Arion

Arion

Kok på kroen Den Galende Hane

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 22.05.2020 11:03
Arion følte egentlig selv han var ved at være faldet godt til. Han fejlede stadig i at kæmpe med våben, og han var sikker på at våbenmesteren var en del mere overbærende med ham, end hun normalvis var overfor nye rekrutter. Det havde ikke ligefrem gjort ham populær til at starte med, men efterhånden var nogen af de ældre begyndt at få en vane med at rode ham i håret når de gik forbi. Det generede ham absolut ikke, og det resulterede oftest også bare i at han sendte et af sine solstråle smil tilbage. Men han vidste godt de alle så ham som et barn.
Det var han naturligvis også stadigvæk, og hans lidt mere runde fysik gjorde det ikke nemmere at se ham som en farlig lille kriger.

Faktisk endte det ofte med at Arion hang ud i køkkenet i sine fritimer og hjalp derude eller sad på bordet i hjørnet og snakkede mens han spiste et æble eller noget andet der var til overs. I hvert fald ind til maden blev serveret ude i den større spisesal, og han fandt vejen tilbage til de andre byvagter der havde været ude at patruljere, håndhæve lovene og ellers holdt sig i gang med deres arbejde. Nogen af dem havde han faktisk ikke set før – de måtte havde været der på vagter hvor Arion havde været andet steds at finde. En af dem var en meget stor og bred kvinde og Arion kom til at kigge en del mere måbende end han havde planlagt. Ikke fordi han ville glo, men mest fordi han var imponeret. Hun måtte havde nogle fantastiske historier at fortælle, så derfor som skete det helt automatisk begyndte hans fødder at bære ham derover. ”Hej! Må jeg sidde her ved jer?” ikke at han regnede med der skulle spørges om lov til sådan noget, for folk plejede at slå røven i sæde hvor det passede dem, men han var trods alt høfligt opdraget hvis han selv skulle sige det!
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 22.05.2020 11:23
Hedwig var en af de byvagter der ikke havde nogen familie, og derfor betød det også at hun fik rigtig mange skæve vagter. De var omskiftelige, og det var heller ikke altid at hun holdt sig i et bydistrikt, da hun ofte blev spurgt når en anden var syg, og så var hun jo også bare der. Grundet hendes opvækst i byen, så kendte hun også alle gaderne så godt som ingenting, og at finde rundt var intet problem. Det betød også at hun til tider var lidt oftere væk og derfor ikke så de nye rekrutter.

Hun var lige kommet tilbage efter en vagt i det nedre bydistrikt, og slog sig ned, med sin mad ved et bordene. Det arrede og tatoveret ansigt så en anelse træt ud, som hun hældte mad ind i hovedet. Hun var en stor kvinde så hun havde også behov for meget at spise.
Normalvis var der altid nogen der satte sig i nærheden af hende. Det var ikke alle der var lige glade for hende, men de fleste værdsatte hende trods alt.

Hun kiggede op som en fremmede stemme brød hendes koncentration på maden, og et smil gled alligevel over hendes ansigt. Hun kendte ham ikke men han lignede en af de nye, hvis hun selv skulle sige det. "Selvfølgelig, tag plads, lidt nyt selskab skader aldrig," udbrød hun glædeligt og pegede på pladsen overfor hende, før hun tog en bid af det stykke brød hun havde liggende og tyggede på det. Lidt som om at hun ikke havde fået mad i dagevis.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 22.05.2020 11:31
Et eller andet sted følte Arion nede i maven at han ikke brude afbryde hende mens hun spiste. Hun så træt og koncentreret ud. Som havde hun haft en enten meget langt vagt, måske dobbelt vagt, eller været udsat for problemer. Hun lignede også en der havde prøvet lidt af hvert. Men hun så jo ikke ud til at ville gøre ham ondt af nogen art, så selvfølgelig spurgte ham.

