod blikket glide tilbage til hans øjne. Det var nok længe siden, men hun huskede stadig de blide toner, de komplicerede spring og temposkift, hvordan musikken havde grebet hende som hun dansede!
Og hver gang, afbrudt i frustration som en tone havde undviget ham. 

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 09.04.2018 23:59
Valkar nikkede lidt og med sin frie hånd fik de dansende orber til at samle sig til et dansende par. Den ene svagt gylden og den anden med et lyst lille skær. Det var et forfærdeligt emne han havde bragt op, men en del af ham havde behov for at vide hvor hun stod. "Alt andet ville have undret mig" svarede han med et skævt smil. Hendes overrakselse var altid... interessante. Og noget han nødigt ville falde i selv. 
Et smil bredte sig over hans læber som han huskede en overraskelse hun havde givet en lysets ridder for 60 år siden. Hun havde fået ridderens hest myrdet i løbet af natten, og så vækket den igen, hvor den lod som at den var sit gamle selv. Hvilket var ganske tilforladeligt, dog da den løb udover dødens kløft med ridderen siddende bagpå. Åh hendes skrig som hun faldt til hendes død stod stadig klart i hans sind.   

Han blinkede kort, Månefeens dans? "Ah, jo det har jeg. Temposkiftede havde en undertone jeg ikke havde styr på" svarede han med et skævt smil. Han havde elsket at hade det stykke. Hvereneste gang han havde sat sig for at spille det var hun begyndt at danse med, men han tabte tråden hver eneste gang. Ganske frustrerende, men hvad værre var, at da de var gået hvert til sidst og afsværget dem deres tidligere bekendtskab. Havde det taget ham ikke mere end tre forsøg og så havde han fået styr på stykket. Han havde ikke fanget at skiftet kom fra månefeens afsavn i at kun kunne danse i månes skær. Noget han kun opdagede ved at hans egen månefe ikke dansede til stykket længere.
"En skam at her ikke er en harpe"

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 14.04.2018 21:18
Jezebel lavede blot en lille, munter Mmm lyd som de lod emnet om deres fælles dårlige bekendtskab glide ud i nattens mørke igen. Som månen var det kun sjældent prominent i hendes liv, men det var altid derude, bagerst i hendes sind, som en skygge hun aldrig ville kunne undslippe.
Det dansende par distraherede hurtigt Jezebels tanker, og bragte hende tilbage til nuet. Uden at tænke over det lænede hun sig det sidste lille stykke ind mod ham, og lagde sin frie hånd mod hans arm, upåvirket af sin egen påpasselighed fra øjeblikke tidligere.

Smilet på hendes læber da han erklærede han havde mesteret stykket var et af ærlig glæde "Det glæder mig at høre. Det var et smukt stykke.. og det fortjente dit talent" sagde hun lavmælt, uden sarkasme eller tilføjelse. Lyset fra de to dansende figure svømmede en anelse for hendes blik, og hun indså at det nok var de groteske mængder af alkohol hun havde indtaget, der var begyndt at gøre sig bemærket. Ganske vist havde hun ikke fuldt den nu afdøde mand glas for glas, så dum var hun eller ikke, men hun havde bestemt heller ikke holdt sig så meget tilbage som hun nok burde, vidende Valkar var til stede. Nåh Ja, det betød ikke det store nu. Hendes smil blev bredere og hun gav hans arm et lille klem "Jeg skulle mene det er til at frembringe her, af alle steder! Det er trods alt selveste Krystalpaladset!" klukkede hun. 

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 15.04.2018 00:42
Valkar ville nok aldrig indrømme over for nogen af han savnede hende, han havde svært ved at indrømme det over for sig selv. Men som hun lænede sig ind mod ham og hendes hånd fandt hans arm. Kunne han ikke ladevære med at nyde hvert et sekund af hendes nærhed.
For hvad var hans verden uden hende? I al den tid han kunne huske havde hun været der, fra han vågnede i sit kolde gravkammer, indtil den dag hvor han ville vise sig. Måske havde han været fjollet i at sværge hans ed? Men det betød intet, han var en mand af sit ord, som det så var upraktisk eller ej. Og stadig var følelsen der. Et glød af håb om at de ville styrte deres tidligere herrer i grus, og de derved var frie til at gøre hvad der passede dem...

