Anstændigt selskab

Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 21.05.2020 21:24
Han havde glædet sig sådan til at blive en del af det højere selskab. Han havde glædet sig sådan til at han kunne blive en del af de unge i adlen og han endelig havde nogen sin egen alder at tale med. Men det havde ikke været nemt for ham at komme ind i nogle af grupperne. Han holdte sig på lang afstand af sin grankusine, og så ingen grund til at være sammen med hendes venner, selvom han lige nu fandt det hele irriterende bedrøvende. Han faldte ikke nemt i snak med de andre hans alder, som stadig var mere børn end voksne. Og de voksne fandt ham ikke stor nok til at indvie ham i deres voksensnak. Det var mildest talt frustrerende.

Noah tog også sig selv i at skule efter Clara så snart han kunne se hende ud af øjenkrogen. Hun så ud til at have det så fandens hyggeligt hver gang han så hende. Han havde håbet at hun havde løjet omkring at folk kunne li hende. Hun fik ham aldrig til at indrømme at han havde taget fejl.
Han forsøgte sig derefter med en anden ung mand der ikke så ud til at være interesseret, før han havnede i en tilstand af at vandre hvileløs rundt mellem gæsterne, knotten og sur.

Hans øjne spejdede omkring og pludselig fik Noah øje på en anden ensom sjæl ligesom han selv. Hun sad ved et bord, muligvis for at hvile sig. Måske var hun slet ikke interesseret i at snakke med ham heller, men hun sad alene og havde af hvad han mente en mere voksen udstråling end de andre havde haft. Han gik langsomt nærmere, stod ved siden af bordet, lidt eftertænksomt og faktisk også lidt nervøs, før han rømmede sig ned i sin hånd. ”Godaften Frøken
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 04.06.2020 13:39
Dag havde set frem til aftenens fest, til trods for hendes broder Nat havde gjort alt i sin magt på at ødelægge det for hende. Han havde kun delvist lykkedes, og til gengæld havde hun ligeledes ødelagt en god del af hans, ved blot at være til stede og være bedre end ham.
Dag havde ikke rigtig snakket med mange i løbet af aftenen, men havde holdt sig tæt nok på andre hele vejen igennem, til ikke at give Nat et øjebliks ro.

Da spisningen var overstået, og den mere almindelige mingling startet, havde Dag dog fundet sig alene. Hun kendte ingen andre til festen rigtig, udover sin far og bror, og de fleste andre havde vist sig at have bedre selskab at finde, end hendes.
Dags blik gled rundt under sløret, og faldt gang på gang tilbage til Nat, der ubesværet bevægede sig rundt blandt de andre gæster. Ugh. Han var så irriterende! med sine fungerende ben..

En sagte rømmen trak hendes opmærksomhed tilbage, og hun så den unge herre der havde fundet sig vej til hendes bord. "Godaften Herre" svarede hun, og bukkede hoved en anelse i høflig hilsen. "Nyder De aftenen?" spurgte hun så, som invitation til samtale. Han så respektable ud, måske ikke så høj, men huden viste ham hvert fald som en mand af stand, der ikke spildte sin tid udenfor. Desuden, så kunne hun godt lide han maske, sort som hendes egen.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 04.06.2020 16:46
Noah fastholdte et rank posture med hænderne foldet foran sig, som han ventede på om hun havde lyst til at tale. Han forholdte sig optimistisk, for de fleste her til selskabet var ganske interesseret i at udvise sig fra deres høflige side, og i hvert fald hilse. Der kom et træk hans mundvig der løftede den let op, som hun høfligt hilste tilbage. Så langt så godt! Han bukkede hovedet og noget af den ranke overkrop som høftligt lydløst svar på hendes hilsen.
Et træk af lettelse, skjult nogenlunde af den sorte maske, skyllede over hans unge ansigt som hun bød op til samtale.
"Jo, et formidabelt bal familien Arys har sat på benene. Og Dem?" det var ikke helt sandt at han nød aftenen, men han talte sandt da han roste familiens evne til at afholde et så stort selskab for så mange anstændige adelige folk.
Han lavede en gestus til en af de tomme stole, med et høfligt smil på læben der nåede de grå øjne "Må jeg?" det var altid høfligst at anmode om tilladelse til at sætte sig i en andens selskab. Han ønskede ikke at trænge sig på, omend han var desperat efter at tale med en ligesindet. Også selvom den ligesindede var en kvinde.
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 10.06.2020 14:33
Dag nikkede svagt til hans ord. "Ganske storslået fest, uden tvivl.. Godt selvskabt har været mere.. manglende" svarede hun i en høflig, men tør tone, som hun kiggede op og ned af herren, blikket skjult af hendes slør.

