Malaketh
Lejemorder || Dusør jæger.
Malaketh syntes godt nok krofatter brugte et ondt år på at finde honning, hvilket sikkert betød de ikke havde noget, men krofatter ville sikkert ikke have flere stik med nålen som bien havde. Mennesker var også så svage og kunne ikke holde til noget. De var ynkelige. Dog kunne han høre en masse larm ude bag ved, så måske krofatter var ved at vælte hele køkkenet for at finde det skide honning til bien.
Dæmonen skævede mod bien og trak på skulderen
”Jeg kunne ikke just forestille mig… At krofatter får bier på besøg særlig tit. I hvert fald ikke bier som dig.” sagde han og havde endnu blikket mod bien. Malaketh havde ikke set noget halvdyr som denne bi før, nærmest fanget i en reel dyrekrop. Det måtte virkelig være et sørgeligt liv, ikke at have en rigtig krop, men så igen, bien var i stand til at flyve, hvilket klart var en fordel. Hvis nu bien skulle stikke ham, var han parat til at klaske den, det betød blot der var et skadedyr mindre at bekymre sig om.
Han så på bien med et hævet øjenbryn som han udbrød at synåle var farlige
”Ja hold da kæft… Det var jo også fordi krofatter var ved at forbløde. Hold nu op med at være idiot.” kom det spydigt for ham. Synålen var måske et voldsomt våben for bien, men for de normale størrelse væsener, var en nål på ingen måde en trussel. Jo det føltes irriterende, men heller ikke mere end det, man døde i hvert fald ikke af blodmangel. Som bien satte sig så han på den da hånden var foran ham og han så krofatter komme med en stor ske med honning
”Det tog sin tid krofatter… Kan jeg få min vin nu? Måske bare en hel flaske, så bliver jeg fri for du forsvinder til langbortistand igen.” sagde han og så på manden med et smil. Krofatter kom med en misfornøjet lyd
”Hør her, dæmon…” mere nåede krofatter ikke at sige, før fem mænd havde rejst sig.
Malaketh’s blik gled rundt på de fem mænd og trak på smilebåndet
”Ah… Dæmonjægere. Og hvad er jeres taktik? Angribe mig? Hah! I er ikke andet end mennesker i kan alligevel ikke gøre en skid… Men kom bare… I skal være velkommen.” sagde han med et kækt smil på læberne og rakte begge arme ud til siden som var han klar på de fløj på ham. Krofatter råbte op
”ZALAME NEJ! I bliver væk fra ham og det samme gælder dig dæmon!” kom det strengt fra krofatter der sendte et olmt blik til både de fem mænd, men også Malaketh, som tydeligt var fuldkommen ligeglad og blot vendte sig mod bardisken igen, afventende. De fem mænd satte sig igen og krofatter fandt den flaske vin dæmonen havde bestilt og satte den foran ham.
You can run, but you can't hide.
I will find you, where ever you are.