Han lænede kort hovedet mod hendes som han svarede hende. "Tak" Et atypisk kort svar for ham, men så sandfærdige som noget var. Der var så meget mere han ønskede at sige, men at sætte ord på dem ville ikke være retfærdigt over for dem. 
"Så sandt min kære!" Hendes klukken varmede, mere end han turde indrømme. I et øjeblik stod han splittet, skulle han for et øjeblik forlade hende for at finde en tjener, der kunne bringe dem en harpe? og risikere at miste hendes nærhed igen? Nej der var kun et at gøre. Han smilede varmt til hende og gav hendes hånd et klem. "Jeg er straks tilbage" Hun fortjente at hører stykket, og han fortjente at se sin månefe danse atter en gang.

Kort tid efter vendte Valkar tilbage med tjenere der bar både på gulvharpe og skammel for at at sidde på. Som det blev sat frem viftede han tjenerene væk, det var deres øjeblik, ikke tilfældige tjeneres. "Er de klar min kære" spurgte han som han satte sig, klar til at spille for hende. Selv det mindste nik ville få ham til at gå i gang med at spille det komplicerede stykke for hende.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 15.04.2018 17:32
Jezebel skukkede let som Valkars hoved lagde sig mod hendes, og hun lod hans duft fylde hendes verden for et kort øjeblik. Han havde altid haft en særlig duft omkring sig, som søde syrener og syrlige bær. Længslen der havde luret i hendes bryst sprang op, og truede med at overvælde hende.
Heldigvis var Valkar ikke en til at sidde stille, og hun var alene på balkonen da tårene faldt.

Hun lod dem være et øjeblik, før hun tørrede dem bort, forsigtig med ikke at efterlade spor i sin sminke. Hun måtte samle sig hvis hun skulle gøre månefeens dans ære. Hun trådte et skridt nærmere gelænderet og mærkede nattehimlen svømme for sig blik, så hun måtte lægge en hånd på for at holde balancen. Det var skidt, rigtig skidt.
Uden tøven stak hun en finder i halsen, og sagde farvel til sin maves indhold udover kanten. Så langt, så godt. Det ville ikke ændre hendes tilstand, men det kunne potentielt forhindre hende i at ende som dem unge herre der havde gjort hende selskab før.
Jezebel tog en dyb indånding af den kolde natteluft og hviskede ud i natten en streng af navne på tjenere langt væk. Effekten var instantan, som hun følte kraften flyde tilbage i hende, og hendes hoved klarede en anelse. Måske var det i virkeligeheden den der gjorde hende så resistent overfor alkohol? Nok ikke.

Valkar vendte tilbage, og Jezebel lyttede mens han satte op, og sendte tjenerne væk. Først der vendte hun sig, og trådte over mod ham. Den ekstra kraft fik mønsteret i hendes hud til at glimte med et lilla skær. Hun lod hånden glide over kanten på harpen, og fulgte den hele vejen vejen ned, hvor hun satte sig for harpens fod, den tunge kjoles skørt bredt ud omkring hende. Hun så op på ham fra sin lavere position, og nikkede en enkelt gang "Når De er".

Jezebel lukkede øjnene som tonerne begyndte at fylde natten. Som den første sektion begyndte at bygge op, begyndte hendes krop langsomt at bevæge sig med musikken. Det startede i det små, hendes hoved der virrede let fra side til side, hendes fingre der blidt trommede med melodien på harpens kant, til hun endeligt løftede den ene arm, i en blid bue mod den blege måne over dem, og begyndte at danse.

