Telma

Telma

Ejer af Det Halve Svin og Iagttager hos Verbatim

Sand Forvirret

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 16.02.2015 22:18
Endnu en lang dag gik på hæld.
De sidste gæster var blevet hældt ud af det halve svin, og Telma havde været igang med at sætte alle stolene op og feje gulvet, mens de store af børnene havde rengjort køkkenet. Telma sukkede for sig selv og stille kosten fra sig på dens plads bag baren. Arbejdsdagen var nok ovre, men Telma havde et andet job, et job hun aldrig fik fri fra og hvor der ingen pauser var. Et job hun ikke ville sige op for noget i verden. Hun var mor, og som mor skulle hun elske og tage sig af alle sine børn, bærer deres problemer uden at kny og aldrig forvente tak for noget af det. Heldigvis var Telma velsignet med skønne børn, så hendes job var oftest nemt.

Og så var der Jolene.

Jolene, Telmas tåbelige datter der var gået ud og havde fået gjort sig selv gravid. Bevares, de havde nok været to om det, men Telma havde ingen tiltro til at faderen ville vise sit ansigt de næste 10 til 32 år afhængigt af race. Og pigebarnet havde ikke sagt et ord til Telma, hendes egen mor!
Telma havde selvfølgelig vist det længe. Hun havde været der selv nok gange til at genkende morgensyge når hun så det. Men Telma havde holdt tand for tunge indtil nu, og ventet på Jolene selv havde sagt noget. Så længe havde Telma ventet, at hun var begyndt at frygte at pigebarnet ikke engang selv viste hvad der var los!

Telma gik ind i køkkenet og så sig kort om. Børnene var blevet færdig før hende, og var smuttet i seng allerede. Godt så tænkte Telma for sig selv, og satte en kande vand til at varme over de sidste gløder. Telma havde sendt Jolene ud for at ordne stalden, og viste hun snart ville komme tilbage. Telma havde allerede givet barnet rigeligt med chancer for at fortælle hvad der var sket. Dette ville blive den sidste.
"Regler er godt, så længe det er mig der laver dem"
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 16.02.2015 22:38
Jolene havde haft mistanke længe om hvad der foregik, men havde aldrig fået den sidste tanke ind i sit hovede om at det kunne være rigtigt. Den første morgensyge kunne ikke være andet end bare.. Almindelige syge. Det skete også! Jolene havde været syg før og nogle gange førte det bare til at man havde kvalme. Det var først da det var sket en del dage i træk at hun begyndte at blive mere og mere skeptisk. Og nu, ja nu havde det stået på i næsten en måned. Hvordan hun skulle fortælle sin mor at det var sket, var en hel anden kamp hun skulle igennem. Men hun boede stadig under Telmas tag, og derfor, måtte sandheden ud før eller siden.

I øjeblikket vandrede hun rundt i stalden og tog sig af hestene der var oplignet og gjorde rent. Et job hun havde gjort utal af gange og også hurtigt var færdig med. Hun følte sig mere træt end normalt og hun havde endda bemærket af hendes mave føltes mere oppustet. Som Jolene lukkede stalddøren efter sig og så op i lyset der skinnede ud fra vinduet, sukkede hun og blev enig med sig selv om at hun nok hellere måtte sige sandheden. Hun var blevet gravid. Ikke at Jolene havde noget imod det. Hun elskede børn og ønskede også nogen for sig selv. Men hun vidste ikke helt hvor tilfreds hendes mor var med udviklingen.

