Fangerne på fortet

Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 20.04.2020 10:34
Solen kastede sine første stråler henover de høje sandbanker, og varmen begyndte lige så stille at krybe ind over landet. Ikke at man mærkede det i Thal'Elor, som naturligvis altid var både varmt og veloplyst. Zahir rettede på sin grå jakke og vendte blikket imod de vagter han havde udvalgt. Fem i alt; alle dygtige, stærke og ikke mindst loyale. Han bed dem vente ved Thal'Elors porte, imens han selv ville hente gruppens sidste medlem. Han bandede indvendigt over at have ladet sig overtale til at tage elver-kvinden med. Det var rent selvmord for hende.

Han gik med rank ryg og et stålfast blik afsted mod helbredelsesfløjen, hvor han havde aftalt med Isiodith at han ville hente hende. Han mødte ikke mange på sin vej; det var trods alt tidligt på morgenen, og Kile havde næppe fået hjemmeskoene på endnu. Dog forsøgte han omhyggeligt at undgå at løbe ind i for mange. Det ville sandsynligvis sætte nogle rygter i gang hvis en diplomat sneg sig rundt i byen på en så tidlig morgen, blot for at forsvinde i et par dage efterfølgende.

Der blev kastet et forsigtigt blik over skulderen inden han åbnede døren.

(Beklager det blev lidt kort, tags Isiodith og Rakaa)

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 20.04.2020 22:32
Isiodith lod sine isblå øjne glide henover de alskens remedier, der lå spredt henover en af de mange brikse i Helbredernes afdeling. Jovist, alt syntes at være der – healende miksturer, urter og planter, nødvendige skriftruller og ikke mindst få, selvlysende krystaller. For en dårligt seende i mørke kunne de vise sig at være altafgørende.
Under normale omstændigheder stolede Isiodith Lómadriethiel på sine egne helbredende egenskaber; de havde aldrig svigtet hende og hun vidste, at hendes magiske kapacitet oversteg langt de flestes, hvormed hun nødigt var nødsaget til at spare på sine kræfter i den afdeling. De mange – Isiodith plejede at referere til dem som hjælpemidler – var dog ikke medtaget for hendes skyld alene. Langt snarere var de nødvendige, skulle Isiodith ikke nå til, ja, hvor end Zahir regnede med at føre hende og hans mandskab hen. Den unge skovelver stolede ikke på, at denne fremmede ørkenelver ville risikere sit eget – eller for den sags skyld hans mænds – liv for hendes. Det var ikke et faktum, der voldte Isiodith store kvaler, for mørke tanker havde præget hendes petit skikkelse i lange tider; at have en evighed føltes pludselig… meningsløs, hvormed det var bedre at bruge en kortere tid med fornuftige gøremål. Som at redde tilfangetagende ørkenelvere.

I det at døren gik op, og Zahir trådte ind, nikkede Isiodith beslutsomt til hilsen. ”Jeg er klar”, meddelte hun, i det hendes spinkle hænder med en vanlig effektivitet, begyndte at pakke hendes redskaber ned i en smukt dekoreret sadeltaske.
Jeg har medtaget forskellige healende miksturer og planter, skulle det ske, at jeg ikke når hele vejen frem og tilbage”, forklarede skovelveren med en professionel distance, men også en anerkendelse af, at det kunne være tilfældet.

Som Isiodith blev færdig med at pakke, greb hun om sadeltaskens håndtag. ”Skal vi komme afsted?” 
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 03.05.2020 14:24
Zahir betragtede indgående den unge skovelver og hendes ejendele imens han nikkede opmærksomt til hendes ord. Hun var trods alt ganske realistisk og afklaret med denne opgaves mange mulige farer. Dog ønskede han ikke at hun skulle føle sig helt fortabt. "Jeg ved at dette vil lyde tåbeligt, alt taget i betragtning, men: Bare rolig. Jeg har fundet nogle yderst dygtige soldater, som nok skal holde Dem sikker." Det ville være en absolut katastrofe, hvis der kom en historie ud om en skovelver som måtte lade livet under en ørkenelver ekspedition. Om Zahir overlevede eller ej var næsten irrelevant, hvis man så på det fra politiske øjne. Det ville være en katastrofe, naturligvis, men langt nemmere at forklare rent politisk. "Hvor om alting er, så har jeg besluttet at én af soldaterne vil fokusere primært på Dem og Deres sikkerhed. De udviser stort mod ved at deltage, og hvis vi lykkedes med at befri blot en enkelt slave, så er jeg Dem evigt taknemlig."

