Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 19.12.2025 21:04
Accepten af, at tingene ikke ville blive anderledes - at historien måtte ende - stod i direkte modstrid med hans egen manglende vilje til at give slip. Det åd Viktor op indefra. Afmagt, sorg og en bitter sødme, der ikke lod sig adskille.

Det var som at løbe på tomgang og vide, at kroppen før eller siden ville løbe tør - og standse brat.

Tre måneder, der burde have føltes som evigheder, var væk på et fingerknips. Et uopmærksomt øjeblik, og nu var det slut. Hvordan kunne tiden både føles lang og alt for kort på en og samme tid? 

Lyd af skvulpende vand mod sten, og mågeskri. Viktor så ud over Dianthos' havn fra skibet. Mændene satte anker, og gjorde klar til deres korte ophold i Juvelen. Richard havde gjort sit for at gå en bue udenom Viktor. De havde knapt set hinanden på turen tilbage, hvilket havde været smertefuldt - men det havde også givet Viktor plads til at tænke. 

Hændelsen i kahytten, og alt fra den dag sad stadig i ham som en splint under neglen. Og skyldfølelsen druknede ham på ny, hvergang han så Richards skrøbelige udtryk for sig. Men han havde ikke i sinde at forlade skibet, før han havde talt med ham. Det skulle ikke være deres sidste minde.

"Richard—" han fangede ham ud af øjenkrogen, og drejede omkring. Hvis han ikke standsede, ville Viktor gribe ham om armen.
"Jeg vil gerne tale med dig."
The love that I gave you was art in my form

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 22.12.2025 21:19
Jordskred gjorde mindre skade på naturen om sig end hvad Richard havde været igennem. Denne følelsesmæssige rutschebane havde været skelsættende for hans grundvold. 

Så siden den storm, der havde han holdt sin afstand, ikke blot visuelt, men også mærkbart for hele besætningen. Han lod Charles have styringen og roret for det meste, men Richard havde gemt sig under dæk, væk i fysisk arbejde og isolation. Men da ankeret var smidt, var der ikke længere så meget at gøre end at komme til syne igen. 
Alle med øjne og hjerneaktivitet ville kunne mærke tyngden der lå over ham.

Med en sæk smidt over skulderen med hånd og arm godt spændt i rebet for at holde det solidt, gik han mod rampen for at forlade skibet for den gyngende landjord. Men noget med så dybe rødder blokeret hans vej. Blikket var mat, intetsigende og slukket for passage som han så mod Viktor. 

"Hmpf?" brummede han og hævede hagen let til siden og ventende affejende for hvad end knægten måtte have at sige. Der var intet at snakke om længere. Absolut intet. "Hvad har du nu på hjertet?" som intet var hændt, foruden utallige dumme spørgsmål. 
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 22.12.2025 22:08
Viktor hadede at se ham sådan her. Sådan slukket. Utilnærmelig... Men den her sorg var hans lige så meget som Richards. Det var vel dét, de begge stod i nu - eller noget værre. Brynene knyttede sig svagt. Spørgsmålet fra ham brændte som en forsinket lussing, men Viktor rettede sig i den form for kontrol, man kun påtog sig, når man skulle gøre noget rigtig svært.
"En del." svarede han og lod ikke Richards attitude få lov at ramme ham, selvom den sved. Han pressede læberne sammen i en lydløs undskyldning og slap armen.

Richard ville ikke se på ham. Viktor kunne ikke bebrejde ham det. Han prøvede ikke at bebrejde ham det. Han trak vejret ind - salt og tung luft - som om lungerne allerede var fyldt med aske, før han igen lod blikket finde kaptajnen. Denne gang mere fast.

"Kan vi tale sammen privat?" prøvede han igen, og lod blikket kort glide hen over dækket. Selv da det kostede ham hvert åndedrag, fandt han tilbage til Richard - vedholdende, søgende efter en sprække, noget, bag de blanke, cognacgyldne øjne.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 23.12.2025 07:24
Den seriøsitet der tidligere havde været så bred og urokkelig var restitueret efter vandskaderne havde sat sine mærker. 

