En unådig varme!

Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 09.05.2020 23:25
Den unådige hårde solen hang over Rubinien trods det endnu var så tidligt på året. Den store gul-orange sol sendte så meget varme ned over Sarghos by, at selv skyggen var grænsende til ulidelig, selv for dem som var født og opvokset i den sydige del af landet.
Det betød dog ikke at ørkenelveren blev hjemme i den bolig, som hun havde anskaffet sig i byen, hun brød sig ikke helt om at være i de forholdsvis åbne bygninger, det lå så fjernt fra Thal’Elors underjordiske by og hun følte aldrig helt hun kunne slappe af. Der ville gå nogle dage før den ro lagde sig over de mørke skuldre, som et tungt tæppe.

I stedet var Emori søgt til den nærliggende oase. Stik mod forventningen var hun alene da hun ankom, hvis man så bort fra enkelte dyr, som søgte at skyggen og vandet oasen tilbød dem. Nok holdt Thal’Elor en helt særlig plads i hjertet under den brune brystkasse, men Sarghos’ oase lå så tæt, at de ville kunne røre hinanden, havde det været to personer.
De spidse øre var tildækket af et tyndt, okseblodrødt, klæde der lå over det lange mørke hår, der bølgede som et oprørs hav. De gyldne øjne som når man kom tæt på lignede flydende guld, gled langsomt i som lod en let brise glide over oasen, sluttende af ved hende selv.
Hun havde taget plads i en af de mange skygger, palmerne omkring det livsgivende vand kastede.
If I needed you and you weren't there,
I'll never need you again.

Flameth

Flameth

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 172 cm

Raider 10.05.2020 03:07

Ørkensandet generede de glødende øjne på mange måder, nu hvor hun var borte fra øhavet forstod hun, hvorfor at andre kunne hade sand. Solen var derimod en mindre bekvemmelighed for den unge ildelemental, hun registrerede knap nok varmen der kunne bage andre levende, især her uden for byens grænser.

Oasen velsignede dem som der ikke kunne tåle varme med små skyggerige pladser uden palmetræerne, og nær ved kanten til vandet kunne Flameth fri går og udforske de forskellige ting. Hun var for første gang bort fra den tropiske ø, hvor hun kom til verden. Hun havde levet på øen i lidt over fire år og i den mellemtid havde hun lært ting, men ikke meget om verden i sig selv eller om hvor forskellig steder kunne være. Flameth undgik af natur, at finde ind i de tætte menneske byer, men det var svært at undgår på hendes rejse.

Da mulighed for slippe ud af byen kom, tog hun den og hun havde ingen anelse om hvor at hun var på vej hen før at hun kom til oasen og det lille naturparadis. 

Flameth lod blikket drive omkring på de forskellige personer der sad i skyggerne, og hun så på de forskellige ørken dyr som der også hang ud i oasen. Hendes krop som allerede i forvejen besat høj varme, sat næsten ild i sandet som hun gik i og hun kunne godt mærke at ilden i hendes indre gerne ville frem på overfladen fordi det næsten var lige at være på vulkanen igen.

Flameth havde aldrig set sig specielt god til hendes egen natur, hun var klar over at hun ikke var som menneskene, eller som nogen af de andre racer der kom med menneskene til øen. Men hun var på samme tid sikker på, at der måtte være andre af hendes egen slags. Hun skulle bare finde dem, letter sagt end gjort. 

Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 11.05.2020 01:55
Øjnene som før for en stund havde været lukket i, gled op, som lyden af syndende sand kom tættere på oasen som skridt i sandet. For aldrig havde ørkenelveren hørt lignende før og for hvem tog dog så varme skridt?
Blikket faldt på en kvinde, en kvinde som mest af alt lignede.. kul?
De mørke velplejede øjenbryn knyttede sig sammen på midten, som Emori forsøgte at finde hoved og hale i synet som mødte hende. Havde hun mon fået solstik og oplevede nu et fatamorgana? Nej, det kunne ikke passe.
I en bevægelse som virkede glidende, ubesværet, rejste hun sig op, trådte nærmere, men kun til kanten af skyggen fra den palme hun befandt sig i. Som ville hun brænde op under solens stråler, hvis de ramte hende direkte.

