Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Livvagt for Leonora af Arys

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 26.01.2021 18:13
Bank, bank, bank.
Cordelia rettede på sin jakke og lod hænderne hvile på sit sværdbælte. Med tommelfingrene godt stoppet ned mellem jakke og bælte blev nervøsiteten holdt lidt i ave. Det her var sindssygt. Hvis det faktisk virkede, vidste hun ikke engang, hvad hun skulle gøre. Hvis denne... Denne orkperson kunne hjælpe hende - en ork af alle! - kunne hun så endelig slippe skyldfølelsen og sorgen?
Leonora havde ladet hende komme herhen personligt. Lige så lidt som Cordelia brød sig om at overlade Leonora til et spejlbilledes beskyttelse, lige så vigtigt var det, at netop dette blev gjort at hende selv og ikke endte som sammenfiltrede minder senere.
Hun fugtede læberne og rettede ryggen lidt. Den mørke uniforms blå kanter skinnede let i den friske vintersol, og hele uniformen var foret tilstrækkeligt til, at hun ikke behøvede rende rundt med en upraktisk kappe. Den ornamenterede kårde hang ved hendes side sammen med sværdet, og hendes lukkede, hårde blik havde fået de fleste til at gå udenom hende på vej ned i den mindre pæne del af byen. Nok vrimlede her med lommetyve og skumle typer, men ingen ville turde lægge hånd på hende, når hun udstrålede soldat lige så kraftigt, som solen skinnede.
"Jeg har hørt, De kan hjælpe med at kontakte de afdøde," sagde hun lige på og hårdt, da døren blev åbnet og rømmede sig for at få styr på sig selv. Den hvide, arrede hud, der kom til syne, fik hende næsten til at miste fatningen. "Er det også muligt, hvis han har været død i tredive år?"
Verthag

Verthag

Straffer af de uværdige sjæle

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 27.01.2021 16:40
Kulden trak ind gennem de utætte vægge. Verthag brugte noget af sin tid på at prøve at skaffe materialer på at sørge for at gøre huset mere levbar, og han kunne ønske sig at Krusk ville hjælpe lidt mere til på det punkt, men hans bror havde gjort så meget for Verthag, at han godt kunne se ud over sin brors manglende tilstedeværelse meget af tiden. 
Verthag havde tændt op i ildstedet for at holde huset varmt, som han hørte en banken på døren. Gad vide om der nu var nogle naboer som havde anklaget dem for noget til byvagten igen. Han gjorde sig mentalt klart til at lade vagten gennemrode hans hjem igen.

