Helliget blive dit navn

Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 07.06.2020 21:53
Brevet havde været beseglet med et med blåt voks hvori der var indgraveret fyrstefamiliens særlige mærke.
Teksten var fornem og formel som huset og Eadgar den Andægtige havde besvaret det med mærkbar stolthed i kinderne. Der var noget yderst behageligt ved at blive anderkendt som en der ansås som værende god nok til at undervise og præge en fyrstedatter. Og selvom Eadgar ikke kendte synderligt meget til familien Arys, havde Aldamar før vakt interesse og forkynderen så frem til at møde dennes lillesøster personligt.

Han stod netop nu bøjet over et olieret bord af kernetræ, hvorpå tynde årer af gyldent metal snoede sig dekorativt op af de store bordben, og endte med at udgøre en metallisk ramme om selve bordpladen. På dets midte lå en enkelt bog, indbundet i klæde af hvidt og guld.
Til højre for bogen var Eadgar den Andægtige ved at ordne en bunke papirer, fjerpenne og andet nips som ligeledes var medbragt til deres aller første session.
Den unge mand fjernede sig fra sit foretagende, rankede ryggen og strøg hen over den hvide, simple robe med en næsten kærlig hånd, da en lyd tilkendegav, at han snart ikke ville være alene i rummet mere; et rum med bogreoler langs den ene væg, store vinduer med farvet glas i den anden, og – foruden det store bord og tilhørende stol – derudover blandt andet indeholdt et mindre bord, hvor stolen allerede var rykket ud og stod klar til Arya af Arys – Eadgar den Andægtiges nye elev.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 08.06.2020 16:25
Det var efterhånden et stykke tid siden Arya var kommet til Dianthos, og det betød også at hun efterhånden var blevet vant til de undervisere hun havde. De var blevet fundet, da de var blevet enige om at hun skulle studere i Dianthos, og så havde hun faktisk bare lidt accepteret det, især fordi de altid kom til huset, for at hun også kunne undervises på de dårlige dage. Derfor havde det kommet som et chok for hende, da hun havde fået at vide, at hun ville få en ny lærer, da den gamle, måtte trække sig af uransalige årsager. Hun havde dog hørt noget fra tjenestepigerne på gangen, om at det var fordi han måske var blevet syg, eller måske var han bare blevet træt af hendes spørgsmål. Det sidste gjorde lidt ondt men hun lod det ligge.

Det var dog også en grund til at Arya måtte frisk og klar op til tiden ved døren, hvor hun vidste hun skulle undervises i. Hun havde sat kaninen Hallie af nede ved stuen, med et spor af mad, som hun kunne hygge sig med, hvis hun gad, og havde ellers gjort sig klar.
Hun bankede to gange på døren, før hun åbnede den og gik ind i lokalet, hvor den nye lærer skulle være. Eadgar den Andægtige, hvis hun huskede rigtig. Døren blev lukket bag hende, før hun vendte sig med et smil mod ham. Han så simpel ud, ligesom den sidste, men også væsentlig yngre.
”Jeg håber ikke at jeg er for sent på den,” hun vidste hun ikke var. ”Mit navn er Arya Millicent Lisandra af Arys, det er en fornøjelse at møde Dem.” Hun nejede til ham af ren høflighed, selvom de uden tvivl godt vidste hvem hinanden var.
When worry's never helping, tell me why worry at all?
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 08.06.2020 18:46
Fyrstedatteren gjorde sin entré og det slog Eadgar den Andægtige, at de næsten måtte være jævnaldrende; et faktum der kom bag på forkynderen, men det slog ham ikke ud. Hendes hår var lyst, mindede til forveksling om den samme nuance af moden hvede, som Eadgars eget hår besad. Øjne og mund var store uden at virke grove i det unge ansigt. Alt i alt et ansigt, der udstrålede oprigtig venlighed suppleret af en åben – og yderst høflig – fremtoning. Hun nejede tilmed.
Eadgar den Andægtige bukkede som respons; det her var i sandhed anderledes end markedspladsen og det jævne folk, som han normalvis forkyndte til.