Jolene gik ud i køkkenet, efter at havde vasket sine fingre og bemærkede hurtigt den svage damp som var begyndt at komme fra kedlen. "Lang dag?" spurgte hun en smule usikkert og så på sin mor der havde fokuseret på vandet. "Mor.. Jeg.. øhm.. Jeg tror vi har noget vi skal snakke om.." Jolene bed sig i læben, men fjernede på intet tidspunkt blikket fra sin mor og søgte øjenkontakt. Mest af alt fordi det var den nemmeste måde at læse hendes humør på, hvis man virkede havde dummet sig.
Mor til tvillingerne Hellius og Hellia, født 29/09/15
Telma

Telma

Sand Forvirret

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 17.02.2015 11:38
Telma hørte døren gå, kort efterfuldt af Jolenes stemme. Telma stod med ryggen til Jolene, nikkede kort til Jolenes spørgsmål og lavede en lavmælt, bekræftende lyd mens hun rakte ud efter krukken med aftenteen. Da Jolene fortsatte, bredte der sig et bredt, triumferende smil på Telmas læber Bedre sent end aldrig lille mus tænkte hun for sig selv. "Noget vi skal snakke om?" gentog hun roligt, og tog sig god tid om at stille teen på plads igen, mens hun fik tørret smilet af læberne.

Da hun endelig vendte sig mod Jolene, var hendes ansigt neutralt og spørgende. Hendes blik derimod fortalte en lidt anden historie da det mødte Jolenes. Der var ingen spor af forundring i Telmas øjne, så meget var sikkert. Der var heller ingen vrede at se umiddelbart, men måske, bare måske, et lille spek af stolthed?
Telma satte en hånd i siden og skød hoften ud, som hun så tit gjorde når hun blev utoldmodig "Hva' los?"
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 17.02.2015 13:03
Jolene forsøgte at forholde sig så roligt så muligt, mens ryggen af sin mor stadig kun var hvad der mødte hendes blik. Jolene havde ingen anelse om at Telma allerede havde lugtet lunten omkring sin datters tilstand, men hvis blot Jolene ville tænkte lidt efter, ville det også være underligt hvis det ikke var blevet opdaget. "Ja.." blev der lidt intetsigende sagt. Hun vidste ærlig talte ikke hvordan hun skulle starte.

Det var først da den utålmodige position kom frem og blikket hvilede på Jolene, at denne fik taget sig sammen. Hun lænede sig op af køkkenbordet og bed sig stadig let i læben, indtil at hun ikke længere kunne holde sin mund mere. "Du har nok bemærket at jeg har haft kvalme.. rimelig tit efterhånden. I hvert fald her den sidste måned.. Øhm.. Mor, jeg tror jeg er gravid.. jeg er ikke sikker, men alt kunne tyde på det." hun kiggede op på Telma med et forsøgende skævt smil, og havde uden at tænke over det, lagt en hånd hen over sin mave. Der var stadig lang tid igen, og Jolene var stadig ikke sikker på om det bare var almen oppustethed hun følte, eller at der rent faktisk var noget om snakken. "Men jeg kunne tage fejl... jeg har ikke sagt noget før nu, fordi jeg ikke var sikker og nok ikke helt ville indse at det kunne være sket."
Telma