Han gik med rolige skridt op, som han åbnede døren ud til de vinterkolde gader. Han nåede ikke at opfange hvem end der stod udenfor, inden at spørgsmålene landede foran ham. Han lod spørgsmålet hænge i luften, som han vurderede personen foran hans hoveddør med sine rødglødende øjne. En engel! Af alle folk der kunne stå foran ham, så var det en engel. Han kunne ikke lade være med at tænke, hvordan hun ville reagere på Zaladins mærke i hans ansigt.
"Har du hans lig?"
Han stirrede englen direkte i øjnene, som han stillede sit spørgsmål.
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 27.01.2021 20:00
"Hvad? Nej!" Cordelia vrængede ansigtet i gru. "Hans... lig? Nej, det er tredive år siden! Den... Det.. Jeg ved ikke engang, hvor de smed hans krop!"
Det var et helt horribelt underligt spørgsmål. Som om Cordelia bare lige havde gemt på en krop i tredive år for at finde en, der kunne tale med afdøde. Måske ville hjælpe, hvis Kastian var blevet begravet hjemme i Ædelborg, men selv det - skete der ikke ret mange ubehagelige ting med en død krop på tredive år? Havde hun kendt hans hvilested, ville hun i hvert fald ikke lige gå ud og grave det op. Nej puh...
Hvorfor så han sådan på hende? Cordelia rystede det værste mentale ubehag af sig og kiggede på orkens udtryk. Hun kunne ikke helt lure, om det var uroligt eller undrende. Problemer med soldater, måske? Nej det var ikke våbene, der havde fanget hans blik først, det var... Åh...
"De er ude igen, er de ikke?" spurgte hun, mest til sig selv og så sig over skulderen. Jo, der var rigtigt nok et sæt hvide, bløde vinger. 
"Ved Isaris lys, hvorfor skal de også..." Bandede hun frustreret og kneb øjnene sammen, mens hun trak dem ind under jakke, trøje og hud igen. En kuldegysning gik gennem hende. Hvor hun dog inderligt hadede det faktum, at der kom vinger - zalans vinger - ud af hendes krop, som ikke engang ødelagde tøjet, når de pludselig groede frem. Og som på en eller anden måde lå under huden på hende det meste af tiden. Så kunne hun faktisk godt se bort fra det Zaladinmærke, orken havde i panden. Vent... Zaladinmærke?
Cordelia hævede blikket igen, stirrede på mærket og derefter fæstnede hendes blik sig på de ubehageligt røde øjne. Der var ikke mange andre muligheder. Kilderne havde sagt, ham her var til at stole på - selvom han ikke lignede én, man ville stole på. Nu forstod hun den sidste del til fulde.
"Kan du gøre det, eller hvad?"
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 27.01.2021 20:12
Hans ansigt røbede intet om sin forbløfelse, men tydeligvis havde han kigget på en måde, som fik englen til at lægge mærke til sine egne vinger. Det var meget interessant. Han havde aldrig udført et ritual med en som faktisk var død på et tidspunkt. Under alle omstændigheder, så virkede hun meget fra den. Hun virkede til at hun godt kunne bruge noget beroligende.
"Hmm."
Han brummede lidt for sig selv. Han stirrede fortsat på hende, mens han faktisk prøvede at overveje, hvordan han skulle formulere sig på en måde, som ikke umiddelbart virkede truende. Det her var tydeligvis noget som gik hende på, og så skulle han ikke gøre hende mere utilpas.
"Kom indenfor. Der er varmt herinde. Så kan vi snakke om mulighederne, når jeg ikke har liget at arbejde med."

Verthag trådte fra døren, og gik indenfor i det lille hus og hen til ildstedet. Han hængte en kedel på, så han kunne koge noget vand. Det her kunne godt tage noget tid. Især hvis han overhovedet ikke havde noget der tilhørte den afdøde på et tidspunkt. Der skulle hvert fald en del information på bordet.
"Sæt dig på den stol der. Der er mindst træk der."
Hele boligen var lidt rustik og vakkelvorn, og møblerne var ikke en undtagelse. Verthag sørgede for at smide noget ekstra brænde i ildstedet, så det kunne varme huset bedre op. Englen virkede til at være vant til lidt pænere omgivelser, men det var alt hvad han havde at tilbyde.
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 29.01.2021 17:04
Cordelia rystede lidt på hovedet for at ryste lidt kampgejst ind i sig selv. En del af hende havde lyst til at vende sig om på hælen, sige god dag og tak og aldrig nogensinde mere være i nærheden af hvad end usømmelig lig-omgang, den her ork havde gang i. 
Men hun gik ind. For hun var nysgerrig (og en lille smule desperat i sin selvbebrejdende uvidenhed), så selvfølgelig kunne hun ikke bare forlade stedet og stikke halen mellem benene.
"Jeg hedder Cordelia," udbrød hun pludseligt, fordi det gik op for hende, at hun ikke havde holdt på nogen form for pli overhovedet - eller også var hun blevet lidt for vant til, at Leonora præsenterede hende. "Verthag, var det sådan? Udtaler jeg det rigtigt?"
Huset var mere luset indenfor end det havde set ud udenfor. Vinden var næsten uændret som man trådte ind, og den bare trængte igennem revner i brædderne frem for at komme fra sidegaderne. Nok var der tændt op, men der var bemærkelsesværdigt få fungerende møbler, og alting ligenede lidt noget, der trængte til en kærlig hånd eller at blive smidt ud og byttet ud med noget helt nyt. Cordelia vidste godt, ikke alle levede i fine slotte, men det her? Wauv.
"Jeg har hans halsklud, hvis det hjælper?" spurgte hun, mens hun satte sig så forsigtigt ned på den halvsmadrede stol som muligt. Den knirkede faretruende under hende, og så tung var hun da heller ikke. "Den dufter stadig lidt af ham, måske..."
Det fortalte hun i hvert fald sig selv, at den gjorde. Det meste var sikkert efterhånden mug, fordi hun ikke havde vasket den .... I tredive år.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 30.01.2021 14:25
Verthags udtryk var lige så koldt og frossent som vinterlandskabet udenfor. Hans ansigt så ud som om enhver følelse havde forladt det for et århundrede siden, og ikke havde tænkt sig at vende tilbage. Han var dog høflig nok til at kigge på englen, som hun præsenterede sig selv. Det havde han lært at det bør man gøre når man introducerede sig selv. Godt nok kom det til at virke som en olm stirren, men Verthag var ved at lære.
"Det er fint. Ork tunge er ikke mange der kan mestre."
Hans kommentar virkede nærmest som en bebrejdelse af Cordelia, men han mente blot at han var faktuel. Det var et meget guturalt sprog, som skulle bruge nogle andre muskler end fællestungen brugte. Desuden var diplomati mellem orker og de andre folk ikke så almindelig, så der var ikke et incetiment for at lærke ork tungen.