Det var ikke meget hun reelt set havde danset de sidste år, men det kom tilbage til hende så let som at trække vejret, hendes bevægelser flydende. Månefeen var et væsen fri for bekymring, fri for sorg og trængsel. Månefeen havde sin dans og sin længsel mod månens lys og håbet om det ville være evigt, så dansen kunne fortsætte!
Men Jezebels bevægelser var ikke som de havde været engang. Hvert spring blev bragt kort som den tunge kjole trak hende ned, og de skarpere, præcise bevægelser manglede kant eller kom en halv takt for sent.
Men Jezebel dansede, og hendes hjerte sang med tonerne, som var det selv instrumentet mellem Valkars kyndige hænder. Ubudt begyndte tårene at løbe igen, og de skinnede i måneskæret, om kap med hendes egen krafts glød.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 16.04.2018 23:56
Kølig natteluft fyldte hans lunger som han tog en dyb indånding. Der var ingen tid til fejl, ikke denne gang. Dog kunne hans fingre ikke dy sig og fandt kort hendes, som de gled ned af harpen. En fjollet sentimental gestus, der betød mere for ham end han turde indrømme. Endnu en mundfuld af den kolde luft fyldte ham, og Valkar lukkede sine øjne et enkelt øjeblik. Han havde øvet stykket til ukendelighed, men en del af ham frygtede stadig at fejle, som han havde gjort så mange gange før. Han rystede let på hovedet. Der var ikke tid til den slags. Det var tid.

Hans fingre dansede over strengene, og tonerne sang ud i natten som den første sektion byggede sig op. Hans øjne fandt hvile på hende og hendes glød, som hendes arm hilste månen over dem. Et sagte smil brød frem på hans læber, en kontrast til hans ellers seriøse mine.
I takt med hendes trin fulgte først få små lilla orber hendes dans. Trin for trin, kom der flere som de fordelte sig på balkonen. Skæret var lig hendes men blegere, mere lig lavendel i fuld flor på en sommer dag.

Anstrengelsen var tydelig i hans ansigt, stykket krævede hans fulde opmærksomhed. Men at det var perfekt var ikke nok, nej det skulle være mere end det. Øjeblikket skulle transcendere det alment perfekte, det fortjente de.
Hendes trin afvej fra hans vision, måske var det kjolen i det tunge stof? Ensomheden? Hvad end det var gjorde det kun øjeblikket mere perfekt i hans øjne. Jezebel var i sandheden en månefe hvis lys var ved at forsvinde, men nægtede at lade dansen ende. Bare et trin til. En dans der ej måtte ende.

Dryp.

Den ene tårer fulgte den anden, hendes med hans. Han kunne ikke benægte det længere. 
Hans elskede hende, og det var den eneste sandhed der var noget værd.

Jez

Jez

Krystalisianer

Kaotisk Ond

Race / Menneske/Dæmon

Alder / 159 år

Højde / 173 cm

Efterlyst af Byvagten

Dragonflower 17.04.2018 10:14
Jezebel lod sig opsluge, og det følte som at vende tilbage til en gammel drøm der havde ligget lige udenfor rækkevidde. Ingen betænkelighed, ingen overvågenhed for at gennemskue Valkars næste træk i hans spil. Blot ham og hende. Musikken og dansen, som det burde være.

Før Jezebel viste af det var de forbi stykket han før havde fejlet på, og på helt nyt territorium. Hun havde aldrig øvet videre, aldrig givet det meget tanke hvad der kom efter, så hun gjorde hvad hun gjorde bedst, og improvisereded, ledet af den viden hun besad om stykket og dens stil. Hun viste nogenlunde hvordan resten af stykket gik, selvom de aldrig havde spillet det hele vejen igennem før, så det var ikke umuligt, selv i hendes nuværende tilstand.

Et roligere stykke kom og hun passerede Valkar, hendes fingre børstende let op langs hans arm som hun gjorde. Hendes vejrtrækning var tydeligt anstrengt, og perler af sved lød ned fra hendes hårgrænse og blandede sig med tårene. Hendes fingre passerede hans skuldre og gled modvilligt af af hun passerede fordi, og nærmede sig gelænderet hvor hun halvt satte sig, som en skygge gled over månen, og Månefeens dans stoppede, som en holdt vejrtrækning, ventende på lysets tilbagevenden så den kunne fortsatte.
Det svimlede for Jezebel. Det her havde bestemt ikke været en god ide, men... hun ville ikke havde gjort det om for noget i verden! Fraværende satte hun hånden ned og lagde vægten over, for at få et øjebliks hvile, inden månens tilbagevenden og Månefeens dans på ny begyndte, men hendes hånd fandt intet andet end tom luft under sig, og med et overrasket gisp forsvandt Jezebel udover balkonens kant.