Telma

Sand Forvirret

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 18.02.2015 11:11
Telma lyttede til Jolene, uden at afbryde. Da hun var færdig havde Telmas ene øjenbryn løftet sig, og et lille smil spillede på hendes læber "Du kunne tage fejl, ja, men det tror jeg nu ikke du gør og jeg skulle efterhånden kunne genkende en graviditet når jeg så én!" sagde hun fornøjet, men blev så mere alvorlig "Men jeg håber for din skyld du har styr på faderen, og at han ikke bare er et eller andet pengeløst rakkerpak med et pænt ansigt og honning på tungen" formanede hun strengt. Telma havde gjort sit bedste for at opdrage dem bedre end det. Jovist, hun havde nok ikke sat det bedste eksempel selv, men Telma valgte sine mænd med omtanke, og fik aldrig et barn hun ikke kunne sørger for selv.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 18.02.2015 15:00
Jolene var umådelig usikker på hvad hendes mor egentlig tænkte om situationen. Det hævede øjenbryn og det lille smil, gav ikke mange oplysninger fra sig, andet end Jolene følte sig sikker nok til ikke at være i nogen form for farezone endnu.
Jolene kom med et svagt grin og nikkede. Var der noget som Telma kunne genkende, var det en graviditet! Jolene selv havde jo kun været gravid en gang før, og den oplevelse blev der ikke talt om. Dødfødte børn var ikke lige hvad lå højt på samtaleemner.
Jolene satte usikkert en hårtot om bag øret. Hun rømmede sig let, og holdet blikket væk fra sin mor da den strenge stemme havde nået hende. Jolene vidste bedre, men hun var stadig ung og hun vidste godt at hun var let påvirkelig. Alt for let påvirkelig havde det set ud til. "Altså... Nej, jeg har ikke styr på faren. Jeg kender hans navn og hvad han normalvis bruger dagen på." startede hun ud og undgik morens blik ganske bevidst. "Han er jæger og sælger skind når han kommer forbi byen. Hans navn er Lestat." hun kunne lige så godt ligge alle kort på bordet. Ingen grund til at skjule ting for sin mor! Specielt ikke i den kattepine hun egentlig befandt sig i. Skulle Telma, mod al forventning!, smide Jolene ud, havde hun ingen mulighed for at tage sig af barnet. Nok følte hun sig mentalt klar til at være mor, men rent økonomisk var hun ikke for heldigt stillet.
Telma

Telma

Sand Forvirret

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 18.02.2015 15:42
Telma sukkede sagte og betragtede tænksomt Jolene. Det var ikke så slemt som hun havde fygtet, men da heller ikke meget bedre! Og dog.. han var hverken kriminel eller gejstlig, og der var altid marked for vildt. Måske kunne Telma sågar få en god aftale på kød hvis knægten nogensinde var dum nok til at kigge ind forbi!

Telma sukkede igen, denne gang markant tungere. "Kom her tåbelige pigebarn" sagde hun opgivende, men moderligt og rakte armene ud for at give Jolene et knus. "Tænk at jeg skal være bedstemor allerede.. Jeg har knap rundet de 200!" klagede hun sig drillende.
Telma kunne nok være en hård kvinde, og mor med fast hånd, men hun havde ikke så hårdt et hjerte at hun kunne smide sine egne børn på gaden, når hun havde nok til dem alle.
Kærligt strøg Telma Jolene over håret, og kyssede hendes pande "I kan blive her, på én betingelse... at du fortæller mig hvis han kommer her. Jeg har en ting eller to jeg gerne vil sige til ham"
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 18.02.2015 15:55
Jolene gik indstiktivt og hurtigt ind i den trygge og kærlige favn som hun var vokset op med og på ingen måde ville undvære. Selvom Telma kunne være hård og Jolene havde fået sine skæld ud igennem sin barndom, var hun der altid for dem. Jolene begravede instinktivt sit hovede ned i sin mors skulder og holdte godt fast om hende. Hun var tryg der og havde virkelig ikke lyst til at flytte væk fra det. Et grin udformede sig dog fra Telmas skulder ved den klagende og drillende lyd som Telma kom med. Jolene løftede hovedet og så smilende på hende. "Jeg lover at vente til du har rundet de 300 eller mere, før den næste kommer!" Jolene kunne naturligvis ikke love lige netop dette, men hun ville prøve! 200 år var jo ingenting blandt folk med elverblod i årerne. Halvelverne var ikke udødelige, men deres levealder var markant højere. Det var i hvert fald ikke mange der ville gætte på Jolenes alder var oppe i fyrrerne!

