Slaver og flåden

Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 17.07.2019 14:52

“Hmm, ja... det er en skam” Lød det erkendende, dog en del tankefuldt fra Selmy, som jo var elver-sympatisør. Han vidste der havde været en del historie med menneskene og elverne, som gjorde det svært for dem at blive enige i dag. Men han så ingen grund til at modsige Bastian, for han havde sikkert oplevet problematikkerne på første hånd, og for ham var det sikkert ikke en magtkamp der skulle vindes, men rent praktisk. Mon havnen var fra Bastians tid eller ældre? Selmy havde vist aldrig læst om havnen, og han havde aldrig været der, til at kunne perspektivere til Bastians ærgrelser. Havet i det hele taget, havde været som en myte for ham, indtil nu. 

Selmys blik hang på Bastian i forventning om, at finde svar på sine spørgsmål, og smilet fik lov at stå, indtil alt omkring ham syntes at blive stille og alvorligt, og det gjorde ham i stedet nervøs for, hvad det drejede sig om. Allerede ved første ord, afslørede Bastian, at det drejede sig om Ashken, så Selmy kunne med det samme regne ud, at hans hemmelighed var nået ud til de forkertes ører. Hvad fik Ashken ud af at fortælle det videre til alt og alle? Var han vred over Selmys utaknemmelighed? Var han blot en hæderlig mand, som var loyal over for sin chef, eller var han bare en nederdrægtig røvslikker!? Et mørke lagde sig som en skygge over Selmys blik, og han skulede indebrændt på Bastian, som ellers blot var den uskyldige her, som havde udleveret Ashken for hans ærlighed. Han skulle bare vente sig! Hvilken del af ‘Admiralen må under ingen omstændigheder blandes ind i noget’ var det som han ikke forstod!?

“A-admiral... med al respekt...” Selmys smil spændtes mere og blev helt anspændt og ubehageligt... Han var presset op i en krog, og han ville ud herfra “Din jungmand ved ikke hvad han så. Og selv hvis han skulle have set noget, vedkommer det hverken ham eller dig, eller nogen som helst anden”. Han smækkede hænderne på bordkanten og skubbede skamlen tilbage, så han kunne komme på benene igen, og han rankede sig i en fornem stolthed, som han havde lært bedst hjemmefra. “Jeg er meget træt, og jeg kan ikke se hvorfor jeg skal anklages på denne her måde” Afsluttede han i en bestemt tone. Nok var han ikke højt nok stillet til at bestemme at Bastian var færdig med at tale med ham, men intet, intet, ville friste ham til, at sætte sig selv eller sin familie i fare, fordi han valgte at vædde på den forkerte hest. Nonchalant drejede han rundt for at forlade admiralen, til fordel for at være alene.   

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Pensionist / Baron af Havnedalen (tidligere admiral i Lysets Flåde)

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 18.07.2019 11:14
Det gik ikke som håbet. Faktisk gik det kun lige præcis så dårligt som admiralen havde frygtet det ville gå. Og det var til dels med til at kløve rynken mellem hans øjenbryn dybere. For dette var ikke kun Selmys selvhøjtidelighed, der spillede ind. Dette var ikke kun fornærmelse af en forkælet ung mand. For selvom der da bestemt lå noget af det under hans kraftige afvisning, så sprang der hint af andet frem i, ikke bare hans stemme, men hele hans mimik.
Selmy! Til trods for at Bastian stemme pludselig syntes at kunne fylde hele kahytten med sin fylde, var det ikke fordi han havde hævet den mere end højst nødvendigt, for at kunne nå ordentligt ind hos knægten. ”Sæt dig ned!” Dette var ikke et tilbud. Det var ikke en invitation til at tage plads igen. På ingen måde! Men det var heller ikke en ordre, nej, for han gav heller ikke udtryk for, at Selmy havde muligheden for at modsige sig, som det af og til lå med ordre. Ordene havde været forlangende. Han behøvede ikke at sige det, men både hans blik og udstråling fortsatte med; Vi er ikke færdige.
Men på intet tidspunkt veg Bastian til aggression.

Admiralen sukkede atter tungt og slog endelig det hårde blik ned i takt med, at han viklede sine arme fri fra hinanden og lagde dem på hver sit armlæn, før han så tilbage på Selmy. Stadig forventende at han ikke bare havde fortsat ud ad døren. ”Hvor mange slaver befandt sig på det skib?” spurgte han, som havde det været fokuspunktet for deres samtale hele tiden. Men hvis knægten ikke ville at snakke om sig selv og hvad der var sket ham, jamen så måtte de jo tage den mere praktiske vej. Og på denne måde fik Bastian nok også fastlagt, at han som sagt ’så mere end han skulle tro’.
”Vargas Aziz er ikke et helt så ukendt navn hos Flåden – eller Lyset – som det måske kom til udtryk, da mine mænd og jeg kom ombord på hans skib,” begyndte Bastian at forklare dybere efter at have give tid til at få en fornemmelse af Selmys reaktioner. Roligt lænede han sig endelig mere frem i stolen og virkede en smule mindre… intimiderende. ”Vi ved lige så godt som manden selv, hvilke love han formentligt bryder. Vi kender mistanke til hans fragtgods. Og det har vi gjort længe. Men vi har ikke kunne gøre meget uden beviser.” Egentlig var det han sad og fortalte nu ret fortrolige informationer, som en af Selmys status – af højere klasse eller ej – ikke burde lægge inde med. Men det var trods alt Bastian der bestemte her. Skulle et give problemer senere hen, så måtte han tage konsekvenserne med løftet hage.

”Vi fik dig ad båden på baggrund af dæmonens egne løgne, om at du ikke var andet end en blind passager. Og vi kan tage sagen videre som det, hvis du må påstå, at det var den hele og ærlige sandhed.” Det var desværre, hvad det var kommet til, skulle Selmy ikke finde andet mod til sig. Og Bastian ønskede ikke for det at blive sådan…
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 18.07.2019 14:21

Han nåede ikke langt, på trods af hvor hurtig på benene han kunne være, når følelserne havde magten. Han nåede lige akkurat at tage i håndtaget og åbne døren på klem, inden hans navn blev sagt i en tone, mægtig nok til at få ham til at stoppe op. Mægtig, som at den fik ham til at føle afmagt og fik ham til at huske på, hvor afhængig han var af den hjælp han fik her. Han dirrede på hænderne, som han trykkede ned i håndtaget igen og forsigtigt lukkede døren i med et skub, og lukkede sine øjne i forberedelse på, at skulle vende sig om og se manden i øjnene igen. Selmys måde at tale til admiralen på havde været uret... Det vidste han godt, men der havde vel været en forventning... eller i hvert fald et håb om, at han kunne få lov til at gå, uden konsekvenser til følge. 

Han satte sig ikke lige med det samme, men så afventende og mismodigt på manden i kampen med sin egen hjælpeløshed. Da Bastian forlangte svar på hvor mange slaver der var på Vargas’ skib, vidste han ikke hvordan eller hvorledes han var bekendt med det. Indtil videre havde det virket som om at Vargas var blevet blåstemplet af Lysets Flåde, til at kunne få lov til at sejle videre... Selmys blik var som stivnet, som det blev mindet om alle slavernes elendigheder på det skib han var kommet fra... Men han kom til sig selv igen, og hans blik søgte hen tilbage til stolen, inden han flyttede sig derhen og tog plads, som befalet. Han lignede skam en, der havde meget at fortælle, men noget holdt ham tilbage og fik ham til at diskutere det frem og tilbage med sig selv inde i sig selv. Han kiggede opmærksomt, men stadig meget bekymret, da Bastian fortsatte sin tale og forklarede hvor meget han egentlig var bekendt med på forhånd. For alt dette ville de jo ikke kunne finde frem til, alene på grund af Selmys piskeslag på ryggen... Havde han vidst dette noget før, havde han måske ikke holdt sine hemmeligheder for sig selv. Og alligevel... Vargas havde stadig truet ham på hans familie.

