Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.11.2020 10:58
De havde ikke kunne tage Zirra til Paladsets healere. Det ville skabe for meget påstyr at hive en civil ind på soldaternes område, og folkene i Helbrederhuset var om muligt nok også mere bekendt med Zirras krop - hun havde været fast gæst de sidste par år, hvor hendes opgaver var steget i risiko, og hun desværre mere end én gang var endt med svære knubs. 
I det mindste havde det været så slemt, at hun var blevet båret ind i et lokale, hvor andre ikke skulle se på hendes nøgne, forslåede krop, mens helbrederne arbejdede på at få lappet hende sammen igen. Treston var ikke blevet holdt ude af rummet, men havde fået besked på, at det nok var bedst, hvis han ikke var der hele tiden - for både hans egen og Zirras skyld. Nogle af de ting, de skulle gøre for at få hende lappet sammen igen, var ikke rare at overvære. Samtidig havde de givet udtrykkelige - og gentagne - beskeder om, at han ikke burde informere resten af familien, før de var færdige med arbejdet. Det ville kun gøre det værre, hvis der kom en hel familie rendende og forstyrrede deres arbejde. 
Fra en tilstødende gang kom Devranas dog til syne med sine skarpe ansigtstræk og den lange, sorte hestehale. Han tøvede kort, da han så Treston, men gik så tættere på. 
"Jeg kom, så snart jeg hørte det," sagde han prøvende. "Hvordan...?"
Selvom han tydeligvis ikke bare var en tilfældig ven og havde nogle ret vilde kontakter, hvis han skulle finde ud af det her, inden nogen anden havde fået det at vide, var det oprigtig bekymring, der prægede hans udtryk. Han pillede ved kanten af sin tunika og havde svært ved at møde Trestons blik, mens han konstant skævede til den sprække af lys, der kom fra rummet ved siden af. På en eller anden måde formåede han at se ret almindelig ud med sine nervøse træk - at Treston nu vidste, hvem Zirra var, og hvad hun lavede, gav Devranas en større ulempe i den her samtale, end han var klar over. Han var her, fordi spionmesteren havde sendt ham. For alt i verden skulle de være klar, hvis Zirras dække var ved at gå i stykker.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Treston Reynlest

Treston Reynlest

Forhenværende Ridder af Lysets Krigere - nu vanæret og i eksil

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 01.11.2020 17:19
    Det havde været en helt igennem forfærdelig tur tilbage til Dianthos. Hver eneste gang kærren skramlede over et hul i landevejen eller bumpede over en sten havde smerten stået tydeligt aftegnet i Zirras ansigt, og Treston havde været fanget i et konstant stadie af at have lyst til at slå nogen og sætte sig ned og græde - begge ting på samme tid. Det var frustrerende at være så hjælpeløs. Frustrerende på grænsen til uudholdeligt at se én, man holdt så meget af, have så store smerter...
    Da de endelig nåede byen, var de kørt direkte til Helbrederhuset, og Treston havde samlet Zirra så forsigtigt op, som det lod sig gøre, og var fulgt efter healeren, der løb i forvejen for at advare Helbrederhusets ansatte om den nye patient. Deres ankomst havde skabt en del postyr, og Treston havde set sig nødsaget til at træde tilbage og lade de professionelle tage over - et faktum, der udelukkende generede ham, fordi han atter en gang følte sig hjælpeløs og ubrugelig. 
    Så han var endt på gangen uden for sygestuen, for trods sit ønske om at være der for Zirra, havde han alligevel hurtigt indset, at han bare var i vejen for de travle helbredere...
    "Jeg kom så snart jeg hørte det."
    Treston løftede hovedet med et sæt ved lyden af den underligt velkendte mandestemme og fik øje på manden med hestehalen - ham, der havde hevet fat i Zirra efter kampen i Ringen, da hun og Treston havde været i fuld gang med at bide hovederne af hinanden. Ham, der havde kommunikeret med hende, på et sprog, der for Treston havde lydt som dæmonisk... 
    Nu så Hestehale bare bekymret og beklemt ud. "Hvordan..."
    "Hun overlever," forsikrede Treston ham, fordi han kunne se, at bekymringen i den anden mands øjne var ægte. "Men det var på et hængende hår."
    Hestehale slappede synligt af i skuldrene, og trods sin bekymring og den alvorlige situation blev Trestons nysgerrighed vakt - hvad var deres relation? Og hvordan havde han hørt om Zirras situation så hurtigt, når nu Treston vidste, at resten af familien Reynlest ikke engang vidste noget endnu?
    "Jeg kan næsten regne ud," begyndte Treston forsigtigt og formulerede sig med vilje i vage vendinger: "...at du og Zirra er... kollegaer?"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.11.2020 19:40
Devranas kneb øjnene sammen mod Treston, men forholdt sig ellers så roligt, som han nu kunne. Da han endelig talte, var det med lige så forsigtige ord, som Treston havde brugt. 
"Som du så, da vi skrabede dig op, ja," svarede han afmålt. "Fra tid til anden, hjælper hun mig med ting."
At det var væsentligt oftere end fra tid til anden, at ting var spionage og hjælper mig betød at de var på opgave sammen og havde været det, siden de var små, var dele af historien, Devranas ikke kunne tillade sig at fortælle. Deres hemmeligheder var fælles, og han håbede ved guderne ikke, at Zirra var gået imod hans ord og havde fortalt Treston noget. 
"Devranas," præsenterede han sig og rakte en hånd prøvende frem. "Ved du, hvad der er sket med hende?"
Egentlig var han mere interesseret i hvordan det var sket, at hun var blevet snuppet, men det var ikke det, man spurgte det frygtsomme familiemedlem i helbrederhuset om. Ikke med den viden, han havde - og ikke havde - om, hvad Trestons rolle i alt det her var. 
En helbreder stak hovedet ud ad døren og fortalte, at de ville sætte skulderen på plads nu, hvorefter hun lukkede den igen. Et øjeblik, gav beskeden ikke helt mening for Devranas, men da skriget lød, fortrak hans ansigt sig i en næsten lige så lidende grimasse.