De kommer til tiden, prinsesse.” forsikrede Eadgar formelt, med en venlig glød i ordene der blev sagt: ”Jeg har virkelig set frem til at møde dem, Arya af Arys.” Det snoede sig kælent i Eadgars indre. De sidste mange år, havde det ikke kun været hans drøm at befinde sig overfor en af guldskeerne.
De grønne øjne fæstnede sig til fyrstedatteren, da han rømmede sig diskret.
Hvad siger De til, at gå i gang med det samme, Prinsesse? – Hvis De vil være så venlig at følge med over til vinduet –” Eadgar gestikulerede høfligt til hende, og lod derpå de bløde tøfler sætte kurs mod det farvede glas. Rummet de havde fået tildelt til undervisningen, var beliggende på en af de øverste etager, og Eadgar den Andægtige var ikke i tvivl om at udsigten ville være betagende heroppe fra.

Han så mod hende, da tøflerne var kommet nær det store glasparti:

”Hvordan er Deres åndelige liv, Arya af Arys? – Hvilken tro bekender De dem til?”
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 10.06.2020 10:39
Til trods for at de så ud til at være på alder med hinanden, så virkede det til at der hvilede en anden afholdenhed og gammel sjæl over Eadgar. Arya havde altid selv fået at vide at hun var fuld af liv, og var næppe så afholdenhed med at vise hvem hun i virkeligheden var.
”I lige måde,” svarede hun høfligt tilbage, selvom hun nok egentlig ikke havde tænkt så meget over det, siden hun fik det at vide. Han ville vel i bund og grund bare blive en af mange undervisere, som dem før ham.

Hun nikkede, da han nævnte at de skulle gå i gang med det samme, og hun gik med rolige skridt over mod vinduet. Der havde altid været en smuk udsigt heroppe, hvilket nok også var fordi Arys familien havde pengene til at have et stort hus i Dianthos.
Udsigten vendte en anelse op mod Krystalpaladset, så man kunne se det tårne sig ikke alt for langt væk fra dem.
”Selvom min familie er meget store tilhængere af Isari,” i hvert fald blandt andet, ”er jeg selv mere en tilhænger af Zerafina. Jeg elsker at tilegne mig ny viden, så jeg føler mere at hun kan give mig hvad jeg søger,” forklarede Arya. Hun vidste godt at hun var lidt atypisk i sin familie, men at tage op i Isaris templer var også fint til tider. En gud udelukkede jo sjældent en anden, men Arya kunne bare ikke benægte at Zerafina lå hende nærmest.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 10.06.2020 20:21
Paladset flimrede i øjenkrogen, da Eadgar den Andægtige lagde sin opmærksomhed på Arya, spændt afventende hvad hun ville svare. Han vidste at fyrstefamilien offentligt bekendte sig til Lyset – som i øvrigt var det eneste fornuftige at gøre – og Eadgar havde, på baggrund af det, siden næret en vis højagtelse for familiens medlemmer. Det på trods at han hverken kendte dem eller havde stået i nærheden af dem. Generelt begrænsede det personlige kendskab sig til de lejlighedsvise stunder, eller sammenfald, hvor en eller flere af familien Arys og Eadgar havde befundet sig i eller omkring templet samtidig.
Det her – at stå ansigt til ansigt og udveksle ord – var aldrig sket før.

Han forsøgte at bibeholde et rent sind; skubbede de etablerede fordomme i baggrunden, ikke meget ulig hvad han gjorde med den smukke udsigt. Hendes svar fik det til at trække i den højre mundvig i den unge mands ansigt:

Hvilken slags viden interesserer Dem, Prinsesse Arya?” spurgte Eadgar den Andægtige og opfordrede venligt Arya til at uddybe sit svar og fortælle mere. Forkynderen var af den overbevisning, at det ikke ville være klogelig at begynde at stille sig kritisk overfor hendes trosretning allerede – endskønt han ikke kunne lade være med at undres over hendes valg – for hvornår afholdt Lyset en fra at søge viden?
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 11.06.2020 20:12
Det var ikke som om at folk ikke før havde stillet spørgsmålstegn til hendes valg om at bekende sig til Zerafina, men hun ville næppe afgive det. Der var bare nogle guder hvor det klikkede for en, og det havde det bare altid gjort for Arya. Hun bekymrede sig ikke så meget om det gode, eller balancen i verdenen, alle de guder som hendes familie ellers havde holdt af.