Det var i hvert fald ikke svært at se hvem af byvagterne der var lige mere over i den grå zone end andre, eller også fandt han hurtigt ud af det. Men som denne kvinde lyste op i et smil og glædelig udbrud blev Arion klar over at hans første indskydelse havde været helt rigtigt. Glad satte han sig ned overfor hende med sin egen tallerken, der ikke indeholdte nær den samme mængde, men han havde så heller ikke lavet det store i dag. Endnu. "Tak!" Det var svært ikke allerede at begynde at stille spørgsmål, men hun havde jo også brug for at spise.

Nysgerrigheden vandt selvfølgelig over ham til sidst. "Mit navn er Arion, jeg er ny. Jeg har ikke set dig før!" begyndte han, håbende at hun ville snakke, for hun havde jo lydt glad over selskabet. Det var selvfølgelig ikke sikkert hun var snaksagelig, men det var jo kun noget man kunne finde ud af ved at prøve sig frem.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 22.05.2020 11:43
Hedwig tog en stor mundfuld af sin stuvning, eller hvad præcist det var de havde lavet til dem igen, som han begyndte at snakke. Det blev dog hurtigt tydeligt for hende, at det ikke var en envejssamtale, som nogle af de nye rekrutter gjorde. Han virkede som en god dreng. En der ikke havde fået tørret uretfærdigheden ud på sig endnu, og stadig havde et glansbilled af livet. Hendes hønemor instinkt havde lidt lyst til at slå igennem.

Hun fik tygget maden og slugt den, så hun selv kunne snakke. "Hedwig Moore, jeg er sergent, men jeg tager også alle de kedelige vagter, eller når vi mangler folk, så jeg har det lidt med at arbejde skæve tidspunkter," indrømmede hun grinende. Hun tog det tydeligvis ikke så tungt. Hun var også vant til at det var sådan hendes liv så ud. "Er du en af rekrutterne? Tager folk sig godt af dig, eller prøver Anann at få dig til at græde. Jeg ved godt at hun kan være lidt hård, men hun vil trods alt bare det bedste for jer." Det var meget hurtig tydeligt at HEdwig ikke havde noget problem i at snakke, men hun prøvede samtidig også at guffe maden i sig.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 22.05.2020 11:52
Arion havde alle dage været ubeskrivelig nysgerrig efter at møde andre folk. Han havde ikke haft så mange forskellige muligheder i den lille landsby han var opvokset, men han kendte alle der og alle vidste hvem han var. Både fordi han godt selv kunne lide at snakke og lave sjov, men mest af alt fordi han så gerne ville høre om andre, deres historier og generelt lytte til dem.

Så da kvinden fik tygget af munden og villigt gav sig til at svare ham, lyset Arion op i et stort glædeligt smil. Større end det allerede var bare ved at havde fået lov til at sætte sig. "Oh, så er det nok derfor" svarede han muntert, men det betød jo også at byvagterne havde en solid kvinde til opgaverne når hun var villig til at arbejde på skæve tidspunkter.
"Nærmest spritny" grinede han muntert og kunne endnu engang fornemme at der var noget strengt over Anann der ikke helt kom frem overfor ham. Hun kunne da se træt ud! "Jeg synes jeg er blevet taget rigtig godt imod! Det var faktisk Anann der tilbød mig en plads efter et uheld med en gadedreng. Han arbejder i køkkenet nu og virker rigtig glad for også at være her." han syntes ikke Anann havde været hård ved ham, men han forstod ikke hvorfor. Men at høre fra en anden at det var fordi hun ville rekrutterne det bedste, kunne han ikke lade være med at smile.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 22.05.2020 12:10
Hedwig kunne ikke lade vær med at kigge lidt overrasket på Arion, som hun tyggede videre på maden. Anann var kendt for at være uhyre streng, og selvom Hedwig nu godt kunne lide kvinden, så havde hun set mere end en rekrut gå grædende fra træningen med hende. I sidste ende så blev de endte bedre, eller forlod byvagten fordi de ikke var skabt til det i sidste ende, men at hun ikke var så ond mod Arion, var alligevel en overraskelse.

"Det er da godt at høre du er faldet til," endte Hedwig til sidst med at sige. Hun skulle helst ikke stille spørgsmålstegn til hvordan Anann trænede de nye. HUn vidste bedst, og hvis hun ville være sød ved Arion, så kunne Hedwig kunne være enig. Han lignede trods alt en der ikke fortjente de hårde ord.

