Hun fnes lidt igen - selvom mindet egentlig ikke var rart, havde årene nok mildnet det lidt. Nu var det en sjov tøsehistorie og handlede ikke om faderens vrede ord eller husarresten bagefter. Og så havde Aldamar ret - de ville næppe komme op efter dem her. Dengang havde de været i kapellet, og altså på jorden, så der havde det ikke været svært at få fat i ørerne på dem. Lige nu var de to vordende ægtefolk hævet - meget bogstavligt - over alle andre.
"Selvom jeg næsten har lyst til at se en præst prøve at klatre herop," fortsatte hun. "Jeg havde svært nok ved det i det her skrud!"
Adena gjorde en gestus mod kjolen og sendte så Aldamar et afslappet, men noget skælmsk smil. "Og bare rolig, det her er altså noget, Alyssa og Arya har proppet mig i - det er ikke det, jeg selv ville vælge."
Det virkede som en ret relevant detalje at få på bordet - selvom det for Adena burde være åbenlyst med de rodede skørter, det rodede hår og den stigende promille. Hendes eget tøjskab var noget mere afdæmpet, og hun havde faktisk budt ændringen til blå velkommen, så hun slap for alle de lyserøde sløjfer, der altid gik op eller hang fast i stueplanterne.

Krystallandet