Richard kom i grader af statur. Der hvor Viktor havde mødt ham, havde Charles let mørnet ham fra hårdheden og den tomme silhuet. Mennesker derinde havde givet mere af sig selv over den levetid Viktor havde levet, og alligevel var det ikke nok. 

Kunne Viktor ikke blot flå sømmene ud af skibet for at få verdenen af Richard til at falde sammen. 

Med tvære øjne i en let sammen knebet position betvivlet han åbenlys Viktors anmodning, men han var endnu ingen idiot. De kunne nemt lege det handlede om arbejde, omend ikke det var i Viktors element. Brummende forlød det: “følg med så.” 

Lyden af træ rampen gav sig let som Richard ville betræde den med sin egen og sækkens vægt. Et bevis på hans styrke som adlen utvivlsomt havde noget af. 

Men skulle de snakke, kunne de snakke i et lokalerne på landjorden. 
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 23.12.2025 11:35
Brynene løftede sig let - et kortvarigt sus af lettelse, men som hurtigt blev udskiftet med en knude i maven. Følg med, men det var ikke i retningen af noget velkendt. Væk fra skibet. Et sted burde han være taknemmelig for det. For at det ikke var kahytten, de gik mod. Den rummede for mange minder. 

Viktor hankede op i sin rygsæk, og ventede på at Richard skulle gå først. Han satte sin egen fod på træet, men standsede et øjeblik, og betragtede kaptajnen på vej væk fra ham - armene, den ranke ryg, skridtene der førte ham nedad rampen i tunge, målrettede bevægelser. Et suk undslap ham, lavt og uvilkårligt, som en efterklang af hjertets egne strofer, før han fulgte efter.

Landjorden mødte støvlerne, men den gyngede stadig - som havet. Præcis som hver gang han forlod skibet. Der skulle gå længere tid, før kroppen ville vænne sig til skiftet. Tid han ikke havde nu.

Blikket spejdede tilbage mod skibet. Når han så det hernede fra, mindede det ham første dagen. Hvor han mødte Charles. Om stædigheden, der havde båret ham om bord - og alt det, der siden var begyndt dér. 
Han ville spørge Richard, hvor de skulle hen - men da han så på ham, var det svært at sige noget. Som om kroppen forberedte ham på dét der egentlig skulle siges, når de nåede frem til deres destination.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 23.12.2025 12:33
Stilheden var velmødt. 
De bevæget sig mod nogle huse længere nede af havnen, det ene var Richards, ofte stod det tomt og forladt, for så ofte var han alligevel ikke hjemme. Men der var der han fik ordnet sine aftaler, regninger, dokumentation og lastens værdistand. 

Rummene så på sin vis mindefyldige ud, der var ikke tomt eller upersonligt, men personligt af en fortidens Richard. 

Der hvor sovepladsen var, stod en rummelig seng, redt op og afventende på at mærke tyngden af et individ igen. “Hvad kan jeg så gøre for dig, foruden at give dig din betaling for arbejdet”, spurgte han og satte sig mod bordkanten, som han satte sækken ved siden af ham. Dens tilstedeværelse var lydhør.
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 23.12.2025 13:25
Rummet de trådte ind i overraskede Viktor. Han mindedes at have overnattet her efter havnefestens strabadser - var det ikke her? Dengang havde tømmermændene gjort sit for at holde ham fra at se sig omkring, fra at læse sporene af et liv, han ikke kendte.

Måske var det dér fejlen lå. Hvis han havde gjort det, hvis han havde set sig omkring dengang, var noget kommet frem før. Måske.

Blikket gled over genstande, minder fra en tid han aldrig havde været en del af. Ikke tomt. Ikke koldt. Bare… lukket. Som en fortid, der ikke længere inviterede nogen indenfor. Atmosfæren spandt en anden historie om kaptajnen end i hans kahyt. Og Viktor indså, at han aldrig ville blive en del af hverken eller. Ikke nu, ikke fremover. 

Han blev stående midt i rummet. Lod tasken glide ned ved sine fødder. Hvad kan jeg så gøre for dig...

Godt så, mundede han, næsten et lydløst suk. Viktor havde en masse at sige, men han kunne ikke få ordene frem. Halsen brændte, og knuden i maven gav ham lyst til at bøje sig forover, men han tog et kort rystende åndedrag for at holde sig oprejst. 