Hedwig lod kort glide rundt i hallen, med et hav af byvagterne, nogle af lystige, mens andre kun var kommet forbi for et sidste måltid mad inden de ville tage hjem og tage en lur for dagen. Det var ikke altid at man kunne overskue selv at lave mad når man var færdige.
"Hvor kommer du ellers fra. Du lyder ikke som en lokal," spurgte hun. Det kunne også bare være fordi at hun selv var opvokset i byen, så det var en vis accent hun forventede heromkring. Der virkede Arions sprog for... bondsk.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 22.05.2020 12:26
Arion vidste naturligvis ikke hvorfor, men han havde godt set forskellen. Det var der også andre der havde, og det var et underligt på. Han havde også hørt for det engang imellem, men valgte mest af alt bare at trække på skulderne over det. Det var alligevel ikke så vigtigt. Han mødte op til træning og kunne mærke han var blevet bedre, selvom han da ikke var et talent med våben i hånden!

Det var faktisk ret hurtigt Arion havde vendet sig til at der altid var folk omkring ham nu. Fremmede som bekendte. Han havde i lang tid levet kun ham og hans bedstemor. Men han var et eller andet sted glad for larmen. Han kiggede ikke så forvirret rundt mere heller over at der pludselig kom nogen frem.
"Medanien, en lille landsby omgivet af marker og noget skov. Faktisk meget alsidet fra alting" grinede han muntert. Det var måske en smule underligt at en knægt som ham havde fundet mulighed for at komme til Dianthos og endda få en plads. Han havde ikke ligefrem kontakterne i orden, for han kendte ingen da han kom. "Købmanden gav mig et lift til byen og så, har jeg været her siden" tilføjede han for at forklare hvordan han var kommet frem. Arion var ikke sikker på at han havde håndteret at rejse selv særlig godt. Ikke efter reb ulykken. "Har du altid boet her i byen? og altid ville være byvagt?" nysgerrigheden var ikke til at tage fejl af, som den var tydeligt malet i Arions ansigt.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 22.05.2020 12:47
Hedwig havde efterhånden skovlet resterne af maden ind i sig, og det var lidt en bedrift i sig selv hvor hurtigt det bare forsvandt ned i den store kvindes gab. Hun havde desværre lært at hvis man ikke spiste hurtigt, så kom nogen andre og stjal det fra en, for den der gemte til natten, gemte trods alt til katten. Heldigvis havde hun altid haft mulighed for at tjene lidt ekstra, da hun var begyndt at vokse, og havde vist sig at have en god mængde styrke. Banderne i byen var trods alt ligeglade med om de udnyttede børn.

Hun skubbed tallerken lidt mere ind på midten af bordet, som hun lagde sine store brede arme på bordet og lænede sig lidt frem.
"Det lyder ellers som et dejlig fredeligt sted," indrømmede hun. Selv havde hun aldrig været så lang sydpå. Hun tog sjældent på ferier, og generelt var hun til mere nytte i byen, end at patruljere landevejene eller de andre byer. "Jeg er født og opvokset her i byen, men byvagt... eehhh... ikke altid lige hvad jeg har ønsket ud af mit liv," indrømmede hun grinende. "Jeg plejede faktisk at løbe med de kriminelle her i byen. Ikke noget stort, jeg var trods alt næppe hjernen, men hvis man skulle have et par ekstra muskler, så var jeg der altid for dem." Hun trak lidt ned i trøjen hun havde på, så han lidt bedre kunne se tatoveringerne der gik fra hendes hals ned til hendes kraveben. "De her tatoveringer er fra bander, de fleste af dem findes ikke mere, men de er permanente mærkninger for at jeg på et tidspunkt var del af dem." Hedwig havde intet problem i at fortælle om sin baggrund, de vidste det trods alt godt da de tog hende ind i sin tid, og hun havde aldrig gået imod byvagten, siden hun var blevet en del af dem.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 22.05.2020 21:24
Arion var langsom til at få spist når han skulle snakke samtidig, men han sørgede for at få indført et par skefulde når han skulle lytte. Han var heller ikke vanvittig sulten – det var i hvert fald overhovedet ikke der hans opmærksomhed lå. Det havde aldrig været et problem for ham at få mad, og da slet ikke hvis han lævnede noget til senere. Det var fordelen ved at være vokset op hvor han var. Der var mange kvaler han end ikke kendte til eksisterede endnu.