"Men.. skal måske til at ændre sig" tilføjede hun tænksomt, og tillod ham at sætte sig, med et lille nik og en håndgestus mod en stol ved bordet. Han havde vist sig høflig, en kærkommen luftforandring i forhold til Nat, og han virkede faktisk interesseret i at tale med hende, i modsætning til de fleste andre tilstede.

Dag havde troet at hendes faders position havde betydet noget, men det havde ikke været længe inde i aftenen, før hun havde indset det ikke helt var tilfældet. Hvertfald ikke på den måde som hun havde troet. 
"Hvad bringer Dem ellers til mit bord her?" spurgte hun en kende nysgerrigt, og lod sit ellers flakkende blik og drejende hoved, falde til i hans retning.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 05.07.2020 23:00
Smilet kom lidt tydeligere frem på hans læber ved hendes høflige svar. Han følte han havde fundet en ligelig. Altså ud over det faktum at hun naturligvis var kvinde. Hun faldt ikke godt selskab nær så nemt, og det var fordi godt selskab sjældent hang på træerne. Ikke som Clara der bare gik ud og blev venner med alt og alle, om de fortjente hendes tid eller ej. Nej det har var noget andet.

"Det håber jeg" svarede han stadig med et smil på læben som han fulgte hendes accept og satte sig på stolen overfor hende. Noah lod ikke sit blik fragte langt fra den anden, da det ikke var høfligt at han som tilnærmer gjorde det. Og med tilnærmer, var Noahs hensigter ganske uskyldige, han havde blot hørt at det var sådan man adresserede kvinder. Ikke at det kunne havde en anden betydning end han opfangede.

"Søgen efter interessant og veltalende selskab. De så lovende ud for disse kriterier." hvilket hun gjorde, og han nød også yndigt selskab, og selvom kvinder var skabt til at være kønne og adlyde, var det også rart hvis de kunne tænke selv og give ham noget at tænke over, såvel som at snakke om. Ellers var der jo ingen grund til at tale med folk. "Jeg er Noah af Erneyll. Må jeg spørge om Deres navn, Frøken?"
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 20.07.2020 21:03
Dag tiltede hoved en anelse, og smilede let ved Noahs svar. "Sandelig om vi ikke har søgt det samme.. og tilsyneladende fundet det" istemte hun som han satte sig. Tiden måtte vise hvor længe han blev, eller om han fandt en dårlig grund til at undskylde sig, som de andre havde. De havde ledt efter let, socialt selskab og måske en dans, et række krav Dag bestemt ikke levede op til.

"Dag.. Tordenklinge. Min fader er Baron over Opalslottet, i Azurien. Det er en fornøjelse at møde Dem Prins Ernyell". Dag var mere van til sin moders efternavn, Chaia, men det var ved hendes fader hun var komtesse, og ved hans navn. Det havde også være en ydmygende oplevelse at lærer hvor lidt det navn alligevel betød blandt adelens unge.

Dag var dog ikke kommet til ballet uforberedt, og hun havde læst nok op på de vigtige familier, til at kende de vigtigste navne og hvilke titler der gik med dem. "Hvordan er Turmelinien? Jeg har desværre aldrig haft fornøjelsen af at se det i person"
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 22.07.2020 16:32
Noah var ganske begejstret over at hun viste sig at være enig. Og det prydede også hans smil og holdning der i forvejen vidste en stolt ung mand. Men han var meget venligt stemt, specielt som samtalen syntes at gå godt allerede! Hun virkede interessant, og interesseret i at tale med ham. Så langt så godt! Hendes opførsel var velopdragen og hun havde ikke den utålelige dumhed som han oftest faldt i unge kvinder blandt adelen. Alt i alt, et godt valg af samtalepartner.