Verthag hentede noget sne, som han kom ned i en bulet gryde, som han hængte over ildstedet. På et tidspunkt ville det koge, og så kunne han lave en urtete, som han kunne tilbyde Cordelia. Men indtil da, så kunne han lige så godt snakke med hende om detaljerne om sit arbejde.
"Personlige artefakter er tiltrækkende for sjælene," sagde han, som han satte sig på en anden stol, overfor det sølle bord som han havde i huset. Han undersøgte englen for at prøve at forstå hvorfor hun gerne ville kontakte denne afdøde. Han kunne mærke hendes afsky, men også en smerte. Muligvis så havde de været tæt på hinanden.
"Stod han dig nær?"
"
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.01.2021 14:51
Cordelia så undrende på sneen, og forstod først, hvad det skulle, da han smed det i gryden og satte den over ildstedet. Ja hernede i slummen, havde de næppe en vand- eller ildmagiker, der lige kunne af-fryse vandpumpen i gården. Der var nok egentlig mange ting, man ikke bare lige kunne, når man boede hernede.
Med spørgsmålet blev Cordelias tanker henledt på Kastian igen, og hun mærkede kort sin viljestyrke være ved at smuldre, så vingerne ville folde sig ud bag hende (og sikkert smadre stoleryggen). Med en grimasse kæmpede hun følelserne ned i en lille kasse i sit sind og forhindrede det heldigvis i at ske.
"Kastian af Arys," sagde hun, og nævnte endelig hvem det her handlede om. Havde man en smule politisk sans, ville man genkende den afdøde arvings navn, men Cordelia var rimelig meget i tvivl om, om den her ork havde nogen form for dannelse overhovedet. "Jeg var hans væbner. Jeg var der, da han døde. Eller - en del af mig var. En del, jeg ikke husker. Jeg vil gerne... Jeg vil gerne sige undskyld for, at jeg ikke kunne beskytte ham godt nok. Jeg ved ikke engang, hvordan han døde. Kun at han faldt for Mørkets hånd."
Ligesom mig selv, flere år senere.
Hvordan fungerede spøgelser overhovedet? Ville Verthag snakke med ham og videregive informationen, eller ville det dukke op som i en af ammestuehistorierne med et gennemsigtigt, svævende hoved? Ville det bare være en refleksion af Kastian, eller hans faktisk bevidsthed? Var der sådan en ting som evig bevidsthed, overhovedet? Det var spørgsmål, Cordelia indtil videre havde overladt til præster og prædikener, og som hun virkelig ikke havde lyst til selv at blive rodet ind i. Men det var hun, hvad en hun ville det eller ej. Hun var selv genopstået fra de døde, efter to år formentlig brugt i et dødsrige, hun ikke huskede. Nu ville hun tale til en død. Kunne hun ikke bare have overstået det her, mens hun var død? 
... Havde hun allerede haft den her samtale med Kastian i dødsriget måske?
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 30.01.2021 17:46
Menneskepolitik var ikke noget som Verthag havde haft grund til at gå op i. De sidste syv år han havde tilbragt i Dianthos havde han dog lært at Arys var en af de vigtige navne. Så det var en - i følge menneskene - en meget vigtig person som så var død. Det var et stort problem at han hverken havde den afdøde mands lig eller gravsted. Det ville kræve en del tvang, men det hjalp at Cordelia besad noget af denne Kastians tøj. Det kunne hjælpe en del med hidkaldelsesprocessen. 