“...Jeg foragter det navn...” Selmy fastholdt blikket med Bastian med et sæt øjne, der havde stået vidne til de grufuldheder og umenneskeligheder der havde været forgået, og som stadig foregik. Som det spændte i maven, knugede han sine hænger tæt ind til kroppen og forsøgte at udlevere lidt mere af sin egen oplevelse til admiralen “Jeg havde anskaffet mig en følgesvend, som jeg fulgtes med ud i ørkenlandet, fordi han vidste hvor en særlig kaktusart voksede op i denne årstid. Hans navn var Zimbo, og han var vist lidt af en irriterende drukkenbolt... Og jeg tror han løj om sine egne navigationsevner... Men han fortjente ikke at dø på den måde, som Vargas dræbte ham på... Vi havde intet gjort. Vi var bare uheldige at krydse veje på en dag, som var kedelig i Vargas øjne...”. Selmy var overrasket over, hvor svært det var at svare på Bastian Simmons egentlige spørgsmål... og hvor surrealistisk det var endelig at være væk fra Rubiniens barskhed. Det gjorde ham så dårlig og så svimmel... Han måtte samle sine tanker igen og skjule sit ansigt bag sine hænder, før han kunne fortælle mere “Jeg blev taget til fange... Jeg blev pisket...m-men hvorfor ved jeg ikke for hvilken årsag, andet end at det var underholdning for ham. Det var så meningsløst... Herefter blev jeg smidt i et bur for mig selv, for der var mange bure og mange slaver af forskellige arter... Og handelsmænd kom til, for at købe arbejdsslaver, kampslaver og slaver til deres andre kønslige behov... Selv var jeg ingen attraktiv slave, fordi jeg var menneske uden styrke og uden evner. Der var dog enkelte tilfælde, hvor jeg var nødt til at spille syg og døende, for at jeg ikke skulle ende i de forkertes hænder. Så til sidst blev Vargas vel træt af mig, og ville have mig om bord på det rædselsfulde skib sammen med de 60-80 andre slaver, som blev pakket tæt ind i et magisk skjult lastrum... Vargas’ skib er uden tvivl det sidste nogen ville forsøge at snige sig om bord på...”. Selmy følte sig skidt tilpas, som havde han en kvalmende fornemmelse, der truede ham med, at skulle kaste op på et hvilket som helst tidspunkt. Men Selmy havde ikke spist sammen med de andre, så der var ikke meget i maven. I stedet gjorde det ham døsig, som om han skulle besvime. “Admiral Simmons... Jeg bliver nødt til... Jeg har det mærkeligt...” Han svajede i kroppen og var tæt på at besvime til den ene side.

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 19.07.2019 18:18
Selv med mange års erfaring og nogle næsten fejlfrie metoder til rådighed, var det nu stadigvæk altid en lettelse, når folk begyndte at tale. Sådan rigtig tale. Tale som Selmy endelig gjorde nu. Det var som at prikke hul på en ballon, der var blevet pustet op til kanten af selvdestruktion. Alt flød ud uden nogen måde at sætte en prop i sig selv.

Bastians panderynke blev kun dybere og dybere og blikket hårdere og hårdere. Denne gang var det ikke berettiget Selmy men blot en admirals frustration over, at blive stillet foran en fjende for hans folk. En fuldt kontrolleret vrede, empatisk pålagt ham på vegne af knægten. Dette han blev fortalt var ikke noget nogen som helst skulle gå igennem. Ingen mor ønskede sit barn den fare. Det var modbydeligt, og desværre også ufatteligt svært at tage en fast hånd omkring. Men… måske ville det at stå med et så friskt et vidne give Loven det gennembrud der var brug for?
Parallelt med at Selmy atter åbnede sig op om sine forfærdelige oplevelser, havde Bastian fundet en tyndstellet brille med små ovalformede glas op fra sin vests brystlomme og havde placeret dem på næsen – fik ham endnu en gang fik ham til at se mindre robust og kantet ud – og ved at distrahere så lidt som overhoved muligt, var der blevet grebet om en pen og åbnet for det tunge blækhus, der stod som limet fast til skrivebordet takket været dens vægt. Det var bedst at få skrevet lidt ned. Zimbo – en mand der skulle ses ind på, hvis nødvendigt. 60-80 slaver – mængden og svaret på spørgsmålet, det virkede til at have sparket noget i gang hos Selmy. Der blev ligeledes bidt godt mærke i det magisk skjulte lastrum. Det Bastian nok havde stået lige over, da gulvbrædderne på Ørkenblomsten havde beklaget sig forskelligt fra et skridt til det andet. Hans mistanke havde altså været korrekt.

Under hele forhøret, havde Bastian sørget for at kigge op på Selmy det meste af tiden. Kun kigget ned på sit pergament for at skrive ned med sine krage-tær af en håndskrift. Han havde dog hverken budt ind med noget eller ligne en der blev yderligere påvirket af hvordan den fornemme storbydreng langsomt gik mere og mere i stykker foran ham. Eller rettere: vågnede mere og mere op til realiteten af mareridtet.
Først da det blev for meget for ham, reagerede Bastian, som forstod han sig på præcis, hvornår der skulle tages tiltag og når der ikke skulle. Han lagde fluks sin pen fra sig, ligeglad med om den ville efterlade lidt blæksprøjt, og var hurtigt ude af sin stol. Stadigvæk, så var det ikke paniske bevægelser, der fik Bastian hen omkring skrivebordet i en fart og det var kalkuleret, at han lige fik grebet kanten af en spand, der stod nær, i netop den fart.

Bastian nåede lige akkurat at få et tag omkring Selmy, før han drattede om. Støttede ham med en stærk hånd ved den side, han var ved at besvime lidt og sørgede for at holde ham siddende rettet op. ”Jeg har dig, knægt,” forsikrede kaptajnen og var allerede kommet ned at sidde på hug. Spanden placerede han med sin frie hånd i skødet på Selmy, for ærligt var han lige på grænsen til at gå fra ligbleg til grøn i ansigtet. Med det gjort, tog han omkring Selmys anden overarm for at bedre stabilisere ham og sikre sig, at han ikke bare svajede til den anden side. Selv hvis han skulle ende med at kaste op lige foran ham, ville det ikke røre Bastian. Han var skam ikke sart.
”Jeg har presset dig for meget, det indser jeg. Men du må forstå, at det vigtigt at få så mange friske informationer så hurtigt som muligt, hvis vi skal have chancen for at gøre noget, derfor bliver jeg nød til at spørge: Kan du huske, hvordan du kom ud af lastrummet og op på dækket?” Det var trods alt den eneste faktorer, der ændrede om Flådens mænd ville have opdaget Selmy eller ej.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 19.07.2019 19:21

Som han forventede at falde hårdt ned mod trægulvet, landede han i stedet noget mere behageligt mod en støttende, stor arm. Han var noget svimmel og døsig, men han var da ikke besvimet. Hans hænder mærkede på spanden i hans skød og han bukkede desperat hovedet ned, som hans krop forsøgte at påtvinge opkast. Selmys halsmuskler spændtes og han hostede og stønnede anstrengt, uden at kunne få så meget som en enkelt dråbe mavevæske ud. Kun savl. Det var næsten det værste ved det. “Hnnngg! Vand...!” Klynkede han. Stadig med hovedet godt nede i spanden, og med sine fingre kradsende mod træmaterialet “Ååh...” Han satte sig op og tørrede øjnene, som havde presset tårer ud ovenpå sin anstrengelse. Han var ikke længere grøn at se på, men han var blegere end før, men hans blik kunne igen fokusere på Bastian, som blev skarpere i synet foran ham... Var det nede på gulvet? Selmy kunne ikke huske hvordan han var røget fra stolen til gulvet, men her var han altså. 

Bastian ville åbenbart vide mere... Og Selmy syntes det var hårdt at skulle snakke om det forbistrede lastrum igen... I detaljer, som han knapt nok kunne huske. Han knugede øjnene i og forsøgte ihærdigt at huske på, hvorfor han ikke var kommet ned i lastrummet. “Jeg kom vist med om bord i sidste øjeblik... Jeg var aldrig inde hos slaverne, men jeg kunne se lidt af dem, da det magiske slør blev brudt, når de skulle fodres... Nogle gange kunne jeg bare høre at de kastede op, men mange af dem havde givet op på at tigge om frihed... Så man lagde ikke mærke til dem” Med en hånd gned han sit hoved for koldsved. Inde bag panden kunne han genopleve hvad han havde været vidne til “Jeg forstår mig ikke så meget på chakra og magiske skibe, admiral. Men det må samme type forhekselse som den på dit skib...”. Selmy lød som om han allerede var ved at blive sig selv igen, men han manglede stadig at nedkøle halsen med noget væske. Og så var han stadig meget modvillig over at skulle fortælle alt dette. “Hvad-mh... Hvad kommer der til at ske, nu hvor du ved alt dette?” 