Navnet virkede bekendt først, men også nyt. Nyt i den forstand at Tordenklinge ikke var et navn han havde hørt i sin undervisning eller blevet udspurgt når hans læremester havde et våbenskjold fremvist og Noah skulle vise sit værd med viden om det konkrete hus. Hun bekræftede ham også i at slægten var ny, da dette viste sig at være datteren af en nyligt udnævnt Baron der havde plads i Azurien. Egentlig en skam at hun ikke var mere end blot en komtesse. Men Noah smilede høfligt, bukkede hovedet pænt i hilsen. ”Fornøjelsen er helt på min side, Frøken Tordenklinge” hun gjorde skam også hans syn på hende markant bedre ved at tiltale ham prins. Den rigtige måde og helt bestemt noget der tiltalte drengens ego som han smilede med et smil, nemt anset som en blanding af hans selvværd blev oppustet, med grammet af taknemmelighed over at en endelig så ham for hvem han var.

Landligt.” startede han først og nikkede lidt for sig selv. ”Ikke på en dårlig måde, men meget naturrigt og solbeskinnet. Det af vores land vi fik lov til at beholde” han havde altid været mere typen med snuden i bøgerne, men han havde stadig en forkærlighed og stolthed ved Turmelinien. Hans fremtidige fyrstedømme! ”Jeg håber De kan få lov at se det en dag. Det er især yndigt her i sommermånederne, med blomstre i flor og marker der bølger som verdenshavene.” Han var nærmest parat til at give hende en invitation til at komme forbi, men holdte sig i skinnet. Han skulle lige se hende ad, trods hun allerede nu gjorde denne fest meget mere bærelig og rar. 
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 31.07.2020 16:33
Noahs selskab viste sig at have en ganske positiv indvirkning på Dags humør, der ellers havde skrantet det meste af aftenen. Men Noah virkede høflig, og lod til faktisk at ønske hendes selskab, i modsætning til de snæversynede snobber hun havde talt med tidligere, der tydeligvis havde haft nok i deres egne småligheder.
Men de var irrelevante ved siden af Prinsen af Ernyell. De ville komme til at fortyde deres smålighed.

Dag lyttede opmærksomt til Noahs fortælling om hans hjemstavn. Det lød noget anderledes end Opalslottets klippekyster og bjergede omgivelser. End ikke turen igennem Azurien kunne helt stå mål med det, for der var Turmelinien noget mere indlands. "Det lyder utrolig smukt" svarede hun, og besluttede sig for at det bestemt måtte være bedre end hvad hun kendte.. Måske med undtagelse af kysten. Den havde hun altid elsket.
"Jeg vil bede min fader tage mig med, hvis han har ærinder på de egne." erklærede hun, med en selvsikkerhed som var det allerede gjort. Hun viste det ikke var en rejse hun kunne tage selv, og hendes moder ville næppe tillade det, uden Nat skulle med også til at 'passe på hende'.
"Det lyder bestemt som rejsen værd, blot for at opleve det"
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 28.08.2020 19:25
Dette var formentlig den bedste udvikling på aften som Noah kunne ønske sig. Han havde været mere ængstelig end han ville indrømme, men som han blev mødt med villighed fremfor tilbagetrækning og endda høflighed og interesse, jamen så kunne Noah ikke gøre andet end at være glad. Hun virkede langt mere sofistikeret og anstændig end nogen anden i deres aldersgruppe der havde fået fødderne indenfor til festlighederne.

Han nikkede med et smil på læberne. Det var utrolig smukt! Og det ville med tiden blive hans rige. Og når det skete, skulle ingen regne med at han ville opgive sit land for at tilfredsstille tilfældige spidsøre som ikke fortjente det. ”De og Deres fader vil altid være velkommen på vores slot. Det vil jeg personligt sørge for” selvfølgelig var det ganske forventeligt at man sendte bud først inden gæsterne ankom, men Noah vidste at hvis han lagde et godt ord ind hos sin bedstefar og ikke mindst lod sin bedstemor aflæse hans intentioner, ville familien Tordenklinge altid være velkommen. De vidste trods alt, at venskaber ikke var hvad Noah havde nemmest ved at etablere.
Hvad med Deres hjem?” Det var ikke ofte han var blevet taget med dertil, trods det var nabolandet. Deres blik havde været mest rettet mod elverne. Og blikket havde ikke været positivt stemt.
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 30.08.2020 21:03
Et sjældent smil bredte sig på Dags læber, som Noah bød hende og hendes fader velkomne. Dag kendte endnu ikke til alle de korrekte procedurer der gik forud for sådan et besøg, men hun var ganske sikker på at hendes fader ikke ville lade sådan en chance gå forbi. Gode relationer med naboen var trods alt vigtigt!
"Vi takker for Deres gæstfrihed" bød hun ham.

Nat ville blive SÅ jaloux når han fandt ud af at hun var inviteret på besøg hos en fyrstefamilie.