Zahir rakte armen ud og tilbød at bære hendes taske for hende. "Tillad mig. Jeg vil næppe være særlig galant i de kommende dage, så lad mig endelig score nogle lette point nu." Et kækt smil gled henover hans læber, og i et kort øjeblik lod han sig selv glemme den færd de snart skulle ud på. Efter denne korte snak, forlod de rummet og han førte hende igennem Thal'Elors gange og åbne pladser. Diplomaten havde altid foretrukket Thal'Elor i de sene eftermiddagstimer - byen plejede at summe af liv og latter på den tid, og trods solens lange stråler ikke nåede ind under sandet, som byen lå gemt under, så føltes skyggerne altid længere når dagen gik på hæld. I disse morgentimer var det dog en anden sag. Gaderne og de store pladser var tomme og trods faklerne lyste op med røde flammer, så føltes lyset koldt og afvigende. Alligevel ville Zahir intet hellere end at blive her på den store palds foran de tunge porte. Soldaterne stod, som han havde forladt dem. I en lille rundkreds, ifærd med at fortælle historier og dele viden om deres destination. Det var gode mænd og kvinder han havde valgt - dygtige, loyale og godhjertede. Da de bemærkede Zahir og Isiodith komme nærmere, vendte de sig mod dem og hilste på dem med et nik.

"Frøken Isiodith, dette er er Jiva. Hun er anføren af vores lille garde." Zahir introducerede den unge skovelver til en høj og muskuløs ørkenelverinde, Jiva, der stod med rank ryg og et spyd i den ene hånd og et smukt udsmykket skjold i den anden. Jiva bar en forstærket sort læder rustning med udsmykning i alle regnbuens farver. Jive hilste med et smil og et hurtigt 'Jeg håber De vil holde mine mænd i live, frøken'.

Efterfølgende blev Isiodith introduceret til Amoa, en robust ørkenelvermand der var et godt hoved højere end Zahir. Det var Amoa, som var ansvarlig for Isiodiths sikkerhed. 

Efter en kort introduktion, førte Jiva og Zahir den lille trop ud af byen og ud i den gyldne ørkenmorgen. Der var en let brise, og solen var først på vej op over sandbakkerne. Det ville være en behagelig rejse, tænkte han.

"Vi vil gå til Thal'isir. Dér har jeg købt os nogle kameler, som vi skal bruge til resten af rejsen. Som aftalt." fortalte Jiva. Hun havde en stærk syngende accent, men Zahir var ikke sikker på hvorfra. Diplomaten vendte sig hurtigt imod Isiodith og sendte hende et opmundrende smil. "Bare rolig, turen til Thal'isir er ikke så lang. De opdrætter ganske stærke og hurtige kameler dér. Det var den bedste mulighed."



Kommentarer: Jiva, Amoa, og tre unavngivne soldater kan kontrolleres af alle i tråden, så bare gå til den! Tags: Isiodith + Raaka

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 03.05.2020 19:42
Isiodith lod Zahir gribe om sadeltasken, til trods for at hun nu mente, at selv var kompetent nok til at gribe om den. Hun sørgede derefter for at smile til ham; et smil der dog ikke nåede de isblå øjne til trods. ”De behøver skam ikke bekymre Dem om det”, svarede hun, en anelse spidst, for Rakaas ord gav genklang bag den mælkehvide pande. De var i løbet af natten og de spæde morgentimer blevet et fast mantra, der gav rungende ekko i hendes tankestrømme og for blot et øjeblik, fik Isiodith til at tabe luften i sine lunger. Til trods for Milas forklaring, til trods for ørkenelverens historie, var det ganske umuligt for skovelveren at glemme dem.
Ligeså vel som Rakaas hadefulde blik.

Du er så naiv. Så hamrende naiv.
Stop med at se så forbandet svag ud.

