"Jo lad mig bare lige komme ordentligt til." Han fik sig sat ned nu han havde ved muren. Han fik sig sunket langsomt ned at sidde og da hun så spurgte om han ville låne hende en hånd grinede han en smule af det. "Så længe jeg får den igen, har jo kun en." Han grinede ret tydeligt, og han rakte da også hånden frem og fandt hendes ene hånd så han kunne hjælpe hende ned. Han havde også rakt den anden arm frem hvis hun havde brug for mere, og håbede ikke hun ville føle afsky ved at røre ved den stumpe arm hvis hun nu fik fat.
Hvis hun tog fat i hans arm bed han dog sammen og sugede luft ind mellem tænderne, da hans albue gjorde hamrende ondt. Skjoldet han havde lavet tidligere, var ikke ligefrem fordi det var chokabsoberende så hans arm havde stadig skulle holde til og tage imod slagene fra de sten der faldt ned.
"Det er en sjældenhed... Jeg har oplevet det ske en gang før og der blev jeg ikke selv fanget." Han kiggede sig rundt, og lukkede så øjnene da han ikke havde nogen grund til at holde dem åbne alligevel. Han lyttede efter hendes vejrtrækning istedet for at have noget at fokusere på. "Jeg vil ikke tro vi kommer til at skulle sidde her i mange timer dog." Han vidste det godt kunne tage et par timer eller tre at finde dem, især hvis der var andre længere oppe som var fanget også, måske nogen der var kommet slemt til skade. "Astrid, du har ikke ondt i nogen led vel?" Han ville være sikker på hun ikke var kommet til skade af nogen sten.
Krystallandet