Dag så tænksom ud et øjeblik, som emnet faldt på hendes eget hjem. Det oplagte ville være at fortælle om der hvor hun faktisk boede det meste af tiden, Englens palæ, men det var næppe det Noah ville høre om..
"Opalslottet først blevet genopbygget indenfor de sidste par år, med hjælp fra dværgenes håndværkere, så det er endnu nyt at det står så smukt som det gør. Min fader holder sig en smukt rosenhave, og man kan se helt ud til havet fra nogle af de højere værelser" fortalte hun, og der var en slet skjult længsel i hendes stemme, en længsel hun ikke helt havde været bevidst om var der. Hun hadede at bo hos sin mor, men alligevel havde det aldrig rigtig virket som om der var et alternativ.
Dag rømmede sig en anelse "Men oftest befinder min broder og jeg os i Dianthos" tilføjede hun distræt. Hun fortrød det så snart ordrene havde forladt hendes mund.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 20.10.2020 17:54
Ah ja, et nyt slot måtte naturligvis blive opført for en ny start af en baronslægt. På den front, var Dag og hendes familie jo ham langt underlegen i det politiske spil der foregik adelsfamilierne imellem, men det var vigtigt at havde allierede i selv de laverestående baron og hertugkredse. Han kunne selv være udsat for at få døtre engang, som måtte afsættes til forskellige familier, og alt efter hvor mange han havde, måtte man jo også se ned efter og finde de respekterede slægter der.
Hun talte så pænt om stedet trods alt, og Noah kunne ikke undgå at mærke et stik af nysgerrighed. "Havet er noget af det Turmelinien virkelig mangler. Det lyder som et skønt hjem" roste han hendes hjem, og måske også lidt for at imødekomme den længsel hun udviste. Han selv havde været ovenud lykkelig for at komme til Dianthos. Komme væk fra skovene, isolationen og manglende intellektuel stimuli.

Den flygtige tilføjelse fik Noah til at løfte et øjenbryn en smule overrasket. At hun havde en bror var måske ikke ligefrem underligt. De fleste slægter havde mere end et barn. Det sikrede fremtiden. "De lyder meget ærgelig over at Dianthos er Deres primære hjem" Det var indskudt ham at spørge ind til denne broder. Det kunne være interessant bekendtskab, men det ville formentlig alligevel komme med tiden. Specielt hvis han kunne gøre sig forhåbninger om at se mere til Dag Tordenklinge.
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 01.11.2020 18:50
Det havde pyntet gevaldigt på kystlinjen da den gamle slotsruin var blevet genopbygget, til det prægtige slot der nu gik under navnet Opal slottet. Det var hvertfald hvad Dag havde hørt, for hun havde aldrig set ruinerne selv. Men det var ikke svært at forstille sig, for noget kunne næppe være prægtiger end det majestætiske slot der nu tårnede!

Dag sukkede ganske let som Noah roste hendes hjem, og hun mærkede et ekko af sin længsel. "Ganske. Min fader er mest ved Opalslottet" tilføjede hun en anelse mere stille. Det havde unægtelig en del med sagen at gøre også.
En lille fin rynke stod frem over Dags næse ved Noahs efterfølgende ord. "Jeg bærer ingen stærke følelser overfor byen selv, men jeg har endnu ikke mødt nogen der var min tid værd at konversere med" fortalte hun fattet og ligefrem. Det var dog ikke helt sandt. Der havde været Shiro... Men Dag havde ikke set noget til ham siden.. han var blevet til en hende, og slæbt væk af en byvagt.

Der var næppe noget Dag hellere ville, end at udspecificere sine ord, at fortælle præcis hvor intellektuelt hæmmet hendes nærmeste i Dianthos var, men hun holdt sig tilbage. Det ville ikke være passende, og hun frygtede sandheden om Nat ville kaste et dårligt lys på hele familien.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 11.11.2020 12:18
Noah nærede næppe en nær så stærk afsavn til sin hjemegn, men det var formentlig begrundet i at Dianthos lige nu var det han havde hungret efter at komme til og se. Han havde ikke haft megen held i selskab på sin hjemegn, fordi han netop skilte sig så meget ud fra sine jævnaldrene.
Hendes mangel på godt selskab frembragte et sympatisk udtryk i hans unge ansigt og han nikkede i enighed. ”Det ærger mig at høre, Frøken. Deres selskab er af de bedste jeg har oplevet.” Han følte sig mange dage ensom på baggrund af netop dette hun fortalte. Og det var begrænset hvor meget de voksne ville bruge tid på en ung knægt som ham.

