Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 07.10.2020 21:54
    Alt gjorde ondt - hver eneste bevægelse, hvert eneste skridt. Treston havde modtaget sine tæv igennem tiden - både til træning og i rigtig kamp - men dét hér, blev han enig med sig selv om, mens han slæbte sig igennem Skumringskvarterets små, skumle gader, var alligevel rimelig højt på hans liste over værste omgange... Tankerne gjorde det bestemt ikke bedre; ydmygelsen, overraskelsen, forvirringen. Synet af Zirras vredestårer, lyden af hendes beskyldninger og udskældning. Hans egne, ugennemtænkte ord...
    Men nej, han var stadig så vred, at han kogte indeni, og den dårlige samvittighed, der havde stukket hovedet frem, blev på det bestemteste presset om bag arrigskaben igen. Hun havde ikke noget at gøre i denne del af hans liv - hun skulle ikke gøre sig til dommer over ham...!
    Mørket lå tæt i denne del af Nedre Bydel, og det blev endnu tættere et øjeblik, da han trådte forkert og måtte gribe ud efter en husmur - læne sig tungt op af den, mens verden holdt op med at snurre og de små, farvede prikker holdt op med at danse frem og tilbage foran hans øjne. 
    Det var noget forbandet lort, dét her...
Med et kraftanstrengelse skubbede han sig væk fra husmuren og trak sig videre ned ad den tomme, ventende gade.
Pax

Pax

Iagttager | Bandeleder af Ulvens Flok

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 08.10.2020 23:00
Tamar blev kaldt for Tudsen; det var de store, bulende øjne, der syntes at svømme rundt i hans cirkelformede ansigt, der havde ledt til det opfindsomme kælenavn. Han var en tynd knægt, med firkantede og sammensunkne skulder der gav hans ryg tilstedeværelsen af en pukkel – hvorfor man ikke havde navngivet ham ’Dromedaren’ havde altid været et uløst mysterium – men var der noget, der virkelig talte for Tamars eksistensberettigelse, så var det de listige fingre. Fingre, der for første gang skulle vise sig at skuffe ham fælt…

De støvlebeklædte fødder listede i al hast henover de brostensbelagte gader, i retning af den stavrende mand, der nær var faldet sammen op af husmuren. Det skulle blive et nemt bytte og Guderne vidste, at Tamar havde brug for sådan en! Des tættere knægten kom på den ukendte, des mere begejstret blev han også, og det var måske også det, der skulle ende med at blive hans undergang.

Tamar stødte ind i manden, præcis som han havde gjort utallige gange før. Imens den kortvarige affære stod på, listede de knogletynde fingre sig ind under gevandterne, indtil –
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 09.10.2020 11:27
    Ungen dukkede op ud af ingenting, og Treston var så omtumlet, at han ikke nåede at forhindre sammenstødet, før det var for sent. 
    "Undskyld, herre! Undskyld!" Knægten gjorde tilsyneladende sit bedste for at holde dem begge på ret køl, mens Treston kom sig oven på kollisionen; hans forslåede krop gjorde ham højlydt opmærksom på, at han burde afholde sig fra dén slags... "Jeg beklager virkelig - jeg så Dem slet ikke i mørket, og-"
    Treston havde sandsynligvis ikke bemærket, hvordan drengens behændige fingre i forvirringen gik på jagt efter værdigenstande i hans lommer, hvis det ikke lige havde været for hans forslåede tilstand. Men som sagerne var, gjorde selv den mindste berøring ondt, og med et udbrud greb han knægten om nakken og fik styr på de vandrende hænder.
    "Hvad i Zaladins forbandede navn har du gang i?!" spurgte han vredt og ruskede drengen som en hund rusker en rotte, selvom bevægelsen sendte kiler af ild igennem hans brystkasse. "Hvad tror du, du laver i mine lommer?"