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 19.07.2019 20:11
Det måtte være umådeligt hårdt for Selmy. Det hele. Nu hvor han var blevet tvunget til at genleve det hele, havde den hårde facade faldet fuldstændigt fra omkring ham, og der var ikke meget bedre at sammenligne ham med end en eremitkrebs uden en konkylie til at beskytte dens svageste punkter. Stakkels knægt. Det var værd at tvivle, at han ville blive helt normal igen, og derfor var der kun at håbe for, at han ville blive stærk nok til at håndtere det frem for at gemme der bag støvede kasser i hans hukommelse.
Bastian lyttede derfor grundigt med. Hvis ikke mere grundigt end før. Det tog ufatteligt meget af ham at fortælle. Han kunne forestille sig, at hver eneste ord, der forlod drengens mund var lige mere smertefuldt end det første, rent mentalt set. Måden det påvirkede ham fysisk var dog heller ikke noget, der var fejr at sejle. Han havde skiftet fra lidt ubehag, behag der kunne sammenlignes med søsyge, vil gennemtrængende sygdom. Selv dét ville være nok til at lade en hver vide, hvilke mareridt han havde forsøgt at holde skjul. Hvorfor? …det vidste Bastian ikke endnu.

En spænding var synlig i kaptajnens kæbe. ”Du er utrolig heldig, Selmy,” sagde han sagte, som om det smertede ham at sige det. For han burde ikke have været nød til at være heldig. Ikke i den her situation. Isari skulle have ført ham andet sted hen frem for at lade Chance stå med ansvaret for hans fremtidige skæbne.
”Det kan jeg ikke sige på nuværende tidspunkt. Det er stadig for tidligt. Men det er et skridt i den rigtig retning. Jeg får sendt besked om det til hovedstaden på forhånd, så der kan tages hånd om det, så snart vi når i havn.” Bastian frygtede at det ikke var, hvad Selmy ønskede at høre, men det var den pure sandhed. Det var sådan det var med sådan noget, desværre. Det var en svær finte at kunne vikle sig omkring. ”Jeg har andre mænd og andre skibe i disse farvande. De vil få besked på at holde et mere vågent øje med Vargas Aziz’s skibe. Forberede dem til at tage hånd, skulle de finde et af disse skjulte lastrum. Bare vid, at hvad du har fortalt mig her ikke vil gå til spilde. Det er meget vigtige informationer. Og… du har gjort det godt.”

Så i en bevægelse, kom Bastian tilbage op at stå og hjælp samtidig Selmy op på sine ben. Sørgede stadigvæk for at støtte ham godt. Han kunne have båret ham, men sådan var luksussen desværre ikke ombord på skibet. ”Det er vist bedst, at vi får dig lagt ned for nu. Du har været igennem en del. Og mon vi ikke kan finde noget vand til dig.” Havde der været friskt vand til stede i kaptajnens kahyt, ville det da have været tilbudt. ”Hold du godt omkring den spand,” sagde han som et forsøg på at distancere Selmy lidt fra det hele og klappede en enkelt gang mod spanden i håb om at knægten ville klamre den som en bamse.

Bastian holdte godt fast i Selmy, idét at han førte ham igennem døren og tilbage ud på skibets gang. Det gik ikke at have ham sove i kaptajnens kahyt, men noget sagde ham, at det ikke var smart at have ham ligge syg iblandt de andre besætningsmedlemmer. Ashkens tidligere forsøg på det havde mest af alt været med et håb om at Selmy skulle føle sig mere tryg omkring andre, men omstændighederne havde skiftet lidt. Så i stedet for at blive bragt ned forbi trappen og ned til rummet med hængekøjer, blev han ført ind ad en dør til en smal og aflang kahyt med enkelsenge på hver sin side og et enkelt bord for enden. Gæsteværelset.
Selmy lod admiralen sætte ned på den ene af sengene.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 19.07.2019 21:22

“Heldig” Gentog Selmy meget skeptisk, men tav så opgivende. Det var ikke ligefrem fordi han syntes han følte sig særligt heldig. Men det var nok fordi der havde været en del held i uheld, ikke bare én gang, men mange gange. Heldigt han ikke blev dræbt, da han stødte på Vargas. Heldigt at hankun blev pisket få slag og, heldigt han ikke blev solgt til den fremmede mand med det liderlige blik, der havde haft et godt kig på hans blonde lokker... Men sandt var det, at hvis ikke det var fordi han var så lille og ubetydelig en slave, så havde han ikke haft mulighed for at usynliggøre sig, og så var han aldrig blevet reddet af Lysets Flåde. “Isari vil vist ikke have mig endnu...” Svarede han helt sønderknust. Som en ægte troende ville være, ved tanken om aldrig at blive genfødt som engel, for at tjene Isari tæt på. Men han havde også syndet. Flere gange, og selvmordsforsøget havde sikkert været dråben. Hvis han var heldig blev han i givet fald genfødt som ged! 

Selmy modsagde ikke admiralen, da han forklarede hvordan hans informationer gik videre. Det ville uden tvivl ramme Vargas på et tidspunkt, hvilket var godt for slaverne, men mindre heldigt for Selmys familie, hvis det skulle komme så vidt. Hvis Vargas virkelig var hævntørstig nok til at huske på menneskeslaven Selmy Kiefers navn. Et bekymret ansigt tegnede sig på hans ansigt, trods han blev overbevist om, at det her var den eneste rigtige løsning. Admiralens ord var trods alt venlige og fortrøstningsfulde. Stadig... meget lig hans farfar. Selmy blev hevet op at stå og han forstod at han skulle holde godt fast i sin spand. Som var det hans kæreste eje. Han troede at han ville blive ført hen til admiralens egen seng, hvilket stadig ville virke skræmmende og mærkeligt for ham, eller også tilbage til fællesrummet. Som på sin egen også var skræmmende. Selmy var aldrig sammen med større selskaber, så det at skulle sove omringet af andre sovende, fremmede mænd, var ikke særlig beroligende. Han var dog for rundtosset og sløj til rigtig at have nogen mening om hvor han skulle sove. Han skulle nok gøre et forsøg denne gang, for alt han ønskede var at komme til sig selv og komme ud af svimmelheden og kvalmen igen. Selmy fandt sig pludselig liggende i en seng, og han holdt stadig om spanden, da han kiggede på admiralen.

“Tak... Du må hellere... få noget søvn selv... admiral...” Sagde han, som søvnen pludselig indhentede ham, alene efter at hans hoved havde ramt en blød pude. Han lukkede øjnene og vendte sig om på siden ind mod væggen, og klamrede spanden tættere ind til kroppen, netop som havde det været et tøjdyr. Han var for træt til at blive oppe og vente på sit vand. 

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 20.07.2019 00:12
Admiralen klukkede brummende. Ja. Søvn. Det måtte han vist hellere selv se at få noget af. Der skulle en hel masse energi til at kunne holde styr på sømænd som besætningen af Østens Øje. Og endnu mere energi med en ekstra passager med lettere usmagelige nattelige aktiviteter. Men dém forventede Bastian heldigvis aldrig at skulle støde på igen. Med mindre Selmy overkom sin pludselig skræk for vandnymferne og begyndte at foretrække deres selskab frem for, hvad han måtte nøjes med på skibet de næste 10 rejsedage.
For en stund så han lige til, hvordan drengen blev besejret af sin egen udmattelse. Endelig. Så var håbet bare at han kunne få sig en fredelig nats søvn. Forhåbentlig var mareridtene kun fremme i hans vågne timer. Han havde brug for hvile, hvis han skulle have chancen for at komme sig. Og det ville også blive en meget lang tur hjem, hvis han ikke fik sovet. Måden hvorpå han puttede sig var dog et godt tegn. Så Bastian fjernede sine læsebriller, proppede den på plads i lommen og forlod den sovende unge mand.