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 01.11.2020 21:26
    Treston greb den anden mands hånd og svarede: "Treston," selvom han havde på fornemmelsen, at Devranas vidste det i forvejen - han virkede som typen, der sørgede for at tage sig så meget kontrol over en situation, som det overhovedet lod sig gøre...
    "Jeg fandt hende klynget op i et træ." Løgnen kom let og uden samvittighedsnag. Nok stolede Zirra angiveligvis på denne Devranas, men det gjorde Treston ikke. "Antagelsen er, at Mørket må have plukket hende her i Dianthos og så har tortureret hende, måske i dén tro at vores far kunne have indviet hende i noget..." Netop i dét øjeblik stak healeren hovedet ud på gangen, og sekundet efter lød Zirras hjerteskærende skrig. Treston bed tænderne sammen og krympede sig under lyden - næsten et spejlbillede af Devranas reaktion. Da efterklangen var ringet delte de to mænd et blik, og Treston gjorde en lille, hjælpeløs bevægelse, der kunne betyde lidt af hvert. 
    "Hvis du vil have detaljer, må du spørge hende selv. Men for hendes skyld så vent lidt... Hun har... været igennem en del." Han stod lidt og trippede - ville egentlig gerne ind til Zirra igen; sikre sig, at hun var okay. 
    Så besluttede han sig og gjorde et hurtigt kast med hovedet imod døren. "Jeg tænker, at gå ind og tjekke op på hende... Hvis healerne ikke har hænderne alt for fulde er jeg sikker på, at du skal være velkommen til at gå med..."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.11.2020 21:45
Devranas så ud som om han skulle til at sige Treston imod, men han bed det i sig igen og nikkede så bare lidt fåret og fulgte efter Treston. Det var svært at forholde sig så professionel, som han gerne ville, når han kunne høre Zirra gispe og klage. 
Inde i rummet, holdt healerne dem ikke tilbage. De var ved at være færdige med det, de kunne gøre for Zirra nu, og hun havde brug for at genvinde nogen kræfter, før de fortsatte deres behandling. en var ved at hælde en urtebryg i hende, men over halvdelen gled ud ad hendes hævede læber. Devranas sank en klump, så snart han så hende, og hans tydelige ubehag fik en af helbrederne til at give hans skulder et klem, inden hun smuttede ud. 
Da den sidste var gået for at give dem lidt privatliv, sank Devranas ned åp knæ ved siden af sengen, Zirra var blevet lagt i. Han turde ikke røre ved hende af frygt for at forværre skaderne. 
Zirra selv var blevet sløv og slørsynet af hvadend, de havde hældt i hende, men hun kunne genkende Dev selv gennem den tykkeste tåge. De delte et bånd, der kom meget tæt på det, hun havde med Treston.
"Han ved det," kvækkede hun hæst. "Eneste. Sedna. Tortur-datter. Jeg satte ild i skoven. Undskyld."
"Du skal ikke undskylde, Zirra," svarede Devranas og kunne alligevel ikke lade være med at stryge hende blidt over panden. "Jeg fikser det, ik'? Jeg skal nok fikse det."
Så rejste han sig op og vendte sig mod Treston. 
"Ja, vi er kollegaer, Treston," sagde han med et suk. "Sørg for at I ikke snakker med nogen om, hvad der er sket, før jeg er tilbage. Jeg får bikset en historie sammen, men det vil lige tage lidt tid."
Og med de ord sendte han Zirra et sidste, sørgmodigt blik, inden han forsvandt. Hvor ville han dog ønske, han kunne blive frem for at arbejde. Men det arbejde, der skulle gøres nu, ville redde hendes position, og måske også Trestons, hvis han ikke fik sagt noget dumt, inden historien var på plads.
Zirra så træt op på sin bror og formåede at give ham et lille smil. "De siger, jeg får det bedre, når jeg lige har sovet."

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 01.11.2020 22:01
    Det var mærkeligt at se den nærmest fremmede mand dele et så tydeligt stærkt bånd med Zirra, men synet gjorde faktisk noget godt for den kolde klump i Trestons mave - han og Zirra stod ikke alene med hele dét hér rod... Der var andre, der også ville hendes bedste. Ikke som Ersten, den store idiot, der uden tvivl havde forsøgt at gøre det rigtige ud fra et professionelt synspunkt, men som Treston ikke ville komme til at tilgive igen lige med det første...
    Nogle ting kom før professionelt ansvar. Mange ting kom i Trestons optik før professionelt ansvar...
    "Min mund er lukket med syv segl," beroligede Treston ham og sendte ham et nik til afsked. "Jeg ville ikke kunne tilgive mig selv, hvis jeg var skyld i mere lort for Zirra lige nu..."
    Da den anden mand var gået kom han over og satte sig forsigtigt ved Zirras seng, på dén stol, der var stillet frem til det selv samme. Han rakte ud og tog yderst forsigtigt den ene af hendes hænder i begge sine - den forsvandt nærmest. Som en barnehånd.
    "Sov Zirra," mumlede han og besvarede blidt hendes lille smil. "Genvind dine kræfter. Jeg bliver her sammen med dig."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.11.2020 22:14
Zirra lod sin hånd hvile i Trestons varme, trygge hænder, og priste sig lykkelig for i det øjeblik, at det var ham, hun havde hos sig, og ikke hele familien Reynlest. Treston stillede ingen spørgsmål eller krav. Hun kunne roligt falde i søvn og vide, at han passede på hende. Urtedrikken, hun havde fået, begyndte at virke, og øjenlågene gled i med en tyngde, der ikke kunne modstås, selvom hun prøvede. 