Tamar havde hjertet helt oppe i halsen og vred sig forgæves i den vrede mands greb. Pokkers, pokkers, pokkers! Det skulle have været så let! Et hurtigt lommetyveri af dén slags, han lavede hver eneste dag....
    Manden ruskede ham igen, og Tamar kunne ikke undertrykke et lille klynk - hvad skulle han gøre? Hvordan kunne han slippe væk?
    "Det var ikke min mening at-" begyndte han, men manden afbrød ham med en hård latter:
    "Ikke din mening?" gentog han og strammede grebet om Tamars nakke. "Jamen, er jeg sørme ked af at mine snedige lommer lokkede dine intetanende fingre til sig! Jeg skal sørge for at give dem en grundig reprimande ved lejlighed!" 
    Han gav sig til at trække Tamar efter sig ned ad gaden med et sammenbidt udtryk - han gik stift, som om han havde ondt et sted. Tamar forsøgte at sætte hælene i, men det var ingen nytte til imod en voksen mand. "Hvor tager De mig hen?" klynkede han og vred sig uden det store resultat. Han var virkelig bange nu.
    "Til det nærmeste arresthus, naturligvis," brummede manden og hankede op i Tamar med et grynt og en grimasse. "Og hold op med dét dér! Du skal hellere være glad for, at jeg ikke er én eller anden selvretfærdig højadelig med et opblæst ego - så havde du mistet en hånd på stedet!"
    Tamar undlod at indvende, at hvis man endte i hænderne på den forkerte byvagt kunne dén slags meget vel stadig komme på tale og koncentrerede i stedet alle sine kræfter i at forsøge at slippe fri.

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 09.10.2020 19:54
Tofarvede øjne havde betragtet optrinnet udfolde sig og deres ejermand var ikke tilfreds. Nej, langt, langt fra…
Det var en skide fejl begynderne lavede. Hvad i alverden havde Tamar tænkt på? Han var så langt bedre end det!

Tamar kunne ikke skjule de salte tårer, der faldt fra hans øjenkrog men heller ikke det faktum, at hans blik for rundt i gadebilledet, tydeligt søgende efter noget. Han havde opgivet at tale manden til fornuft og selvom han haltede afsted, var hans greb om Tamars arm et af jern.

Pax lod Tamar koge i sin desperate afmagt en halv gade frem – forhåbentlig ville det lære ham lektien til næste gang – men måtte omsider give sig til kende i det, at den fremmede begyndte at tale om arresten. Uanset hvordan man vendte og drejede det, ville Flokken ikke have råd til at betale en af byvagterne under bordet. Vinteren ville trods alt snart indfinde sig og forberedelserne dertil ville lide et gevaldigt tab.

Det var derfor med et tungt suk, at Pax skridtede ud af skyggerne og stillede sig nogle meter foran det umage par. De tofarvede øjne var dovne og armene lagt over kors, som Pax rømmede sig. Med et nik mod Tamar lød den hæse stemme: ”Slip ham.
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 10.10.2020 14:59
    Treston stoppede brat op ved synet af den nytilkomne - dels af overraskelse, men også fordi situationen med ét var gået hen og blevet en god del mere truende... For ham. Han var pludselig meget bevidst om, at dette var Nedre Bydel og dertil Skumringskvarteret af alle steder - bestemt ikke et distrikt, der var kendt for sine børnevenlige omgivelser og venligsindede naboer... Før havde han dog, trods sin tilstand, følt sig ovenpå - knægten, han stadig havde i et fast greb, var jo nærmest en undskyldning for sig selv, og desuden både halvt så gammel og halvt så stor som Treston - men med den nytilkomne var det en anden sag. 
    For det første, var det utvivlsomt en fuldvoksen mand, og for det andet var han høj - i hvert fald lige så høj som Treston selv, hvis ikke højere. Og han kendte knægten, hvilket betød, at de var to imod én - ikke just favorable odds på en god dag, og da slet ikke nu, hvor Treston knapt kunne holde sig oprejst ovenpå det lag tæsk han havde fået i Ringen...
    Han valgte dog ikke at lade sig mærke med det - eller i hvert fald at gøre sit bedste for at virke upåvirket og selvsikker. Han havde efterhånden været i nok konfrontationer til at vide, at man et langt stykke hen af vejen kunne bluffe sig ud af det meste - hvis bare man kunne få overbevist sin modstander om, at det ikke ville være kampen værd...
    "Jeg synes, du skal blande dig udenom, mester," svarede han - bestemt, som om det var enden på samtalen. "Dét hér har intet med dig at gøre, og knægten her bliver nødt til at lære, at det har konsekvenser at gå i fremmede folks lommer." Treston begyndte resolut at gå igen med tyveknægten modvilligt efter sig, mens han gjorde sit bedste for at skjule, hvor meget det krævede af ham at holde sig oprejst og gå ligeud samtidig...  

Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 10.10.2020 16:03
Pax kopierede manden, hvormed også han begyndte at gå imod dem i det, at Treston gjorde det samme. De endte derfor med ikke mange skridt imellem sig og først dér, gik det op for Pax, hvem den forslåede mand var. Erkendelsen fik ham næsten til at smile…

En arret hånd gled op og rev den mørke kutte ned fra hans ansigt, så de tofarvede øjne og askegrå hår blev afsløret. Ikke mange kunne stadig erklære, at de ikke kendte til Ulven, bandelederen af Ulvens Flok, af omdømme eller igennem farverige beskrivelser af hans statur. Ikke mange mænd gik rundt med samme højde som ham selv, det askegrå hår, der egentlig burde sidde på en mand, der var så langt ældre end ham selv eller for den sags skyld det metalliske øje, hvis iris lyste, når magien i den blev aktiveret. Pax håbede inderligt, at det samme skulle gøre sig gældende for Treston – de havde jo efterhånden betragtet hinanden en del i undergrundens arena…

Pax rullede med sit ene håndled, hvormed en kniv sprang frem fra indersiden af hans ærme. Med et fast greb om skaftet, viftede Pax dovent med den i retning af Tamar. ”Hvad er det nu, du kalder dig selv i arenaen?”, spurgte Ulven, hans stemme ildevarslende rolig; som havde han ikke afsløret, at han vel og mærke godt vidste, hvad Treston foretog sig. ”Jeg ser dig så tit dernede, men jeg aner ikke, hvad du hedder.
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 10.10.2020 16:42
    Treston gav sig til at grine bittert - ikke af Pax, for der var så absolut intet morsomt ved Ulven - men af sig selv og situationen og dén måde, livet syntes at være imod ham på i dag.
    "Jeg har endnu ikke fundet mig så godt tilrette blandt Dianthos bærme, at jeg ligefrem har fundet på et navn til mit tvivlsomme alterego..." svarede han med en god portion selvhad og slap knægten demonstrativt og med et blik på kniven i Pax' hånd. Drengen rev med et gisp armen til sig og skyndte sig over til sin leder med et forurettet blik tilbage på Treston. "...men jeg fik givet ét her til aften - i Ringen, som Flagell står for nede i den gamle, nedlagte lagerbygning..." Lyden af råben og skrigen og hånlige udbrud fra publikum spøgte et øjeblik i hans tanker, før han tilføjede: "Jeg tror dog ikke, jeg beholder det - Guldlok har bare ikke den rigtige klang, hvis du forstår, hvad jeg mener, og folk skal jo gerne tro, at man er en allerhelvedes slagsbror, så de ikke går for let til én..."
    Han havde kun lige akkurat fået sagt det sidste, da en kvalmende bølge af svimmelhed skyllede ind over ham, og han måtte tage sig til hovedet med en stønnen og stavre et enkelt skridt til siden for at holde balancen. Det lykkedes ham dog at holde sig  selv på benene, selvom Pax og knægten bølgede foran ham og det svage månelys, der blev reflekteret i kniven, et øjeblik synedes meget skarpt.
    Ved Isari og alle hendes engle, tænkte Treston og forbandede sig selv og sin tilstand langt, langt væk. Disse mennesker er ikke de rette at vise svaghed overfor...
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 10.10.2020 19:55
Pax trak en anelse på den ene skulder, hvorefter han lod sit hoved glide til den ene side, påtaget i sin eftertænksomhed. De tofarvede øjne var dovne – i hvert fald så meget det metalliske kunne give netop det indtryk – men skred aldrig i retning af Tamar. 
Du kunne jo tage det på dig. Nogle gange er det en fordel, hvis folk netop ikke ser dig som en – allerhelvedes slagsbror”, svarede Pax, som stod de to mænd og talte om salg af dyre stoffer til gevandter, og Pax netop havde givet Treston et rigtig godt tilbud. ”Hvis de griner af dig først, køber det dig vel lidt ekstra tid. Du får rådet helt gratis. Som et tak, du ved.” Pax blinkede til Treston, hvorefter han tvang et kortvarigt smil henover læberne.