Han nikkede, gav hende ret i sin antagelse om at det var et fredeligt sted. Det havde det bestemt været. Nogen ville nok også kalde det begivenhedsløst og kedeligt, men Arion havde nu godt kunne lide det.
Arion glemte alt om mad som Hedwig rigtig begyndte at fortælle og ikke lagde skjul på hvordan hendes fortid havde set ud. Byvagterne var virkelig en samling af mange forskellige folk! Det var fascinerende. Han afbrød hende ikke, men lyttede interesseret og strak halsen lidt for at se på tatoveringerne hun vidste frem. ”Wauw” svarede han først som han rigtig tog det ind hvordan de var udformet. Han satte sig lidt tilbage igen og kiggede på hende med store øjne. ”Hvordan kan det være du skiftede mening?” Naiv og som det barn han egentlig stadig var, var hans opmærksomhed på det spændende og det var Hedwig.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 22.05.2020 21:43
Hedwig var klar på spørgsmålet, og hun trak trøjen tilbage op for at skjule den arret krop. Tatoveringerne havde også set bedre dage, men de var for sent at fortryde, selv hvis hun ville. Hun gik dog ikke så meget op i sit udseende.
"Jeg blev fanget og smidt i arresten efter lidt uroligheder i byen, og endelig var der en af de daværende byvagter der hev fat i mig, og spurgte om jeg ikke havde tænkt mig at tage mig sammen og blive en del af byvagten," svarede Hedwig med lethed, grinende. "Der gik et par dage efter jeg var blevet smidt ud, før jeg kom luntende tilbage, med halen mellem benene, og anerkendte at det måske var mit bedste bud, for at komme ud af det rod jeg ellers var i. Jeg har været her lige siden," sagde hun. Hun var glad for sit nuværende job, men hun havde godt nok lavet et par fjender på sin vej. Flere af hendes såkaldte barndomsvenner så ikke så pænt på hende mere, men de var så også blevet hevet i arresten flere gange af hende selv, hvis hun skulle være helt ærlig omkring det. HEldigvis havde hun jo fået nye venner, så det føltes ikke som ligeså stort et tab.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 22.05.2020 22:42
Arion havde aldrig nogensinde overvejet at få tatoveringer, men han havde selvfølgelig heller ikke været en del af nogen former for grupper. Kriminelle eller almindelige. Faktisk havde han ingen anelse om hvordan de blev lavet, og havde først set dem da han var kommet til Dianthos. Men han havde aldrig set nogen med så mange som Hedwig.

Det var godt set af den byvagt!” Han havde jo selv fået en håndsudrækning for at blive en del af byvagterne, selvom der stadig var lang vej igen. Han vidste at med hans erfaring gik der sgu nok i hvert fald et år før han var klar til at blive smidt på gaden og patruljere alene. ”Kunne du godt komme ud af miljøet? Eller var der nogle problemer bagefter?” nu hun havde været så åben, kom Arion helt automatisk også til at stille mere indgående spørgsmål. Det var skam ikke for at dømme hende, tvært imod. Han syntes hun måtte være en af de sejeste byvagter iblandt dem alle, for hun havde taget et aktivt valg om at ligge kriminaliteten bag sig og blevet en lovlydig borger.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 22.05.2020 22:53
Hedwig var vant til at blive dømt for hendes valg, selvom hun dengang ikke havde haft mange af dem. Alligevel følte hun sig det ikke da Arion begyndte at spørge ind. Der var en barnlig uskyldighed over ham, som hun ikke kunne stå for. Det var virkelig som at underholde de lokale børn, og hun elskede det. Måske en dag hun kunne få sit eget barn.