Det var mørkt, da hun slog øjnene op igen. Noget gjorde afsindigt ondt, og hun kom med et spagt udbrud og fik rykket på sig, så hvad end det var forhåbentlig stoppede. Hendes hånd var kold af at have ligget uden for tæppet efter at være faldet fra Trestons hænder. Hun kunne høre hans jævne åndedræt i stolen ved siden af sengen. 
Derefter fik hun øje på skikkelsen i rummet. Høj og ranglet, og straks udfyldte Zirras tanker resten med gyldne øjne, mørk hud og et snerrende grin. Koldsved brød frem på hendes hud, og hun forsøgte at få sig selv op at sidde. Hun burde skrige, men ord ville ikke ud af hendes mund. Hun burde råbe om hjælp eller række ud efter Treston, men hendes krop gjorde så forbandet ondt, at hun ikke ville kunne nå at gøre noget, før Sedna slog til.  
Zirras øjne blev store af panik, da hun syntes at skikkelsen tog et skridt fremad, men så opfangede hendes næsten nattetilvænnede øjne noget rødt, og koldsveden blev til varme i hendes bryst, som hun havde savnet alt, alt for længe og næsten havde troet, hun aldrig ville komme til at opleve igen. 
"Ber-Bertram?" hviskede hun forsigtigt.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 02.11.2020 15:42

Vampyren var kommet så hurtigt han kunne, hvilket var hurtigt. Han havde ikke superhastighed, men han døde dengang i sin bedste alder, hvor han var langbenet og adræt. Beklageligvis en dag, hvor han også var sjusket klippet. Men hans snart femhundrede års erfaringer i byen og hans evne til at finde frem til folk der betød noget for ham, havde bragt ham hertil. Healerhuset. Han vidste ikke hvem de to mænd var, men han havde observeret dem snakke og fandt ud af at den ene var en kollega, mens den anden stadig var ukendt for ham. Treston… Bertram havde tålmodigt ventet på at de begge skulle gå, men det lod til, at Bertram kunne vente længe i hjørnets mørke skjul, for den blonde mand havde tilsyneladende i sinde, at blive ved Zirras sygeseng… Det var fristende at skræmme ham væk, bare så han kunne få et øjeblik med Zirra, for at se hende nærmere… Hvad var der sket…?

Forsigtigt, ja næsten helt lydløst, trådte han frem et sted bag Treston, så kun Zirra fik øje på ham. Han nærmede sig selvom hun virkede forskrækket og bange. Han var vant til at blive set sådan på, men ikke af Zirra. Måske var hun bange for hvad han ville sige til at se hende sådan igen? Og forståeligt nok. Zirra formåede at rode dem begge ud i problemer hele tiden, og Bertram var endnu ikke helt ude af de forgængende problemer med Hyde og klanen.

”Zirra…” Gengældte han hendes hvisken med en stemme, der lød tør, fordi den ikke havde været i brug i noget tid. Hans øjne var bekymrede og kun rettet mod hende. Nu hvor han stod tæt på Zirra – kun med Treston imellem ham og hende, kunne han se hvor slemt tilredt hun så ud. 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 02.11.2020 19:25
Følelserne vældede op i Zirra. Hun havde ikke fået mulighed for at snakke med Bertram, før hun tog afsted, og selvom han var ved at være vant til at hun forsvandt i tide og utide - og han udmærket godt vidste, hvad hun lavede på sådanne tidspunkter - havde hun haft et stort behov for at snakke med ham inden denne gang. Det ville være hendes første tur uden for Dianthos siden hun var blevet taget af dæmonerne, og det var noget, hun havde ønsket at dele med sin ... kæreste. Et stadigt uvant ord for hende at bruge, fordi hun aldrig turde få forhåbningerne op med hensyn til forhold. Men med Bertram var det anderledes. Han kendte til hendes spionage og accepterede det som en del af hende. De kunne aldrig skabe familie alligevel, og han ville leve for evigt. De delte en lille bid af uendelighedens lykke sammen, men det var svært med hendes arbejde og hans race at være unge elskende og ikke bare konstant i panik over, at den ene eller anden af dem pludselig ville havne i noget lort. 
For kort tid siden havde det været Bertram, der var blevet trukket gennem pløret af sin egen klan efter at være blevet indblandet med Hyde - hvilket havde været Zirras skyld - og nu var det hendes tur til at ligge her og være mere ilde tilredt end nogensinde før. 
"Bertram," fik hun fremstammet med en glæde over at se ham, der ikke kunne overskygges af hendes hæse, hulkende stemme. Hun ville holdes af ham og forsikres om, at alting ville blive godt igen. Hun fik viklet sin raske hånd ud fra tæppet og rakte længelsfuldt ud mod ham. "Mørket tog mig..."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 03.11.2020 15:26