"Det var for næsen af mig," sagde han lavt. "Hele tiden." Han trak vejret ind, som om luften var tungere her.
"Jeg stillede ikke de rigtige spørgsmål. Jeg turde ikke se det, der var svært. Og det er min fejl. Min. Jeg kan kun bebrejde mig selv." 

Han så på Richard nu. Rigtigt på ham.
"Du sagde ingenting.. og.. det var din måde at beskytte mig på. Jeg ved det." Læberne pressede sig sammen og de nøddebrune øjne skiftede mellem Richards, hurtigt, som raslende flimmer af dybde der prøvede at læse kaptajnen. Forgæves.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 23.12.2025 15:48
Manden lyttede som det var den evige svale sang om hvad end Viktor følte, mente, tænkte og ikke forstod. Men alligevel måtte han lade sig små overraske med en let rynken i panden som det ene bryn steg let. 

Hånden kom til ansigtet som han gned sig mellem øjnene ved næseryggen og trak langsomt hånden ned så den dækkede munden, skønt skægget gjorde et fortrinligt stykke arbejde. 
Små overvejende blev han. Givende og fortvivlende, men træt. 
Richard var træt af legene, træt af løgnene, bedraget. Han, modsat Viktor, var kommet langt på egen måde. 

Vandet i havene lindret ham, gav hjertet en ro, på samme måde det store landskab langt fra byerne kunne. 

Et opgivende suk gav sig let, som han spredte fingrene let for åndedraget kunne brede sig ud. “Hold igen,” bad han kvisten om. 
Ikke flere ord. Ikke flere tanker derfra for nu. 

Richard åndede tungt ud og skævede let rundt i rummet, som lyste op grundet solen endnu havde energi at give af sig.
Han overvejer ordene kort: “Der er huller i din virkeligheds forudsætning, Viktor. Huller som du næppe nogensinde får udfyldt grundet din status. Mit privatliv, mit erhverv, det er mit at dele. Du gjorde krav på det som jeg skyldte dig det, trods for du fik så meget andet. Adlen har nok sine egne problemer, men de problemer i måtte stå over for, er næppe magtmisbrug til egen fordel eller fornøjelse, mord, sult, harmløshed, krystaller.” En pause blev holdt, og han fortsatte med et sunket blik: “mit forhold til flåden er som til adlen. Ukueligt, jeg bryder mig ikke om dem. Du ville vise noget andet og jeg lod dig, for du gjorde en indsats af stædighed. Du var ikke for høj eller for vigtig. Men sekundet du satte krav på mig, var du ikke den unge fyr vi tog med os,” mon hans roman forklarede noget for Viktor. For han var såmænd ikke færdig endnu. 

Det er korrekt jeg har en datter på din alder. Jeg var ikke bekendt med hende indtil kort før du præsenteret dig selv. Jeg har en torn af en flåde dreng der vil fælde mig, som hans far sank min fars båd. Jeg er smugler, men jeg smugler ikke mennesker eller andre levende ting. Okay?” Var de så færdige nu. 

Kunne de lægge et låg på det og fortsætte som det var et farvel. 
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 23.12.2025 16:45
Han skulle rigtig nok til at sige mere, læberne havde allerede spredt sig, men som Richards stemme flød ud mellem fingrene, slog hjertet i Viktor et hårdt slag. Det sendte et gip gennem ham. Munden lukkede, og brynene knyttede sig. Usikker på det der skulle til at ske.  

For en stund stod han blot og lyttede. Det fregnede ansigt bar et udtryk af bedrøvelse og hjertesorg. Hver sætning en pil i hjertet - men Richard talte sandt. Derfor kunne han ikke sige ham imod. 

Du gjorde krav på det som om jeg skyldte dig det, ja
Du fik så meget andet, ja. 

