"Så kan vi være to. Eller fire, faktisk. Forfærdelige krigere. Mine brødre for ikke at lure dig, dig for ikke at ville dræbe mig, og mig - selvom jeg ikke ligefrem er kriger - for ikke at indlevere informationer om dig," Zirra kyssede Storm på kinden.
Hvorfor overvejede hun først bagefter. Lidt moderlig kærlighed? For langt hen til... munden? Hun havde ikke glemt den skrækindjagende følelse fra deres første aften sammen, hvor han havde afsløret sin identitet midt i dét. Men hun havde heller ikke glemt, hvor meget han havde fået hende til at grine, smile, rødme og føle sig godt tilpas i hans selskab. Hun havde virkelig nydt den aften, og selvom hun absolut ikke havde været glad for situationen i skoven, havde der været et lille prik af en positiv følelse over at se Storm igen. Uanset hvor meget hun prøvede at fortælle sig selv, at det var forkert og at hun skulle holde sig langt væk, kunne hun ikke fjerne de lyse øjeblikke de havde delt den aften, og den oprigtighed, der havde været i samtalen. Storm havde ikke prøvet at snørre hende, fordi han vidste, hun var med Lyset. Han havde ikke anet det dengang, og selvom noget nok havde været det sjove i at tage en søster til en Lysets Kriger med hjem, så havde han også virket så oprigtigt interesseret.
Så Zirra besluttede i det øjeblik, at det var ligemeget at prøve at fortælle sig selv, at de skulle være fjender. Især efter hvad hun lige havde set Storm gå igennem. Alle de følelser, der havde brug for at komme ud. Han var et levende, tænkende og følende væsen ligesom alle andre, og han havde brug for omsorg og trøst lige nu. En omsorg og trøst Zirra ville give så meget hun kunne af. Nogen ville mene, at hendes godhjertethed var hendes største svaghed, men lige her føltes det som en uendelig styrke, sådan som hun kunne være en klippe for krigeren.

Krystallandet