Som hun stod her, kunne hun på afstand nemt forveksles med et menneske, men jo nærmere man ville komme, jo mere tydeligt blev det i hendes træk at hun var elver, trods de skjulte øre.
Kun afbrudt af naturlig, af fugtende blink blev hendes blik på væsnet afbrudt. Kunne det være?.
Emori havde hørt om elementaler før, men aldrig selv stødt på en i hendes efterhånden mange leveår, før nu.
Men var det i virkeligheden ikke bare armestue fortællinger? At elementaler gik på jorden?

Flameth

Flameth

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 172 cm

Raider 08.06.2020 16:21

Flameth kunne mærke blikke falde på hendes ryg, i de første par øjeblikke lod hun som at bed mærke i blikket der virkede stærkere end andre, der efter hørte hun skidt i sandet og stille og rolig vendt Flameth sig for se den anden person. 

Flameth kaldte sig ikke speciel bekendt med andre racer end mennesker, men hun kunne dog tyde at hun ikke stod overfor et menneske. Ansigtet var for smukket og figuren var for høj, eller der højde menneske kvinder men hun så dem ikke ofte hjemme på Tropalis øen.

Ville det virke uhøflig hvis hun åbenlyst spurgte ind til hvad den anden kvinde var, muligvis. Men måske var det ikke så uhøflig igen, hun blev åbenlyst stirret på som var hun selv et særsyn i ørkensandet. “Kan jeg hjælpe dem?” kom det endelig fra Flameth, hun kunne lige så godt være den der startede samtalen. Hun stillede spørgsmålet med en høflighed, som hun blev stående ude i solen, ugeneret af lyset eller varmen omkring hende. 

“Undskyld, hvis det virke uhøflig, men jeg kan ikke lade være med tænke over hvad de er,” sagde hun lidt efter. Flameth tog et par skidt igennem sandet, hendes små fødder synker en smule ned i sandets dyb som hun gik frem ad. “Jeg mener, de er meget kønnere end et menneske er,” åh det lød nok en smule skummelt fra en person som man ikke kendte, men Flameth kunne være andet end betaget.

Hun så ikke sig selv med samme syn, Flameth var klar over at hendes udseende var meget specielt af natur og nok ikke på den gode måde. Folk var ofte bange for hende, fordi de kunne se ilde der rasede fri under kul huden og der altid en naturlig frygt overfor elemental racen, fra hvad hun nu havde hørt.  

Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 09.06.2020 22:30
Det var ikke før end at kvinden af kul snakkede til Emori, at det gik op for ørkenelveren at hun havde stirret på hende. Selv med den afstand der var mellem dem, kunne hun fornemme den intense varme, som ikke længere alene blev bragt af solen over dem. Hvad der dog var mest fascinerende, var hvordan man kunne se ilden der rasede under den sorte hud.
Spørgsmålet fik hende til at små smile, ikke nok til at læberne skiltes og de hvide tænder kunne ses, nej det var bare en lille trækning i begge mundvige til et smil, men en næsten utydelig rysten på hovedet besvarede spørgsmålet, om hun kunne hjælpe med noget.
Det næste spørgsmål kom bag på hende og overraskelsen kunne ikke helt skjules, det var første gang i hendes efterhånden lange liv, at hun var blevet mødt med spørgsmålet om hvad hun var.
”De har aldrig set en ørkenelver før?” svarede hun med en rolig stemme, som havde en syngende accent som man oftest støtte på her i den sydlige del af Krystallandet. En sjælden varm latter slap fra hende, som det ramte hende at, de begge to vidst så noget nyt for første gang ”De er en elemental ikke sandt?” Der var ikke skyggen af frygt for Flameth, i stedet var næsten hele Emori’s kropssprog blevet nysgerrig, så meget som hun nu gav sig selv lov til at vise den.

Flameth

Flameth

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 172 cm

Raider 14.06.2020 19:09

Flameth nikkede bekræftende til det spørgsmål, “Jeg kan ikke sige om der kommer mange elver ude på øen som jeg kommer fra, men jeg er heller ikke den der kommer andre ved så tit derude,” ikke med mindre at det var nødvendig, eller når folk selv opsøgte hende som guide. Flameth kendte Tropalis øen bedre end mange, fordi hun netop leve mere i naturen nær vulkanen, men ind imellem var hun i kontakt med folk der ønskede at udforske øen for rigdomme.