Viktor var en grådig romantiker.. Han havde villet for meget. Mere, end han havde haft ret til. Han sank en klump, og anstrengelsen, der sad tydeligt i det unge ansigt, kunne ligne en hel samtale i sig selv, bare uden ytring af ord. 
Men sekundet du satte krav på mig... var du ikke den unge fyr vi tog med os. Isen bredte sig i maven, og blikket dalede til gulvet, som blev det sænket af vægten ordene havde med sig. De så ikke på hinanden. Han kunne høre hvordan hvert ord blev sagt med overvejelse, hver bevægelse behersket i fortællingen. Viktor havde et svar. Det nåede bare aldrig frem, for han blev afbrudt. 

Øjnene betragtede Richard vurderende da han rettede sig op igen. Som havde han ventet på lige netop dette, men aldrig regnet med at det ville blive sagt. 

Tilståelsen ramte ham. 

'Okay?' sluttede Richard af. Som var dét det. Og Viktor havde allerede taget et skridt tættere. Alt for tæt, i forhold til at han vidste at han skulle styre sig selv. Men hans hænder begyndte at ryste og hvis han intet sagde nu, ville han selvantænde. 
"Jeg gik over grænsen. Jeg skulle ikke have presset dig." Hans blik flakkede op på manden - de havde stadig en armslængde mellem sig. "Jeg skulle heller ikke have tilbudt dig penge." han rynkede på næsen over sig selv, som fyldte mindet ham med afsky. Blikket veg ikke.
"Undskyld. Det var aldrig min mening at gøre krav på dine hemmeligheder." 

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 24.12.2025 15:37
I sidste ende hviler det brusende hav af cognac på hvirvlvinden foran ham, enkelte gange brød han væk fra, men det endte altid tilbage på fyren. Årvågen, søgende, sårbar, besluttet. 

Han betvivlet Viktor forstod det fulde budskab, overfortolket nogle af kendsgerningerne. Alt hvad Viktor havde fået handlede ikke om seksuel udviklingen, men mulighederne og forståelsen for hans fjollethed. Men gjorde det nogen forskel for om han fortalte til eller fra, ellers måtte det følge trop efterfølgende ved en spørgerunde af spørgsmål. 

Richard stod stille og lod Viktor tage skridtet, dirren i kroppen skreg åbenlyst. Men for hvad? 
Dybe vejrtrækninger og skuldre der løftede sig i takt med det. “Du lader dine følelser forvilde dig ud i problemer, og folk vil udnytte det til deres fordel. Som til havnefesten, og jeg kan ikke fortælle hvad dit hjerte begær lige nu, som du træder tættere på,” erkendte han mildt. 

Det var ikke fordi, han ikke havde en kærlighed for ham, men Richard ville aldrig kunne gøre det mod ham eller sig selv. 
Aldrig kunne han stå frem med denne form af tiltrækkelse. 
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 24.12.2025 17:53
Som til havnefesten… et stik i brystet. Han huskede stadig ikke detaljerne. Men han sagde ikke noget. Det var ikke dér, de skulle hen alligevel. Det ville han helst se sig fri for.

Kæben strammedes, og de mørke bryn buede da ordene synes at forurette ham. Det, Richard læste i ham nu, var noget Viktor helst ville skjule. 
"Det var aldrig planen..." svarede han istedet. Stemmen dæmpet, forsigtig. At føle så meget, at vikle sig ind i problemer spundet af dem

Han havde ikke planlagt at forelske sig i manden foran sig. 

Blikket hvilede på Richard. Kunne han virkelig ikke se, hvad hans hjerte begærede? Viktor kørte begge hænder op i håret og trak vejret dybt. Tankerne kredsede om alt der var blevet delt herinde. Richard der ikke brød sig om adlen, kvalerne med flåden... erkendelsen om datteren... smugleriet, og Viktors egne indviklede følelser. Fingrene knugede kort om krøllerne, før armene faldt ned igen. Længslen lå åben i de brune øjne - ikke skjult, ikke påtrængende.

"Vil du have at jeg skal fortælle dig det?" Spurgte han stille.

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 25.12.2025 12:26
Roligt blev armene kors lagt i en let position foran brystet som han lænede sig op ad skrivebordet og så hvordan den unge fyr kæmpede for at finde hoved og hale med sig selv, eller med hvad han sagde. Richard kunne ikke fortælle hverken til eller fra. Det var svært, selv for den erfarne mand.