Hvert fald så virkede det på Verthag til at Cordelia havde en enorm skyldfølelse af at denne Kastian var død. Der var tydeligvis involveret noget med konflikten mellem Lyset og Mørket, men i sit virke havde han ingen interesse for konflikten. Hans opgaver havde altid kun været internt i klanen. Hvordan klanen havde været blandet inde i konflikten, vidste han på ingen måde. 
"Jeg vil godt kunne bringe ham frem, men det vil kunne være voldsomt. Gashnakh er ikke mild."
Verthags dybe monotone stemme fik det hele til at virke meget truende.
"Hvis vi udfører ritualet på familiens gravsted, vil det muligvis også kunne hjælpe med at få Kastian til at snakke med dig."
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.01.2021 19:37
"Garshnark?" spurgte Cordelia forvirret over det ukendte navn. 
Var der flere personer involveret i det her foretagende? Nok var hun rimelig desperat for at det her skulle lykkes, men hun havde da også haft en vis idé om, at jo færre indblandede, des bedre. 
"Vi har et familiegravsted," sagde hun så, usikker på, hvad det ville hjælpe. "Men han er ikke begravet der. Og det er ved Ædelborg i Safirien - en uges ridt herfra. Jeg troede... Jeg troede, du kun gjorde dit virke... her?"
I retrospekt var det nok også en lettere naiv tanke og især nu, hvor Cordelia så indersiden af det lusede, utætte hus. Det havde trods alt taget lidt tid at finde frem til åndemaneren, så naboerne kunne umulig kende til erhvervet - og med et så hullet hus kunne man umuligt skjule den slags for dem.
"Hvis det ikke er muligt..." mumlede hun lidt mut og så ned på halskluden, hun havde taget frem og pillede ved i hænderne.
Det begyndte at se mere og mere uoverskueligt ud. Men det var heller ikke Isaris vilje, at man skulle snakke med de afdøde, var det? Den slags var Zaladins værk, understreget af mærket i Verthags pande. Men hvorfor var det så stadig så tiltrækkende? Mørket var ikke i nærheden af at være lige så tillokkende som bare at få lov til at udveksle nogle ord med Kastian. Finde ud af, hvad der var gået galt. Hvorfor han var faldet. Hvordan hun havde fejlet.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 30.01.2021 21:24
"Gashnakh er min beskytterånd, kan vi kalde det. Hun tjener Nak'lar som sjælenes vejviser."
Han havde ikke tænkt sig at forklare mere. Det var stort set kun orkerne som lyttede til Gashnakh og fulgte hende, og selv da var hun ikke en vellidt ånd. Hun var brutal, og fandt sig ikke i at man sagde hende imod. 