"Der er altid problemer med den slags," indrømmede hun og trak lidt på skuldrene. Det havde været nogle hårde første år. "Jeg var som sagt musklerne, så jeg vidste ikke alt for meget af det interne, heldigvis for dem vel, så i det store hele så blev jeg efterladt alene. Desværre mistede jeg stort set alle mine venner og bekendte, da det gik op for dem at jeg vel havde... stukket dem i ryggen, ved at gå over til byvagten og faktisk gav dem informationer." Der var kun ganske få af dem hun stadig savnede i sit liv, men hun havde lagt det bag sig. De ville hende ikke mere, og der var ikke noget at gøre desværre. "Der er da også flere kriminelle disse dage som hader mig virker det som om, og jeg har da haft min del af overfald, men altså. Jeg tager det som det kommer." Hun kunne heldigvis tage det meste.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 22.05.2020 23:08
Arion var virkelig stadig et barn hvad hans nysgerrighed og syn på verden angik. Han så altid noget godt i folk, og deres fortid definerede ikke hvem de nødvendigvis hvem de var i dag. Selvfølgelig tog man værdier med sig, men det betød ikke at man aldrig kunne ændre sig eller springe rammen. Hedwig havde været kriminel, hvilket da ingen betydning havde nu. Hun var en respekteret byvagt, endda sergent!

Det lød ikke til at havde været et nemt valg for hende. Eller måske havde valget været nemt nok at tage, for at hun selv kunne få en bedre fremtid, men det havde kostet hende. Og det lød som et farligt liv, og hvordan hun kunne tage det så roligt og afslappet medførte at Arion kom til at måbe en smule.
Oh.. Men.. Men hvad med din familie?” han gik ud fra det var noget alle havde, også selvom de var kriminelle. Måske de bare ikke havde været nær så heldigt stillet som Arion havde været med sin bedstemor. ”Og hvorfor overfalder de dig dog? Du har jo ikke gjort noget forkert” den barnlige naivitet var tydelig i ham, og afslørede også at han kom fra landet, så langt ude hvor der ikke engang blev stjålet et halmstrå fra en eneste af de omkringliggende bønder af de andre beboere. Alle stolede trygt på hinanden derude. Det var ikke som Dianthos overhovedet.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 22.05.2020 23:13
Ved at der blev nævnt af hendes familie, faldt smilet en smule. Selvom hun var vant til tanken, så blev det aldrig nemmere at fortælle nogen. De fik ondt af hende, og hun forstod det godt. Det havde ikke været et nemt liv uden forældre eller søskende eller noget,, og så havde hun endda forrådt de hun havde anset som sin familie.
"Jeg er opvokset på gaden, så jeg har aldrig rigtig haft en familie," indrømmede hun overfor ham, hun var allerede parat på at han ville få ondt af hende, selvom hun ikke havde lyst til at se hans øjne dæmre sig på den måde, når han var så nysgerrig og åben. HUn kunne dog ikke sige at det var i orden, for, hvem kunne dog sige sådan noget?

Hendes korte fingernegle tappede lidt mod bordets ru overflade, som hun overvejede svaret til det næste spørgsmål. "De overfalder mig, fordi jeg har gjort noget forkert i deres øjne. De ser det som deres ret at rode bod på de problemer jeg har forvoldt, og den nemmeste måde at gøre det på, er at gå direkte til kilden, nemlig mig. Mange af dem der gør det, er trods alt også nogen jeg kunne have betegnet som min familie, da jeg voksede op med dem." Hun var godt klar over at det måske ville knuse et par drømme hos Arion, men det var virkeligheden her i byen.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 23.05.2020 11:31
Det var ikke nogen overraskelse at Arion blev ramt af medfølelse. Man kunne tydeligt se det i hans blik og ansigt, men der var også en forståelse. Han kunne relatere til det, trods han selvfølgelig ikke var vokset op på gaden. Han prikkede lidt til resterne af sin stuvning og kom med et lidt sølle smil ”Det er jeg ked af.. Jeg kendte ikke selv mine forældre, men jeg havde trods alt Bedste” der var bare noget ved ikke at havde ens forældre, der gjorde at livet var startet så meget anderledes ud. Man havde ikke en far at se op til, eller en mor til at tage hånd om en. Ikke for at sætte dem i roller, for han ville også se op til sin mor, og forlange kram af sin far. Men nu var det kun drømmende om hvem de var han havde. Og så Bedstes historier. Det havde han. Det måtte være forfærdeligt ingenting at vide.