Isiodith formåede dog at sænke paraderne blot en smule, for ikke længe efter nikkede hun taknemmeligt. ”Det sætter jeg pris på. Om end ikke andet så har jeg pakket, så I er forberedt, skulle det ikke lykkes. Jeg har lagt en besked til min delegation og de vil viderebringe beskeden, hvis det bliver nødvendigt. Jeg har dog efterhånden fundet ud af, at denne mission måske ikke er så offentlig, som den… kunne være”, fortalte Isiodith, hvorefter hun gjorde en affærdigende håndbevægelse og glattede på den smukke rejsekåbe. ”Det har jeg også gjort tilstrækkelig klart. Og, måske, pyntet en smule på sandheden, så den stadig er skjult for de forkerte øjne.” Ordene var sagt i en konspiratorisk hvisken, men var af den grund ikke mindre alvorlige eller sandfærdige. Af en eller anden grund var det vigtigt for hende, at Zahir forstod, at hun ikke var en byrde for hans rejses formål.

Da de omsider forlod helbrederafdelingen foregik den korte vandring i tavshed. Det var først, da de nåede frem til en lille forsamling af kampdygtige ørkenelvere, at den blev brudt.
I det anføreren – denne Jive – hilste på hende, nejede Isiodith, som traditionen bød hende. ”Det kan jeg forsikre Dem om”, svarede hun, velvidende at det ikke skulle vise sig problematisk. Dernæst gik turen til hendes livvagt; en abnorm mand med et venligt smil og en varm glød i de mørke øjne. Isiodith fandt, at hun instinktivt brød sig gevaldigt godt om ham. Amoa hilste på hende og de udvekslede et fast håndtryk – Isiodith var nær bange for, at hendes hånd var brækket – hvorefter ørkenelveren drillede hendes petit skikkelse. Til trods for hans artsfælles ord smilede Isiodith; det forekom hende ikke, at den fremmedes kommentar var ment i andet end venskabelig spøg.

Du er så naiv. Så hamrende naiv.
Stop med at se så forbandet svag ud.

Jeg forstår. Jeg er van til at gå”, svarede Isiodith venligt, velvidende at de fremmede umuligt kunne vide, hvad hun hentydede til – men gå, det kunne hun. 
Rakaa Mal'rilen

Rakaa Mal'rilen

Iagttager

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 869 år

Højde / 182 cm

Lux 15.05.2020 19:42
Der var ikke gået mange dage  i Rakaa's øjne, førhen at pligter atter krævede hans opmærksomhed og tvang ham til at lægge en distance imellem sig selv og hans mere personlige problemer. Havde det ligget til ham, var de næste par dage gerne blevet brugt i hans egen lille bobbel af forurettelse over de ord der var blevet delt imellem ham og Milas... men det var ikke tilfældet. Nej, en besked fra en af ældsterådets medlemmer - selveste ældsterådet jah - havde fundet sin vej til hans bemalede dør, og i den stod en meget specifik instruktion. Rakaa var selvfølgelig mødt op til det møde der blev krævet, og ordende hviskede stadigvæk forstyrrende i hans hoved, idet han afventende sad og betragtede den gyldne ørkenmorgen.

De må have et vågen øje på Zahir under denne mission. Nok er den blevet besluttet i ly for vores øjne, men jeg har inten intentioner om at min søn ikke vender hjem i et stykke. Forstår de, Rakaa Mal'rilen?
Jah, han forstod.... Kahn familien var en respekteret kernedel af det ørkenelviske samfund; deres navn lå på manges tunger, og selveste Ka'lear Kahn havde taget fat i ham med den her bekymring. Dog var der ligesåmeget en advarsel som en formaning i hans bløde stemme, og Rakaa vidste at han ikke kunne risikerer at den yngre elver kastede sig selv ud i en selvmords aktion, selvom det halvt om halvt havde lydt sådan på Ældsterådets mandlige medlem. Ørkenelveren sukkede en anelse irritabelt, og vidste at han skulle forklare sig til en mindst ligeså stejl og lynende intelligent person som hans far var.
Rakaa vidste at der kun var en rigtig måde at forlade Thal'Elor på, og sad derfor en anelse i skjul for deres øjne - givet at de kun kiggede ligeud, og hørte endelig en stærk syngende accent tilkendegive at de rigtige personer var Dukket op. Zahir plus hans selskab.