Jolene faldte over i de mere alvorlige folder og nikkede til betingelserne der blev sat op for hende. "Det lover jeg, mor." lovede hun og havde i den grad også tænkt sig at holde sit løfte. Dertil, mente Jolene også at Lestat skulle vide at han skulle være far, eller var blevet det, alt efter hvornår han satte sine ben på kroen igen. Jolene bed sig lidt i læben og fik et skævt smil tilbage på sine læber. Hun kunne ikke skjule, at til trods for de knap så heldige omstændigheder så glædede hun sig også lidt. "Såh.. hvad tror du det bliver?"
Telma

Telma

Sand Forvirret

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 20.02.2015 12:12
Telma klukkede mildt og strøg Jolene kærligt over håret. Telma var ikke en kvinde der tænkte for meget på fremtiden, og hvad den måtte bringe, og derfor kom det altid som en chok når hendes små børn pludselig begyndte at opfører sig voksent og, næsten mere chokerede, ansvarligt. Det var altid svært at sige hvor gammel en halv-elver blev, og med flere af hendes børn kun værende kvart-elver, var det en realitet at hun nok kom til at leve længere end flere af dem.. hvis hun da havde den luksus at dø af alderdom. Men Telma fandt det spekulativt på en god dag, og spildte ikke megen energi på det.

Telma gav sin datter en klem, inden hun endelig slap hende, og tog hende i øjesyn. "Det er for tidligt at sige med sikkerhed.. men hvis du håber på noget bestemt, er der måder at påvirke det på" sagde hun i et hemmelighedsfuldt tonefald "Og det er ikke kun barnets køn du kan påvirke.." tilføjede hun, og lod sætningen hænge i luften mellem dem. Jolene havde oplevet Telma gravid, og set nogle af de vandvittige diæter hun til tider krævede. De fleste afskrev det plot som gravid-spisning, men kunne der ligge mere bag de eksetrinske vaner?
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 21.02.2015 00:53
Jolene så direkte undrende op på sin moder ved dette svar. Jolene havde set sin mor gravid før og også et par gange. Men hun havde ikke altid bidt mærke i hvad der egentlig var foregået. Mærkelige spisevaner hørte med til at være gravid, men Jolene havde ingen anelse om at dette måske kunne være med til at påvirke. Faktisk vidste hun slet ikke at det var muligt at påvirke ens graviditet. "Virkelig?" kom der endelig undrende ud af hende, som hun havde hovedet lidt på skrå.

"Køn er ikke så vigtigt for mig, men hvad mener du med det andet? Er der andre kvaliteter eller egenskaber som man kan give videre til barnet? Sunde egenskaber?" nysgerrigheden var tydeligt vagt. Specielt fordi hun ikke huskede at havde haft denne samtale før, og derefter vulle suge alle detaljer til sig. Hun ønskede, som enhver anden mor, det bedste for sit barn, og kunne hun give det allerede nu, var hun klar på at det skulle gøres.
Telma

Telma

Sand Forvirret

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 21.02.2015 14:02
Telma nikkede med et glimt i øjet. Bag hende begyndte kedlen at fløjte, og Telma signalere til Jolene at hun skulle hente krus. "En kvinde har meget mere at skulle have sagt om deres børn end de fleste aner. Med de rigtige remedier kan man påvirke alt fra hvilke magiske evner barnet vil besidde, til om barnet tager efter sin far eller mor! Det er naturligvis op til Livets Moder i sidste ende, men med viden fra Chance kan vi tippe vægtene i en favorable retning" forklarede hun, mens hun hældte te op i de to krus, og satte kedlen på plads inden hun tog det ene krus fra Jolene.

"Det er naturligvis ikke let. Det kræver dedikation, og ingredienserne sjældne og dyre, men.." Telma nippede eftertænksomt til sin te "Men hvis det er noget du ønsker.. så finder vi en vej".
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 22.02.2015 11:46
Jolene lyttede intenst til sin mors ord, og mange af Telmas tidligere vaner faldte nu bedre på plads hos datteren. Faktisk begyndte hun at undre sig over om Telma havde forsøgt at påvirke hvordan Jolene ville komme til at blive, som den graviditet var foregået. "Det har jeg aldrig tænkt over før." Jolene sippede til den nyophældte the og var på nippet til at brænde sine læber, fordi hun var blevet en lille smule uopmærksom i sin bevægelse. Noget hun hurtigt tænkte over bagefter, når den varme drik nærmede sig hende.