Men, du fulgte jo lovens vej. De kunne havde fulgt dig og fået et godt liv?” prøvede han, igen utrolig naivt og som kun et barn kunne se verden. Han var opdraget til at være god, og opdraget til at følge reglerne og landets love. Han vidste at der var folk i nød, som gjorde hvad de kunne for at overleve. Men hvis de blev præsenteret for muligheden for at leve et lovlydigt liv, troede han også på at de tog det. At det ikke var virkeligheden forstod han endnu ikke.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 23.05.2020 12:56
Hedwig kunne heller ikke stoppe den samme medfølelse vælde over hende, som Arion indrømmede at han heller ikke havde haft sine forældre. Det måtte være alligevel være forfærdeligt, selvom han trods alt havde haft familie. Hun håbede hans bedste havde behandlet ham godt, og det måtte hun næsten. Han virkede så venlig og høflig, men måske også lidt nysgerrig.
"I lige måde, det er ikke altid lige nemt at vokse op uden forældre," sagde hun. Der var også dem der havde dem, hvor forældrene så var nogle svin. De havde det nok ikke meget bedre for at være ærlig.

Da han foreslog at de bare kunne følge hendes levestil, rystede hun på hovedet, med et trist smil. "Loyalitet er en stor del af det, men også fordi mange på de kanter ikke mener at byvagterne gør et godt job. Det er nemt at se sig sur på ordensmagten, når man selv har et lorte liv desværre. Så er der også dem der er så meget inde i miljøet, at hvis de skulle ønske at slippe, så må de lade livet, eller også har de gjort slemme nok ting, at selv byvagten ikke kan acceptere dem." Informationen var rar at få fra de kriminelle, men nogle af dem havde bare gjort for meget. Hedwig havde trods alt kun banket nogle folk, og ofte kun dem der allerede var inde i miljøet.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 23.05.2020 21:27
Det var en menneskelig ting at vise medfølelse. Arion selv ville slet ikke kunne være, også selv hvis han vidste at den anden ikke brød sig om det. Det lå ham blot så utrolig nært. Hedwigs medfølelse fik Arion til at smile skævt. Han syntes det var rart at folk tænkte på en, og vidste at det ikke var nemt, men det havde trods alt ikke været forfærdeligt. Det havde han altid kunne sige og trøste sig selv med, når han begræd at se nogen gå med deres forældre i hånden. Specielt da han var helt lille.
Nej, det føles lidt tomt. Jeg har så heldig med at jeg havde Bedste! Hun klarede det godt” han tog hver mulighed han havde til at fortælle hvor fantastisk hans bedstemor havde været. Hun havde ikke været spor blind for at tage ham ind og give ham en ordentlig opdragelse. Der havde også altid været kys og kram og han vidste at hun elskede ham så ubeskrivelig højt. Nogen gange havde han dårlig samvittighed over at være rejst fra hende, men hun havde ikke accepteret at han satte sine egne drømme på holdt fordi hun var ved at blive gammel. Hun skulle nok klare sig!

Oh” det blev sagt slukøret men også eftertænksomt. Han vidste slet ikke at det kunne stå så slemt til. De rigtig onde ting, skete som regel kun i eventyr og de blev altid overvundet. Han vidste selvfølgelig godt at verden ikke var et eventyr. Han havde hørt om mørket, og trods sin naivitet så så han ikke igennem regnbueglas. ”Hvad gør man så ved dem som er nået så vidt der ingen vej er tilbage?” hans nysgerrighed var ikke stoppet, men han var alvorlig i sine træk. Han var villig til at lærer, også selvom det kostede ham en del af hans uskyldighed.
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 23.05.2020 21:51
Det varmede om Hedwigs hjerte at høre at til trods for de triste omstændigheder, så var Arion vokset godt op med hans bedste. Han virkede meget glad for hende, og hun håbede da at han havde masser af mulighed for at besøge hende, hvis hun ikke boede her i byen. Familie var vigtig, til trods for at hun selv havde givet afkast på den slags familie hun havde haft. Det var dog for det bedste, og hun fortrød sjældent valget, selvom det havde været hårdt.