Men som man kunne forvente af kaptajnen vendte han ikke tilbage til sin hyggelige kahyt. Han vendte tilbage over dæk. Tilbage til sin plads ved rælingen. Betragtede nogle tilbagevendte skimt af det glitrende bølger og følte sig ét med sit skib. Og ét med havet skibet flød på. Vargas Aziz…

Ingen forstyrrede Selmys søvn. Hvis han da sov. Ashken havde spurgt indtil ham, men ikke fået meget uddybende svar tilbage. Jungmanden havde trods alt ting at se til i stedet for at bekymre sig om passageren. Samtidig var det nok smartest at holde de to drenge på afstand af hinanden. I hvert fald indtil videre. Indtil Selmy selv vovede sig ud af sit værelse.
Et tidspunkt efter at der var kommet liv tilbage i skibets besætning blev der nu alligevel banket blidt på til døren, hvor Selmy sov, inden den forsigtigt blev åbnet for at lige kigge ind om han stadig lå og sov eller hvad han gjorde. Dog ligegyldigt hvilken stadie han var i, trådte Kork indenfor. Ganske stille og roligt. Det eneste han gjorde var at lagde et tørt set tøj sammen med et måltid på bordet nede for enden af værelset – en skål med lunten gryderet af kartofler, løg og pølsestykker af svin i en grynet tomatsovs og en kane, samt et krus, af vand. Han sagde ikke et ord. Tjekkede ikke nærmere på Selmy. Halvdæmonen gik blot igen efter hans bud var blevet gjort.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 20.07.2019 00:40

Selmys nat havde været god, men han havde været drivvåd da han havde lagt sig, og sengen var godt og vel fugtig da han vågnede ved, at nogen bankede på. Han frøs fast på stedet og kiggede over sit tæppe, for at se hvem der forstyrrede. Det var ham der igen... Ham med arret. Han kom til at kigge på det igen og slog straks blikket forlegent ned, og så i stedet på det tøj der blev lagt frem til ham og den bakke med mad der blev ham skænket. Åh... Dette her måtte virke mærkeligt for Kork. At han skulle komme ind med rent tøj og mad til Selmy, som havde fået sin helt egen seng i sit helt eget værelse... Selmy kunne kun håbe på, at det ikke ville gøre ham upopulær imellem besætningen, eller at det ville få folk til at snakke og kalde ham bydreng eller værre, bag hans ryg... 

Kork var så stille, og siden han ikke sagde noget til Selmy, kunne Selmy ikke få sig selv til at sige noget heller. Det var ikke fordi han var bange, ligefrem, men Kork var en skræmmende type... Da døren blev lukket, fløj han op at sidde. Han skyndte sig at trække bakken til sig, for at få noget mad i maven og få noget vand. Maden fortærede han i en sådan fart, at det næsten selv skræmte ham... Det var svært at forholde sig fornem, når man var så sulten, som han var blevet over nat.  Men han vidste også at det var tiltrængt, og desuden var der heldigvis ingen til at overvære ham, og ingen Ashken til at belure ham! Ashken… Selmy blev mindet om gårdsdagens chok, hvor Bastian havde afsløret at Ashken havde gået imod Selmys vilje, og var gået direkte til Bastian med hans hemmeligheder. Man kunne ikke stole på ham! Og selvom han egentlig var blevet overbevist om, at det var det rigtige, at Bastian kendte til historien, så følte han sig stadig trådt over tærene... Selmy smallede øjnene og kom på benene. Han klædte sig straks af de fugtige klæder, som lugtede af havvand og Selmy, vel. Han havde lyst til at aflevere det krøllet, men han vidste, at han skulle tilbringe 9 dage mere, så... han måtte vel hellere opføre sig nogenlunde... Han rystede det igennem og lagde det pænt sammen, hvorefter han begyndte at iklæde sig det nye sæt tøj, der blev stillet frem til ham. Det andet sæt passede ham ellers ret godt, så denne gang måtte han smøje ærmer og bukserne op, for at kunne være i det, og Ashkens bælte beholdt han på, så han kunne holde bukserne på plads.

Det våde tøj tog han ind under armen, hvorefter han gik direkte tilbage hvor han vidste at Ashkens køje var, så han kunne lægge det og tage sin egen taske med sine papirer og med sin bedstefars bog, og skjule den et sikkert sted inde på sit værelse... Han kunne ikke lide tanken om, ikke at have det på sig.  

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 20.07.2019 19:42
Døren til dækket blev næsten revet op i iver, og sammen med skridtene ned ad trapperne - inklusivt det sidste trin, der blev hoppet ned fra - lød der en munter fløjtende melodi. Nogen var morgenfriske denne morgen. Havde Selmy begivet sig oven på, så ville han nok også forstå, hvilket nydeligt vejr, der havde påvirket kaptajnen. Hvis ikke kaptajnen blot altid var på den måde. Irriterende energisk, særligt for folk der ikke lå nær samme niveau. ”…og aldrig så længe havet krydsede af mænd, vil historien om Bounty dø hen. Hej ho! Hej ho! Hej ho!” nynnede han til en forandring af fløjteriet, som havde han sunget de tidligere vers i sit hoved.

Bastian havde næsten bare passeret køjesalen på sin vej ned ad gangen, men et hurtigt glimt indenfor, hvor der gerne skulle have været tømt for mænd, gjorde et meget brat holdt i ham og tvang ham med strakt hals et par skridt tilbage igen for at tage et kig ind. Og sørge jo. Der stod Selmy. Forbløffelsen af ikke til at tage fejl af i admiralens ansigt, eftersom han da havde forventet at knægten ville have løst sig selv inde på sit lille private værelse. Hvis ikke for resten af rejsen, så i hvert fald igennem de første par dage.

Men dette var da ikke noget at tage for givet! Så Bastian skubbede døren, der allerede havde stået på klem og knirket i takt til skibets vippen fra side til side henover bølgerne, og stillede sig i døråbningen. Lænet afslappet op ad karmen og med armene lige så afslappet over kors. ”Ser man det. Så fik du alligevel trukket dig selv ud af sengen her til morgen,” gav han sig verbalt til kende med og lod så ellers blikket glide videre omkring ham for at finde tegn på, hvad han faktisk lavede der i rummet. Man vidste aldrig, om han var en til at finde på at tømme sin brækspand i Ashken’s køje. Men af hverken hvad Bastian kunne se eller lugte, var det ikke tilfældet.

Hans blik faldt automatisk på tasken i Selmys arme og gjorde da lige et anerkendende nik imod den, men derudover spurgte han ikke rigtig ind til den. Det var ret nemt at se, at den ikke tilhørte besætningen. Så i stedet så han blot tilbage op på drengen. ”Hvordan har du det? Stadigvæk svimmel? Kork skulle gerne have bragt dig lidt næring til maven.. Ah! Men jeg kan se, at du allerede har spist.” Diskret strøg han en tommelfinger henover kinden på sig selv for at henvise ham til en smule tomatsovs, der var endt ved hans mundvige.
”Du er måske frisk nok til at komme med op på dækket?” spurgte Bastian nonchalant og stillede sig ordentligt op igen. ”Vulkanen på Topalis er lige til at se i fjerne.”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 20.07.2019 20:10

Godt... bogen og hans ting var umiddelbart dernede endnu, kunne Selmy med sikkerhed regne ud. Hans ting og sager havde ingen værdig for de fleste, men bogen udgjorde stor affektionsværdi for den oprindelige ejers barnebarn. På trods af at han hørte Bastian Simmons nynnen og syngen i det fjerne, kom det dog alligevel som et chok, at han pludselig stod ved dørkarmen. Han vendte sig om med et spjæt, stadig bleg i ansigtet, og lignede en slået hund, som han kiggede tilbage på ham. “Åh... hm...” Han tørrede straks sin kind og kiggede på sin hånd, for at se, om han havde været meget sjusket med maden... Ups, det var vist ikke helt acceptabelt at svine sig selv sådan til... Selmy fik endelig lidt farve i kinderne igen, men dog på grund af forlegenhed over sig selv. 

“Godmorgen...” Svarede han, og pakkede sin taske mere omhyggeligt ind til kroppen, inden han så småt bevægede sig hen mod Bastian. Sikke frisk han var, taget i betragtning af, at Selmy havde holdt ham vågen hele natten. Han stoppede foran ham, men mest fordi han ikke ville kunne passere, så længe Bastian stod og spærrede. “Jeg ved det ikke. Jeg har det stadig underligt... men langt fra lige så dårligt som i går... Så tak fordi du hjalp mig...” Svarede han og så skamfuldt ned. Det var svært at se nogen i øjnene, når man havde opført sig som han havde gjort. Det var meget barnligt, dumdristigt og egoistisk, at tale som han havde gjort overfor en betydningsfuld mand, som Lysets admiral. Hvis blot hans far havde fået øre for det, ville han have sendt ham til genopdragelse i Dragorn!