”Jeg er faktisk ikke så sippet med hvilken slags viden, selvom jeg næppe får meget nytte ud af at vide hvordan gulerødder skal dyrkes,” indrømmede hun. Hun havde læst mere end en landbrugsbog gennem sine år, hvor hun alligevel ikke måtte bruge meget tid på at være udenfor og lege, men der var også noget interessant i det.
Inden hun forsatte med at sige noget, så overvejede hun dog lidt spørgsmålet, hvor hun havde aldrig overvejet hvad hun helst ville vide, og hendes kinder blev lidt røde som svaret kom til hende.  Kunne hun være bekendt over at sige det? Nok ikke. ”Men mennesker og andre racers relation med hinanden, fascinere mig også,” sagde hun til sidst. Det var ikke helt forkert, selvom det mere var de kropslige relationer hun i de seneste år havde været betaget af. Dog kun på et læseniveau, for hun var faktisk ikke interesseret i at udforske det på egen krop.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 13.06.2020 15:30
At Arya af Arys tilkendegav, at hun ikke var særlig forbeholden - eller sippet, som hun kaldte det - kom bag på forkynderen. At hun var blevet tildelt undervisere til specifikke emner, havde han tolket som en klar og muligvis også streng retningsorienteret opdragelsesmetode; noget der stemte godt overens med den skoling, som ung kvinde af hendes rang forventes at skulle gennemgå.
Eadgar indså at det var en fejlagtig slutning han havde draget; for hvis hun virkelig ikke var kræsen eller tilbageholden når det gjaldt viden, måtte det utvivlsomt betyde, at hun havde mulighed for at vælge og vrage mellem emnerne, som det fandt hende behageligt; og dermed altså kunne være underlagt en fast, eller streng, opdragelse.
O, ved Lyset du altforbarmende, tror hun livet er en leg? Eadgar den Andægtige prøvede at holde det formanende blik borte fra de grønne øjne, men blev i tvivl om, hvorvidt det lykkedes, da en synlig, vag nuance af rød spredte sig over prinsessens kinder. Den Andægtige tolkede det som et udtryk for skam.

Ah, det er også både interessant og nødvendigt at sætte sig ind i racernes indbyrdes relationer,” medgav Eadgar den Andægtige og følte sig tilfreds med at samtaleemnet var kommet ind på et mere korrekt og anvendeligt spor. Det var ikke blot et krav at de mægtige familier skulle have stor og nyttig viden om verdenens forskellige befolkningsgrupper; det var altafgørende for at sikre en stabil, gensidig relation, skabe fred i landet og drage nytte af de forskellige racers kompetencer og de produkter, de forskellige folkeslag producerede og solgte:
- Selvom jeg ikke helt forstår, hvordan De mener, at det ligefrem er fascinerende?  Jeg undskylder min direkthed, Prinsesse, men hvordan kan forståelsen af racernes tilhørsforhold være fascinerende? Mener Prinsessen ikke noget andet?
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 16.06.2020 09:51
Det var ikke så meget at Arya ikke var underlagt en vis streng undervisning, men det var blevet gjort klar allerede tidligt i hendes liv, at hun bare ikke ville have samme muligheder som barn, og dermed blev borgens bibliotek bare for lille, selvom det stadig var dengang hun boede i Zircon. Hun havde blot læst alt hvad hun kunne få fingrene i, når hun skulle bruge somrene på at sidde indendørs, og det var blot blevet forværret de år efter pesten havde ramt hende og gjort hendes tilstand værre. Hvilket bare gjorde at hun nu ikke længere var så kræsen omkring hvad hun fik i hænderne.