Igen, kunne hun nikke som svar. I forhold til mange andre af hendes race havde hun ulempen, at hun kunne så mere menneskelig ud. Flameth havde hørt om andre elementaler som havde lagt mere menneskelig kroppen, hun var bare den uheldige der var mere i et med ilden.

“Det kan jeg nok ikke lægge meget skjul på, mine race er vidst nok blev ganske genkendt med tiden?” indrømmede hun. Flameth kendte fordommene omkring hendes race, og hun havde være et blidt væsen dengang da hun vågnede. De fleste frygter hende, og hun kunne godt mærke talen om hende, nu hvor hun var borte hjemmefra.    

Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 24.06.2020 21:49
”Nej det er vel noget nært umuligt at komme andre nærmere i din tilstand? Bærer alle ild elementaler altid på sådan en intens varme??” og hvad med andre elementaler? Var de bare normal temperatur? Tanken forsatte bag hendes brune pande, efter ordene var stoppet.
Det var jo en ganske interessant tanke, om de andres elementer rasede i samme omfang? Ville en luft elemental være omgivet af en vild og utæmmelig vind? Hvad hvis man havde en evne som kunne påvirke det element, kunne man så kontrollere elemantalen?
Noget mere åbenlyst, men uden at det virkede uhøfligt lod Emori de gyldende øjne glide ned over Flameth’s skikkelse, før hendes blik landede på hendes ansigt igen.

Flameth

Flameth

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 172 cm

Raider 22.07.2020 19:58

Flameth var ikke sikker på hvordan at hun skulle svare på spørgsmålet, hun havde hørt om andre af hendes race som var af ild, men som havde mere menneskelig kroppe. “Jeg er ret sikker på, at andre elementaler af ild ikke er lige så fremstående som jeg er.. Udfra hvad jeg har hørt, er mange af min race gode til ligne mennesker og de bliver mere et med deres element hvis de kommer i nærheden af det..” hun var selv mere uheldig med hvordan at hun fremstod i verden, folk gik ofte til siden når de så hvordan ilden rasede inde i hende eller også forsøgte uhøflig at kaste mere vand efter hende. 

“Men jeg kan forestille mig at jeg varmer luften mere end solen selv, men jeg mærker det ikke sådan,” hun bemærkede slet ikke varme på samme måder som andre, selvom hun godt kunne se sved på andres kroppe når de var i nærheden af hende eller bare ude i solen.

“Nu har jeg dog ikke haft chancen for møde en anden elemental som er af ild som migselv, det virker ikke til at der mange af min race ude på øen som jeg kom fra” der gik dog historier om at elementalerne var mere fri ude i selve landet, bare ikke på Tropalis øen. 

Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 28.07.2020 00:44
”Interessant.” mumlede Emori lavmælt, men alligevel højt nok til at Flameth ville kunne høre hendes ord. De var trods alt ikke tiltænkt til at være skjulte for hende, men det var ganske interessant hvordan det blev beskrevet.
Ikke alene vidste hun ikke selv om det var ens for alle elementaler, så det måtte betyde de ikke levede sammen i et fælles samfund, som ørkenelverne i Thal’Elor eller skovelverne i Elverly.

Naturligvis kunne hun ikke mærke varme selv, hverken solens eller den intense varme der strålede fra hende. Det gav jo sig selv, for hvordan skulle hun ellers kunne holde ud at være til? Det var også med en let latter den mørklødet elver nikkede ”Ja, det er ret intenst, varmen.” medgav hun med en rolig stemme.
Selvom Emori holdt en passende afstand, var små perler af sved begyndt at danne sig på hendes hud, og hun kunne mærke hvordan tøjet begyndte at klistre til den fugtige hud ”Så du har ingen familie? Dannes I virkelig af naturens magi?”.

Flameth

Flameth

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 172 cm

Raider 11.08.2020 16:57
“Mit liv startede i en vulkan, der er ingen relationer som jeg kender til,” sagde Flameth med et træk på skulderen, måske havde hun andre familiemedlemmer, men hvis det var sagen havde hun aldrig mødt dem eller kendt til dem. “Hvis der familie at finde, har jeg endnu ikke haft chancen for at finde dem,” hun havde hørt om andre ild elementaler på Tropalis øen, men hun havde ikke set dem.

