Han lyttede til Junos fortælling om de børn, han havde i sin lille bande. Ved snakken om en 2-årig løftede han øjenbrynene. Det var et lille barn. Voksne tanker om, at så lille et barn ikke burde bo under sådanne forhold gik igennem ham, men med en kraftanstrengelse fik han dem skubbet væk. Det var ikke et tidspunkt at begynde at dømme på. Men måske han skulle snakke med Juno om andre muligheder. Hvis han kunne finde andet end børnehjem. Han kendte et enkelt godt, han selv donerede til, men ellers hørte han mest skrækhistorier. Ikke Killians, siden Killian aldrig fortalte nogen om sin baggrund, men han havde hørt rigeligt med historier andre steder fra.
”Det lyder som et meget stort ansvar at stå med. Hvis der er noget, jeg kan hjælpe med, må I endeligt sige til, selvom jeg har på fornemmelsen, at I klarer jer godt.” han ville ikke få det til at lyde som om, at han ikke troede på dem og det arbejde, de lagde i det. Han havde ingen anelse, om de klarede det godt, men han kendte efterhånden Juno godt nok til at vide, at han lagde liv og sjæl i sit arbejde, så mon ikke også, at det gjaldt børnene, han havde ansvaret for.
”Men jeg vil også meget gerne høre lidt om, hvad der er skyld i dét.” Han pegede let mod deres ansigter. De så ud som om, at de havde været oppe at slås med en som Thoran.
Krystallandet