Jeg er for nyligt fået tilbudt at flytte til Dianthos i en periode. Hvis De ønsker det, ville jeg gerne holde dem med selskab?” Og ligeledes kunne hun hjælpe ham med at undgå typerne som var alt andet end tiden værd. Desuden, det var så sjældent at Noah fandt nogen der faktisk fandt hans selskab bare nogenlunde behageligt. Det var ikke noget han havde lyst til at give slip på igen.
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 17.11.2020 20:36
Der var ikke mange folk der kunne få Dag til at rødme, og selv for de folk, skete det kun ved særlige lejligheder. Alligevel lod Noah til at have mestret kunsten på rekordtid, som Dag mærkede varmen trække ud i kinderne, og hun endnu engang priste sig lykkelig for at sløret dækkede det meste af hendes ansigt.
"Følelsen er gengældt" svarede hun afmålt, men med et lille anderkendende nik i hans retning. 

"Ååh?" lød det sagte fra Dag, som Noah fortalte om sine fremtidsplaner. Om at komme til Dianthos. "Det ville glæde mig meget" svarede hun en anelse hurtigere end tiltænkt. Hun bandede mentalt af sig selv. Hun kunne ikke tillade sig at virke for ivrig, eller vise hvor desperat hun egentlig var for ordenligt selskab!

"Ville det være for meget at antage De spiller skak?" spurgte hun så, og håbede at glatte sit fejltrin ud, så Noah ikke nåde at tænke for meget over iveren, eller at skifte mening omkring hende. Skak var nok heller ikke normalt en kvindelig dyd, men det var et intellektuelt spil, og et Dag var ganske sikker på Noah, om nogen, da spillede!
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 20.11.2020 00:31
I forhold til at Dag var en person han lige havde mødt, gav det ham en dejlig fornemmelse at høre hende gengælde hans ord. Han gengældte hendes nik. Selvfølgelig ville det være dybt uhøfligt af hende ikke at svare de ord hun havde sagt, men det betød ikke at de ikke havde stor betydning for ham. Men de ord varmede ikke nær så meget som hendes meget hurtige svar til at have hans selskab når han ankom til Dianthos.
Det var virkelig underligt at blive værdsat på denne måde. Det var nærmest lige før det var farligt!

Nej, det er bestemt et spil jeg værdsætter stort. Virkelig et spil der tiltaler de intelligente, må jeg sige” noget hun allerede havde givet udtryk for at være, og det behagede ham meget at høre hende nævne skak. Måske var kvinder bare lidt mere end pynt. En forandring han helt ærligt godt kunne lide at opleve, selvom han tvivlede på at hun var lige så god til skak som en mand. Hun skulle have lov til at bevise sit værd! Smilet var da også tydeligt på hans læber trods masken der dækkede mere end halvdelen af hans ansigt. ”Har De spillet i mange år?
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 08.12.2020 14:55
Dag lyset op. Selv igennem maske og slør kunne det ses, som selv hendes kropsholdning afspejlede den positive reaktion Noahs svar havde på den ældre komtesse. Hans ord bragte straks Nats had til spillet forrest til hendes sind, og det var med en hvis selvtilfredshed i stemmen hun svarede "Jeg kunne ikke være mere enig". Et spil for intelligente ja, noget hun og deres far var, og Nat bestemt ikke var.

"Jeg har velsagtens spillet siden jeg var gammel nok til at nå brættet. Min fader er glad for spillet selv, og introducerede mig til det. Siden har vi spillet så ofte som det var os muligt" svarede hun uden megen tøven. Det havde været en af de første ting hun havde fundet hun kunne have for sig selv, udover bøgerne, og at hendes far havde været mere end villig til at bruge tiden med hende, havde bestemt hjulpet.
At det var tid hun havde haft med deres far uden Nat, havde kun gjort det så meget bedre. 
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 11.12.2020 22:00
Det huede ham at se hvordan kroppen afslørede at hun fandt hans ord positive. Det fik ham til at smile under masken. Et smil der afspejlede sig i hans blå øjne. De var enige om at det spil var ganske fornøjeligt og ikke mindst udfordrende for sindet! Præcis som et spil skulle være og han nød tanken om at havde fundet et andet ungt menneske der også syntes at nyde den del.

