Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 11.11.2019 13:25
Sakse gik efter Nat med rolige skridt. Han havde ikke lyst til at indhente Nat, inden Nat havde fået et par minutter alene, så han havde ikke travlt. Han brugte tiden på at spekulere over, hvad han skulle tage sig til i Dianthos, eller om han overhovedet skulle blive. At blive det samme sted i længere tid ad gangen havde ellers ikke være noget, han foretrak, og Opalslottet var da også det sted, hvor han havde opholdt sig længst i rigtig mange år. Men tanken om at forlade Nat og Dag var heller ikke rar - især ikke hvis deres forhold til Liv ikke varmede op. Frygten for, at Nat ville tage det som endnu et svigt, plagede ham, og da han nåede udenfor, var han fast besluttet på, at ligegyldigt, hvad han gjorde, så måtte det under ingen omstændigheder påvirke hans forhold til Nat negativt.

Han spottede Nat på slotspladsen og gik med rolige skridt hen mod ham, så Nat kunne høre, at han kom.

"Er det for meget?" spurgte han stille og lagde forsigtigt en hånd på Nats skulder. "At hun bare dukker op ud ad ingenting og vil tage jer med?"
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 11.11.2019 15:06
Nat var ikke ligefrem i humør til at snakke med nogen, da han nåede udenfor. Måske han ville have sat pris på at se sin far. Der var ikke noget Valkar kunne sige, der ville opmuntre ham, men et kram, selv et kram han ikke selv kunne finde ud af at bede om eller indlede, ville have været rart.

Han skævede også straks efter sig, da han hørte skridt, og selvom han ikke var skuffet over at se Sakse, var han sikker på at Sakse var den der mindst ville kunne forstå ham. Dag forstod ikke, hvordan det var ikke at kunne lade være med at handle på sine følelser, men hun forstod hvordan det var at blive efterladt af sin mor for derefter at blive samlet op et år senere, som om hun kun havde været væk en dag. Valkar forstod hans skepsis overfor Liv. Sakse var... Sakse var sådan, at selv Nat, med sin unge alder, kunne se at Sakse var mors dreng. 
Nat havde aldrig følt sig som mors dreng. Han havde heller aldrig følt sig som fars dreng. Han var bare, og han var sin egen. Det var ikke hans job at leve op til deres forventninger, det var deres job at leve op til hans. 

Nat stod helt stille og gjorde ikke noget, for at få Sakses hånd af sin skulder, udover at skæve ned til den og derefter se skeptisk op på sin storebror. Han skulle i hvert fald ikke tro, at han kunne holde ham fast, hvis det kom til dét, og Nat strammede også ubevidst sit greb om det sværd han havde fået af sin far. 
"Jeg forstår ikke hvorfor hun tror, at hun kan bestemme over os. Hun sagde selv at vi er voksne. Hvad hvis jeg ikke gider til Dianthos?" Han snakkede om byen, som havde han aldrig været der før, for sådan føltes det. Han kunne knap huske andet end Opalslottet. 
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 12.11.2019 13:55
Sakse smilede lidt og gav Nats skulder et blidt klem, inden han fjernede hånden fra sin lillebrors skulder. Han havde godt lagt mærke til, hvordan Nat strammede sit greb om sværdet, og han havde ikke tænkt sig at eskalere situationen.

"Det tror hun, fordi hun et meget magtfuldt magisk væsen, der har været vant til at få sin vilje i tusindvis af år, og hun har det med at glemme, at det ikke altid kan være sådan," sagde han og sukkede. "Jeg ved godt... Jeg ved godt, jeg er en morsdreng. Men det betyder ikke, at jeg ikke kan se hendes fejl og manipulation. Jeg kan bare ikke... gøre mig fri af dem. Men det betyder ikke, at jeg ønsker, at du også skal blive viklet ind i det. Du skal være din egen person. Du har allerede meget mere mod end jeg nogensinde vil have, og det må du aldrig give slip på."
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 12.11.2019 14:12
Nat manglede et par hundrede års træning, hvis han skulle vinde over Sakse i sværdkamp, men det ville aldrig stoppe ham fra at prøve. Han var ikke typen, der bakkede ud af en udfordring.

Han trådte et skridt væk, da Sakse slap ham, inden han slækkede sit tag om sit sværd igen. Bare for at sikre sig, at han ikke ville blive tvunget til noget, han ikke selv var gået med til. Han lyttede til, hvad Sakse sagde, men hans tanker var hurtigt på noget andet, som han skævede op mod vinduet til sit eget og sin søsters værelse.