Arya nikkede med hvad Eadgar sagde, selvom hun også godt kunne se at han nok havde taget det på en lidt anden måde end hvad hendes egen hjerne havde sporet det ind på. Det var dog ikke helt galt i hvad Eadgar havde sagt, for det var også fascinerende med de mere politiske spil, omend Arya godt vidste at hun nok aldrig ville få brug for det. Det var Aldamar der skulle være fyrste engang i fremtiden, og selvom Arya var tredjeældst, så forventede hun ikke at hendes bedre ville blive hentet af Kile før de fik etableret en arverækkefølge.
”Jeg tror også De har misforstået mig lidt,” sagde hun, grinende, og smilende, som kun hun næsten kunne. ”Jeg mener ikke nødvendigvis i det store hele af spillet, selvom jeg også finder det politiske spil mellem de forskellige racer interessant. Jeg er mere interesseret i de mere personlige relation der kan være mellem folk. Nogle af disse bliver påvirket af racerne og ophavet de kommer af, men ligeså mange er ligeglad med ophavet." Hun tøvede kortvarig som hun overvejede de næste ord. "En som jeg, som næsten kun har haft mulighed for at snakke med andre mennesker, finder det fascinerende fordi racer virker som en overflødig ting ude hos den almen befolkning. Giver det mening?” spurgte hun, i håb om at hun kunne forklare sine tanker, uden at fortæller Eadgar præcist hvad det handlede om.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 16.06.2020 15:10
Eadgar den Andægtige kunne til sin egen fortrydelse mærke, hvordan forræderiske varmestråler skød op ad halsen. Selvom den rationelle del af ham forsøgte at modargumentere det, var det svært ikke at kategorisere hendes sammenblanding af ’du har misforstået det’ og latter som hovenhed. Havde prinsessen været væsentligt yngre, ville forkynderen have nemt ved at negligere ubehaget og slå det hen som en ung adelspiges barnlige fortalelse, men det var ikke tilfældet her.
Forkynderen undertrykte det så godt som muligt; de var ved at etablere forståelse for og kendskab til hinanden. Det skulle nødigt ende med snerren.

Den personlige relation

Selvom forklaringen egentlig lod troskyldig nok, fornemmede Eadgar, hvordan der blev viftet hektisk med det røde stofstykke i baggrunden; noget som først var begyndt at ske, efter at Renny havde besmudset forkynderens sind. Eadgar den Andægtige rystede kort på hovedet ad sine egne tåbelige tanker. Det var ikke Renny han stod overfor, mindede han sig selv om. Det var en fyrstedatter.
Jeg er ikke sikker på, at jeg helt forstår hvad Prinsessen prøver at sige – ønsker I at etablere personlige relationer til rigets forskellige racer? Eller ønsker Prinsessen at observere det på afstand?” – hvordan det end så ville være muligt. ”- For hvis det er fordi I savner selskab, kan jeg forsikre Jer om, at jævnlige besøg i Lysets tempel vil kunne fjerne følelsen af ensomhed omgående” De grønne øjne så med mild godmodighed på Arya af Arys.

Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 17.06.2020 11:14
Hvis Arya havde været væsentlig yngre, så var hun nok på det her tidspunkt begyndte at stampe i gulvet over at han ikke forstod hendes ord, men heldigvis var hun ved at nærme sig de 20 år, og derfor havde hun også lært at beherske sig når tingene ikke gik hendes vej. I stedet for kunne man se hvordan øjnene stedfastede sig et tilfældigt sted mod loftet, som hun overvejede sine ord endnu engang.
Der var næppe en måde at komme omkring det, og det var vel også nemmere at bare at sige det som det var, med det mere uskyldigt tæppe om det, selvom de to af dem næppe kendte hinanden specielt godt, hvilket primært også var hvad der stoppede Arya.

