Where have you been?

Joanna

Joanna

Soldat i Griffens Brigade

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 11.03.2018 20:37
Det var ikke specielt ofte at Joanna blev bedt om at forlade Dianthos for ærinder andre steder i landet. Ofte var det mere erfarne krigere der blev sendt afsted, men de måtte vel åbenbart mene at Joanna var ved at være trofast nok til at man godt kunne sende hende på længere opgaver væk. Og så også alene ovenikøbet. Selvom det var meningen at hun skulle mødes op med nogle længere nede.
En ting der var utroligt var dog at hun altid blev sendt til Medanien. Indtil videre havde hun undgået at støde på sin familie, men det kunne ikke vare ved, og hvad hvis de så hende? Ville de genkende hende? Hun var ikke sikker og det skræmte hende. Men det var ikke som om at hun kunne undgå at følge ordre. Så hun pakkede sine ting, sadlede op på en hest og drog så afsted. Der var dog ingen grund til at skynde sig, så hun skridtede bare derud ad med hesten.

Hun var dårligt kommet 10 minutter fra bymuren, da hun kunne ane et lille hus i nærheden af landevejen. Et mærkværdigt sted, men det var ikke som om at det ikke måtte ligge der. Desuden tvivlede hun på at det var dårlige mennesker der boede der. Ellers var nogen nok sendt afsted for at fjerne det.
Langsomt kom hun tættere og tættere på, og hun kunne da også godt se at der var nogen i nærheden af huset. Så det var helt klart beboeligt af nogen.
"It's so comfortable here in your own dimension, but you said you'll live here, not hide."
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 18.03.2018 01:41
Keeran havde ikke taget det pænt, at han ikke havde kunnet komme ind i Dianthos igen. Ikke engang hans forsøg på at snige sig forbi vagter eller over muren havde virket. Af én vagt havde han fået at vide at han bare skulle være glad for at han var sluppet så nemt af sted med at blive taget i sine forsøg. Hvis han var blevet fanget af en fra Kile Ordenen i stedet for en af byvagterne, så var han muligvis blevet pisket eller værre.

Så Keeran var holdt op med at forsøge at komme ind i Dianthos, men han vidste ikke hvad han ellers skulle gøre. Hele hans liv var i dén by. Hans mor var godt nok nede sydpå, men han kom lige fra Rubinien og han ville ikke tilbage. Han følte sig mere hjemme her.

For nu havde han slået sig ned i et lille hus, hos en sød familie der havde tilbudt ham kost og logi for lidt hjælp i huset. Deres egne børn var begge flyttet derfra, så der var masser af arbejde til Keeran, der ikke var den første elver til at arbejde for dem siden Dianthos var blevet lukket for folk som ham. Hårdt arbejde havde aldrig været Keeran, men det var lige så godt som at heale nogen, så han havde taget det fint.

Han stod lænet op af et af hegnene, der holdt et par køer inde, da han så en hest nærme sig på vejen. Han havde husets tykke, orange hankat i armene, som han ofte havde når han tog en pause, og både ham og katten stirrede nysgerrigt på hesten og mennesket på det, der langsomt kom nærmere, indtil han genkendte kvinden.

"Joanna?" kaldte han og rettede sig op, for at komme hende i møde. Han havde glemt at han stadig havde katten i armene, men den var også ligeglad og blev blot siddende.
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 04.04.2018 16:44
Det havde været et godt stykke tid siden at Joanna havde set Keeran. Selv når hun spurgte om ham, så fik hun svaret at de heller ikke havde set ham nede på helbredelseshuset, men han var jo nok blevet smidt ud sammen med resten af halvelverne. Hun havde inderligt håbet at han var okay, selvom de ikke havde set hinanden i et godt stykke tid.
Hun havde dog ikke forventet at høre hans stemme ud af det blå, som hun kom tættere på huset. Det tog hende faktisk et godt stykke tid inden at det gik op for hende hvem det var, og et stort smil spredte sig på hendes læber, som hun kom nærmere, og stoppede da også hesten da hun endelig nåede Keeran.

