Adena Selene Isadora Arys

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 05.03.2021 16:17
"Hm, ja, de tør nok ikke sige dig imod," fnes Adena , som om de tlidt havde været en fjollet bekymring. "Vi sneg os engang ind i det lille kapel her sydligst i haven, mig og nogle veninder altså," At veninderne havde været bandemedlemmer af samfundets bund, behøvede hun næppe komme ind på. "Vi var også lidt fulde... Men præsterne blev skide sure. Men nu er jeg heller ikke prinsesse jo, så jeg blev bare ført hjem og givet endnu en skideballe af min far."
Hun fnes lidt igen - selvom mindet egentlig ikke var rart, havde årene nok mildnet det lidt. Nu var det en sjov tøsehistorie og handlede ikke om faderens vrede ord eller husarresten bagefter. Og så havde Aldamar ret - de ville næppe komme op efter dem her. Dengang havde de været i kapellet, og altså på jorden, så der havde det ikke været svært at få fat i ørerne på dem. Lige nu var de to vordende ægtefolk hævet - meget bogstavligt  - over alle andre. 
"Selvom jeg næsten har lyst til at se en præst prøve at klatre herop," fortsatte hun. "Jeg havde svært nok ved det i det her skrud!"
Adena gjorde en gestus mod kjolen og sendte så Aldamar et afslappet, men noget skælmsk smil. "Og bare rolig, det her er altså noget, Alyssa og Arya har proppet mig i - det er ikke det, jeg selv ville vælge."
Det virkede som en ret relevant detalje at få på bordet - selvom det for Adena burde være åbenlyst med de rodede skørter, det rodede hår og den stigende promille. Hendes eget tøjskab var noget mere afdæmpet, og hun havde faktisk budt ændringen til blå velkommen, så hun slap for alle de lyserøde sløjfer, der altid gik op eller hang fast i stueplanterne.
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 169 cm

Lux 07.03.2021 16:33
Et leende lille fnys kom fra Aldamar, da hun fortalte hvordan hun var blevet fanget af præsterne. Fanget med fingrene i kagedåsen, og så nok hjem og få en lille reprimande af den nærmeste familie, om hvordan at sådan en opførsel ikke ligefrem var velset. Han kunne nemlig ikke forestille sig at den var faldet i god jord - de plejede ikke at være glade for deres natlige gæster, de kære, gudsfrygtige folk. 

Men han kunne se det sjove i det, og gengældte det afslappede smil, med en kopi af sit eget. Det sjove var, at han faktisk også følte sig afslappet lige nu. "Sikken et syn, for de stakkels forkyndere" kunne han ikke lade være med morende at sige højt, og øjnene smalledes en anelse ind, da han fortsatte. "Og nej, det er næppe det mest... praktiske tøj de plejer at have på..." øjnene gled ned over hende, ned over alle hendes underlige blonder, og fyrstesønnen lod i et ryk øjnene glide op. Så det var Alyssa og Arya? Se det forklarede manglen på smag, han håbede at det var en.... praktisk joke, imellem meget andet. 
Ikke at han sagde det højt, da manden med en lavmælt brummen lænede sig en smule imod hende. "Så du siger at du ikke foretrækker blonder og sløjfer, i så prangende en arrangering, som det du demonstrere nu?" en tone af skuffelse sneg sig ind i den leende sarkasme, og Aldamar tsk'ede. "Og her troede jeg min kommende kone ville have smag!" 
En påtaget skuffelse, som han med et blink af øjet lod glide igennem, omend han skjulte smilet bagved endnu en slurk af den røde væske.

-

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 07.03.2021 19:14
Adena fik spruttet vin op i næsen af hans sarkastiske kommentar og måtte støtte sig mod hans skulder under det efterfølgende hosteanfald for ikke at vælte sig selv ned ad taget.
"Åh, jamen Deres Højhed!" svarede hun, da hun igen kunne trække vejret - nu med et par tårer trillende ned ad kinderne, men et smil så bredt at det halve kunne være nok. "Jeg vidste ikke, at moden i Safirien var sløjfer og blonder og overdrevenhed! Jeg må straks bede skrædderen tilføje de ønskede fifledutter og krummelurer til brudekjolen!"
Hun lo gennem et par forsinkede småhost og tørrede ansigtet i sit ærme, inden hun turde forsøge sig med endnu en tår af den røde væske. Så viftede hun lidt med ærmet og de blonder, der syntes at vælte ud under det yderste lag stof. Og det var ikke engang værre end de gange, hun havde stået hos skrædderen og inderligt håbet på, at hun kunne få en kjole uden at det flitterstads. Det eneste sted, så mange blonder hørte til, var... Inden under kjolen. Men dét havde hun ikke tænkt sig at dele med andre end Alyssa.
"Jeg tror det er en spøg fra dem for at være ærlig," sagde hun. "Min mor har sløjfefikseret de sidste par år, fordi det skulle 'fange bejlernes opmærksomhed' og det har været uudholdeligt, siger jeg dig. Jeg glæder mig til lange ærmer, anstændig udskæring og simple snit, Aldamar!"
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 169 cm