Det tog hende et par disorienterede sekunder at indse hvad der skete, og hvordan hun pludselig fandt sig selv hængende fra det yderste af fingerspidserne fra balkonens nederste kant. Hendes læber bevægede sig af bitter lært refleks, og den lavmælte hvisken af navne samlede hendes kraft på ny.
Nej. Jeg behøver kun ét navn!
"Val-ARH!" hun kaldte hans navn, men hendes fingre gled på det kolde marmor, og med et var det som om verden bevægede sig i slowmotion.
Hun havde tabt vigtige sekunder på at kalde ud til Valkar, men det var et langt fald.. hun ville nok nå at samle kraft nok til at komme igen, forhåbenligt. Og hvis ikke? Ja, så ville hun ikke være der til at opdage det.
Men han griber mig.
Det var en tåbelig tanke. Selvfølgelig ville han ikke det. Om lidt ville hun se ham over kanten, kigge ned mod hende, skuffet over at være blevet afbrudt. Hun ville aldrig høre enden af det næste gang de sås..

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Neutral

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 18.04.2018 13:12
Valkar var som i en anden verden. En verden af musik og dans, af Måneskær og lilla lys, en verden af Valkar og Jezebel.
At se hende ville noget, så meget at hun anstrengte sig var opløftende på måder han ej havde oplevet før. I dette øjeblik var alt andet lige gyldigt, deres lege og stridigheder. Hvad end der ville gøre hende ville han servere for hende på et sølvfad, men lige nu var det eneste han kunne gøre var at lade stykket gøre hende ære. 
Som hendes fingre gled over hans skulder tog det alt hvad Valkar havde i ham ikke at stoppe stykket der. Nej. Så snart det var ovre kunne han holde hende i hans arme, fortælle hende at han ikke ønskede at de skulle være fra hinanden længere, om det så betød at hun vandt.

Han øjne lukkede sig i for at føle det næste stykkes opbygning fra det rolige, til den sidste energiske finale. Hans fingre gjorde klar til atter en gang at danse over strengene, med de sidste kræfter tilbage i dem for så-  Hendes råb fik ham til at spærre øjnene op i rædsel, tidsnok til at se hendes fingerspidser forsvinde fra balkonens kant.
"Nej!" Råbte han hjerteskærende, som han for efter hende og sprang ud over kanten, og jagtede det faldende lilla lys. Hans vinger sprang ud af ryggen på ham og rev huller i hans ellers fine frakke. Hurtigere. Var den eneste tanke i hans hoved, alt andet var ligegyldigt! Han strakte sin hånd ud mod hendes. Han var der næsten! tårene lavede våde streger over hans forpinte ansigt, som de blev efterladt i luften, bag hans desperate dyk.
Men han ville ikke være hurtig nok, jorden var faretruende tæt på nu. Der var kun et at gøre! Han samlede sin magt for at lave et net af gyldent lys. 
Badet i det varme gyldent lys kunne hun mærke hvordan det greb om hende, han havde hende! Med et kraftigt vingeslag sagtnede han farten, et til og et sidste så- Det lød et højlydt THUMP som Jezebel ramte jorden.
Valkar stirrede vantro ned, han havde fejlet. Fejlet hende der betød mest. 

0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Erforias
Nomineringsårsag:
“De to rivaler der ender spontant i en velskrevet deklaration af kærlighed, hvor at alle følelserne ender uden på tøjet. Dramaet fungerede fantastisk, og hvem kan ikke andet end elske at det hele ender i at Jezebel falder ud over balkonen, hvor Valkar griber hende, et øjeblik for sent. ”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 1