”Keeran? Hvad i alverden laver du her?” udbrød hun, men tog sig ingen tid at svinge sig ned af hesten, så de var mere i øjenhøjde end før. Han så i det mindste du som om at han havde det godt. Det var godt at vide, for selvom der var det her mærkelige kørerende mellem elverne og lyset, så ville Joanna da ikke smide sin ven til side.
"It's so comfortable here in your own dimension, but you said you'll live here, not hide."
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 01.05.2018 01:28
"Tjah, jeg, øh.. jeg kan ikke komme hjem," svarede Keeran og strøg sit krøllede hår om bag ørerne for at gøre de spidse ører tydelige. Han var ikke klar over om hun havde lagt mærke til det før eller ej, men han vidste at hun ikke ville gøre ham noget ligegyldigt hvad og han slog også bare opgivende ud med armene efter at have vist hende sine ører.

"Kan du tro hvor sindssyge de er blevet derinde? I hele landet, faktisk. Det er fandme ikke mig, der har gjort deres åndssvage præster eller tilbedere, eller hvem det nu er, noget. Jeg er ikke engang velkommen i Elverly, har jeg hørt. Så nu.. tjah, nu hænger jeg bare ud her, indtil jeg finder ud af hvad jeg ellers skal gøre."

Han grinede, men det var en opgivende latter og han så ikke på Joanna imens. Han skammede sig over at være så hjælpeløs, men der var ikke andet for at gøre end at grine af det.
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 12.06.2018 13:23
Selvfølgelig ville en ting som spidse ører ikke gå overset, og det var da også blevet pointeret da hun havde undersøgt hvorfor han var blevet helt væk. Ørerne havde helt klart været svaret fra et par af de folk hun spurgte om hvor han var henne.
Det hev i hendes hjerte at hun kunne se hvor slemt han havde det, og hun kunne godt forstå det. Han var blevet smidt ud af sit hjem fordi at en åndsvag krig var på trapperne, og der var intet hun kunne gøre for ham. I virkeligheden burde hun jo slet ikke snakke med ham lige nu, men for hendes venner var hun noget mere tilbøjelig til at bøje reglerne.

Det gjorde også at hun gjorde noget meget ukarakteristisk, i hvert fald ikke noget Keeran havde oplevet før. Joanna havde det altid svært ved at røre ved andre. Hun hadede det ikke, men når man var så usikker i sit eget skind, så var det ikke underligt at det var nemmere hvis ingen rørte en. Alligevel kunne hun ikke stoppe sig selv i at kramme Keeran. ”Jeg er så ked af at jeg intet har kunne gøre,” hviskede hun.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 27.06.2018 17:16
Keeran blev tydeligt overrasket over at få et kram af Joanna. Førhen havde hun altid virket så genert, og hans akavede forsøg på at flirte med hende, havde ført til nedslåede blikke og rødmen, så et kram var det sidste han havde troet at han ville få ud af hende.
Det tog ham flere sekunder, men så løftede han sine arme og lagde om hende, så han kunne knuge hende tæt ind til sig. Han bebrejdede hende på ingen måde hvad der var sket i Dianthos - en ene kvinde kunne ikke stoppe kiletilbederne. Ingen kunne have stoppet de ødelæggelser Keeran havde set på sin vej tilbage til Dianthos, ikke alene.

"Det er ikke dit job at passe på mig," svarede han affejende, indtil han kom i tanke om hendes job; "eller, måske, teknisk set, er det," rettede han med en forsigtig latter. "Men du kunne ikke gøre noget for at stoppe det her, det ville kun have fået dig i problemer... Jeg er bare glad for at se en ven igen." Først da slap han hende et trådte et halv skridt tilbage igen. "Hvad laver du overhovedet her?"
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 07.07.2018 20:11
Det gik ligeså stille op for Joanna hvad hun havde gang i. Der var altid den lille stemme i hendes baghoved der mindede hende om at formerne var forkert, så de fleste ville nok mærke at der var noget der var galt med hende. I virkeligheden var det slet ikke så slemt, og mest af alt virkede hun bare en smule mere kantet og fladbrystet end de fleste andre kvinder. Nogen gange var Joannas hoved virkelig det eneste der holdt hende tilbage.