Manden ved Zirras seng rykkede ikke på sig, så Bertram formodede at han sov. Hans tilstedeværelse undrede ham, for hvilken relation havde en stærk, høj mand dog til hans kæreste? Zirra havde tidligt I deres forhold fortalt ham hvad han kunne forvente af hende. Men han havde nu ikke regnet med, at han nogensinde ville møde en af dem. En lille del af ham var jaloux, men kun lidt. Hans bekymringer og afsavn til den blonde kvinde I seng var endnu større. “Mørket…” Gentog han lavt, så han ikke vækkede den fremmede konkurrent. Han havde opfanget hvor alvorligt det var, når Zirra ar blevet taget af mørket. Han ville ikke sige, at hun var heldig, men det var utroligt at Zirra stadig var i live. Og kiggede op på ham nu… 

Ligesom Zirra ønskede han også at omfavne hende og stikke af med hende, men han vidste jo godt at hun havde det bedst her, hvor der var healere omkring hende. Men det var selvfølgelig ikke det rareste sted for Bertram at være, da der var mange syge og tilskadekommende. Der var nyt såvel som gammelt blod I luften, som prikkede til hans forbandelse. Længselsfuldt strakte han sin arm imod hende og kunne næsten røre hendes læber, men han stoppede i at overskride grænsen til at se på hende være ligestillet med føde. Han havde ikke lyst til at se hende som føde. Hun var hans udkårne! Hånden forblev I luften lidt, og han kunne mærke hendes kropslige varme mod hans fingre, selvom han aldrig rørte hende. Forsigtigt trak han hånden til sig, som var hun noget farligt. Men situationen var skam helt det modsatte. “Jeg har ikke kontrol… over mig selv…” Undskyldte han, og han kunne mærke hvordan det knuste ham indeni, ikke at kunne røre ved hende. Han ønskede at kysse hende, men det ville kun gå galt! Hans blik skævede et øjeblik distraheret til det unge menneske, der endnu bevogtede hendes seng, uvidende om at nogen var trængt ind på værelset.

Han kunne drikke fra ham. Han kunne fylde sig og så ville han kunne tage sig af Zirra. Det var blot tanker, styret af forbandelsen, som Bertram ikke reagerede på… Men de skræmte nogle gange ham selv. Aldrig om han ville byde Zirra at se ham tage blod fra hendes elsker. Hans blik vendte sig stædigt tilbage på Zirra igen, I håb om at hun kunne skænke ham mere viden, om der var grund til bekymring for, om hun fortsat var I fare eller ej.

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 06.11.2020 11:48
    Treston havde ikke sovet ordentligt, siden de tog af sted fra Birkelunde. Ikke fordi han ikke havde været udmattet oven på brandslukningsarbejdet og kampene - for det havde han bestemt været; dødelig udmattet, faktisk - men fordi han havde været så bekymret for Zirra. Fordi hendes udbrud og støn af smerte havde holdt ham vågen med frygten for, at hun skulle dø imellem hænderne på ham. 
    Det havde vitterligt først været, da healerne var gået, og det var lykkedes Zirra, at sende ham sit blege, lille smil fra sengen, at Treston havde følt, han kunne slappe af, og efter at Zirra var faldet i søvn gik der ikke mangen minutter før hendes storebror sov som en sten ved hendes side - ukomfortabelt arrangeret på den hårde stol.

Om det var de mange års erfaring fra felten, der alligevel - trods den komplette udmattelse - fik hevet Treston ud af intetheden, eller om det simpelthen bare blev for ubehageligt på stolen var ikke til at sige, men da Treston slog øjnene op var det med en klar følelse af, at der var noget galt. Derfor fløj han også nærmest op fra stolen ved synet af den mørke skikkelse ved Zirras sygeseng, og nåede lige at famle instinktivt efter dét sværd og dén kniv, der ikke var der, fordi han havde hængt i bæltet sammen med uniformsjakken ude i Helbrederhusets venteværelse. Stolen væltede bag ham med et rabalder, der lød meget højt i den tyste sygestue, og Treston fik styr på sig selv og sit chok - placerede sig mellem sin søster og skikkelsen og gjorde det tydeligt med sit kropssprog, at man skulle igennem ham, før man kom til Zirra.
    Overraskelsen gjorde hans ord hårde og vrede, da han udbrød: "Hvem zalan er du, og hvad vil du her?"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 06.11.2020 17:57
Det var som om alting skete i halvt tempo. Bertram stod der lige bag Treston med armen strakt frem, inden Treston væltede ud og op af stolen, der ramte gulvet i et brag. Han stillede sig beskyttende foran hende og blokerede udsynet til Bertrams skønne røde hår og de nøddebrune øjne. Følelsen af at ville holdes af ham, røre ham og trække hans duft ind gennem næsen sammen med den ellers rimelig gustne luft i rummet var så overvældende, at den næsten kunne få hende ud af sygesengen. Næsten. Alting gjorde stadig forbandet ondt. 
"Treston, det gør... Det gør ikke noget," sagde hun og fik bakset sig en smule op at sidde. "Han er... Sådan lidt ... Min kæreste ... Ku' I ... Måske... Prøve ikke at blive uvenner?"
Det var en ret stor ting at bede om fra Zirras perspektiv. Hun havde ikke fattet, at Bertram selvfølgelig troede, at Treston var endnu en mandeven (hun burde måske have fortalt om sin familie på et tidspunkt), og hun vidste ikke, om Treston kunne lure Bertrams race i mørket - men hun burde måske havde fortalt ham om Bertram på et tidspunkt i løbet af deres tur tilbage til Dianthos. Men hun havde været godt beskæftiget med ikke at dø. 
Hvor meget kunne det også gøre at finde ud af, hun var kæreste med en vampyr det sidste år i forhold til at hun havde løjet om sit erhverv de sidste femten år? 
Hvad der dog vækkede urolighed i hende var Bertrams ord om ikke at have kontrol over sig selv. Gjorde Treston noget uforsigtigt, kunne han komme til at starte en instinktiv reaktion hos Bertram, og Zirra ville virkelig ikke se sin bror blive spist. Én ting var selv at give lidt blod til en trængende kæreste, men familien skulle ikke blandes ind i det - hvorfor hun også havde undladt at fortælle, hun måske var blevet lidt mere end almindeligt småforelsket til at starte med. 