Dernæst var manden dog nær kollapset og både Pax og Tamar betragtede ham med skepsis i deres blik. Sådan stod de en kort rum tid, hvorefter Pax sukkede og nikkede til Tamar. Der var tydeligvis en besked i det nik, for knægten stak straks afsted, hvorefter Pax skridtede over til Treston.
Følg med mig. Så får vi dig fikset.
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 10.10.2020 20:52
    Treston fulgte forvirret nikket og måden hvorpå drengen snurrede om på hælen uden helt at forstå, hvad det var for en usagt besked, der var blevet givet. Han tog et tøvende skridt bagud.
    "Jeg er ikke sikker på," fik han frem, "at jeg skal med dig nogen steder hen..." Han kendte ikke Pax - denne høje mand med de umage øjne. Ikke rigtig, i hvert fald. Han kendte ham af udseende - havde set ham i Ringen og andre steder ofte nok - men dét, han kendte bedst, var Ulvens ry, og dét lagde bestemt ikke op til blind tillid...
    Men kroppen sagde fra nu, og Treston nåede kun at tage det ene, baglæns skridt, før mørket skyllede ind over ham, og de snavsede, glinsende brosten kom farende op imod ham.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 10.10.2020 22:00
Pax betragtede, hvordan Treston faldt bevidstløs til jorden og slog det kønne hoved i brostenene. Dernæst han på trak på skuldrene, tilsyneladende ikke synderlig påvirket af det, han havde set. ”Du kan selvfølgelig også bare blive liggende her”, tilbød han lavmælt, velvidende at Treston ikke ville være i stand til at takke hverken nej eller ja til hans generøse tilbud.

Hvad Pax derefter gjorde, var, skulle han være ærlig, noget ukarakteristisk; i stedet for at lade Treston ligge – eller Guldlok, som han jo var blevet navngivet – aflagde Pax afstanden til den anden og samlede ham besværet op i sin favn. Dernæst satte han i en rask skridt – det var han simpelthen nød til, skulle han ikke tabe den tunge mand unødvendigt – i retning af Edward, den gamle helbreder, hvis healende hænder havde reddet hans liv flere gange end Pax selv ville stå ved.

Edward åbnede døren for dem, iklædt i hvad Pax ville beskrive som en natkjole og dertilhørende sovekyse. Han så ikke synderlig tilfreds ud, men Pax’s arme var ved at opgive, hvormed der ikke var megen tid til at brokke sig. I stedet tog Edward den ukendte mand i nærmere øjesyn og begyndte det arbejde, Pax tavst havde bedt ham om.
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 10.10.2020 22:43
Treston vågnede - for anden gang dén aften - et ukendt sted, med en fremmed bøjet over sig. Et sekund eller to tog han bare omgivelserne og den fremmede mand ind uden rigtig at processere, hvad han så - så fik han styr på sine tanker og skubbede sig lidt op på sit leje, så der blev lagt lidt afstand mellem ham selv og den fremmede. 
    "Hvor er jeg henne?" spurgte han og blev desværre ikke synderligt overrasket over, at hans stemme knækkede som en tør kvist. Hans svælg var fuldstændig udtørret. "Hvem er du?"
    "Mit navn er Edward," oplyste den fremmede uden større entusiasme og ignorerede Trestons første spørgsmål. Han var ikke helt ung, og det gik i det samme op for Treston, at han var i natkjole, men inden han kunne nå at stille flere spørgsmål, kaldte Edward over skulderen:
    "Pax! Fjolset er ved bevidsthed igen!" Den ældre mand mødte Trestons overraskede blik med et misbilligende udtryk, før han vendte sig fra sygelejet og tøffede hen imod døren.
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 13.10.2020 21:15
Howdy!”, hilste Pax med et dovent vink, i samme øjeblik han skridtede tilbage i det lille kammer. Edward brummede noget usammenhængende, i det at han dernæst fnøs og skævede til manden på briksen, som havde den anden gjort noget ganske utilgiveligt. Ifølge det kendskab Pax havde til den gamle helbreder, så var det nok faktisk heller langt sandheden. At dømme efter hans… påklædning havde de to jo vækket ham. Og måske tilmed unødvendigt?