En hånd spid blev kørt op igennem håret, “Jeg formoder at det er lettere at have familie af normalt kød og blod?” spurgte hun, for hende selv virkede ideen underlig at tænke på. Men måske kom der en dag, hvor hun ville finde en anden ung elemental som kunne virke som en slags familie, eller anden tæt relation. Børn ville hun aldrig få, men det var hellere ikke vigtig for hende, måske ville hendes magiske kraft være nok til skabe en anden ildelemental.
Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 11.08.2020 17:30
Et sagte lyttende "Aha." Lød fra elverkvinden ved Elementalens svar på spørgsmålet om familie, men svaret første kun et nyt spørgsmål med sig, et som Flameth sikkert heller ikke selv kendte svaret på, hvorfor det aldrig blev stillet. I stedet kom det mere eftertænksomt fra Emori ”Joh, altså på nogle punkter jo.” Som et halvt svar på om det ikke var nemmere med familie af kød og blod. Det var jo ikke ligefrem det letteste spørgsmål at besvare, for på en og samme tid havde ild kvinden både ret, men tog også så frygteligt meget fejl.

Emori havde selv familie, en familie hun stadig holdte tæt konkakt med, på nær hendes bror, som han havde mere travlt med at lave, ja hvad end Rakaa nu lavede. ”Det kan også være frygteligt besværligt med en familie man kender til. Særligt hvis ikke de tager sig tiden at deres familie, men i stedet har travlt med alt andet.. Så er det måske nok nemmere at være uvidende, for så såres man ikke når man føler sig valgt fra?” Ordene blev sagt med en skuldertrækken, som var det været bagateller, når ens liv gik i forskellige retning, men et lille svagt glimt i de gyldne øjne afslørede, det ikke var hendes fuldkommende holdning.

Flameth

Flameth

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 172 cm

Raider 20.08.2020 23:46

Flameth gave et lidt forvirret udtryk, hun forstod ordene men hun havde aldrig tænkt over familie på den måde før, eller måske ikke på tanken om at de kunne være så optagede af andre ting end dem omkring dem. “Sådan, har jeg ikke tænkt over før, men det er sikker sandt nok,” sagde hun eftertænksomt. Det gav hende nye tanker om hvor vidt at hun nogensinde selv ville starte en familie, når den dag muligvis kom. 

“Jeg må indrømme at familie er lidt underlig koncept, når vi elementaler bare skabes fra den ene dag til den anden,” indrømmede hun “Jeg kom til verden i en vulkan og indtil for få år siden, kendt jeg ikke andet end blot at dvæle i vulkanens varme ild,” så kom udbruddet og alting gik amok og derefter var der bare lyden af brændende natur i lang tid.

“Nu kan jeg ikke læse, men ved folk i denne verden hvorfor at Tropalis øens vulkan gik i udbrud, eller var det bare naturens gang?” at kende mere til verden var nu en ting hun godt kunne brug og Flameth tænkt aldrig helt over hvad der var sket da hun vågnede. 

Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 22.08.2020 23:54
Forvirringen var et øjeblik tydelig at se på ild kvinden foran ørkenelveren, og i et øjeblik gled en skygge af tvivl hen over de gyldne øjne, for havde hun ikke forklaret sig godt nok? Misforstod elementalen mon hvad hun havde sagt? Tvivlen blev dog dæmpet da Flameth åbnede munden ”Åh, men det er naturligvis ikke alle der oplever gnidninger i familien. Der er mange som lever perfekte familieliv, i hvert fald er det hvad mange viser ud ad til.” Kom det tilføjende til de forrige ord.
Det var måske heller ikke lige frem de mest opmuntrende ord, som kunne blive sagt om familier, men det gjorde dem ikke mindre sande af den grund, om end det ikke nødvendigvis passede på alle.