Så tæt som de kunne stå, var der alligevel afstand nok til at de kunne ånde deres egen vejrtrækning. Roligt indså Richard dog, at hvis han stirret længe nok, kunne han nok godt fortælle hvad Viktor søgte, ønskede, begærede - havde en længsel efter. 

Dumt var valget nok, men alligevel dertil lød svaret: "Fortæl endelig". Det var klart nemmere at Richard kunne skyde drømmende ned. 
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 25.12.2025 17:51
Hjertet gav et hårdt spark i brystet på Viktor, og synet blev utydeligt langs kanterne. For et blytungt øjeblik standsede tiden. En mulighed slog rod uden at spørge om lov, vred sig gennem ham, indtil han ikke var andet end den skarpe smerte af sine egne desperate behov og den næsten skamfuldt ivrige længsel.
Noget indeni ham rykkede sig. Alt sank - bortset fra hjertet, som svulmede så voldsomt, at han et øjeblik tvivlede på, om han ville kunne finde sin almindelige stemme igen.

"Jeg begærer..." han sank. 

Turde knapt bevæge sig, men han havde brug for at røre Richard. Tøvende rakte han ud, indtil fingrene strejfede de foldede arme. 

"Dig..." sagt så svagt, at han måtte sige det igen. 
"Jeg begærer dig..." Viktor lukkede øjnene. Knust af en bølge af skyld over ordene, nu hvor de var sagt. Han fnøs langsomt ud af næsen og løftede blikket til kaptajnen. Forberedte sig på afvisningen. 

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 26.12.2025 12:59
Skuldrene sank så dybt som de kunne, at end ikke kviksand kunne følge med i det som der skete. Richard stod i sin analyse af den unge fyrs ord og udtryk. Det var spørgsmål på størrelse med de største tænkeres undren. 

Blikket faldt ned mod fingrene der fik fat i ærmet, brystkassen føltes tom og hul, at der intet luft var at finde i ham, men alligevel forlod det hele ham som et anker til havs. "Viktor," lagde han ud med en overvejende murren. 
"Det er ikke sandt, det er blot en sømandssyge" hvis man kunne kalde det det. Viktor kunne ikke begære noget han ikke kendte, eller havde forstand på. Det var ikke lige til, aldrig havde det været det. 

"Jeg begærer ikke dig, jeg længsel ikke efter dig" sandheden var nok, at han ikke rigtig kunne fortælle hverken til eller fra, for de havde ikke været adskilt på nogen måde i tre måneder. Men kærlighed var det ikke

Men det var ikke for at såre hans følelser. Tvært i mod. "Jeg kan ikke undgå at skuffe dine forventninger,". 
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 26.12.2025 14:55
Da Viktors navn blev ytret i den form for irettesættelse man kun bruger overfor nogen, man har sympati for - for nogen, der tager fejl -  spændte kroppen sig; ikke mod et slag, men mod erkendelsen. 
Det er ikke sandt? Viktor ville sige ham imod. Kunne han måske se ind i hjertet på den unge junker og tyde hvad der ikke var sandt? Hvem kendte hans følelser bedre, end ham selv? Men før han fik lov til at argumentere, kom en anden, mere, grusom sandhed på bordet. 

Jeg begærer ikke dig - jeg længes ikke efter dig. 

Brystkassen rejste sig skarp og rystende ved indtaget af luft, som Viktor blev nødt til at tage for ikke at dø. Blikket blev mere fjernt på Richard, som om en tåge matterede de ellers livlige brune nuancer. Hans læber flimrede tvungent op i noget der kunne ligne et smil, men det nåede ikke øjnene da de så forbi Richard og hæftede sig på væggen bag ham. Et sidste strimmel af stoisk ro centrerede grevesønnen, en livsline kastet dybt ned i hans afgrund, som han klamrede sig til med al sin styrke. 

Jeg kan ikke undgå at skuffe dine forventninger, fulgte derefter, nærmest, ekkoagtigt, som om det hele skulle være så indlysende, og Viktor var ikke sikker, men det lignede medlidenhed i kaptajnens sammenklemte bryn. 