"Jeg har ikke engang overvejet om der var noget som jeg ville påvirke. Det er for mig ligegyldigt med barnets køn. Jeg ønsker blot at det er sundt og rask." svarede hun og kunne pludselig mærke hvor uforberedt hun egentlig var. Hun ønskede det bedste for barnet, men vidste endnu ikke hvordan hun skulle give det. "Mor? Påvirkede du din graviditet da du ventede mig?" spurgte hun nysgerrigt, og hvis ikke, var hun nysgerrig og høre efter om det var lykkes ved nogle af hendes søskende. Hun havde jo et par stykker at vælge imellem.
Telma

Telma

Sand Forvirret

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 23.02.2015 12:59
Telma smilede moderlig ved Jolenes spørgsmål og lagde en arm om sin datter "Ville det ændre noget hvis jeg havde?" svarede hun blot og kyssede Jolene på panden. Telma havde brugt denne viden mange gange, men hun havde altid været forsigtig med at fortælle hendes børn for meget. Ligemeget hvad Telma havde eller ikke havde gjort under sin graviditet, så var hendes børn deres egne personer.

Telma nussede Jolene i håret atter en gang "Men det er ved at være sent nu barn. Drik din te og smut i seng med dig, så tales vi ved i morgen" sagde hun omsorgsfuldt og gav Jolene et lille klem inden hun slap hende igen "Jeg sender bud efter Xelirateis i morgen også, så hun også kan tage et gik på dig" lovede hun. Xelirateis var sortelver, men Telma havde aldrig dømt nogen på deres ørers form, og havde aldrig tøvet med at kalde på sortelverens hjælp, når behovet opstod.
Jolene Natskygge

Jolene Natskygge

Krystalisianer

Sand Forvirret

Race / Halvelver

Lokation / Dianthos

Alder / 46 år

Højde / 170 cm

Hobbit 23.02.2015 21:00
Jolene bed sig let i læben, og rystede til sidst på hovedet. Det ville ikke ændre hvem Jolene var på nogen mulig måde, om Telma fortalte om hvad hun havde eller ikke havde forsøgt på. Og om der overhovedet var forsøgt på noget. Det eneste det ville ændre, var hvis Jolene følte at hendes mor elskede hende mindre, hvis tingene ikke var blevet som håbet. Men det vidste hun jo godt var løgn.

Jolene nikkede og faldte igen ind i sin mors favn inden hun igen blev sluppet. Jolene stod lidt og kiggede på kroppen med det resterende the, som Telma talte videre om Xelirateis. Det var nok en god ide at blive kigget på. man kunne jo aldrig vide om der var noget galt. Jolene drak det sidste af sit the og satte kommet fra sig med et smil på sine læber. "Godnat mor" hendes smil var det samme som altid, glad og muntert som hun gik ud af køkkenet og hen til sit værelse og seng, hvor hun hurtigt fik gjort sig redde til natten og lagt sig i.
Telma

Telma

Sand Forvirret

Alder / 225 år

Højde / 174 cm

Dragonflower 23.02.2015 21:24
Telma smilede "Godnat pusling".
Telma blev i køkkenet en rum til efter Jolene, mens teen langsomt blev kold i kruset. Lille Joline skulle til at være mor, det var da hvis barnet blev født denne gang.. At miste et barn var aldrig nemt, og da slet ikke når det var første gang! Alligevel havde Telma været lettet den gang. Jolene havde været for ung til moderskabets byrde. Klar eller ej, så ville Telma dog ikke unde hende at miste barnet denne gang også. Det ville være mere end nogen kvinde skulle bærer.

Telma puslede rundt i køkkenet en tid inden hun endelig fandt ro nok til at gå i seng. Den næsten urørte te var blevet efterladt på køkkenbordet.

//Slut prut!
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Echo
Lige nu: 1 | I dag: 12