Lux 10.03.2021 14:26
Aldamar lo mindst ligeså hjerteligt, og skævede muntert ned til hende da hun støttede sig til hans skulder, i den latter der gled over hendes læber. Heh. Det gik ham ikke forbi, hvordan at noget blankt kortvarigt glimtede ned af de rundere kinder, og for et lille øjeblik her til aften, fandt følelsen af at... det hele nok skulle ordne sig, ind i den mørkhårede mands tanker og sind. Det hele skulle nok ordne sig i sidste ende. 
Det var i den grad en spøg fra hans side, så da Adena pointerede at hun intet mindre end glædede sig til den knap så.... jomfruelige, hvorom nogle ville sige anstændige garderobe som ville åbne sig for hende, kunne han ikke lade være med at klukke fornøjet, og uden at han tænkte nærmere over det, gled en arm omkring skulderen på hende i hvad mange ville beskrive som et venskabeligt lille kram. 

Hånden gnubbede hendes skulder, og Aldamar fangede de blå øjne. "Det bliver en god tid" istemte han, og nikkede næsten som en egen form for bekræftelse på sine ord. "Jeg kan kun forestille mig hvilken gru det har været, sådan at skulle ligne en indbundet blomsterbuket!" 

Sløjfer og prangende - eller sart - pink hørte på ingen måde hjemme i Safirien, om man spurgte fyrstesønnen selv. At have set hende i det tøj de første par gange, var mere end nok for en livstid - han havde aldrig forstået hvordan det kunne skabe andet en undrende blikfang, at være klædt sådan. Men nu var han vel også en kende sart med sit eget tøjvalg, der oftest var at finde i den dæmpede afdeling. Den eneste undtagelse af de, var de pift af pupur som sneg sig ind imellem, til mere private omgivelser.

-

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 25 år

Højde / 169 cm

Alianne_ 10.03.2021 19:45
"Hah, blomsterbuket - den var godt," kommenterede Adena. 
Det ville i sandhed blive skønt at kunne udskifte garderoben. Måske hun endda kunne få noget lokal inspiration til nye frisurer og slippe for de to frikadeller på siden af hovedet. Perlekæderne i håret ville hun dog nok forsøge at beholde. Det kunne et eller andet at glimte i ansigtet, det måtte hun jo ærligt indrømme. Sløjfer, blonder og struttende skørter var ofte bare i vejen, mens finere ædelsten og lange, lige snit kunne gøre op for den højde, Adena ikke besad (og som Arysfamilien heller ikke ligefrem var blevet undt af guderne). 
Hånden om hendes skulder blev ikke slået væk eller forsøgt undgået. Den var der, uden at være en trussel og uden at ville noget mere end at virke venskabelig. Det var en kærkommen forandring, at Adena faktisk kunne have berøringen uden at gå i instantan panik over, hvad han ville tvinge hende til at gøre - for det vidste hun, han ikke ville. Selvom de havde deres uenigheder, forskelle og uden tvivl ville rende ind i problemer hen ad vejen, var det her nok omtrent det bedste arrangerede ægteskab, Adena kunne håbe på. 
Og for første gang flygtede følelsen af tilpashed ikke lige så hurtigt, som den var kommet. For første gang blev den lige som siddende lige der i brystet, hvor den gav mest varme. For første gang troede Adena sådan rigtigt på, at der kunne komme noget godt ud af det her ægteskab.
Med et mageligt suk lænede hun hovedet mod Aldamars skulder og fandt igen stjernerne med blikket. "Det skal nok blive en god tid..." istemte hun stille.
Aldamar Leosin af Arys

Aldamar Leosin af Arys

Adelig

Sand Forvirret

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 30 år

Højde / 169 cm

Lux 11.03.2021 00:02
Et mageligt suk slap over Adena's læber, og Aldamar smilede stilfærdigt, da hun lavmælt gentog hans konstatering for fremtiden. Der var nok ikke mange som vidste hvad den ville bringe, men rammerne var sat, og det var op til dem at fylde dem godt ud. Ironisk nok, ville det være op til dem at male billedet som ville tegne sig over deres liv sammen... 
... hvilket stadigvæk var en underlig tanke. 

At leve sammen med en anden, havde altid været på tale - ikke at gøre det, se det var udelukket helt fra barnsben af. Men at slippe for den store hemmelighed hans dobbeltliv ellers havde trykket hans skuldre ned og skubbet hans forsvarsværker op, det var en lettelse, og Aldamar strøg fraværende hendes skulder en anelse, da han tavst nikkede, og også lod sit eget blik glide imod stjernerne over dem. 
På et tidspunkt ville kulden nok indhente dem, og trænge igennem det promilledække der gjorde dem immune for nattens kølighed - på et tidspunkt ville de nok skulle bevæge sig hjemad, hvor at Aldamar i sit stille sind håbede at Fabian ventede, selvom han næppe burde gøre sig forhåbninger i den retning. Men som så meget andet, kostede det ikke noget at håbe. 
I hvert fald ikke længere.

-

Aldamar Leosin af Arys har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, Lorgath , Lux , Tatti
Lige nu: 4 | I dag: 11