Han lyttede tålmodigt til Cordelias ord. Det her tydede på at ville blive en mere voldsom hidkaldelse end sædvanlig. For det meste havde han et gravsted, men det eneste han havde, var den afdødes tørklæde og en der muligvis havde vidnet hans død. Det var bedre end kun et navn, men det var ikke meget. Det ville kræve en masse energi. Især fordi Cordelia selv gerne ville snakke med den afdøde.
"Jeg foretrækker at blive i Dianthos. Jeg prøver at finde måder på, hvordan det er lettest at få Kastian til at møde os. Jeg kan få ham hertil uanset hvad, men det bliver ikke blidt."
Han ville advare Cordelia lidt. Det ville ikke være et kønt syn, og Kastian ville højst sandsynlig være i smerte.
"Vi kan udføre ritualet her. Jeg har et tomt rum, hvor der er plads til det. Eller er der et andet sted, du gerne vil snakke med Kastian?"
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.01.2021 21:49
Lidt håb spirede atter i Cordelias bryst, og hun hævede blikket igen og blinkede et par tårer væk. Tænkt hvis det virkelig kunne lade sig gøre - denne ellers håbløse søgen efter svar. Verthag virkede villig til at hjælpe, og det betød en verden til forskel lige nu. Han havde ikke engang bedt om betaling endnu, og Cordelia havde ellers sørget for at fylde pungen godt op, så dét ikke ville blive et problem.
"Her er fint. Faktisk helst her," sagde hun og nikkede. "Det er bedre, end at hele byen får nys om det, men... Hører dine naboer ikke, hvis det bliver voldsomt?"
For det var en af de vigtige ting i dette foretagende også: Diskretionen. Hvis masserne vidste, at Arys-fyrstindens livvagt gik til skumle ork-åndemanere med Zaladinpandemærker, ville der opstå et hav af uønskede spørgsmål og rygter, der ville blive sværere at mane i jorden, end det ville blive at vække Kastian fra de døde.
"Eller..." tilføjede hun, pludselig usikker på orkens ord. "Det er måske ikke sådan en slags voldsomt, jeg skal være forberedt på?" For det lød rigtig meget som om Verthag forsøgte at forberede eller måske afskrække hende fra hele affæren, før hun trådte ud, hvor hun hverken kunne bunde eller vende om. "Jeg har set min del af ubehageligheder, Verthag. Jeg husker endda starten af min egen død, så helt nem at skræmme er jeg ikke."
De ting, der skræmte Cordelia, var noget så simpelt som det, der ville ske efter påkaldelsen. Hvad ville Kastian have at fortælle?
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 30.01.2021 22:03
Tårerne var bemærkelsesværdigt. Der var tydeligvis nogle stærke følelser på spil. Han kunne ikke helt finde ud af Cordelias forhold til denne Kastian, men følelserne var stærke. Måske endda noget kærlighed. Blot tanken derom gjorde Verthag varm om hjertet.
Meget apropos varme, så kunne han høre at vandet kogte. Han rejste sig op fra den knirkende stol, og gik hen til ildstedet. Uden at spørge Cordelia om hun havde lyst til noget te, tog han nogle urter fra en tindåse, og hældte de tørrede urter ned i vandet. Det gik ikke længe inden end lugt af mynte bredte sig i rummet.
"Vores naboer er vant til det efterhånden. Hvis de har nogle problemer, så kan de komme og sige det til mig."
Selvom det var tænkt som at skulle lyde som en høflig opfordring, lød det som altid som en trussel. Han fandt to lerkrus over ildstedet. Han fyldte begge op med noget af urteteen, efter den havde trukket lidt, og han stillede det ene krus foran Cordelia.
"Det er nok nogle andre forhold, end du er vant til."

Han pustede til sin te, inden han tog en slurke af den brandvarme væske. Der var ingen antydninger i ansigtet, om Verthag havde været lidt for hurtig og brændt sig, hvilket han gjorde. 
"Inden vi går i gang med ritualet, så skal vi snakke om betaling. Det kræver en del tid og energi, og jeg har også brug for at spise."
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.01.2021 22:29
"Betaling er ikke et problem," skyndte Cordelia at sige. Hun havde været ved at række ud efter tekruset, men stoppede sig selv i bevægelsen og rakte i stedet ned til læderpungen i bæltetasken, som hun med noget besvær fik bakset op og lagt på bordet med en klirren. "Der bør være det dobbelte af din normale pris og lidt ekstra for diskretion."
Ud fra hvad hun havde fået af informationer om orken, havde han ikke den højeste timepris i landet. Det så ud til, at han kun tog det, der bragte mad på bordet for ham, og måske var det forståeligt nok, hvis de fleste af hans kunder var fra samme bydel som ham. Der var en grund til, at Cordelia var kommet herned alene i dag. Et kendt ansigt som Leonora kunne på ingen måde vise sig i den her del af byen, og slet ikke med så skamferet en ork som Verthag - selvom skamferingen ikke var noget, Cordelia var blevet advaret om på forhånd.
Med krystallerne på bordet, rakte hun igen ud efter kruset og måtte holde om toppen af det for ikke at brænde sig. Den varme damp fra mynten beroligede hende dog allerede, og man kunne se, hvordan skuldrene faldt ned fra den opspændte position, de havde været i, siden hun var trådt ind ad døren.
"Ønsker du et ekstra tillæg for det besværlige eller voldsomme, finder vi ud af det," tilføjede hun i tilfælde af, at hun havde fejllæst situationen eller fået forkerte informationer om hans normale, lave pris. Hun var absolut ikke ude på at snyde nogen her, og Leonora havde gjort det ganske klart, at krystallerne ikke skulle være det springende punkt. "Jeg ønsker kun svar, og det... Det er der vist ikke en for høj pris på."
Det var den værste måde at starte en forhandling på nogensinde, men nu var den slags heller ikke ligefrem Cordelias speciale. Hun var vandt til at vide, hvor den spidse ende af et våben skulle placeres, og hvordan hun fik folk væk fra farlige situationer. Det meste af hendes liv blev husket i korte adrenalinglimt, så det at sidde i en forhandlingssituation, blev ikke engang genkendt, før ordene var væltet ud.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 31.01.2021 13:14
Han tog imod pungen og kiggede ned i den. Det var en betragtelig sjat krystaller. Det her ville kunne holde ham nogle måneder, og hvis han kunne få flere aftaler ind, så kunne han muligvis få repareret noget af huset, så det ville være tættere og mere beboeligt det næste stykke tid. Måske han omsider kunne få lappet det hul i taget. Gerne inden sneen ville smelte, så han ikke skulle finde ud af hvad han skulle gøre med smeltevandet der kom ind i huset.