"Mine forventninger?" ordene lød fjerne i hans ører, som blev det sagt gennem vand. "Jeg ved godt, der ikke findes nogen lykkelig slutning for os." indrømmelsen skar hans tunge, bittert. Men Viktor begærede Richard, velvidende hvad det ville koste. Smerten havde aldrig været en afskrækkelse.
Kun en del af det.

"Og det er tortur... er det ikke tortur for dig?" Han rynkede brynene ved spørgsmålet, og trådte tættere på. Hænderne fandt op til de stærke overarme, og han knugede dem. Som kunne han knuge de ord ud af Richard han egentlig ville høre. 
"At stå her. At mærke det. Og alligevel nægte det."

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 14.01.2026 06:57
Som et døende symfonispil spillede introen et lydløst jordskælv. Richard der stod som dirigenten for udfaldet, vel vidende det blot ville ende i en katastrofe. 

Manden var ikke sjælløs eller uden forståelse for den andens følelse, men han var ikke den som skulle tage ansvar for hvad der måtte ske. Deres veje var blot et kort varig glimt af to meteorer der passerer hinanden, intet mere. 
Øjnene der var bløde i form og munden der var svundet ind i skægget og holdte sin form og mimik væk. 

Er åndeløst suk forlod kroppen af skibsmanden og han sank skuldrene: “jeg opgav kvinden i mit liv for 17 år siden og valgte det liv jeg havde arbejdet for, Viktor” fortalte han med stemme så ru og hæs, som den bryskhed han normalt havde, tog et hvil, men dens mén lå endnu i stemmebåndet. 

Han rakte let hånden ud mod Viktor. En forsoning: “Jeg beklager for hvad end følelsenmæssig trauma jeg måtte have forvoldt dig, men jeg ville bede dig til at holde det bare mellem os, eller at du undlader at nævne mit navn i dine fortællinger,” en forsikring for hans egen skyld, Richard ønskede ikke at hans tiltrækning til eget køn kom ud. En anelse skam lå i det.  
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 14.01.2026 22:17
Den hæse røst ramte ham i hjertet, og noget i ham gav efter - ikke fordi smerten forsvandt, men fordi kampen gjorde. En lille, knækket lyd forlod Viktor - halvt host, halvt hulk. Han følte sig som en fisk på land; hvert eneste åndedrag det endelige. Grebet gled, og han slap, uden at fjerne blikket fra Kaptajnen.

Undskyldningen faldt, og Viktor kunne ikke se væk. Richards blik af tilstedeværende hjertesorg og tyngde holdt ham fast. Men det autoritære, der altid boede deri, blødte op - og sivede ind i Viktor.

"Richard." Han tog en lille indånding. Greb hånden, og guidede den anden i sine. 
Som han stod og så på ham, vidste han det bare. 
At der ikke ville komme flere gange.
Ikke flere samtaler, ikke flere morgener, ikke flere nætter. 

Halsen snørede sig sammen og hjertet bristede som ville det eksplodere i sorg. Det kunne ikke benægtes at han havde elsket ham. 

Elsker ham. 

"Jeg siger intet. Hverken om os... eller det andet." Kæben føltes hård som mursten, som havde han tygget på læder i uendeligheder og ikke kunne bevæge munden.

Tommelfingrene nussede huden fraværende, før han løftede Richards hænder til sine læber. 

"Det lover jeg." Han pressede et langsomt kys på knoerne. Øjnene lukket, og brynene kruset i noget der lignede smertefuld ømhed. Det føltes urimeligt, at intet var nemt - og aldrig ville blive det. Han var faldet hårdt, og hurtigt. Deres kærlighed var deres. For en stund havde de været alt for hinanden. Hinandens ilt. Hinandens varme.
Og det stormvejr, de aldrig skulle lære at overleve sammen.

I de brune øjne formede der sig en havstrøm af tårer der pressede sig på, men ikke kunne falde. Viktor så på Richard og spredte læberne for at sige noget, men ordene ville ikke komme. I stedet formede han dem til et vemodigt, men tappert smil. 

Der var ingen grund til at gøre deres afsked sværere, end den allerede var. 

"Jeg håber," sagde han lavt, "at du aldrig mister havet." 
Et kort åndedrag. 