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 06.11.2020 20:39

Knægten vågnede lige akkurat I rette øjeblik til at se den sortklædte, høje mand læne sig frem som en skygge over den blonde kvinde, og hvis blot Bertram havde set sig selv og hvor uhyggeligt det havde set ud ud fra Trestons vinkel af, ville han måske kunne møde ham med forståelse. Men rabalderet fra stolen og mandens hårde tone, fik Bertram til at vende sig fra Zirra og I stedet stå klar til at imødekomme et angreb eller hvad end mennesker kunne finde på at gøre I frygt.

Han hørte Zirras svækkede stemme forsøge at dæmpe på mandens vrede – han registrerede endda at hun præsenterede ham som hendes kæreste – men hendes ønske om at de skulle blive venner blev så godt som filtreret fra. Bertrams observante, mørke øjne kastede et blik på manden, og man skulle være trænet nok til at spotte, at manden netop havde forsøgt at trække våben mod ham. Også selvom Bertram var ubevæbnet!? Nu hvor den blonde mand stod oprejst, kunne han bedre vurdere ham. Han var høj – næsten på højde med Bertram, som var halvelver. Af et menneske at være, virkede han til at kunne slå fra sig. Alligevel rynkede vampyren arrogant på næsen, som man ville gøre hvis man netop havde lugtet til noget grimt…

“Navnet er Bertram!” Knurrede han tilbage til manden og med sin lange tommeltot pegende mod sin behårede brystkasse, der sløset var blottet i V-udskæringen af en sort skjorte, hvor knapperne havde været flået op og ujævnt forsøgt syet på igen. Tak for din tjeneste, men jeg overtager Zirra her fra!” Zirra ville nok ikke bryde sig om hans opførsel, men dette her var en sag mellem to mænd, og Bertram havde ikke lavet nogen aftale om, at opføre sig pænt overfor hendes andre bejlere, hvis de skulle være så uheldige at støde på ham.  