Pax nikkede opfordrende mod Treston, hvorefter han rakte en kop varm the frem imod ham. ”Du ligner lort –”, sagde han, næsten opløftende. ”Så det er godt, at det er det indvendige der tæller. Apropos det indvendige – hvordan har du det?
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 17.10.2020 09:02
    Treston tog overvældet imod teen og stirrede et øjeblik forvirret imellem kruset i sine hænder og den særegen mand, der havde rakt ham det, før ordene rigtig satte sig fast på indersiden af hans hjerneskal og det faldt ham ind at mærke efter, hvordan hans forslåede krop egentlig føltes.
    "Jeg er godt øm," indrømmede han tøvende og måtte så med komisk brathed sætte kruset fra sig på briksen, fordi den skoldhede te gjorde keramikken for varm at holde på. "...men jeg er i live, og svimmelheden har lagt sig, så..." Hans stemme fortonede sig, da det surrealistiske ved situationen for alvor gik op for ham, og han rynkede panden - løftede blikket og gjorde lige akkurat intet for at skjule sin forvirring.
    "Jeg tror ikke helt jeg forstår, hvorfor du hjælper mig..." begyndte han og kunne så godt selv høre, hvordan det lød. "Jeg mener... Jeg skylder dig selvfølgelig en stor tak, men..." Endnu en gang forsvandt hans ord fra ham, da han hjerne gjorde ham opmærksom på, at han nu skyldte Ulven en tjeneste, og han med en kraftanstrengelse måtte skubbe tanken og dens implikationer langt om bagerst i hovedet. "...men jeg tror ikke helt, jeg forstår hvorfor...?"
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 17.10.2020 20:54
Pax tog en tår af teen og skar en grimasse, da det varme vand brændte hans tunge. ”Du kunne bare have sagt ’fint’ eller sådan noget”, mumlede han prompte, tilsyneladende ikke så interesseret, som han ellers havde givet udtryk for. Der var dog et spøgefuldt blik i hans tofarvede øjne og det gik heller ikke nogen steder i det, at han satte sig mageligt til rette på en stol. Dernæst lo han lavmælt, tilfreds ved den realitet, der var ved at gå op for Treston.