”Jeg er ikke ensom,” startede hun med at bekræfte. Hun havde masser af venner i byen, men desuden havde hun både sin kanin, men også sin bror nu når han var flyttet hertil. Ensomheden var den mindste af hendes bekymringer. ”Det tætteste er vel det sidste du sagde, med at observere det på afstand, men måske også mere... hvad der foregår i folks hovedet, hvordan de etablere de her bånd mellem sig, og hvordan de bliver drevet af følelser for andre folk ude i verdenen. Nogle af de historier jeg har hørt, der har det været fuldstændig overvældende hvad de har kunne finde på at gøre for nogen de holdt kær.” Meget af det Arya havde hørt var også fra fiktive bøger, så der var nok en vis overdrivelse af forhold til hvad folk normalvis ville gøre i virkeligheden.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 17.06.2020 23:39
Aryas uddybende forklaring afslørede en dybsindighed, som Eadgar den Andægtige skammede sig over, at han ikke havde forventet at finde hos hende. I et fejlagtigt øjeblik havde han troet, at ’den personlige relation’ var en sober reference til noget mindre sobert, men nu vidste forkynderen, at han havde taget grueligt fejl. Eadgar bad til at Lyset ville tilgive sin egen fordomsfuldhed. 

Det var svært ikke at smile af den nye opdagelse.
Det er i sandhed fascinerende, ja,” bekræftede han med slet skjult glæde over at at Arya af Arys viste sig at være så kløgtig og tydeligt interesseret i det psykologiske og sjælelige aspekt. Det vidnede om, at hun besad både empati og et ønske om at forstå andre og muligvis lære af disse. Et yderst tiltalende og sjældent træk blandt de højbårne. Hun blev uvilkårligt badet i et bedre, og langt varmere lys end hidtil. Begejstringen over det fik tilmed Eadgar den Andægtige til at løsne de professionelle tøjler en kende:

De overrasker mig, Prinsesse – nu må De endelig ikke misforstå mig, men det er utrolig sympatisk, at De sådan prøver at sætte Dem i andres sted og forsøge at forstå deres bevæggrunde.  Sig mig, har de altid haft denne.. ehm.. tilbøjelighed?”
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 22.06.2020 11:37
Hvis Eadgar blot vidste hvad den personlige relation var for Arya, så ville han ikke skamme sig så meget over det. Det var blot en af mange ting, hun vidste hun ikke kunne tale om med andre, især ikke en underviser. Især ikke en underviser fra templerne. Hvis hun fik noget at vide om noget seksuelt, så var det blot for at forberede hende på den bryllupsnat hun engang ville have, når der var et passende giftemål. Det var dog næppe noget man ville gå alt for meget i detaljer, hvis hun havde ret i hvad den 'forberedelse' gik ud på.

Det var dog rart at se hvordan Eadgar virkede til at løsne lidt op omkring hende, som havde de endelig fundet en middelgrund at arbejde ud fra. Det var altid svært i starten. ”Tilbøjelighed?” kom det lidt overrasket fra Arya, som nok nærmere havde hørt og læst det brugt om andre tilbøjeligheder, end den de snakkede om. Hun rømmede sig lidt og pillede lidt nervøst ved sine egne fingre foran sig. ”Det tror jeg. Jeg har haft meget tid til at tænke og læse, og en del af det gik også på at se folk på afstand og undre mig over hvad de snakkede om tænkte over. Så det har vel altid været noget jeg har tænkt over,” forklarede hun prøvende. Hun kunne i hvert fald tydeligt huske hvordan hun havde siddet ved vinduet på sit værelse,og set tjenerne på borgen interagere med hinanden, uden at vide hvad de faktisk talte om.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 22.06.2020 17:49
Arya af Arys rødmede og Eadgar den Andægtige funderede over, hvorfor hun mon gjorde det. Havde han sagt noget forkert? De grønne øjne bed mærke i hendes nervøse pilleri og konkluderede, at emnet tydeligvis gjorde hende beklemt. Hvorfor vidste forkynderen dog stadig ikke. Det var på høje tid at skifte spor, afgjorde han. Hendes mærkbare beklemthed gjorde Eadgar akavet og usikker og hans svar afspejlede det:
Det giver fin mening, Prinsesse – jeg tror i hvert fald, at jeg ved, hvad De mener,” han smilede venligt og kløede sig ved øreflippen; tydeligt bevidst om, at han ikke anede hvad Prinsessen egentlig mente:

Skal vi sætte os? Jeg vil gerne høre, hvilke forventninger du har til undervisningen.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 25.06.2020 10:32
Det var med lettelse i brystet, da Eadgar nævnte at det var på tide at de skiftede emne, fordi han mente at han forstod hvad Arya mente. Hun havde selv sine tvivl, men hvad end der var gået igennem hans hoved, var sikkert også fint at lære om, hvis hun skulle være ærlig. Hun havde været oprigtig da hun havde sagt, at hun ikke var kræsen hvad angik det at lære nye ting. Viden var viden.

Hun nikkede til ham, og gik med lette skridt hen til skrivebordet, der var ment til at være hendes. ”Jeg forventede lidt at vi blot ville forsætte hvor den gamle underviser slap,” sagde hun. Hun nåede skrivebordet og hev lidt op i kjolen inden hun satte sig ned på stolen. Hendes hænder samlede sig i hendes skød, før hun forsatte med at snakke. ”Men det lyder til at De er interesseret i at tage mere udgangspunkt i mine egne interesser?” Det var ikke ofte det skete, og normalvis havde Arya ikke noget imod det. Hun kunne dog godt være bange for at det næsten ville forkæle hende for meget.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 26.06.2020 13:33
Han lod Arya af Arys gå forrest, før han selv fulgte efter. Mens hun satte sig rykkede Eadgar sin egen stol hen ved hendes bord – uden at bryde den forventelige, høflige afstand imellem dem.
Ytringen fik det lille smil til at bredde sig: ” Det var også planen,” indrømmede han og lod blikket fare over bagvæggen inden de endte tilbage på prinsessen: ”Men Deres tidligere underviser har ikke efterladt sig mange noter – og dem der er blevet efterladt – ”Forkynderen trak sigende på skuldrene: ”Ja, jeg har svært ved at tyde, hvor langt I nåede.”

Eadgar de Andægtige havde fået overleveret alle notater og bøger, som der eftersigende skulle være blevet benyttet til undervisningen, men det havde været et kaotisk sammensurium, som den unge mand hurtigt havde droppet at skabe overblik over.
”-Ikke at det gør noget -” skyndte han sig at tilføje, for at det ikke skulle nå at blive tolket som brok af den forrige underviser og dennes metoder: ”- for De har ret, Prinsesse Arya. Min erfaring siger mig at undervisningen bliver mest behagelig og givende for begge parter, hvis der – i hvert fald i nogen grad – tages hensyn til, hvad eleven selv synes er spændende.”

Eadgar vidste at det var et alternativt udgangspunkt og han var spændt på, om det overhovedet ville fungere i praksis med en fyrstedatter. Men Arya virkede forbløffende sympatisk og syntes ikke at besidde det egocentrerede sind, som adelsbørn - efter rygterne at bedømme - ellers altid besad.
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 29.06.2020 17:41
Den tidligere underviser havde ikke ligefrem været den mest opkvikkende at lytte til, selvom Arya havde taget sine studier seriøst. Hvis hun ikke gjorde, så var der bare en sandsynlighed for at hun blev hevet tilbage hjem til Zircon, og det ville hun alligevel ikke. Ikke nu når hun endelig havde fået lov til at leve næsten alene.
Det undrede hende derfor heller ikke at hans noter ikke var noget at råbe hurra for, og hun ville selv hjertelig gerne putte hans undervisningstimer i glemmeren, så hun ikke behøvede at forholde sig til det mere.