Langsomt gav de dog begge slip på krammet, og hun kiggede næsten sørgmodigt på ham. "Men jeg ville gerne kunne gøre noget for dig, men... jeg har ikke ligefrem autoriteten til at gøre så meget andet end at følge ordre.." Det havde været hårdt at smide andre elvere ud, men det var en del af hendes job. Desuden var det kun midlertidigt.
Hun kiggede lidt tilbage på sin hest, og så gik også tilbage for at få fat på den, så den ikke pludselig fik ideen om at løbe væk, mens hun prøvede at finde ordene. "Jeg er blevet sendt ned til Medanien, for at hjælpe med noget uro dernede. Jeg ved ikke så meget om det, men der er en ridder jeg skal rapportere til dernede." Hvor hun ikke havde lyst nu når hun kiggede på Keeran.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 08.07.2018 13:16
Keeran forstod godt Joannas behov for at adlyde ordrer, også selvom han altid havde sat sin egen moral over den slags, for han havde trods alt aldrig været ansat et sted som hæren. Dét var nødt til at være noget andet, end at ignorere sin chef og heale mennesker, der ikke havde råd til at betale for det.
Han så sørgmodigt efter hende, da hun gik hen for at gribe fat om tøjlerne til sin hest, og langsomt indså han, at hun ikke ville kunne blive hos ham.

"Pas på dig selv. Det er en farlig tur," fortalte han hende, fra egen erfaring, og lænede sig ind for at give hende et kys på kinden. "Held og lykke." Han slog blikket væk for at gøre det nemmere for sig selv at sige farvel.
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 17.08.2018 14:48
Joanna kunne ikke få sig selv til at forlade Keeran endnu. De havde lige mødt hinanden igen efter så lang tid fra hinanden, og der var ikke nogen der forventede Joanna lige forløbig. Hun ville skulle ridde lidt mere til resten af tiden, men det ville være vel ikke gøre noget at være her et par timer, og bare nyde Keerans selskab. Joanna var ikke meget for ikke at adlyde ordrer, men det her var noget andet.

"Jeg kan vel godt blive her lidt tid inden jeg tager videre?" sagde hun. Hendes kinder var alleree røde, fra krammet, kindysset og nu at forslå dette. Men selvom Joanna ikke var vant til at have mange venner, så var der ikke noget der betød mere for hende end hendes venner, og Keeran havde i hvert fald vist sig at være en af disse specielle individer i hendes liv.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 11.10.2018 16:42
"Ja!" Udbrød Keeran, næsten for ivrigt, men han var så lettet og glad for at Joanna ville blive, at han slet ikke tænkte over hvad hun ville tænke omkring hans tydelige glæde. "Bliv endelig, jeg - jeg har set et par net over nede ved åen, vi kan tjekke om der er kommet fisk i dem, så kan du også få et par med, så du har noget godt og friskt at spise, når du skal gøre stop for natten." Han tilbød det hele med et smil og gjorde et nik i retning af åen for at få hende med sig derned.

De gik tværs over marken for at komme derhen, men på denne tid af året voksede der heller ikke noget de ville kunne trampe ned. 

"Jeg kommer faktisk lige fra Medanien. Det var lidt af en rejse, men jeg var heller ikke til hest. Hvor længe kommer det til at tage dig, tror du?"
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 20.10.2018 12:36
Joanna blev bare endnu mere rød i hovedet, da Keeran virkede meget begejstret for at Joanna skulle blive her. Hun måtte tale sig selv lidt ned igen, at det jo bare var fordi at han ønskede at have et velkendt ansigt omkring her, og de var jo venner. Men også kun venner. Også selvom Joannas hjerte bankede lidt hurtigere.