Selvfølgelig så du skylder mig en tjeneste. Noget for noget, du ved”, svarede Pax, hans smil nu mere djævleagtigt end før. Der var heller ingen tvivl om, i hvert fald for de i rummet der kendte ham – det ville sige den gamle helbreder – at det var et falsk et af slagsen. Pax var ikke på toppen, men gjorde sig i en allerhelvedes anstrengelse for, at det skulle ligne netop det.
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 18.10.2020 15:16
    "Noget for noget, ja..." ekkoede Treston og gjorde alt for at undertrykke den synkende følelse nede i maven ved synet af den anden mands ansigtsudtryk. Han havde på fornemmelsen, at han ville komme til at fortryde dette møde og dette udfald, men der var ikke det store at gøre ved det nu... Treston var i taknemmelighedsgæld, og selvom hans æresfølelse havde fået et par knæk her til aften, vidste han med sig selv, at han måtte gøre hvad der skulle til for at betale Pax tilbage. 
    Pludselig fik Treston set sig selv udefra, og et bittert latterfnys rev sig ud af ham - en lyd, der kom en lille smule bag på ham og som han kunne lide sig selv lidt mindre for at have sluppet løs. Han lænede sig tilbage imod væggen med det hårde, selvmokkende smil om læberne og studerede Pax med lige dele håbløshed og trods.
    "Det er kraftedeme godt gjort..." mumlede han og lod baghovedet ramme plankevæggen med et dunk. "Først undgår jeg med nød og næppe at blive banket til mos af en dæmon foran en frådende horde blodtørstige halvhjerner. Så vågner jeg op til min arrige lillesøster, der tilsyneladende har byttet mit liv for en tur i kanen med Cosimus Flagell, den forbandede stodder, og nu...!" Treston slog vagt ud med hånden - en bevægelse, der omfattede den gamle læges lille kammer og Ulven selv, som han sad med teen i sin stol og så selvtilfreds ud. "Nu dét hér..." Han skar en lille grimasse og sukkede dybt. "Lad mig gætte en gang; den foromtalte tjeneste skal indfries på sigt, for du står ikke pt med noget, jeg kan gøre for dig. Min gæld til dig kommer til at følge mig som lugten af lort, og bliver som en lænke om min hals, du kan stramme til, når det passer dig." 
    Treston vidste godt, at han måske ikke var helt retfærdig, men det havde været en forbandet lorteaften - lortedag, faktisk! - og nu kammede det over for ham. Nu var hans tålmodighed og tolerance for universet og alle i det opbrugt, og han ville ikke sluge mere uretfærdighed affødt af skæbnens dårlige form for humor... I hvert fald ikke uden en allerhelvedes masse brok!
    "Jeg kender dit rygte, Ulv," tilføjede Treston - provokeret, men samtidig underlig modløs, fordi han trods sin harme sad i saksen. "....Der bliver snakket til gadekampene..."
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 18.10.2020 20:59
Trestons svada blev modtaget med en blanding af fornøjelse, forundring og – i større eller mindre grad – medfølelse. Pax kunne ikke til fulde mønstre en sådan fornemmelse for ridderen, men sørgede da for at nikke, skære grimasser og brumme bekræftende når det ellers virkede passende.

Hold da kæft en lortedag”, bekræftede bandelederen, i grunden ganske oprigtigt, for det krævede trods alt ikke meget at konkludere, at jovist, det var en sådan dag man gerne ville undslippe. Ikke, at han selv syntes, at hans lille finte kunne måle sig med – hvad var det? En frådende horde af blodtørstige halvhjerner og en forbandet stodder? Nej. At være i gæld til Pax var slet ikke i nærheden af den så malende beskrivelse.

Men jeg kan berolige dig med, at du kan indfri din gæld lige nu og her”, svarede Pax derefter prompte, hvorefter han slog ud med hænderne; se, jeg er flink nok!Og så – ja, håber jeg da at det gør din dag lidt bedre, når jeg fortæller, at jeg havde sat det hele op efter, at jeg hørte om… hele den der affære tidligere. Jeg kunne bare ikke lade knægten slippe helt så let afsted, for det var fandeme så skide amatøragtigt det nummer, han lavede.

Pax skar derefter en grimasse og lo lavmælt. ”Halvdelen passer sikkert slet ikke. Det her er første og sidste gang, du rigtig ser mig. Det er heller ikke fordi, at jeg gider at sidde her og høre på alt din ynk – selvom det selvfølgelig er totalt berettiget!
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 19.10.2020 20:04
    Overrasket slugte Treston resten af de bitre ord, der ellers havde været på vej ud, og brugte i stedet et øjeblik på at studere den anden - forsøgte at se på ham med nye øjne. Han var ikke vant til, at folk talte sådan til ham, og selvom han på den ene side kunne mærke begyndende forargelse i maven, blev denne klart overskygget af en spirende nysgerrighed - og derefter blev forargelsen hurtigt afskrevet som smålig og affødt af aftenens generelle modgang...
     Til sidst sad Treston tilbage med noget, det føltes som modvillig respekt, og han nikkede langsomt for sig selv, før han han rettede sig lidt op på briksen og spurgte: "Gør du tit dét med gadebørnene - prøver dem af på dén måde?" Han gjorde sig umage for at gøre det tydeligt med sit tonefald, at det ikke var et angreb - han ville ikke både anklages for at være selvynkende og selvretfærdig... "Hvad ville du have gjort, hvis jeg havde været en mand af dén type, der uddeler et lag prygl, hvis han finder en unge i sine lommer?"
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 20.10.2020 19:33
Pax gjorde ikke noget for at skjule sin overraskelse. Det var også ultimativt den, der tørrede alt det arrogante, selvfede og fornøjede af hans ansigt. Til sidst udgav Pax sig ikke længere for at være Ulven, bandelederen eller anføreren, men blev til… Pax. Pax, der var udmattet til helt ind i knoglen; Pax, der ikke følte skuespillers flatterende magt eller tillokkende løfte længere.