Hvis Selmy skulle være helt ærlig, havde han slet ikke lyst til at stå ud af sengen i dag. Han var blot gået herind, for at hente sine ting, før folk begyndte at gå til køjs igen. Men man skulle tro, at Bastian vidste hvilke knapper man skulle trykke på, for at få Selmy til at virke. Han så straks op på ham med en pludselig dominerende iver, som kun fandtes hos ægte eventyrlystne opdagelsesrejsende. Vulkanen på Topalis var helt klart noget, han ikke ville undlade at se, nu hvor han endelig havde chancen. Hvem vidste hvornår han næste gang skulle ud på havet?

“D-det vil jeg gerne” Svarede han, tydeligvis en smule splittet ved tanken om, at han skulle tilbage på dækket, som i nat havde skræmt livet ud af ham. Mon havnymferne ville tale til ham igen, når der var mennesker omkring ham? Nervøsitet blomstrede sig som ukrudt i hans mave, og Bastian var muligvis i stand til at aflæse, hvilke tanker der gik igennem ham. Han havde trods alt gættet sig til alt hvad der var sket ham i nat, men Selmy havde afvist at tale om netop det. At skulle erkende, at han alene kunne høre havnymferne tale til ham, var langt mere ømtåleligt, end at skulle forklare, hvordan man var blevet tortureret og holdt indespærret af dæmonen Vargas. 

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 21.07.2019 12:14
Som den barnløs mand og evige ungkarl, som Bastian i bund og grund var, så havde han nu et godt tag i ungdommen. Såvel som børn. Han havde trods alt gået i de samme sko som mange af dem, som han krydsede veje med. Og det ville være en synd at ikke nævne, hvordan han havde taget efter den tidligere admiral. Den mand der havde taget ham ind, da han var et skarn af en knægt med alverdens problemer. Bastian ville lyve, hvis han påstod, at han så sig selv i Selmy, men han var ikke blind for drengens eventyrlyst. Og dén kunne han da fint fodre med sin egne erfaringer. Det var derfor ikke overraskende, at der blev taget imod lokkemaden.

Bastian præsterede af den samme grund et stort og bredt smil. Selv som Selmy begyndte at falde lidt tilbage i sit hul. Alt der skulle til det var blot lidt hurtig handling. Det var noget der skulle gås væk! Tankerne skulle bare dirigeret et andet sted hen. ”Glimrende!” brummede han med samme livlighed som, der havde ført ham ned at trapperne i sang og han trådte til siden, gjorde plads for Selmy at passere. Kun for at give knægtens skulder et godt klap. Han var godt nok en spinkel dreng. Han manglede både sul og muskler på den grund der, og Bastian var sikker på, at han ville kunne stå endnu stærkere med endnu rankere ryg.
”Lidt friskt havluft vil sikkert også gøre underværker for dit helbred. Søsyge rammer allerhårdest dem der holder sig under dæk,” fortsatte han uden rigtig at være helt så påpasselig med at bringe dårlige minder frem. Bastian gav kort Selmys skulder en klemmende massage, inden han fjernede sin hånd og viste vejen tilbage op på dækket. Åbenbart i forglemmelse af, hvad han faktisk var kommet ned for til at starte med. Hvad end det var, kunne sikkert fint vente. Det ville ikke løbe nogle steder. Ikke så langt fra land.

Formiddagsolen var, hvad der mødte dem, så snart de nåede op. Skinnede fra en skøn blå himmel, kun brudt af et par vattede skyer hist og her. Vinden var god i sejlene, så selvom solen varmede en helt ind til under huden, så holdte blæsten i hårtotterne det udholdelig. Sømænd var i gang med arbejdernes entusiasme og selvom de ikke alle strålede som en lallende idiot som deres kaptajn, så var stemningen let som et makkerskab frem for hvad Selmy muligvis havde oplevet på Vargas Azizs skib.
Kork stod i sin sædvanlige stilhed og balancerede nær rælingen, mens han bandt et reb omkring et andet fastspændt reb med fingre, der havde gjort det mange gange før. Han gjorde et kort kig i retningen af Selmy uden at fortrække en mine og så ellers tilbage til sit arbejde. Så Selmy videre omkring ville han finde Ashken stå sammen med styrmanden – en mand, mere robust og et par år ældre end Bastian selv, flere rynker og flere ar i ansigtet, en man nok ville forvente ombord på et piratskib frem for Flådens pragt. Begge så imod horisonten. Lige indtil Ashkens blik vandrede og han fik øje på Selmy. Havde det ikke været for en lyd eller et ord fra styrmanden, der nåede at stoppe Ashken, var der god mulighed for at jungmanden ville have skyndt sig til dæk. Men i stedet måtte han blive, hvor han var. Måtte gøre sit arbejde.

Bastian tog denne mulighed for at vifte Selmy med sig til styrbordsrælingen. Stillede sig selv selvsikkert helt op ad den, prøvede at gøre faren, Selmy måtte føle, så minimal som muligt. Ligeledes havde han et sidste trick, der kom i spil, da admiralen lænede sig lidt frem og pegede en grad eller to mod bagenden af skibet. Mod vulkanen, der på grund af det skønne vejr, var til at se monstre op fra øen. Stadig dampende med hvid damp som skyerne.
”Det er ikke et syn man får mulighed for at se hver dag, hva? Det er privilegeret vi sømand har os. Bedre udsigt findes ikke, hvis du spørger mig.”
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 21.07.2019 13:48

Søsyge? Hmm... Selmy kunne fornemme, at der ikke var tale om reel søsyge, for søsyge havde han oplevet på Vargas’ skib. Nej... det måtte være alle de negative påvirkelser på hans krop, der gjorde ham udmattet. Alle de chok, følelser, der ikke kunne kontrolleres... frygten for de andre slaver, der ikke blev reddet og frygten for sin familie, der gjorde ham dårlig... Selmy smilte bare og nikkede bekræftende til Bastian. Søsygen var et udmærket dække, i stedet for, at folk skulle tænke at han blot var svag af sind. 

Bastians klem på hans skulder virkede på ham. Han blev mere rolig. Det var dog noget at et ordentligt klem han fik, så det var egentlig ikke til at vide, om Bastian overhoved gjorde sig nogle tanker om sin egen styrke. For sandt var det, at Selmy var lidt af en splejs, kontra resten af besætningen. Selv Ashken, som var finere og blødere at se på igennem Selmys øjne, virkede han stadig mere hærdet end ham... Men selvom det på nogle punkter generede ham at være lavere og mindre, så var han med tiden blevet lidt mere glad for hvad han så i spejlet. Han syntes faktisk at han var smukkere end de fleste mænd, og han fik lyst til at pryde sig selv med dufte og sæber, og smukke klæder i farver og pasteller derhjemme, hvis ikke det var fordi, at den slags ikke var velset... Det var for afslørende... Og som eneste søn i en søskendeflok på 2, var der en forventning om, at han skulle vinde en kvinde hjem og i det mindste føre generne videre, så den lille, men betydningsfulde Kieferfamilie, kunne leve videre i mindet om Sidonius Kiefer.

Oppe på dækket kom solen skarpt til hans morgenøjne, og han strakte en hånd frem, for at dække for den. Han spejdede omkring sig, mens han lige så stille levede sig ind i den arbejdsomlige stemning af kammeratskab og sommer. Han så Kork, og han fik et øjeblik øjenkontakt med ham. Det føltes som at få et slag i maven, som Kork var mystisk og følelsesløst, da han kiggede væk fra Selmy. I modsætning til Ashken, havde han uden tvivl adlydt ordre, da han skulle komme ind med bakken med mad, fordi han skulle, og ikke fordi han var urolig for gæstens velbefindende... Han så nedslået væk, og opdagede i stedet styrmanden, som han undersøgte nærmere i smug, og dér, bagved ham, arbejdede Ashken... Han så ham, før Ashken opdagede ham. Og på trods af Selmys indebrændthed og utilfredse skulen mod ham, virkede det som om, at Ashken skulle til at komme ned til ham... Måske for at forsvare sin handling, eller måske for at undskylde... Men Selmy kunne mærke, at uanset hvad han sagde til ham, så var han for stædig til at lytte på ham. Så det var heldigt, at styrmanden satte ham i gang med noget. Selmy fnøs lavmælt for sig selv og fandt i stedet tilbage til Bastian, der viftede ham til sig, så han fulgte i stedet med ham. Ah! Han kunne se øen lige så tydeligt. Og den evigt aktive vulkan, som truede med sin smårygen! “Det er flot... Se lige de træer! Dem har jeg aldrig set før...” Selmy trådte nærmere, og glemte i øjeblikket alt om sin angst for at nærme sig rælingen igen. Han stillede sig et skridt foran Bastian, lænede sig mod kanten og kiggede på øen, som de langsomt kom nærmere...