Verthag kiggede op mod Cordelia, som snakkede om ekstra kompensation, hvis det skulle blive besværligt.
"Du sagde han døde i kamp. Det kan godt blive mere voldsomt. Sjælene er mærket af deres død. Sjælen vil nok værge sig mod os. Jeg vil gøre mit for at du er beskyttet. Du vil være udsat, fordi du bliver en vigtig del af cirklen."
Verthag stirrede indtrængende på Cordelia, for at se at hun forstod hvad hun gik med til. Det her var ikke bare et lille hyggeligt ritual. Det var at rive porten til de dødes rige åbent, og hive en sjæl derfra, som havde været død længe, og derfor nok dybt nede i riget. Der vil være modstand og smerte. Det var ikke ufarligt, men Verthag var en veltrænet åndemaner.

"Når vi udfører ritualet, er det vigtigt at du ikke træder ud af cirklen. Du vil ikke kunne gøre noget mod sjælen, og hvis den angriber os, så skal du lade mig om at kontrollere den. Hvis du træder ud af cirklen, så vil du bryde ritualet, og sjælen vil blive fanget i de levendes rige. Det er ikke noget du vil have til at ske. Det kan blive meget farligere end selve ritualet. Især med en sjæl der døde i kamp."
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 31.01.2021 20:15
Cordelia havde på fornemmelsen, at Verthags indgående blik betød, at hun skulle forstå noget om det her ritual og farligheden af det. Ærgerligvis for ham, havde hun ikke megen forstand på ritualer, døde ånder eller noget som helst, der lå uden for at beskytte folk og tage imod ordre. Så mens han snakkede, nikkede hun bare, holdt øjenkontakten og prøvede at se ud som om, hun havde nogen som helst anelse om, hvad der skulle foregå. Drak lidt af teen imens - så virkede man mere med i samtalen, ikke?
"Jeg skal nok blive inden for ... cirklen," sagde hun og kunne nu ikke helt lade være med at lade blikket vandre. Hvilken cirkel? Var der tale om et cirkulært rum eller en cirkel af ting eller folk? En cirkel, ligesom til Isariceremonier? Næppe. "Bare fortæl mig præcis, hvad jeg skal, og jeg lover ikke at gøre noget andet end det - medmindre du siger til mig, jeg skal gøre andet undervejs."
For det, Cordelia var bedst til, var nu ordre. Helst direkte og ikke til at misforstå. Med så mange minder at holde styr på, kunne hun let blive distraheret af andre ting, så korte, klare ordre var at foretrække, så hun var helt sikker på at kunne huske dem - også om fem minutter.
"Han døde i kamp mod Mørket, så det har næppe været kønt," fortsatte hun for at bekræfte Verthags ord og sikre sig, hun havde fået sagt alt, hun vidste - hvor lidt, det nu end var. "Han var en god mand, men jeg forstår, hvis sjælen ikke ligner. Jeg skal nok være forsigtig og blive, hvor jeg skal stå. Jeg ønsker ikke, at nogen andre skal føle konsekvenserne af den her beslutning. Hvis du ikke føler, du kan gennemføre det, må du også gerne sige fra. Jeg ønsker ikke, at nogen kommer i fare."
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 01.02.2021 12:16
Verthag lyttede til Cordelia tålmodigt, og noterede mentalt hvert eneste ord. Hun virkede pligtopfyldende og pålidelig. Hun havde tydeligvis selv været soldat, så han tvivlede umiddelbart ikke på hendes mod. Hun virkede hvert fald til at forstå det vigtigste i ritualet. Så længe at hun blot blev stående på sin plads, så skulle det nok gå. Så måtte Verthag se hvor meget tvang han skulle påføre sjælen for at få den til at blive.