"Okay?" svarede han tøvende, som han sænkede blikket til sin bror igen. Selvfølgelig var han modig, han var så ridderlig som man kunne blive. Men han forstod ikke, hvad det var Sakse ville have ham til at sige eller gøre. Hvad skulle han bruge sit mod til nu?
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 12.11.2019 14:37
"Tag med tilbage til Dianthos," sagde Sakse roligt. "Bare et lille stykke tid, så Liv kan vænne sig til, at du ikke er et barn længere. Og så jeg kan nå at tale med hende om det. Hvis du giver mig det lille stykke tid, kan jeg overtale hende til at lade dig gøre helt, som du vil. Så slipper vi allesammen for hendes... hysteriske anfald."

Han så på Nat med næsten bønfaldende øjne; hvis bare Nat ville komme med i første omgang, så kunne Sakse godt tale fornuft til Liv. Hun gav jo slip på alle sine børn med tiden, og Sakse var overbevist om, at han godt kunne trænge igennem til hende, når de kom hjem i rolige omgivelser, hvis hun ikke skulle forholde sig til Valkar. Derhjemme ville hun glemme alt om ham i løbet af få dage.

"Det er bare et lille stykke tid i Dianthos, og så kan du gøre, som du vil. Du kan bo her, eller ethvert andet sted i hele landet."
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 13.11.2019 13:35
Nat så fornærmet på Sakse, da han startede ud med at bede Nat om noget, han vidste han ikke gad. Allerede dét holdt han op med at lytte og vendte sig væk fra Sakse for at løfte sit sværd, stadig i dets skede, og svang distræt med det foran sig. Han hørte stadig hvad Sakse sagde, og forstod generelt også lidt bedre fremmede ideer, hvis han hørte dem imens han bevægede sig, men han så ikke på Sakse imens, kastede blot sit sværd fra den ene hånd til den anden. Dets vægt var noget anderledes med skeden på, men det var hverken første eller sidste gang Nat legede med det og han greb det med lethed.
Den eneste grund til, at han ikke slog ud efter Sakse med det, var fordi Valkar havde taget sig god tid til at lære ham, hvad der ville ske med hans sværd, hvis han nogensinde slog ud efter nogen med det, når de ikke var i en duel. Hans største frygt var at Valkar skulle tage hans sværd fra ham. 

"Jeg ved ikke om jeg tror på dig," svarede Nat og slog ud efter en usynlig fjende, inden han rettede sig op og så Sakse an igen. "Men hvis du kan få Valkar til at give mig en hest, så skal jeg nok tage med jer hjem uden brok." Der var flere grunde til at Nat bad om en hest. For det første ville det dræbe ham at være tvunget til at sidde stille i en vogn hele turen hjem til Dianthos.
For det andet var Sakse en sød og kærlig bror, men han var ikke charmerende eller manipulerende på samme måde som Nat kunne være. Nat kunne slet ikke forestille sig at Sakse kunne få noget fra nogen. Nat kunne nok selv få en hest af sin far, men han ville se Sakse få lokket den ud af Valkar, før han ville kunne tro på at Sakse kunne få Liv til noget som helst. 
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 13.11.2019 17:45
Der var meget langt fra den Nat, som Sakse havde klatret rundt med på skuldrene i stuen i Dianthos for at undgå fiktiv lava på gulvet, til den Nat, der nu stod foran ham og køligt huggede ud i luften med sit sværd. Sakse savnede sin lillebror, og han kunne ikke lade være med at føle en hvis bitterhed overfor Valkar, som intet havde med Liv at gøre, for at have taget i hvert fald noget af den plads, Sakse havde haft for Nat, før Liv havde bragt dem her til slottet. En lille del af ham havde lyst til at fortælle Nat, at Valkar sikkert ikke var hans far, men han kunne ikke få sig selv til det. Liv ville aldrig tilgive ham, og Nat sikkert heller ikke. Og han vidste det jo heller ikke med sikkerhed, men alle hans instinkter fortalte ham, at det var sandt.