En fluks ide fik ham til at åbne sin taske, som han havde taget over skulderen, frem for at lægge det tilbage på gæsteværelset. Han rodede efter et kulstykke og et pergament, som han tog frem. Der var også en tynd træplade, som han glattede pergamentet ud på, der kunne bruges, i stedet for et bord, når han var ude og skitsere i naturen. Øens særlige udtryk blev fanget i billedet, og Selmy fik det med hurtige, men velovervejede kulstrøg skitseret det ned. Det lå i hans hænder at gengive hvad han så, og det kunne ses i skitseringen, trods det ikke tog ham særlig lang tid, som det eksempelvis gjorde, når han brugte sine vante materialer, blæk og fjerpen. 

“Har du nogensinde været der?” Selmy var færdig med skitsen allerede. Et imponerende værk, som Selmy selv ikke lod til at værdsætte nok til at nyde, før han gjorde klar til at pakke det væk igen. Selmy tænkte blot på, hvilken skam det var, at de ikke kunne sætte i land på Topalis et par dage, så han kunne grave nogle rødder op og tage med sig...  I et længere øjeblik, glemte han fuldstændigt hvor meget han ønskede at komme hjem.  

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 28.07.2019 14:01
Ahva var det nu? Bastian så til med meget nysgerrige øjne, da diverse regnegrej blev trukket op ad den taske, han havde udvist stor desperation for at holde stikke. Han havde skam lagt mærke til, hvordan knægten havde klamret sig til den nede under dækket. Det var forundrende i sig selv, at han havde formået at beholde den igennem turen med Vargas. Ikke mange der kendte til, hvad der blev sagt om dæmonens sande jeg, ville forventet at man fik æren af at beholde sine ejendomme. Og da særdeles ikke noget der betød så meget for en, som denne taske betød for Selmy.
Bastian havde taget den frihed at tage et skridt nærmere for at lige snige et kig henover skulderen på drengen for at se med, hvad der så ivrigt blev tegnet. Og sikke et talent, han havde. Skitsen var rå og letter udtværet, men andet kunne man ikke forventet, når der blev tegnet med kul og ingen midler til at fjerne unødvendige streger. Selmy besad dog alligevel evnerne til at få motivet til at ligne motivet, hvilket da bestemt forbløffede admiralen. Han havde allerede lagt mærke til det før, men han kunne ikke længere benægte at denne knægt var spildt fanget i storbyen. En hver mand burde trods alt begive sig uden for byens mure. Nu håbede Bastian bare ikke, at ’eventyret’ i Rubinien havde skræmt ham helt væk.

”Et par gange,” svarede han på en tung udånding, som han atter fjernede fokus fra det flukse arbejde, Selmy havde gjort på pergamentet for i stedet at beskue øen i det fjerne. ”Jeg må være ærlig med dig, og sige, at jeg foretrækker at have den som udsigt frem for at gå i land der. Det er en smuk ø, men jeg drager oftest blot mod, hvor mit arbejde bringer mig til. Hvilket sjældent er mod Topalis.”
Bastian rankede sig bedre op og lagde armene over kors i takt med at en eftertænksom mine malede hans kantede ansigt. Han trådte lidt mere om på siden af Selmy for ikke at fremstå som en blokade, i tilfælde af, at han ønskede at træde væk fra rælingen – ikke at Selmy gav udtryk for at ville rives væk derfra lige foreløbig. Tiden han tillod at bruge med knægten, tid han normalt ville bruge anderledes, gav ham faktisk det store nok pusterum til at virkelig tage dagens udsigt ind, og lidt efter lidt vendte minder tilbage fra tidligere dage. Han klukkede let. ”Sidste gang var var ikke længe efter vulkanen var gået i udbryd. Du husker vel det vedværende mørke det forsagede.” Hans blik vandrede mod osen, der steg fra vulkanens mund.
”Men denne skønhed...” Skibet. Han mente skibet. ”sejler desværre ikke så meget rundt i Krystallandets nære havne længere. Der er meget mere end vores lands kyster, så jeg håber da for dig, at du ikke hæfter dig fast i en skræk for vand. Jeg fornemmer en eventyrer i dig, knægt.” Han smilede motiverende ned til ham, sendte ham endda et lille sigende blink med øjet, før hans drejede hovedet over skulderen, som havde nogen kaldt hans navn.

”Sig mig, kan du underholde dig selv, Selmy? Lige meget hvor meget jeg gerne vil vise dig omkring personligt, så har jeg ikke altid den frihed,” spurgte han efter at have fået øjenkontakt med styrmanden og givet ham et bekræftende nik i hans retning. Selvom Bastian gjorde et godt stykke arbejde med at få det hele til at virke så opløftet og afslappet så var dette ikke et hvilken som helst skib. Det var en arbejdsplads.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 29.07.2019 23:58

Selmy havde det fint med at have tilskuere bag sig, selvom han egentlig ikke var vant til det. Det var ikke ligefrem noget han var nervøs for, med mindre han vidste, at Bastian havde været en dygtig kunstner selv, men på det punkt var han heldigvis uvis.  

Han skævede tilbage mod admiralen, som han sukkede dybt og svarede ham. Det lød ikke ligefrem som om han havde den store interesse for at være på land, men ligesom Selmy, havde han et livsværk. Selmy havde sin farfars bog, og admiral Simmons havde sin flåde og sin besætning at gå op i. Selmy syntes stadig at admiralen mindede ham om hans farfar. Han var rar, kunne være hård og kontant, når der var behov for det, og så gik han højere op i sit arbejde, end fritid og endda... måske familie? Han havde ikke hørt ham nævne noget om familie, så han antog at han var en fri fugl eller måske en svigtende familiefar. Han havde ikke tænkt sig at spørge ind til det lige nu, selvom øjeblikket måske havde været passende her, for hvis han var heldig, kunne han høre det fra en anden, hvis blot andre end Ashken var lige så snaksaglige...

“Njo... Jeg husker det godt. Jeg kan ikke forestille mig hvor mørkt det må have været her...” Svarede han, så snart der blev stillet spørgsmål til Selmys hukommelse. Selmy huskede det som den mørkeste tid i sit liv. Ikke blot fordi vulkanen var gået i udbrud, men også på grund af den sorg, der havde ramt hans familie, da de en skæbnesvanger dag havde modtaget en kasse, med et lig, der var blevet flået til ukendelighed. Kun en amulet, mage til den Selmy havde, påklædningen og de blonde lokker, havde gjort dem i stand til at identificere liget til at være hans farfar... Og Selmy havde været uheldig nok til at opdage kassens indhold ved en fejl. Hans nysgerrighed og hans skepsis havde bragt ham til at åbne den, bare for at være sikker. Han blegnede helt, bare af at tænke tilbage på den tid. Ingen dreng skulle se sin rollemodel ende sådan... Han søgte ikke hævn, men han søgte i stedet mod Isari. Bedende, om at finde ham værdig til at tjene hende som engel, værdig nok til at få en chance igen på jorden, så han en dag kunne møde ham igen. Men nu var der snart gået flere år, og den drøm havde han lige så stille lagt låg på.

Han vendte først kroppen mod Bastian nu, hvor Bastian opmuntrende begyndte at tale om sin passion for sit skib. Det var virkelig beundringsværdigt at se en mand fuldende sin drøm. Han var selv en eventyrer, og det passede nok lidt, da han sagde, at han fornemmede en eventyrer i Selmy. Han havde ikke tænkt sig at forblive i Dianthos for længe, men lige nu kunne han ikke vente med at se sin familie... og jo, han skulle nok hjælpe til i healerhuset, selvom han slet ikke brød sig om det... Men det var hans families passion, og hans egne trygge barndomsrammer. Selmy smilte varmt og hvilede sine øjne mildt på admiralen, som tak for tiltroen til hans fremtid som eventyrer. Hans dystre tanker fik ikke lov til at hænge længe ved, når blot han var i et godt og oprigtigt selskab.