Den slanke krop strakte sig dovent i solens varmende stråler. Han sad tilbagelænet på en afsats over den port de var kommet ind ad, og rankede sig nu endelig, for med et knips af magi i et grønt lysglimt at dukke op et stykke foran det lille hemmelige selskab; armene foldet bagved ryggen og et ligedele kritisk men også afventende glimt i hans mørke øjne.
"Jeg håber De har købt en ekstra kamel, Zahir Kahn...." hans stemme var neutral omend man godt kunne fornemme at Rakaa vidste han ikke nødvendigvis var velkommen i selskabet. "... fordi jeg vil, på ordrer af Deres far selvfølgelig, skrive mig selv ind i denne... hemmelige mission" afsluttede han. Selv var Rakaa en nok så kendt spillebrik at bruge til præcis sådanne opgaver.... så et eller andet sted, måtte det vel ikke overraske Zahir synderligt at se hans slanke, høje skikkelse foran dem. 
Blikket gled endelig over de folk som Zahir havde valgt at tage med, men stoppede en ekstra længe ved skikkelsen af en lille men kendt skovelver som de havde taget med. Hvis Rakaa mente noget om hende, blev det godt skjult af den professionalisme øjeblikket krævede, selvom et glimt af overraskelse ikke kunne skjules. Isiodith? Ved alle guderne, hvad lavede hun dog her? Et spørgsmål han vidste ville blive forklaret på et tidspunkt. 


Rakaa havde rejsetøj på ligesom de andre, og hans vandrestav lå i den ene hånd på tværs af hans ryg da det var den holdning han stod i lige nu. 
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 01.06.2020 19:46
De var ikke nået langt. Zahir havde ikke engang fået sand i sine støvler, førend det første problem opstod. 

"Åh nej... Hvad nu?"

I sandet foran dem stod han. Der var ingen tvivl om, at det var en fredelig omend irriterende elver der stod foran dem. Man skulle være umanérligt uintelligent, hvis man angreb nogen lige udenfor Thal'Elors porte. Til Zahirs store frustration, så genkendte han elveren foran dem. Et skamløst købesværd, som han igennem årene havde set luske rundt i Thal'Elor.

"Åh, så lad da alle stjernerne falde ned," bandede han og tog sig til hovedet. "Du er Raaka Mal'rilen, er du ikke? Du er ikke velkommen, men det behøver jeg vel ikke fortælle dig." Han bed tænderne hårdt sammen. Så Zahirs egen far havde hyret dette fjog. Faderen havde igennem flere årtier haft svært ved ikke at stikke næsen i Zahirs opgaver og forretninger. Diplomaten kunne selvfølgelig ikke bebrejde ham - det var trods alt efterhånden et velkendt faktum at Zahir Kahn havde en tendens til at tage tyren ved hornene indenfor de mere barske politiske debatter.

Han forudså at denne elvermand ville sætte hans tålmodighed på prøve og en sådan distraktion var langt fra velkommen. Men der var ingen mening i at sende ham væk - så ville han blot forfølge dem med en høflig afstand i stedet. Og det ville blot tiltrække mere opmærksomhed at have en forfølger. 

Han tog sig til hovedet igen og sukkede højlydt. "Vi rejser åbenlyst ikke rundt med store summer af penge. Det ville blot gøre os til et mål for ørkenbanditter. Og jeg ønsker ikke at mine særligt udvalgte folk skal ofre deres rationer eller velbehage for din skyld." Han trådte nærmere den uvelkomne elver. Hans øjne slog nærmest gnister og det var tydeligt at han var langt fra tilfreds ved situationen. "Så hvis du insiterer på at være en klods om mit ben, så gør mig den tjeneste at du ikke også er en finansiel byrde. Du betaler for din egen kamel, din egen mad og dit eget vand. Jeg er sikker på at min fader har betalt dig yderst klækkeligt for min sikkerhed. Og jeg sværger, hvis du forårsager nogle problemer så efterlader vi dig ved vores destination." Det var uvist om Rakaa overhovedet var klar over hvor de skulle hen eller hvor vigtig denne opgave var for Zahir. Han var næppe klar over vægten der lå i denne trussel, men Zahir havde ikke mentalt overskud til at håndtere situationen yderligere.  