”Anser du så vulkanen for at være din moder? Eller skaber? Har du noget tilhørsfoldhold til den vulkan, altså føler du dig mere hjemme nær den end når du er herude?” Lige så lidt som Flameth forstod sig på hele familiekonceptet, lige så lidt forstod Emori sig på hele konceptet af hvordan en elemental blev til, og hvordan det satte dem i forhold til stedet de var blevet skabt.
De mørke læber blev presset mod hinanden til de dannede en smal streg i det brune ansigt, men en tænkende lyd kom fra hende ”Det.. Jeg ved det faktisk ikke, jeg tror bare de fleste antager det var naturens gang, men det var det måske ikke?” Lød det eftertænksomt, mens brynene rykkede en anelse tættere på hinanden på midten, for en stund.

Flameth

Flameth

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 172 cm

Raider 24.08.2020 01:44

“Det lyder kompliceret, men sådan virke alle forhold til at være,” sagde hun. 

Hun overvejede hvordan at hun skulle forklare det på bedste måde, naturen havde en lidt anden betydning for hendes race, eller også havde hun bare en anden forståelse for den.

“Det er lidt svært at forklare, men ja og nej på samme tid. Vulkanen har altid givet mig energi igennem dens ild og varme og på den måde er den vel en moder figure, men da udbruddet skete mærkede jeg en vrede som jeg ikke er sikker om var min eller vulkanens,” forklarede hun.

“Ja det lyder mærkelig, men lige op til udbruddet var der en slags idyllisk ro som tillod mig at sove tiden væk. Men nu er jeg vågnet og jeg har ikke længere lysten til hvile i vulkanen som før,” efter virkede det til at hun ikke mærkede vulkanen på samme måde, som dagene gik og som lavaen tabte varme, kom der igen ro i hendes eget sind. 

Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 26.08.2020 02:44
Nikkende medgivende til Flameth’s konstatering, som ramte hovedet på sømmet, blev et sjældent oprigtig smil sendt i hendes retning ”Det er vist en ret god beskrivelse ja, men heldigvis er det ikke alle som er lige kompliceret. De forhold som er, kan typisk, hvis bare alle parter er villige løse det, kan i sidste ende med at blive mindre komplicerede, hvis ikke fuldkommen ukomplicerede.” Det var naturligvis lettere sagt end gjort, men alt var muligt for de som ønskede forandring.

Lyttende, forsøgte elveren at forstå hvad der blev sagt, noget der hvis hun selv skulle sige det, til dels lykkes ganske fint. Nye spørgsmål pressede sig i stedet på. Overvejende lod hun på ny blikket løbe ned over kvinden foran sig ”Ved du hvorfor din vulkan gik i udbryd? Hvorfor du følte den vrede, som du ikke kunne skelne om den var din eller dens? Og hvad så nu? Kan du vende tilbage til vulkanen?” Var hun overhovedet interesseret i at vende tilbage, hvis det var muligt? Hun var jo allerede langt væk fra hvor hun blev til, men vidste hun selv hvad hun søgte? Hvis hun overhovedet søgte noget?

Flameth

Flameth

Krystalisianer

Kaotisk Forvirret

Race / Elemental

Lokation / Omrejsende

Alder / 167 år

Højde / 172 cm

Raider 09.09.2020 21:11

Flameth nikkede, hun lyttede. “Det er sandt nok,” sagde hun, så hun kiggede på kvinden.    

Flameth fra en smule på skulderen, “Jeg er ikke sikker, mit bedste bud er at det naturens gang, men der kunne være andre årsager, alt hvad jeg ved, er at jeg nok har mere tæt forhold til vulkanen fordi den er mit fødested og det er måske derfor at udbruddet virkede mere vredsfyldt for mig,” sagde hun. Hun forstod det selv som om at der var meget naturlig bånd med vulkanen og hende selv.

“Måske er det en del af vores race, at vi forstå naturen på en mere emotionel plan?” det var en måde som hun kunne forstå det på. “Ild og varme, er for mit vedkommende forbundet med min egen vrede. Jo mere voldsom mine vrede er desto mere ild kan jeg skabe,” forklarede hun.  

Emori Mal'rilen

Emori Mal'rilen

Kriger for Thal'Elor

Forvirret Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 684 år

Højde / 178 cm

Xenwia 10.09.2020 21:10
//Lukkes efter aftale med tråd makker 8)

Emori Mal'rilen har forladt tråden.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Muri , Lorgath , Tatti, Lux , Echo
Lige nu: 5 | I dag: 12