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 07.11.2020 08:50
    Trestons hjerte hamrede stadig af sted oven på chokket, og da Zirra gav sig til at tale lyttede han til hende, men havde al sin opmærksomhed rettet imod den fremmede. Lige til ordet 'kæreste' blev ytret, og han ikke kunne lade være med at dreje hovedet imod hende med løftede øjenbryn og en længere række spørgsmål på læberne. 
    Det lod til, at han på ingen måde var færdig med at opdage nye ting om sin søster...
    Han nåede dog ikke at stille nogle af disse mange spørgsmål, før manden præsenterede sig selv, og Trestons opmærksomhed helt naturligt blev trukket tilbage til denne 'Bertram', der mente at kunne afmønstre ham så let.
    Hvis der var noget, Treston ikke kunne snuppe, var det at blive talt ned til - han var ligesom ikke rigtig vant til det; både som direkte følge af sin fysiske højde, men så sandelig også på grund af sin position. Men denne Bertram formåede ikke bare at tårne sig op over ham - hvilket Treston opdagede, at han brød sig meget lidt om! - men hans måde at tale til ham på, fik Treston til at føle sig som et uartigt barn, der blev bedt om at lege et andet sted, så de voksne kunne snakke...
    "Der er ikke nogen, der 'overtager' noget her!" fastslog han med en del mere vrede i stemmen, end situationen måske egentlig krævede - men han var stadig anspændt og træt og tyndslidt oven på de seneste dages fysiske og følelsesmæssige strabadser, og nu kunne det kraftedeme være nok... Han tog et skridt frem imod Bertrams mørke skikkelse og løftede en provokerende finger op under hagen på ham. "Jeg ved ikke, hvem fanden du tror, du er, mester, men jeg skar egenhændigt Zirra ned fra dét træ, man havde klynget hende op i," lad være med at tænke over, hvem 'man' er... "Jeg behandlede hendes ætsninger og har siddet ved hendes side, hele vejen fra Tusmørkebjergene og hertil uden at vide, om hun ville overleve, så jeg kan love dig for, at du ikke kommer til at vifte mig af, som en anden tjenestepige, der er færdig med at betjene herskabet!" Med kæben spændt i trodsig vrede holdt han sin arrige stirren lige akkurat så længe, at Bertram ikke ville være i tvivl om, at det var en provokation. Så vendte han sig med en frustreret lille lyd imod Zirras seng - løftede et spørgende, vindicerende øjenbryn imod søsteren, men undlod at sige noget, fordi han ikke rigtig vidste, hvor zalan han skulle starte... I stedet snuppede han svovlstikkerne fra sengebordet med en irriteret bevægelse og fik ild på olielampens væge. Vendte sig, som ved eftertanke, for at tilføje en sidste, uforskammet kommentar til Bertram - for at fuldende det verbale overfald - men standsede så brat og klappede i. Gjorde store øjne og mærkede munden blive tør, da det gik op for ham, hvorfor Bertram havde behandlet ham som et mindre irritationsmoment, og ikke som en vred, fuldvoksen ridder...
    "Hvad i Zaladins forbandede navn," mumlede han, uden at tage øjnene fra Bertram ét eneste sekund, "skal dét hér forestille, Zirra...?!"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 07.11.2020 09:32
Zirra skar ansigt, da de to mænd begyndte at kaste mundlort efter hinanden trods hendes bøn om at de skulle lade være. Idiotiske, overbeskyttende alfahanner var, hvad de var. Hun ville bryde ind og fortælle dem, at de skulle tage den med ro og lade hende forklare sig, men ingen af dem havde tydeligvis tid til at vente på at den syge i selskabet fik skrabet nok ord op fra struben til en hel sætning. Det gjorde det ikke nemmere, at Treston lige skulle berette et par detaljer om hendes tortur, og hun måtte bruge tid på at kæmpe med en klump i halsen så stor, at den pressede tårer op i øjnene.
Zirra var lige kommet helt op at sidde i sengen, da Treston vendte sig for at tage fat i olielampen. Straks brød koldsveden frem på hendes pande.
"Nej, Tres, ku' du..." begyndte hun og rakte ud for at stoppe ham, men nåede det ikke. "Det er ikke en så god..." Flammen oplyste Bertrams bleghvide ansigt og det rodede, røde hår. "... Idé."
Der var en ret god grund til, at Zirra ikke have fortalt nogen af de to mænd om hinandens eksistens. Trestons riddergerning var ikke blot opnået ved at følge den fastlagte rute og farmands fodspor - ikke som Ersten, der uden at tænke bare var rendt i den retning, Lyset havde peget ham i. Treston derimod var endt på vampyrjagt. Vampyrjagt, der i sidste ende havde været så successfuld, at det lagde grobund for hele hans karriere i Lyset. I det mindste gjorde han sig ikke så meget i aktivt selv at opsøge den slags mere, men at søster så havde fundet en af kysse på... Det ville næppe falde i god jord. 
Bertram havde heller ikke været den ideelle person at fortælle om sin bror. Treston havde uden tvivl stukket en pind igennem nogen, Bertram kendte, og mens han navn måske ikke var kendt i underverdenen, kunne hun aldrig rigtig vide sig sikker - så det nemmeste havde været at holde mund. 
"Und-Undskyld Treston, det... Det er ikke så slemt, vel? Bertram er en af de gode," fik hun fremstammet - pludselig meget mere bange for Bertrams sikkerhed, end hun burde være. Kom nogen op at slås, ville han nok vinde den her kamp, for Treston var ubevæbnet. Zirra prøvede at få øjenkontakt med bare en af dem, men Trestons ryg fyldte for meget i hendes synsfelt. "Jeg turde ikke fortælle dig det. Vi har været sammen over et år. Han er altså ikke som, du tror."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 13.12.2020 13:55
Bertram måtte virkelig anstrenge sig fra ikke at bide fingeren af Treston, som Treston var kommet alt for tæt på ham og havde stukket fingeren op under hagen på ham. Han var øretæveindbydende, men han formåede at beherske sig om ikke at rykke ud af flækken længe nok til at høre, hvad manden overhoved havde at sige. Bertrams tirrede blik rettet kun mod Treston, ændrede sig for første gang, så snart Treston afslørrede hvad han havde gjort for Zirra… For ham… Hvad var der dog sket med hans Zirra?! Fra den ene voldsspykopat til den næste… Bertram kunne stadig ikke fordrage manden foran ham, men han kunne vist ikke løbe fra, at han på en eller anden måde var... I gæld til ham… Hvad end Bertram brød sig om det eller ej. MEN det betød ikke, at han kunne acceptere ham som Zirras elsker! Hvis Bertram havde vist at Zirra sidestilte Bertram med ridderlige mandfolk, havde Bertram givet op noget før. Hvad var en luset, altid-blod-hungrende vampyr ved siden af en gyldenhåret flottenheimer!?

Bertram havde ikke noget godt modsvar at komme med, fordi Trestons ord havde fået ham til at tænke lidt over tingene. Han måtte erkende, at den blonde fremmede havde reddet Zirra, og ikke Bertram, som på mange måder havde svigtet hende, ved kun at være der hos hende periodisk. Det holdt dog ikke Bertrams rødbrune øjne fra at smalles og følge ham kritisk hele vejen hen til olielampen.

Lyset der oplyste rummet I et hjemligt lys, var normalt ikke noget der fik frygten frem i Bertram – det var langt fra alle, der kunne spotte en vampyr, på trods af at det på mange måder var åbenlyst, når man var vant til at se vampyrer. Han kunne pludselig se og høre på Treston, at der var noget der var gået op for ham, alene ved at kigge på Bertrams ansigt I lyset. Bertram øjne blev større og han måbede overrasket, alt imens Zirra bekræftede ham i, at denne Tres’-figur altså kunne spotte en vampyr når han så en. Hvad skulle der nu ske? Hans blik skiftede hastigt imellem de to blonde mennesker, som han håbede at Zirras ord på en eller anden måde kunne tale Treston fra at reagere på, at der var en vampyr I rummet. Hun var så god med ord… Og hvis Treston holdt af hende, ville han så lystre hende? Eller ville han fare mod Bertram I had. Og jalousi? Det måtte være svært for ham at tro på, at Bertram skulle være en af de gode, når hun han kun havde oplevet Bertram som det vilde dyr han var, når han altså ikke var I nærheden af sin elskede eller var I blandt venner.