Efter en kort afklarende samtale med Jiva, begyndte den lille gruppe atter at trave igennem ørkenens varme sand. Zahirs øjne glødede af irritation. Det var tydeligt at han ikke brød sig om at folk rodede i hans planer.

Isiodith Lómadriethiel

Isiodith Lómadriethiel

Helbreder

Retmæssig God

Race / Skovelver

Lokation / Elverly

Alder / 224 år

Højde / 170 cm

Granny 06.06.2020 13:45
Det var ikke mange skridt, Isiodith kunne bolstre sig med at have gået, førend en noget så usandsynlig skikkelse, stod placeret foran dem. For blot et øjeblik kunne Isiodith ikke gøre andet end at stirre, ja, næsten vantro på den høje mand, men som Rakaa fremlagde, hvorfor han befandt sig der af alle steder, så Isiodith ned. Det var trods alt ikke til hende, at hans ord var henvendt og med Amoa lige i ryggen var den yngre skovelver pinlig bevidst om hendes krops reaktion, for –

Isiodith var sikker på, at det ikke var varmen, der gjorde hende utilpas. Alskens spørgsmål rumsterede nemlig bag hendes hvide pande; havde han modtaget hendes brev? Havde Milas talt med ham – og hvis det var tilfældet, hvad var der så blevet snakket om? Vigtigst af alt var dog den overvejelse, der omhandlede deres nuværende position; skulle hun lade som om, at hun ikke kendte ham? Og afskyede han hende stadig? Det ville trods alt være problematisk, hvis han mistænkte hende for, at ville stikke hans artsfæller i ryggen, så snart missionen rigtigt gik i gang.

Med et spædt, ja næsten usynlig, hovedrysten skubbede Isiodith tankerne fra sig og lod scenen foran hende udspille sig. Så snart de genstridige ord var sagt, og turen fortsatte, lod Isiodith sig glide tættere og tættere mod Rakaas skikkelse. Nok havde Zahir gjort opmærksom på, at den anden havde modtaget en ordentlig sum penge, men hvad nu hvis Rakaa ikke havde medtaget dem? Det var alligevel ikke en fornemmelse, Isiodith sådan rigtig kunne skubbe af sig, hvormed hun listede en lille læderpose med krystaller ned i en tilfældig lomme af Rakaas, før hun atter aflagde afstand til ham –

Isiodith havde end ikke betragtet ham; og ej heller Amoa, der kiggede uforstående og spørgende på hende, i det hun vendte tilbage til sin egentlige stilling i den bevægende flok. Det var bedst sådan – og nu skulle der fokuseres. Hvad der ville møde dem, vidste Isiodith ikke, men hun var trods alt ikke uden erfaring, hvormed planlægningen begyndte.

Amoa?”, lød det stille men beslutsomt, hvorefter Amoa hastigt nikkede med et bredt smil. Han vidste, at han var en smuk mand, og Isiodith kunne sagtens leve med den vished. ”Hvis jeg ikke vender tilbage, så er min taske pakket –”, begyndte den yngre skovelver hastigt at forklare, hvorefter hun lige dele åbnede og lukkede alskens taskelommer, for at forklare om dens indhold.  

//Inaktiv. Skriv gerne PM hvis I vil have Isiodith ind i tråden igen, skulle den blive aktiv :) 

Isiodith Lómadriethiel har forladt tråden.

Rakaa Mal'rilen

Rakaa Mal'rilen

Iagttager

Sand Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Amazonitskovene

Alder / 869 år

Højde / 182 cm

Lux 06.09.2020 12:01
// Alwyn, vil du gerne forsætte den? Sorry min træls indstilling, har bare haft svært ved at finde lysten til tråden - af flere grunde. Men hvis du er frisk på at forsætte den (på trods af hvor lang tid der er gået), er jeg også frisk på at starte den igen. 
Zahir Kahn

Zahir Kahn

Diplomat

Kaotisk Neutral

Race / Ørkenelver

Lokation / Rubinien

Alder / 527 år

Højde / 189 cm

Alwyn 23.12.2020 15:41
(( Lad os bare blive enige om en afslutning og så lukke den ? ))
0 0 0


Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Krystal , Blæksprutten
Lige nu: 3 | I dag: 12