"Det ønsker jeg for dig." 

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 15.01.2026 18:01
Timeglasset var endelig ved at rende ud, og selvom sandkornene, trods for den mikroskopiske størrelse de havde, efterlod de et ekko så tungt og lydhørt, at det satte et skælv i jordens indrekerne. 

Vejrtrækningerne syntes langsomt at flyde mindre og mindre ud i kroppens perifere arterier og vener, men alligevel var der varme at fornemme i fingrespidserne. 
Sømanden af strå så hvordan det kvækkende smil der kæmpede sin kamp for at holde hoved og humør oppe, havde revnerne i og til at falde sammen. Et suk

"Viktor," lød det næsten ordløst fra ham, som han fik en let anfægt med hånden for at skabe en snert plads, før han satte sig på hug og satte begge hænder om den unge mands overarme, nær skuldrene og så op på ham: "Forvild dig aldrig ind i rigdommenes ludefulde magt, for så mister du jordforbindelsen, og du har så meget at give af," sagde han som nogen de de sidste vise ord. 
Viktor af Alryss

Viktor af Alryss

Junker (adelig)

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 19 år

Højde / 173 cm

Tatti 15.01.2026 20:28
De mørke bryn løftede sig en anelse ved den sagte version af hans navn, der vævede sig ind i stilheden. Blikket var opmærksomt, afventende - og bar et håb, der nægtede helt at dø. Han tog et skridt bagud, som for at give ordene plads.

Richard satte sig foran ham, og Viktor fulgte ham med øjnene. Skuldrene hævede sig i takt med luften, han trak i lungerne. De brede hænder fandt hans overarme og gav ham jordforbindelse – bare lidt endnu.

Viktor så ned på ham og lyttede. Prøvede at holde sammen på sig selv. 
"Mhm." Et nik. Han ville pakke ordene ind i silke og bære dem med sig. Følge rådet. En sidste gave fra manden, der allerede havde lært ham mere, end han vidste, hvordan han skulle sige tak for.

Hans hånd strøg rystende gennem Richards hår, ganske blidt. Et øjeblik - kun ét - lod han sig selv blive dér. "Du har allerede gjort mig rig." 

Blikket dvælede ved ansigtet: linjen i munden, de cognacfarvede øjnes nuancer, måden lyset fandt håret og gjorde det varmere. Et sidste forsøg på at fastholde noget, der allerede var ved at glide ham af hænde. Malede det på sit indre lærred - så det kunne vare ham hans livstid. 

Fingrene gled væk, som havde han brændt sig.
De brune øjne ville ikke slippe Richard. Ikke nu. Ikke nogensinde. Han var ikke klar til at slutte det, men det skulle han. 
Han trak hånden til sig, samlede sig.

"Tak for alt, Richard." Han sagde det klart. Det var det sværeste.

Et kort blik - alt det usagte. 

"Lev vel." 
Et øjeblik tøvede han. 
"Okay?" 

Dick

Dick

Smugler og skibsmand

Kaotisk Dum

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 42 år

Højde / 181 cm

Charizard 17.01.2026 20:37
Elementet ild og varme havde hørt hjemme på havet, hverken bunden af det eller i den livlige overflade. 
Det var ikke Richard der var kold eller kynisk, men skønt Viktor havde en så stor kerne af varme, kunne han ikke (alene) fordampe den mængde vand som lå om kaptajnen. 

Men frem for at lade det være ham som skulle se Viktor svinde ud, for intet af dette skreg af nemhed for den unge fyr. Hans stolthed stod for skue, mens Richard endnu havde sin upåvirket. Hvorfor han i sidste ende fik rejste sig og bevæget sig væk fra det som var hans hjem

Han havde ikke bedt om dette, til dette eller for dette. 
Gamle skår ville alligevel hele op, skønt deres eftermæle blot blev dybere gang for gang nogen rodet op i det. Oskari og Viktor havde det tilfælles

Måtte deres vejes mødes igen når fornuften og kontrollen af egen følelsesregister havde meldt sin ankomst.  

Dick har forladt tråden.

2 2 0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo
Lige nu: 1 | I dag: 12