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 14.12.2020 08:36
    Ikke så slemt... Èn af de gode... Sammen i over et år... Ikke som du tror...
    Zirras ord flød sammen til ét stort virvar, mens Trestons hjerne kørte på højtryk. Der var dog kun én sætning, der rigtig satte sig fast imellem vurderingerne af Bertrams fysik - hans farlighed. Forsøget på at anslå hans 'fodertilstand', som de havde kaldt det, dengang Treston som grøn rekrut havde haft lidt mere med blodsugere at gøre, end hvad der havde været rigtig rart...
    Hvorfor ved Zaladins rådnende røvhul havde han også hængt sit sværdbælte ude i venteværelset, som en anden idiot...?
    "'Én af de gode'?" fik han endelig vantro fremstammet og havde lyst til at sende Zirra et blik, der sagde alt om de tanker han lige nu gjorde sig om hendes mentaltilstand. Han gjorde det dog ikke, for han turde ikke tage øjnene fra Bertram - vidste af bitter erfaring, at hans slags kunne være forbandet hurtige i vendingen, hvis de lige havde...'spist'... "Zirra. Den eneste gode blodsuger, er en død blodsuger, og det burde du også vide! Jeg har da fortalt dig, om vores jagter! Om de ting, hans slags gør ved folk. Jeg fatter ikke, at du kan være så nai-" 
    Han brød af, da en meget ubehagelig tanke slog ned i ham, og han vovede at slippe Bertram med øjnene et splitsekund, for at kaste et hurtigt blik på Zirra. Kunne det tænkes, at manden foran ham havde fiflet med Zirras dømmekraft på én eller anden måde? Besad nogle mentale evner, der havde fået hende til at tro, at der ikke var noget at være bange for? Mentale evner som Josefines måske, men i stedet for at trække andres følelser til sig, havde han måske fået Zirra overbevist om, at hun følte noget, der ikke var sandt? Følelser, hun da umuligt kunne have..?
    "Zirra," sagde han - mere stille nu; indtrængende og i et tonefald, der ikke lagde op til modsigelse. "Jeg synes, du skal forlade værelset - find en healer. Tilkald hjælp. Jeg tror, du vil være i stand til at se hvor sindssygt dét hér er, når du er væk fra ... hvadend-det-nu-er for en indflydelse, han tydeligvis har på dig..."
Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk God

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 14.12.2020 11:19
Zirras svage røst lod ikke til at blødgøre hendes elsker det mindste. Han blev nærmest kun endnu endnu mere chokeret og endnu grimmere i munden af det. Bertram stod og hørte på det hele, og forsøgte at lade fornærmelserne passere, som han normalt gjorde uden problemer, når han skulle høre på nattelivets fulde folk, der kritiserede Bertrams folk. Mennesker havde al mulig god grund til at afsky vampyrer, og til tider gjorde Bertram også – Vampyrer var  tvunget til at reagere på forbandelsens pinsler, indtil de slukkede deres tørst I blod. Bertram var ingen undtagelse, og selvom han ønskede at være en af de gode, der kunne holde sig fra at drikke fra menneskenes årer og kun leve på dyr, så kunne han alligevel ikke selvdisciplinere sig. Det føltes unaturligt… Det smagte mærkeligt… og det gav ham langt fra den styrke som han krævede, når nu han havde så mange fjender omkring sig – Specielt efter at han havde mødt Zirra, hvis spionage og tilstyneladende skamløse sexliv mellem flere partnere nu havde leveret ham en ekstra.

Treston turde godt flytte sit årvågne blik på Bertram, for at rette sin opmærksomhed på Zirra. Men Trestons fejltagelse skete allerede, da han uden at lægge nogle fingre imellem fortalte om sine vampyrjagte! Zirras kæreste eller ej. Vampyrjægere var gjort af et særligt stof og et mod, som den almindelige borger ikke havde, og typisk ville de gå nye højder, for at nedlægge selv den mest harmløse, svage vampyr. Alle jægere Bertram med tiden havde måtte nedlægge havde ikke ville lytte på ham, når han havde bønfaldt dem om ikke at provokere ham til endnu et mord. De havde end ikke regnet ham for andet end pest, og når han havde flygtet, fortsatte jagten I flere dage, indtil de nåede deres mål eller… når Bertram endelig slog igen og drak fra dem, til der ikke var mere tilbage. Bertram vidste nu allerede, at han ikke kunne tale of forvente at blive hørt.

Rent instinktivt trådte Bertram hastigt nærmere, med tanken om at stoppe ham I at fortælle mere. Og det kunne kun gøres på en måde ifølge den arrighed der fulgte med forbandelsen, og det var at angribe ham. Bertram greb fat I hele den blonde mands krop og vendte ham mod sig, for at overraske ham med en knyttet næve I ansigtet. Bertrams greb holdt så godt I Treston, at han ikke fik lov til at vakle bagover. Bertram knurrede buldrende og viste hjørnetænder. Det var svært ikke at bide ham, men Bertram kæmpede til det sidste, for ikke at lade det gå så vidt. Han skulle bare sørge for, at han ikke slog på manden, til han blødte, for så ville klappen gå ned. 

Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 15.12.2020 20:44
"Jeg er ik..." 
"Han er ik..."
"Du har misfor..."
Treston blev ved med at tale ind over Zirras protester, og hans ord fik en lille bitte vrede til at boble i hende. Lillebitte primært fordi hun var så forbandet afkræftet. Han havde fuldstændigt misforstået alt det her lort, jo - og så kaldte han hende naiv!
Der var i øvrigt absolut ingen chance for at hun på nogen måde kunne hente en healer. Hun ville nå sådan cirka til døren, før hun væltede om i en blanding af smerte og tåge fra de drikke, de havde proppet hende med. 
Men så slog Bertram ud efter Treston og i stedet for at deltage i den verbale konfrontation, løftede han hele problemet til noget fysisk. Det ville blive et enormt problem meget hurtigt, og selvom Zirras ødelagte krop var stoppet med sindstågende væsker, og det dunkede underligt i sår, hun ikke helt kunne bedømme hvor var, kom tankerne ret hurtigt frem til, hvad der ville ske: Bertram ville tabe. Nok var han stærk og forbandet, men var der noget, Zirra vidste om sin kæreste efterhånden, var det, at han var kronisk udsultet og aldrig rigtig på toppen medmindre det var sekundet efter et halvt måltid. Halvt, fordi han aldrig tillod sig at blive ordentligt mæt. Hvilket var netop den del, Treston ikke havde ladet hende forklare. Hans had til vampyrerne gjorde ham blind, og hun bebrejdede ham det noget så grusomt - også selvom han prøvede at beskytte hende lige nu. 
Det overraskede selv Zirra, hvor hurtigt hun var oppe at stå. Hun greb om Bertrams overarm med sin egen svage hånd, og nåede lige akkurat at hægte sig fast i Trestons trøje med den anden, inden det ene knæ dirrede faretruende. 
"Du ska' ik' slå min bror," sagde hun og prøvede at finde Bertrams øjne i det svømmende lokale. "Og Tres, du ska' ik' slå min kær'ste. Han er for zalan det en'ste gode i mit liv lige nu."
En strøtanke ramte hende. Havde hun overhovedet tøj på? Hun stod akavet helt op ad de to mænd, der i forvejen stod ret tæt med den måde, Bertram havde hevet fat i Treston på, og gulvet var blødt og loftet var ved at smelte ned i hovedet på dem alle sammen. Alligevel så hun ned ad sig selv, og noget af kroppen var råhvid og skilte sig ud fra den ellers lettere solbrune hud, så noget måtte hun da have på. Bandager eller en simpel kjole eller et eller andet. 
Giftsåret i brystet gjorde ondt. Det var som om hjertet trak i huden ved hvert slag, og hendes fingre havde svært ved at holde fast i arm og trøje. Hun havde haft i sinde at sige noget mere, men struben lod kun halvkvalte gisp kæmpe sig op. 

Treston Reynlest

Treston Reynlest

Neutral God

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 33 år

Højde / 187 cm

Elvira 16.12.2020 22:04
  Slaget ramte Treston lige midt i synet og der var så megen kraft bag, at hans hoved blev kastet baglæns, og han ville være tumlet tilbage, hvis ikke Bertram havde haft så godt fat i ham. Det sidste opdagede han i dét splitsekund hans hjerne nåede at være fortumlet, før adrenalinen satte ind og blæste tankerne klare - satte forsvarsmekanismerne i værk. Som så ofte før i lignende situationer tog instinktet og træningen over og pakkede smerten og overraskelsen væk - tvang ham til at reagere, selvom den bevidste del af hjernen endnu ikke helt havde forstået, hvad der foregik.
    Bertrams snerrende mund og blottede hjørnetænder fyldte pludselig hele Trestons synsfelt, og det var alt han kunne gøre at holde blodsugeren på afstand - de stod for tæt, til at han kunne få ordentlig kraft bag et slag, så i stedet gik han efter øjnene, næsen, halsen; alt der ville gøre ondt. Nok var blodsugere ofte stærkere end almindelige mennesker, men øjenlåg var nu engang en skrøbelig anordning - et angrebsmål, der sjældent slog fejl.
    Han var så travlt optaget af at forsøge at grave øjnene ud på vampyren, at det først gik op for ham, at Zirra havde rejst sig fra sengen, da hendes tag i hans skjorte trak ham i en anden retning end Bertrams greb. Han tøvede - slækkede grebet en anelse omkring Bertrams underarm, hvis tilhørende hånd han havde forsøgt at vriste af sig. Lettede trykket fra dén tommelfinger, han ellers havde gjort sit bedste for at mase så langt ind i kraniet på blodsugeren, som det lod sig gøre.
    Zirra lignede én, der kunne dratte om hvornår-det-skulle-være, og uden helt at nå at tænke over, om det mon ville være en god idé - temmelig ’ophængt’, som han stadig var i vampyrens greb - rakte han en hånd ud imod sin søster, for at kunne støtte hende, hvis benene pludselig svigtede.
2 2 0 0 1

Trådnomineringer:

Nomineret af: Xenwia
Nomineringsårsag:
“En ren fornøjelse at læse med i denne tråd. Den er som balsam for sjælen, hvis altså din sjæl var et åbent kød sår og balsamen chili... Elsker, elsker, elsker den gode fordeling der er mellem indre og ydre konflikter, hvor samtlige følelser bliver berørt hos dem alle tre!”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Tatti
Lige nu: 1 | I dag: 7