Hedwig kiggede lidt overraskende på Arion, da han bare så ud som om at han ville vide mere. Hun var ikke ligefrem den bedste lærermester på disse kanter, selvom hun havde haft sine år i byvagten efterhånden. Hun trænede ikke rekrutterne af ganske gode grunde, især fordi hun også godt kunne være lidt intimiderende. Hun var lidt af et bjerg trods alt.
"Det kommer an på hvor vidt det er kommet," indrømmede hun som hun kiggede på drengen foran hende. Han skulle heldigvis aldrig håndtere rigtige kriminelle. Ikke rigtigt i hvert fald. De fleste af de gik alligevel også til Lyset i sidste ende. "De bliver spærret inde," indrømmede hun først. "Og hvis det er rigtig slemt, må de lade livet, selvom det ikke er noget der er op til os. I de tilfælde er det ofte Lysets Hær der håndterer dem, og for det meste håndtere vi også mest småkriminalitet." Hun håbede ikke at det tog pusten helt fra ham.
Arion

Arion

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 175 cm

Hobbit 26.05.2020 21:41
Arion var ikke bare lidt, men ekstremt meget mindre end Hedwig. Han var dog efterhånden vant til at være lille, også selvom han selv syntes han var vokset betageligt det sidste års tid! Selv fire centimeter gjorde noget! Men når de sad ned, var det ikke sådan det føltes. Dertil, når hun var byvagt, måtte hun være god! Det holdte han på.
Virkelig?” han regnede ikke med at hun løj for ham, slet slet ikke. Det virkede bare som en barsk sandhed.
Han sad noget eftertænksomt og kiggede ned i bordet et øjeblik med øjenbrynene rynket, og et let tag med tænderne i indersiden af sin kind. Hm.
Er det lysets hær der står for retssystemet eller er der også en separat domstol?” han havde trods alt hørt efter da Anann havde været i gang med undervisningen, men han var ikke sikker på om ved noget så voldsomt at det krævede dødsstraf, at det så var domstol eller lysets hær der tog sig af sådan noget.
Dødsstraf tanken fik det faktisk til at løbe koldt ned af ryggen på ham. Tanken om at nogen kunne gøre noget så grusomt var ret ubehagelig. ”Men det sker vel heller ikke så tit at nogen er så onde?
Hedwig

Hedwig

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Menneske/Trold

Lokation / Dianthos

Alder / 42 år

Højde / 198 cm

Helli 01.06.2020 12:42
Hvis Arion havde været en lille dreng, så havde Hedwig nok pakket det bedre ind, men desværre var der en vis alvor i byvagtsarbejdet. Det kunne godt være at de ikke gjorde så store og voldsomme ting som Lyset, men nogle af de ting man fandt i byerne kunne også være modbydelige, helt ind til kernen.

Et overvejende mine gled over Hedwig, som spørgsmålet om retsystemet kom ind over. Hun havde selv ikke haft meget med det at gøre, hendes job har mere være at indfange folk og holde ro på gaderne. Selve afstraffelsen tog hun sig ikke rigtig af, hvilket også havde noget at gøre med at hun faktisk ikke kunne læse, så hun måtte huske tingene i hovedet i stedet for.
”De store kommer vidst for en separat domstol oppe i det øvre bydistrikt, men jeg gør mig faktisk ikke så meget i det,” indrømmede hun. Hun var heller ikke sikker på hvor grænsen lå mellem at Dronningen blot tog et valg og hvornår en domstol var nødvendig.
Hun rystede dog hurtigt hovedet ved det næste. ”På ingen måde. Ofte kan man slet ikke tage dem ind levende, hvis de har begået så voldsom kriminalitet.” Nok for det bedre. De kæmpede ofte så bragt at de blev dræbt. Heldigvis var det ofte heller ikke for byvagterne.
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo, Lorgath
Lige nu: 3 | I dag: 12