Den tynde ryg kolliderede med stoleryggen, men foruden at de tofarvede øjne forlod Trestons skikkelse. Det udsultede og arrede ansigt var tomt for afslørende ansigtsmimiker, men da Pax nikkede, sneg sig der noget afmålt og beslutsomt henover ham. ”Selvfølgelig”, svarede han, som var det netop det; en selvfølge.
Så snart de går fra – den ene opgave til den anden, så skal de testes. For deres egen skyld. For Flokkens. Det koster, og ikke bare i krystaller, at få dem ud fra børnehusene og fængselscellerne.” Pax trak lidt på den ene skulder, i grunden temmelig uberørt af det faktum. Dernæst lænede han sig dog frem, underarmene hvilende mod hans stærke lår og da han så på Treston igen, sendte han ham et kortvarigt smil.

Og hvis du havde været sådan en type mand – så havde jeg gjort et eksempel ud af dig.” 
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 21.10.2020 14:57
    Treston så tydeligt ændringen i den anden mands attitude og undrede sig - for hvad pokker var det, der foregik? Omstændighederne ved hele dette møde var underlige - ingen tvivl om dét! - men Treston var ikke vant til, at have svært ved at læse andre… Og han vidste ikke helt, om det gjorde ham nysgerrig eller utilpas.
    Til Pax’ sidste bemærkning kunne han ikke undertrygge et lille latterfnys - en enkeltstående, hård lyd, der gjorde ondt i hans ribben at udstøde. ”Dét kan jeg tænke mig til,” bemærkede han tørt, men uden fjendtlighed - han kunne godt respektere en mand, der sørgede for sine egne. Treston ville også gå til yderligheder uden den mindste betænkningstid, hvis nogen gjorde hans-
    Og dér stoppede han sig selv, for det var først og fremmest Zirras ansigt, der trådte frem i hans tanker, og dét bragte en masse vrede og sorg med sig lige i øjeblikket. Derfor rystede han stædigt billedet ud af hovedet, og koncentrerede sig om manden foran sig.
    ”Du nævnte, at jeg kunne blive dig kvit med det samme… Så jeg føler, det er oplagt at sprøge, hvad du skal bruge min hjælp til?”
Pax

Pax

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 190 cm

Granny 21.10.2020 19:08
Pax lænede sig endnu engang tilbage og tømte kruset for den varme te. Jovist, det kunne han vel. Havde alle af Lysets ædle krigere ikke sådanne forestillinger om hans slags? Rakkerpakket, rotterne, skidtet, der boede i slummens undergrund. Der var vel næppe nogen, der antog ham for at være en god mand.
Ingen rør mine børn”, svarede Pax omsider, hans tone nøgternt og konstaterende – og som sådan ikke henvendt til Treston. Nok virkede han selvhøjtidelig – det var vist snarere et karakteristika der fulgte med hele ”ære være Isari og Lysets Dronning” og alt det pjat – men Treston fremstod ikke som en mand, der slog på de små for fornøjelsens skyld.

Ja. Jeg skal have fragtet noget ind i hovedstaden – noget… som nogle betragter med helt særlige øjne”, lød det dernæst, hvorefter han Pax satte kruset fra sig og rømmede sig. En eftertænksom rynke formede sig mellem hans bryn, i det han dernæst nikkede opfordrende. ”Det kan bæres i en taske. Problemet er, at efter Mørkets angreb er sikkerheden ved portene blevet fordoblet. Jeg har brug for en mand af – integritet.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti, Mong, Krystal , Echo, Lux
Lige nu: 5 | I dag: 12