“Oh... Jo selvfølgelig! Jeg har masser at give mig til.” Svarede han, mens både blikket og smilet virket en smule mere tynget af skuffelse. Der var vel altid en frygt for, at han ikke var god nok at tilbringe tid sammen med, men han forsøgte at holde fast på, at Bastian talte sandt, og at han blot skulle arbejde. Og Selmy var skam god til at være alene. Han havde været meget alene under sin opvækst, i skolen og endda, når han befærdede sig udenfor Dianthos mure. Og nu havde han også tilbragt meget tid alene i et bur, skønt han havde været tæt på de andre slaver, og han havde været alene på Vargas’ skib, hvor det også havde vrimlet med folk. Det gjorde faktisk ikke noget... Han ville se sig lidt omkring, og måske slutte af på sit private gæsteværelse, hvor han kunne samle tankerne og lade op til den næste runde socialisering. 

Han gav kaptajnen et dybt buk i respekt for admiralen, inden han valgte at tage sin skuldertaske på, og være den første til at gå videre, og se sig lidt omkring. Det ville være løgn at sige, at han ikke var på skarp udkig efter Ashken, men han kunne ikke gøre op med sig selv, om han skulle ignorere ham, tale med ham, eller tage fat i ham! Uanset hvad, var det godt at vide, hvor han befandt sig. 

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 05.08.2019 01:46
Bastian havde set noget skeptisk på knægten. Masser at give sig selv lød ikke ligefrem overbevisende. Der var i sandhed en masse at give sig selv på et skib som dette, men det var meget begrænset, hvad en passager kunne give en hånd med i. Selmy lagde så også ekstra meget udtryk i sit skæve svar, da han begav sig videre som den første. Og her havde kaptajnen ellers været godt overbevist om, at udsigten til vulkanøen ville have været nok til at have holdt drengens interesse noget længere end dét. Noget gik ham stadigvæk på.
Gik nåede lige at gå et par flygtige sekunder, hvor Bastian var blevet stående for at kigge efter Selmy, som overvejede han, hvad han dog skulle stille sig op med knægten. Han var lidt af en hård skal at knække. Selmy Kiefer. Sådan var storbyboerne vel. Lidt højnæsede og stolte. Så Bastian bed det i sig, rystede lettere opgivende på hovedet og drejede omkring på hælen på næsten dansende manere. Hovedet blev lænet tilbage for lige at tage et opsøgende blik op mod styrmanden - og hans lille hjælper - der, som blev der delt telepatiske signaler, straks så tilbage ned på sin kaptajn, blot for at dele et sæt bekræftende nik med hinanden, lige inden Bastian lod sine arme falde ned langs siden og forsvandt igennem døren til skibets indre.

Jacque mistede taget i Ashken i ét sekund - ét sølle sekund - og jungmanden udnyttede straks øjeblikket, hvor hans kaptajn havde forladt det ovre dæk. Han blev altid set som en så velopdragen ung mand, særligt i forhold til resten af de lidt mere robuste besætningsmedlemmer, men han havde da stadigvæk sine stunder, som disse, hvor han blev til en glat ål i autoritetens hænder. Så før styrmanden kunne nå at gribe fat i kragen på hans skjorte, var han allerede på spring ned ad trappetrinene fra roret platform. Hoppede hver andet, tredje, trin over indtil han solidt landede på begge fødder på dækket. Den knægt var ikke alt for kløgtig, desværre.
”Selmy!” kaldte han, som han skyndte sig i retningen af skibets nyeste passager. Ashken kiggede lige en ekstra gang hen mod døren, hvor Bastian var smuttet igennem og så flygtigt op mod Jasque, der godt nok ikke gjorde noget for at komme efter ham men bare så hårdt mod ham. Han så frem igen mod Selmy, i samme øjeblik, at han nåede ham og sænkede gradvist farten. ”Du er ude af kahyt! Mand, jeg blev forvirret, da jeg vågnede op i min køje i morges.” Ikke underligt. Ashken havde trods lagt sig til at sove i god tro om, at Selmy lå og sov i hængekøje som tilbudt. Og at være blevet dirigeret op i den af Bastian i den sene nat, havde han ikke registreret i sin døsighed.

Ashken gjorde sig virkelig umage med ikke at gøre sin lyst til at lade sine grønne øjne vige omkring mod Selmys ryg, som de stod der, front mod front. For han ville helst ikke bringe opmærksomhed mod det. Ikke efter hvordan Selmy havde reageret dagen inden.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 06.08.2019 22:21

Alle sømændene så ud til at have noget at lave her på Østens Øje, så Selmy sendte lange, interesserede blikke efter nogle af mændende, hvis stærke arme snildt kunne bære rundt på et par tønder. Han gættede på at det var madvarer, der blev båret ned i køkkenet, så kokken eller hvem end der stod for den gode madlavning her, havde noget at arbejde med. Hvis han på et tidspunkt skulle lave noget for føden, kunne han vel ligeså godt hjælpe til i køkkenet? Han var udmærket til at snitte og skrælle grøntsager, men fandt det selvfølgelig lidt kedeligt og ensartet, og måske unødvendigt hårdt for håndledene. Hans tegnehåndled... Han havde helt glemt at holde øje med Ashken, og fortsatte rastløst rundt på dækket, for at undersøge hver en krog og få sig et godt indtryk af det idylliske liv herude på havde. Det var helt klart en anden stemning, som denne besætning havde herude, og måske... tjo. Selmy kunne godt have givet det en chance, hvis han blot havde været mere hårdhudet, og hvis der ikke lige lå en bedre fremtid i vente for ham i Dianthos’ øvre bydel. 

Han hørte sit navn blive kaldt, og lidt overrasket, og med et forvirret smil vendte han sig om i retning af det unge mandfolk der kaldte efter ham. Smilet stivnede på stedet, så snart han genkendte Ashken, der nærmest kom farene, over og forbi last og reb, for at komme ham nærmere. Selmy lod ham tale ud, selvom han virkelig var tæt på at dreje rundt med næsen i sky og fortsat være fornærmet. Ærlig talt, så stod han fast i sin overbevisning om, at Ashken havde været en idiot over for ham, ved at videregive hans hemmeligheder, som ikke burde have været kommet for kaptajnens ører. Også selvom at Bastian havde taget det så pænt, og havde overbevist ham om, at det var en god ting, at han havde indberettet Vargas til ham. Selmys smil var pludselig vendt med mundvigene nedad, og hans arme krydsede sig afvisende.

“Jeg er bedre tjent uden din venlighed, Ash! Du beviste fint over for mig i går, hvor lidt jeg kan regne med dig. Ja! Bastian kom til mig omkring det med det samme, så hvorfor du kommer rendende efter mig, som en eller anden lallende møghvalp nu, forstår jeg ikke. Vi to har ikke mere at snakke om!” Selmys sande øvrebys jeg kom frem i ham, hvad end han brød sig om den side af sig selv eller ej. Når han var vred, så havde han ingen kontrol over sig selv. Det var bedre end at kaste over Asken med knytnæver og spark, som var det han tydede til i sine unge skoledage. Han hev den ene hånd ud af sin faste positur, og viftede ham genene væk med et løst håndled “Har du ikke et snavset dæk der skal svabes et eller andet sted?”  

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 08.08.2019 12:45
Selmys vrede attitude ramte Ashken som en murstensmur og stoppede ham også et øjeblik i at nærme sig bydrengen yderligere. Han var mindst lige så lamslået over ordene, der næsten væltede ud af hans mund. Den stakkels jungmand havde i sin naivitet ikke rigtig forventet den form for reaktion. Han havde jo bare gjort, hvad han havde ment var bedst. ”Lallende møghvalp?!” udbrød han så irriteret tilbage, så man skulle tro, at Selmys egen helt automatisk havde smittet af på dem omkring ham.

