I aften virkede alting dog en anelse mindre kønt end det plejede. Anastasia var vandt til at danse rundt på kroernes borde for mønter og småkrytaller i aftenens sene timer, når hun ikke havde haft et offer i kikkerten, hvilket da var tilfældet denne aften.
Kroværten selv havde aldrig været den mest lovlydige borger, og så længe hans gæster var underholdt, var han relativt ugeneret af hvad Anastasia ellers foretog sig. Hun havde kort forinden færdiggjort et dansenummer med nogle af de andre piger, til stor jubel og glæde, da fælden klappede endnu engang. En stærk hånd greb om hendes underarm og trak hende med sig udenfor den lune kro. Stadig med et krus i hånden bakkede hun ud af døren med et noget spruttende svar, der blev overdøvet af den livlige musik. "Hvad fanden?!" Anastasia forsøgte at hive armen til sig, men som altid var manden stærkere end hende. "Hvad nu?! jeg giver altså ikke enetimer hvis det er det du tror" knurrede hun irriteret over at være blevet hevet ud af den gode og varme krostue. "Du er tøssen som afpressede min onkel, er du ikke?!" orderne blev spyttet ud, sammen med den genkendelige lugt af spiritus. "Du er virkelig nødt til at være mere specifik, skat.. Jeg har efterhånden afpresset mange onkler..." Det var et farligt spil, men hun kunne ikke lade være med at smile udfordrende til den store knægt, som følte sig gevaldigt snydt. "Gik du glip af en arv, er det det problem vi har?"

Krystallandet