"Jeg vil gøre hvad som helst," svarede han alvorligt og en smule trist. Og han mente det; Nat var den eneste fuldblodsslægtning, han havde, udover Liv, og sikkert nogensinde ville få, og han ville gøre alt, hvad han kunne for, at de kunne blive sammen. Også selv hvis det bare var kort tid.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 13.11.2019 23:36
Denne gang var Nat ikke i tvivl om at Sakse fortalte sandheden. Alle han kendte, ville gøre hvad som helst for ham. Sakse ville. Liv ville. Dag kunne overtales til det meste. Valkar ville gerne have forklaringer, selvom han vidste, at Nat ikke var god til at give dem. Og når han tænkte over det, var Dag også blevet mere skeptisk overfor hans ønsker og ideer... Valkar havde haft en indflydelse på hende på dén måde, men måske hun ville blive mere som Liv og Sakse, når de forlod Opalslottet. Nat vidste ikke om det var en god ting eller om han ville komme til at savne udfordringen...

"Du ved hvad jeg vil have," svarede han med et skuldertræk og bukkede sig ned for at samle en lille sten op. Han kunne se deres vindue fra hvor han stod og han stod og overvejede, om han skulle tage kontakt til Dag. Det ville være så nemt bare at kaste den op mod deres vindue, som han havde gjort utallige gange før. Men han kastede den kun et par centimeter op i luften bare for at gribe den igen, imens han så eftertænksomt på Sakse.

"Skal jeg komme med dig?" tilbød han så. Han var ikke helt dum og han regnede ikke med, at Liv ville blive og overnatte, men tværtimod tage afsted så hurtigt som muligt, så en eventuel hest skulle nok også snart klargøres. Han tænkte, det ville være lettere for Sakse at bede om en hest, hvis ikke hans arrogante lillebror stod og stirrede ham i nakken, men Nat ville nyde at overvære det.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 14.11.2019 01:39
Sakse nikkede stille. Han kunne godt skaffe en hest til Nat, hvis det var dét, Nat ville have. De føltes som en test, men det betød ikke noget for Sakse. Han ville skaffe sin lillebror, hvad end han ville have, og en hest virkede næsten komisk nemt, selv hvis hesten skulle skaffes fra Valkar. Sakse havde brugt nok tid sammen med Valkar over det sidste års tid til at vide, at Valkar var en fornuftig mand, og Sakse var sikker på, at han nok kunne tale med ham. Ligegyldigt hvor meget Valkar havde såret deres mor, så lod det ikke til, at Valkar var ude på at kappe båndet mellem Liv og hendes børn fuldstændigt, og Sakses hjerne gik allerede i gang med at finde på logiske argumenter, hvorfor Valkar skulle gøre, som Sakse bad ham om.

"Nej," svarede han på Nats spørgsmål og rystede let på hovedet. "Jeg vil gerne tale med din far alene først."

Han vidste godt, at hans muligheder for at afholde Nat for ikke at deltage i mødet mellem Sakse og Valkar var meget begrænsede, for hvis Nat havde sat sig noget for, så fik han som regel sin vilje, men han prøvede alligevel.
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 17.11.2019 21:55
"Hvad venter du så på?" spurgte Nat og kastede nonchalant stenen fra sig, inden han begyndte at svinge med sværdet igen. Han havde ikke tænkt sig at nærme sig en karret eller sine forældre, før han havde en opsadlet hest i sigte. 

"Skal jeg give dig nogle tips inden?" spurgte han sin storebror med et smil og et drillende blink. Han vidste nogenlunde, hvad han ville skulle sige til sin far, for at få lokket en hest ud af ham, men han var også rimelig sikker på at Valkar ville give ham én ligegyldigt hvor dårligt han formulerede sig selv. Han havde trods alt indrømmet, at han ville komme til at savne dem. Den eneste grund til at det ville blive sværere for Sakse, var fordi de to aldrig havde ladet til at kunne lide hinanden og fordi Nat fik opfattelsen af at Valkar allerede følte at Sakse forkælede Nat for meget. 
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 17.11.2019 22:10
Sakse kunne ikke lade være med at smile af begge Nats spørgsmål. Nat var i sandhed Livs barn. En næsten overvældende følelse af broderlig kærlighed vældede op i Sakse, og han gik hen til Nat og lagde en hånd på hans skulder, inden han trak ham ind i et kram. Det var kort, men kærligt, og Sakse klemte om Nats skulder, inde han slap ham igen og trak sig væk, inden Nat kunne skubbe ham væk eller dét, der var værre.

