Arys: Familie traditioner

Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 30.10.2020 18:37
Grace fik den gode idé at vi skulle brainstorme nogle familie traditioner! Så kom på bordet med nogle ideer, og del gerne hvis i har nogle traditioner nævnt i jeres bger! 

Som starter, så har Arys tradition for, at andet barn slutter sig til Lysets hær (traditionen kommer fra karakteren Rasmus, anden søn, og implicit i Fyrstinde Leonoras, omkring hendes ældre søskende). 
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Lux

Lux

De-luxe

4279
karakterer

Lux 04.12.2020 10:43
En årsdag/sorgens dag for at mindes dem der døde under mørkets styre.. En dag dedikeret til at gå i sort (I hvert fald i hovedfamilien) og hvor at lanterner bliver sendt til vejrs (tænk tangled stil), og stearinlys brænder i hvert et hus og gadehjørne i Zircon. 

Evt: 
- Arys familien selv giver/betaler deres befolkning lys at brænde, så borgerne ikke selv skal bruge penge på det.  
- Tale bliver holdt af en valgfri person i familien (Hovedsageligt fyrsten eller fyrstinden, men kan også være børnene/ andre slægtsled. Jeg tænker personligt en tale dedikeret til Kile, fremfor en tale om lys og mørke? 
Dragonflower

Dragonflower

Drama Llama

3294
karakterer

Dragonflower 04.12.2020 17:49
Virkelig god ide. Elsker alt, undtagen at talen er valgfri. Det er da en Pligt! Og det gør det bedre når mor Arys peger på en af de kærer børn og erklære det er deres tur i år (selvfølgelig aftalt med spilleren)! 
Det skal gøre ondt, før det gør plot!
Lux

Lux

De-luxe

4279
karakterer

Lux 05.01.2021 17:48
Ah yes, perfekt! Jeg tænkte nemlig også valgfrit ala. at man aftaler med spilleren bagved karakteren, så ingen står og tænker 'det gider jeg satme ikke skrive et indlæg til'. 
Men helt 100 at mor Arys bestemmer! 

OG SÅ PÅ DEN IGEN MED EN NY TING. 
Givet at de traditionelt set sælger, udvinder og behandler ædelsten/ædelmetaller som familie, sad jeg og overvejede om det ikke kunne være meget sjovt at smide 'ædelstensheste' ind som familiens primære gangere/mighty steeds. 
Det ville være ret ikonisk for dem som familie, og liiidt blær overfor de andre familier. 

Om det er en speciel familie der opdrætter og sælger til dem, eller om det bare altid har været sådan, eller hvordan og hvorledes - det kan vi lige overveje? 

Jeg tænkte at de ville se ud ala. de her billeder (fra Howrse)
3 3

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu:
Lige nu: 0 | I dag: 11