”Han var vidst heller ikke så organiseret,” indrømmede hun. I hvert fald ikke i sine tanker. ”Jeg kan sagtens give Dem et overblik over hvad jeg er blevet undervist i hidtil, men det er intet af hvad vi allerede har diskuteret, så jeg tvivler på at der er et overlap mellem jeres undervisning. Hvis der er, har jeg en formodning om at De belyser emnerne væsentlig anderledes.” Eadgar virkede ganske normal, men også som om at hans sind var lidt større end hvad Arya ellers var blevet udsat for af sine andre undervisere.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 30.06.2020 23:41
Eadgar sad placeret aller yderst på stolesædet, mens han lyttede til Arya af Arys. Han sikrede at afstanden imellem dem blev opretholdt, uden at den spirende åbenhed forsvandt. Hendes formodning fik det til at trække insisterende i mundvigene. At Prinsessen så hurtigt havde skabt en forventning til, hvad hun kunne og ikke kunne forvente af Eadgar den Andægtige og dennes undervisning forekom ham sært tilfredsstillende. 

Jaså, hvad får Prinsessen til at tro det?” Nysgerrigheden havde ikke været mulig at tøjle – hun var ikke den eneste som allerede havde konstrueret mentale ideer om, hvordan den anden part var og ikke var. Indtil videre havde den unge mand dog været nødt til at rekonstruere sin forståelsesramme flere gange allerede. Den slags morede ham altid.
- Har Prinsessen også allerede en ide om, hvilke emner jeg havde tænkt at undervise i og hvordan?
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 03.07.2020 07:58
Nysgerrigheden strålede ud af ham, og hun kunne se en del af sig selv i ham, som han tydeligvis prøvede at holde sig tilbage, men alligevel ikke kunne. Hun var mindst ligeså nysgerrig hvis ikke mere, og op til flere af hendes venner var blevet udsat for det, for ikke at nævne hendes egen bror. Han værdsatte det i hvert fald ikke.

”Du virker allerede mere interesseret i mig, end nogle af de andre har gjort,” sagde hun ud, lidt eftertænksomt, som hun prøvede at forklare sig selv. Hendes øjne kiggede også op i loftet, som hun tænkte over det. ”Det føles ikke ligeså meget som om at jeg blot skal undervises i hvad der er blevet undervist i de sidste hundrede af år, men måske noget mere... moderne.” Hun var dog ikke rigtig klar over hvilke emner præcist, men Arya håbede da på mere moderne ting. Hun holdt af de gamle bøger, men hvor meget nytænkning var der i det? Nej, hellere ting hun kunne bruge i sit liv, ikke at det var et så krævende liv.
Isla

Isla

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 165 cm

Keefer 03.07.2020 19:01
Fyrstedatteren havde ret i sin fornemmelse: Eadgar den Andægtige var langt mere interesseret i Arya af Arys end hvad man muligvis burde være, når ens hovedopgave var at undervise og forkynde Lyset således, at Prinsessen forhåbentlig ville tage det til sig. Dybt, dybt inde havde den kælne følelse snoet sig rundt.

”Prinsessen har ret,” indrømmede Eadgar: ”- Jeg vil gerne lære Dem at kende nok til, at kunne tilpasse teksterne og undervisningen efter det.” Han så rundt i lokalet.
Men det kræver at jeg kommer til at stille Dem nogle spørgsmål – Må jeg det?
Arya af Arys

Arya af Arys

Adelig

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 24 år

Højde / 172 cm

Helli 06.07.2020 15:43
Arya ville nok aldrig rigtig tage ved lære af Isari og lyset, men hun var heller ikke en til at skubbe det væk fra sig. Det var der blot, og det havde hun det egentlig fint med. De var ikke alle ens i denne her verden, og når hun alligevel ikke skulle tage stilling til større politiske ting, så havde hun det fint med at være drevet af sin lyst til viden.

Hendes ansigt var åbent og venligt, og hun var hurtig til at nikke. ”Naturligvis, spørg løs!” sagde hun. Hun var ikke bange på nogen måder for at Eadgar skulle stille spørgsmål som hun ikke følte sig komfortabel med at svare på. Det var trods alt undervisning, og der var ikke mange ting i hendes liv, som hun havde behov for at skjule overfor folk. Så skulle det da kun være det hun vidste om andre, men det var næppe relevant for denne her situation.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo, Lorgath , Krystal
Lige nu: 3 | I dag: 12