Han rejste sig tavst op og tog sit krus urtete med sig. 
"Lad os komme i gang med ritualet så. Det vil tage sin tid. Vi skal have åbnet dig for ånderne. Det kan godt føles... invasivt," sagde han, som han begyndte at gå ind i det lille baglokale, som han brugte, hvis han skulle udføre ritualerne derhjemme.
Han lod døren stå åben, så Cordelia kunne følge med. Rummet var tomt for møbler. Der lå nogle fade og skåle på jorden, og en tydelig cirkel tegnet op med både kridt, men også noget mørkere, var det blod? Farven var rustrød, og så ud til at have været der et stykke tid. Udover det, så var der en stor vadsæk i hjørnet, som Verthag straks gik hen imod.
Han tog en slurk af sin varme te, inden han satte den på jorden ved siden af vadsækken og åbnede den. Metodisk hev han forskellige bundter af urter, poser, amuletter og talismaner op af vadsækken. De var nok væsentlige i ritualet.
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 05.02.2021 18:35
Som om hendes øverstbefalende havde givet hende en ordre, rejste Cordelia sig på med rank holdning og et stålsat blik. Hun fulgte med ham ind i det tilstødende rum og tog lige som ham kruset med te med sig. Hvis han tog sit med, måtte hun sikkert også godt tage sit med. Egentlig havde hun troet, det skulle blive stående herude, for ikke at forstyrre ritualet, men måske hun kunne nå at drikke færdig, mens han gjorde klar. 
For ikke at være i vejen, stillede Cordelia sig med ryggen op mod væggen lige ved siden af døren og betragtede rummet og orken. Usædvanligt var næsten ikke et rammende nok ord til nogle af delene. De mange fade og kridtstregerne på gulvet (forhåbentligt var det røde også en form for kridt - Cordelia undlod at spørge) lignede noget fra børneeventyrene om hekse og skumle tider i Amazonitskovene, mens Mørket havde tilholdssted der. På en gang var det fascinerende og skræmmende. Men hun havde ikke tid til skræmmende. Modet skulle frem, for hvad end uhyrligheder, der skulle til at foregå i dette lille hus, måtte hun udstå dem for at få svar. Svar og vished. Syndsforladelse. Frelse.
"Sig til, hvis der er noget, jeg skal gøre, Verthag," kommenterede hun, men blev stående urørligt mod væggen. Verthag var eksperten her, og hun skulle ikke engang forsøge at gøre sig klog på, hvad der skulle gøres. Fik hun besked på at gøre noget, ville hun gøre det - og præcis det - men intet andet. Af hvad hun vidste af, kunne hun sikkert ødelægge det hele, hvis hun prøvede at være kreativ med sin hjælp. Kreativitet var ikke Cordelias stærke side.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 06.02.2021 16:21
Verthag pakkede sine ting tålmodigt ud. Cordelia virkede heldigvis meget fattet. Han skulle ikke prøve at berolige dem. Ikke at det hjalp for det meste. Ofte så virkede det til at han kom til at skræmme dem mere end noget andet. 
"Lige om lidt skal vi have åbnet dig op for Kiles rige. Jeg ved ikke om det bliver lettere eller værre for dig, siden du allerede har undsluppet riget en gang før."
Verthag fandt en morter frem, fordi han tænkte at han lige så godt kunne starte med at forberede Cordelia, så hun kunne nå at vænne sig lidt til fornemmelsen af hvordan det var at konstant at have en del af sin sjæl forbundet til Nak'lar. Verthag var effektiv nok til at han ville have udført ritualet inden effekten ville forsvinde fra Cordelia.