Inden hun fulgte Keeran bandt hun dog hesten fast, så den ikke fik ideer om at løbe væk, men den havde stadig adgang til græs og vand.
"Kun et par dage burde det, men jeg ved heller ikke hvor længe de har tænkt sig at jeg skal blive dernede," indrømmede hun. Hun havde nær glemt hvor nervøs hun var for at være i nærheden af sin familie i længere tid, siden hun havde set Keeran, men nu kom det lidt tilbage igen. Hun håbede hun ikke ville støde på dem.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 03.11.2018 22:45
Keeran så overrasket og imponeret på hende, da hun sagde at hun kunne klare rejsen på et par dage. Det havde taget ham meget længere end dét, men han havde også været vidt omkring på turen og havde ikke været i nærheden af en hest, med undtagelse af bag på en vogn med et læs hø. Og selv da, havde han ikke kunne få et lift længe. Hans længste lift havde muligvis været med trolden, der havde været sød nok til at bære ham noget af vejen.

"Det lyder ikke så fedt." Keeran så bekymret på sin veninde. "Er du ikke ked af at skulle væk så længe? Hvad med alle dine venner her? Kender du overhovedet nogen der hvor du skal hen?" Det var lige før han ville tilbyde at tage med hende, om ikke andet kunne han vel hjælpe, hun havde jo efterhånden lært ham en ting eller to om at slås! Men det havde også taget ham så længe at komme tilbage til Dianthos, at selvom han ikke kunne komme ind i byen, var han ikke meget for at rejse for langt væk fra den. 
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 08.11.2018 20:32
Hvis Keeran vidste hvor ked af at Joanna skulle derned, så ville han sikkert holde hende tilbage, men han ville nok aldrig finde ud af grundene. Det var i hvert fald sådan hun rationaliserede i øjeblikket. Til gengæld var det ikke ligefrem mange enner hun efterlod i Dianthos. Det md at binde sig til folk var stadig yderst svært for hende.

”Min familie bor der…” mumlede, allerede på forhånd givet op på at lyve overfor Keeran. Hun var blevet fortalt af op til flere at hun bare ikke holdt til at lyve. Hun var for åbenlys. Det var en god ting at hun blot var en kriger og ikke en spion. For det ville hun aldrig have holdt til.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 09.11.2018 11:19
Keeran forstod tøven, når han så den, og han så den skrevet tydeligt over hele Joannas ansigt og hendes tone, da hun fortalte at hendes familie boede i Medanien. 

"Du lyder ikke ligefrem glad for at skulle se dem igen?" svarede Keeran i en spørgende tone og lagde trøstende en hånd på hendes skulder. Han havde glemt alt om fisk og åen, kun Joanna betød noget lige nu. Keeran var selv utroligt glad for sin familie, der også boede nede sydpå, men det var for lang en tur at rejse for at se dem, og han var jo desuden lige kommet derfra. Mod sin vilje, vel at mærke. 
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 09.11.2018 14:35
hvad skulle man sige til det? At hendes familie ikke kendte det liv hun levede nu? Eller at de troede at hun var en dreng? Hun skrev stadig Johan i sin underskrift, når hun sendte breve til dem engang imellem. Det var nemmere at lyve på et papir trods alt.
"Jeg vil helst ikke tale om det," sagde hun, rigtigt nok, men det ville også stoppe spørgsmålene, hun alligevel ikke ville kunne lyve oprigtigt på.

"De der fisk?" spurgte hun så i stedet for. Fiskene var ikke mere interessante, men hun ville langt hellere koncentrere på det, i stedet for hendes mindre gode familie situation.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 09.11.2018 18:55
Keeran så bekymret på Joanna, selv efter hun havde sagt, at hun ikke ville tale om sin familie. Han vidste ikke så meget om Joannas venner i Dianthos eller om hendes familie i Medanien, men hun virkede ikke som om at hun generelt havde så mange at snakke med. Hun havde også været sød at give meget af sin fritid til Keeran, hvilket kun bekræftede hans teori. Han havde dog ikke fundet noget som helst ondt eller dårligt i hende, og han forstod ikke, hvorfor hun holdt sig for meget for sig selv. 