Det muntre smil og lettende udstråling var hurtigt forduftet, som dug for solen, og de to drenge, stod i stedet bare og delte skarpe blikke mod hinanden. ”Hvad havde du regnet med? At jeg ville holde min mund overfor min kaptajn?!” Ashken satte absolut ikke pris på den behandling som Selmy havde sat for sig at give ham. Ja, okay, han følte sig trådt over tæerne, men det var der da ingen grund til! Frem for at gøre som Selmy og placere sine arme over kors, satte Ashken i stedet bestemt sine hænder på hver sin hofte og pustede sig diskret op. Som han havde lært at gøre efter at have overværet admiralen gøre lignende. Han var fuldt ud overbevist om, at det havde den samme effekt, men virkeligheden var lidt anderledes fra den unge knægts drømmetænkning, for han fremstod mere udfordrende og truende end autoritær. Den gang havde lang vej endnu.
”Du er måske en æret passager, men din særbehandling strækker kun så langt. Var du blevet samlet op af et eller andet tilfældigt handelsskib ville de sikkert ikke bekymre sig om en mopset pivskid som dig og være fuldstændig ligeglad med, om du har fået en booboo eller ej, så længe du ikke er i vejen.” Og så begyndte det. Den viftende bevægelse, Selmy havde gjort, som var Ashken ikke andet end en beskidt møghvalp, der havde tigget efter en halvspist pølse, var delvist skyld i at vandet havde tippet over for ham.

Ashken trådte et halvt skridt nærmere Selmy. Ikke længere blokeret af murstensmuren. ”Hvad hvis der var gået betændelse i dine sår, huh? Hvad ville du så have gjort? Låst dig inde i sin kahyt og så ligge og klynke resten af turen hjem? Måske du slet ikke ville overleve det, og så skulle vi rejse med et rådnende lig i lasten,” lagde han hårdt ud foran ham med en stemme, der gradvist var blevet højere og højere. Han råbte ikke endnu, men det var da lige ved. Havde Ashken været den smule yngre og den smule mere umoden, så ville ordene været blevet skreget ind i den fornærmede rigmandssøn ansigt.
Flere øjne fra de andre besætningsmedlemmer havde vendt sig mod dem, men hvad end der foregik mellem de to drenge, var endnu ikke voldsomt nok til at stoppe, hvad de havde gang i.
Selmy

Selmy

Krystalisianer

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 20 år

Højde / 170 cm

Blæksprutten 10.08.2019 18:59

Selmy havde set frem til at ramme Ashken hårdt med sine ord. Ud fra Ashkens positive iver at dømme, havde han åbenbart ikke vidst, at Selmy var blevet bekendt med Ashkens sladren til kaptajnen lige efter at de var gået hver til sit. Hvordan Ashken tog imod en sådan afvisning havde han ingen ide om, da han kun havde oplevet Ashken hjælpsom eller forskrækket. Det viste sig, at Ashken ikke tog det særlig pænt. Han blev jo helt fornærmet, trods det ikke var med hans gode ret! Han sendte ham skarpe blikke tilbage, som Ashken forsvarede sig selv i irritation. Ja! Selvfølgelig havde han regnet med, at hans hemmelighed forblev hemmelig! Det lignede kun kvindfolk at sladre! 

Så snart at Ashken trådte tættere på, veg han en smule tilbage, for at undgå et eventuelt angreb, men i stedet råbte han yderligere op om hans sår på ryggen, og straks så Selmy rundt og mødte fremmedes blikke på ham. Det betød åbenbart mere for ham, at ingen vidste noget om hvad der var hændt ham, frem for at tage sig af, at Ashken var blevet vred over Selmys nedladenhed overfor ham. Men han vendte sig straks mod ham igen og greb fat i hans trøje. “Nu holder du altså op!” Vrissede han og langede en strakt arm ud efter ham og greb fat i hans trøje, for at skubbe ham væk fra det synlige dæk, og trak ham i stedet ned ad trappen ned til kaptajkahytten og køjesalen, hvor han pressede ham op mod den mørkeste krog i gangen. Den lille mand kunne sagtens være stærk nok, når han var vred nok, og Ashken var ikke ligefrem noget stort brød selv.

“Hvad ved du dog om det!? Jeg er healersøn, tror du ikke jeg ved hvordan jeg skulle behandle mine egne sår!?” Selmy holdt stemmelejet lidt lavt, men stadig ret rasende overfor Ashken. Ligesom det ikke havde vedkommet ham at han havde sår på ryggen, så ragede det ham heller ikke, at sårene på mirakuløs vis, var forsvundet, efter at han var hoppet ned i favnen på vandnymferne. Hvis Ashken fik det fortalt, så ville det ikke vare længe, før hele besætningen vidste, at han havde givet op på livet den aften... Såfremt det var muligt lagde ham mere pres på Ashkens bryst “Det var privat! Du skulle slet ikke have set det i første omgang. Du lurede på mig mens jeg klædte om!”. Selmys blik ændrede sig og hans mund måbede ved hans sidste sætning, som om at det først var gået op for ham, hvad Ashken egentlig havde foretaget sig den dag. Han havde luret på ham mens han var nøgen? Han vidste ikke om han skulle være forarget eller... smigret? Han slap straks i Ashkens trøje, men gav ham ikke plads til at stikke af fra hjørnet, og blikket der blev sendt mod Ashken blev mere skulende og bebrejdende.

Bastian Simmons

Bastian Simmons

Retmæssig Neutral

Race / Menneske

Lokation / Omrejsende

Alder / 44 år

Højde / 181 cm

Dew 10.08.2019 23:32
Utroligt hvordan en fisefornem storbysdreng faktisk havde kræfterne til at hive og slæbe Ashken med sig under dæk. Det ville aldrig blive indrømmet eller fortalt videre, hvis dette da var en oplevelse værd at fortælle en gang i fremtiden, hvordan han nær havde snublet ned ad trappen på grund af den hast Selmy tvang ham med sig. Hvad var også meningen med det her? Turde han ikke have publikum på, når han skabte sig sådan? Som et barn! Dette var rigtigt nok et privat omliggende for de to lyshårede knægte, men Ashken så kun skiftet i omgivelserne som ekstra besvær. Særligt - eller måske kun - fordi det havde lykkedes at slæbe ham med sig på den måde.

”Uff!” lød det fra Ashken, som han blev mast op mod krogen, Selmy så fermt havde udvalgt sig. ”Du ville ikke engang kunne nå derom selv til at få gjort noget ved det. Eller hvad? Har du måske evnen til at hele af dig selv? Jeg tvivler! Ikke sådan som du klynkede over smerten. Så ville de ikke engang have været der for mig at opdage.” Jungmanden havde allerede fra starten taget fat omkring håndleddet på den hånd, som Selmy havde grebet hans trøje med. Et tag der havde strammet i takt med at der boblede mere og mere raseri og provokation frem i den unge mand fra Medanien.

Ashken slap først Selmys håndled, da han gjorde det samme med trøjen, og Ashken udnyttede da øjeblikket til at skubbe Selmys arm ind mod ham. ”Huh?! Lurer på dig?!” Vredt ignorerede Ashken fuldkommen den blokade som Selmy åbenlyst forsøgte at stable op foran ham, ved at bare træde frem og med en hånd på hver af Selmys skuldre, gav Ashken ham et hårdt skub tilbage.
Dette var tydeligvis ikke for at komme væk, men for at etablere dominans, for Ashken nærmede sig blot Selmy igen. Det skarpe blik stadigvæk rettet direkte mod passageren, som de ellers skulle forestille at behandle ordentligt. Men Selmy havde trådt ham på tæerne. Og der var en grænse for, hvor meget man skulle se om hjørner, bare fordi den anden person var et traumatiseret offer. ”Åh, undskyld. Jeg var ikke klar over, at tjekke om du var okay, nu pludselig er blevet det samme som, at jeg lurer. Som sagt, så klynkede du allerede før! Prøv lige at tænk lidt mindre højtideligt om dig selv. Ikke alle og enhver vil have et stykke med Selmy på.”
Ashken gjorde tegn til at skubbe fra sig igen på samme facon og dermed sende Selmy ind mod væggen, men lige i sidste øjeblik holde han sig tilbage og trådte et halvt skridt bagud i stedet for så at vende snuden tilbage mod trappen. ”Men jeg beklager da, hvis jeg sårede dine følelser. Jeg må hellere se til det snavsede dæk.”
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Krystal
Lige nu: 1 | I dag: 8