"Har du nogensinde taget måneblad før?"
Det var en meget krads euforiserende planter, men den var en nødvendig del af forberedelsen. Det var meget tydeligt som han tog blomsterblade fra måneblad og lagde dem i morteren og begyndte at knuse dem. Efter lidt tid, tog han en kniv og skar hul i sin håndflade og dryppede noget af sit eget blod ned i pulveret og rørte det sammen til en paste.
Han vendte sig mod Cordelia og kiggede på hendes krus.
"Er du færdig med din te?"
Cordelia Højlund

Cordelia Højlund

Retmæssig God

Race / Engel

Lokation / Safirien

Alder / 45 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 06.02.2021 17:14
Cordelia rakte sit tomme krus frem mod Verthag som eneste svar. Hun følte sig tør i munden og endte med bare at ryste på hovedet af hans spørgsmål, indtil det gik op for hende, at det kunne opfattes som om hun ikke var færdig med sin te, selvom hun holdt et tomt krus frem mod ham.
"Ne-Nej, jeg har ikke taget måneblad før," Hun måtte rømme sig for at få sætningen frem over de tørre læber. Hvad troede han om hende - at hun drak på jobbet?
Hun fugtede læberne og flyttede vægten fra den ene fod til den anden. Hun skulle tydeligvis udover at komme i kontakt med en afdød, også på euforiserende planter. Det havde hun ikke lige regnet med. Men så igen - hun havde ikke regnet med noget, havde hun?
"Kommer jeg overhovedet til at huske noget bagefter så?" spurgte hun og nikkede mod morterens indhold. 
Blodet var sådan set ikke så uhyggeligt. Hun havde fået andres blod i ansigtet lidt for meget til at være ukomfortabel med den slags, men at være høj under et ritual, hvor det var meningen, hun skulle få svar føltes lidt modsat, hvad hun gerne ville herfra med. Af hvad hun havde hørt på kroer rundt om i landet, kunne måneblad smide en i sådan en tilstand, så man aldrig havde set mage og man kun ønskede at gøre det igen - og samtidig havde nogen svært ved egentlig at huske, hvad der var foregået, udover at det havde været fantastisk. Cordelia havde trods alt tænkt sig at gå herfra med mere viden, og ikke mindre.
Verthag

Verthag

Retmæssig God

Race / Ork

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 183 cm

Sunny 06.02.2021 22:49
Han tog imod kruset. Han skrabede den tykke røde paste ned i kruset. Lyden af væsken der ramte bundet var ubehagelig. Et vådt klask. Folk med en let mave fik det ofte dårligt på dette tidspunkt, men Cordelia virkede igen som en hårdfør kvinde. Hun skulle nok kunne klare det.
"Jeg bruger kun meget lidt måneblad. Det vil snurre meget når du først indtager det. Mit blod vil kortvarigt binde dig til Gashnakh. Månebladet vil åbne dit sind til sjælene. Det vil hjælpe dig med at snakke med Kastian af Arys. Hvis det begynder at snurre rigtig meget, bare sæt dig den her ende af cirklen."
Han pegede på en bestemt ende af den store cirkel i rummet, inden han gik ud og hældte mere af teen ind i Cordelias kop. Han bragte den tilbage, og duften af mynte fyldte hurtigt rummet.
"Mynten hjælper på smagen."
Han rakte koppen til Cordelia. Han lod hende drikke den røde væske i sit eget tempo, mens han selv satte han resten af ritualet op. Forskellige artefakter og amuleter blev lagt på kanten af cirklen. I forskellige krukker og skåle blev der lagt kviste af tørrede planter. Salvie, nymåneblad, rosmarin og roser. Mærkelige gullighvide stearinlys blev sat ind i mellem, og kridttegningerne blev tegnet op igen.
Han kiggede op på Cordelia for at se om hun havde drukket sin bryg.
"Vi er ved at være klar."
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mee
Lige nu: 1 | I dag: 0