Han lyder som en fornuftig mand og en god far” roste han Dags fars valg af underholdning var ganske tiltalende! Han havde forstået at underholde sin datter med noget anstændigt, og selvom Noah ikke anså kvinder som værende lige så intelligente som mænd, huede det ham at møde en kvinde hvor intelligens ikke var en mangelvare. De måtte gerne være behageligt selskab at tale med! Han ville alt for hurtigt komme til at kede sig med en nikkedukke der kun kunne finde ud af at smile yndigt. ”Har De spillet med andre end Deres fader?” Naturligvis måtte Baronen være dygtig til strategien, men det ville da gavne at hun havde erfaring med andre strategier end hvad hendes kære fader kunne lærer hende.
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 23.12.2020 21:38
At finde en ligeværdig var næsten en helt euforisk oplevelse. En der forstod hvad der var vigtigt, forstod at værdsætte de rigtige ting og egenskaber i folk.. det reddede en ellers trist aften fra at blive forfærdelig, og som løfterne faldt om gensyn, var det svært ikke at bide på. Noah ville ikke bare forsvinde som Shiro havde gjort, uden så meget som at forsøge at sende bud eller bringe nyt.. Hvis Shiro da overhoved var i live længere.

"Jeg takker, og vil bringe deres rosende ord videre. Jeg er sikker på han vil blive beæret" forsikrede hun ham. Okay, det var måske at smøre lidt tykt på, men Dag var ikke i tvivl om at hendes fader hvert fald ville værdsætte rosende ord, fra en der så tydeligt forstod hvad der var vigtigt.

Et luftigt suk forlod den unge kvinde, og hendes hoved lagde sig en smule til den ene side. "Desværre ikke mange. Jeg har haft fornøjelsen af at lærer det til en enkelt, og skønt han viste potentiale, var det næppe ligeværdigt. Ellers har jeg spillet med min faders vagtmester" forklarede roligt, men det var svært ikke at fornemme et hvis afsavn i hendes ord. Det føltes som en evighed siden hun sidst havde været på Opalslottet, og en evighed siden hun havde haft et ordenligt spil skak.
Noah af Erneyll

Noah af Erneyll

Adelig

Retmæssig Træls

Race / Menneske

Lokation / Turmelinien

Alder / 14 år

Højde / 169 cm

Hobbit 26.08.2021 16:55
For Noah var det ikke nemt at finde nogen ligesindede at tale med, så han havde allerede lagt sig fuldt fast på at denne skønne unge dame, ville han skrive til, besøge og ikke mindst spille skak med. I virkeligheden, havde han altid anset det som et spil mænd ville fungere bedst til, men det skulle ikke forhindre ham i at spille med Dag. Det ville jo stadig være godt. Nej, for ham virkede det helt urealistisk at de ikke skulle se hinanden igen.

"Æren er helt igennem min" løgn, selvfølgelig ville hendes fader blive beæret over at en fyrste sønnesøn havde givet ham sådanne komplimenter! Og det skulle han være. Men det var ikke høfligt at sige højt.

"Yderst beklageligt. Jeg selv har spillet mest med min fader og onkler, men sjældent mødt nogen på min egen alder der kan give en værdig kamp. Det er jeg sikker på De vil." roste han hende og kunne tydeligt fornemme afsavnet. Han tolkede at det var til spillet, og manglende partnere at bruge tiden med. Det ville han gerne lave om på. Endelig en han kunne snakke med. Endelig en der var mindst lige så intelligent som han selv. Endelig! Endelig en værdig samtalepartner.
Dag

Dag

Komtesse

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 175 cm

Dragonflower 21.10.2021 13:13
Dags smil trak en kende op til siden ved Noahs påtagede ydmyghed. Selvfølgelig var gestussen forventet, hvor hul den end var.
Normalt ville den slags have fået Dag til at rulle med øjnene, men det var for hende tydeligt at Noah forstod gestussen som hun, forstod den som hul og meningsløs som han sagde ordrene uden at vise den mindste ydmyghed i sit væsen. Det var imponerende, endda beundringsværdigt.

"Det lyder til De har haft lejlighed til at spille mere end jegselv så. Ikke desto mindre ser jeg frem til at teste mine evner mod Deres, ved lejlighed. Jeg er sikker på det vil vise sig som en interessant match" fortsatte hun konverserende, men var alligevel forsigtig med sit ordvalg til sidst.

Hun ønskede ikke at insinuere for meget, skønt hendes ambitioner var høje for fremtiden.
1 1 1 1

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12