"De der fisk," gav han hende ret og ledte vejen ned til åen, hvor han satte sig på kanten af den og begyndte at hale nettet ind. "Joanna, du ved... Hvis du fik lyst til at snakke om det.. så er jeg her. Jeg kan nok ikke gøre noget for at hjælpe, for jeg har ingen krystaller, jeg er halvelver, jeg kan ikke komme ind i min by, jeg kan ikke slås, og du er den eneste af mine venner, som jeg ved hvor er henne, men!" Han så op på hende efter den ulyksalige opremsning og smilede op til hende. "Jeg kan nogle ting. Jeg kan heale. Jeg kan lytte. Jeg kan lide dig. Nogle gange er dét nok, nogle gange er det ikke. Du må selv bestemme hvornår det er nok, men jeg er i hvert fald lige her, hvis du har brug for mig."
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 17.11.2018 15:35
Hvor ville Joanna ønske at samtalen bare ville stoppe der. Ingen snak om hendes familie, og hvordan det problem altid lå og ulmede i baggrunden. Før eller siden skulle hun jo indse at den løgn hun havde opbygget overfor sin familie ikke holdt stik. De var begyndt at undre sig over ikke at have set hende i årevis, men stadig kunne hun ikke få sig selv til det. Hun vidste med sikkerhed at de ikke ville acceptere hende. Og hun var også bange for at hvis Keeran kendte sandheden, så ville han ligeledes ikke have noget at gøre med hende.

"Jeg ved det godt..." var det eneste, næsten hviskende, hun sagde til Keeran. Han gjorde sit for at vise at han virkelig mente at han ville være der for hende, men alligevel var hun så bange for at tage den udstrakte hånd. Hvorfor hjalp hun også altid alle andre før sig selv? Det at bryde tavsheden mellem de to af dem, ville tage en enorm vægt fra hendes egne skuldre.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 28.11.2018 01:01
Keeran så bekymret på Joanna, da hun svarede ham. Hendes stemme var en hvisken og hun så i det hele taget noget nedtrykt ud, og det frustrerede ham at han ikke kunne gøre mere for at hjælpe hende. Han kunne ikke engang tilbyde at tage med hende, for nu var han endelig kommet i nærheden af Dianthos igen. Og hvad med Ez? Ham ville han også gerne finde igen, hvis muligt.

"Men du har alligevel ikke lyst til at fortælle mig, hvad der er i vejen?" prøvede han igen, sikker på at Joanna ville få det meget bedre, hvis bare hun bukkede under for hans pres, der var lagt med de bedste intentioner for hende. 
Joanna

Joanna

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 182 cm

Helli 03.12.2018 10:48
Joanna rystede på hovedet. En dag ville hun være i stand til det, men før at hun vidste at Keeran ville acceptere hende, så følte hun sig ikke tryg nok til at gøre det. Eller hun var i hvert fald ikke i stand til at tage det skridt lige nu. Ikke når hun endelig havde fundet ham igen.
"Kan vi ikke snakke om noget andet?" spurgte hun så bedende og kiggede op på Keeran. Hvis han blev ved med at presse, så var hun ikke sikker på hvad hun ville gøre. Bryde grædende sammen? Gå? Ja, for det ville også gøre vidundere for deres forhold.
Keeran

Keeran

Krystalisianer

Forvirret Dum

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 22 år

Højde / 182 cm

v0idwitch 04.12.2018 02:07
Keerans bekymring steg for hver gang Joanna nægtede at fortælle ham, hvad der var i vejen, men hun gjorde det også meget tydeligt nu, at hun kun blev mere ked af det for hver gang han spurgte, så han besluttede sig for at lade være med at spørge mere.

"Jo, selvfølgelig," sagde han og lagde en hånd på hendes skulder, i hvad han håbede var en beroligende berøring. Han så eftertænksom ud et øjeblik, inden han kom på noget, de kunne tale om. "Jeg har mødt én," fortalte han hende så, lavmælt og med et forsigtigt smil, som var det en hemmelighed han lød hende høre. Det var det på en måde også. Der var i hvert fald ikke andre, han havde fortalt det her til. 
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lorgath , Krystal , Mee
Lige nu: 3 | I dag: 13