"Jeg kommer tilbage," lovede han og vendte sig for at gå tilbage mod slottet. Hvor Valkar var, vidste han ikke, men han regnede ikke med, at Valkar var blevet længe i tvillingernes værelse med Liv. I hvert fald ikke siden han ikke kunne høre råben og skrigen. 
Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 17.11.2019 22:15
Nat stod overrasket, helt stille, da Sakse pludselig gav ham et kram. Men han skubbede ham hverken væk eller bandede eller bed af ham, selvom han heller ikke gengældte krammet. Det var ham selv der styrede, hvor meget fysisk kontakt han gad have med Dag, og han fes som regel for meget rundt til at Sakse eller Valkar kunne få fat på ham, så det var ikke siden han havde boet med sin mor, at han var blevet holdt om regelmæssigt. Det føltes underligt, og selvom Nat aldrig selv opsøgte den slags fysisk kontakt, kunne han heller ikke sige om han brød sig om det eller ej. 

"Okay," svarede han, stadig lidt paf, og løftede en hånd for at vinke efter sin bror, som ville han være væk i længere tid end højst en time. 
Da han sænkede sin hånd igen var det kun for at kunne svinge lidt bedre med sit sværd.
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 18.11.2019 16:33
Sakse fandt Valkar på en af slottets lange gange, hvor han tilsyneladende ledte efter et eller andet gemt i en bogreol. Sakse rømmede sig, da han kom tæt nok på, og stillede sig afventende, rank og formel. Det kunne tælles på én hånd, hvor mange samtaler han havde haft under fire øjne med Valkar i løbet af det sidste år, og den her ville forhåbentlig blive den sidste. En følelse, han var sikker på, Valkar delte. Så var de i det mindste enige om én ting.

"Jeg skal tale med dig," sagde Sakse. "Som du ved, har Nat nogle... reservationer omkring at tage tilbage til Dianthos med vores mor. Men jeg mener, at han bør komme med, indtil han kan få talt tingene ordenligt igennem med hende, så deres veje kan skilles uden for mange tårer. Det tænker jeg, at du kun kan være enig i. Nat har indvilliget i at tage med, hvis han kan få sin egen hest at ride på ved siden af vognen. Det synes jeg, er en god idé, men da vi ikke har nogen hest, håber jeg, at du kan være behjælpelig med at give ham en. På den måde bliver alle glade, og Nat kan få lov til at lære sin mor at kende igen, inden... han drager ud i verden på egen hånd."

Sakse havde forberedt alle sin mest logiske argumenter, og han havde fået sagt dem alle. Nu ventede han blot på, at Valkar indså, at han havde ret.
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Lokation / Azurien: Flodlandet

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 04.12.2019 22:08
At finde Dags skjulte ting ville have være besværligt uden Herberts hjælp, morgenmaden var på trapperne til tvillingerne hvor end de var i slottet. Men som Valkar rakte ind efter en kammuslingeskald lød en stemme bag ham han ej havde forventet henvendt mod sig. "Du vil tale med mig" rette han Sakse før han vendte sig om.
Ak Sakse barnepigen han ikke havde bedt om og som noget grusomt gerne vil have være foruden. Hvad han sagde gav som sådan god mening, men alligevel havde han en fornemmelse af at der stak noget mere under. For Nat ville sagtens selv kunne have spurgt om en hest. 

"Hvad du siger lyder ganske logisk, meget lig hvad jeg selv sagde til Nat da han snakkede om at han hellere ville blive end at tage med jeres mor da han hørte hun var på vej. For at blankt afvise Liv ville få ham til at miste mere end han er villig til at se."  Valkar rankede ryggen, med hånden holdende muslingen skjult bag ryggen. "Men gør du dette for Nats eller Livs skyld?" ordene lød med hans magi bag sig, han ville høre sandheden før han gav Sakse så meget som et tak.

Vi ønsker os alle sammen noget, så fortæl mig hvad dit hjerte begærer...
Sakse

Sakse

Krystalisianer

Retmæssig Forvirret

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Omrejsende

Alder / 307 år

Højde / 205 cm

Rabbit 04.12.2019 22:45
Sakse kendte godt til Valkars magi. Han havde hørt om den, men han havde aldrig oplevet den selv, og han var på ingen måde forberedt på, at den skulle anvendes mod ham selv. Havde han forventet den, havde han måske kunne modstå magien en smule, men som sagerne stod, havde han intet forsvar.

"Jeg gør det for min egen skyld," svarede han uden tøven, for magien bød ham at svare sandt, også selvom han ikke selv var bevidst om den. "Jeg ønsker at beholde et godt forhold til både min bror og min mor, og jeg ser ingen anden udvej end denne."

Sakse vrængede af Valkar, da det forsinket gik op for ham, at Valkar havde brugt sig magi imod ham. "Du kunne have spurgt normalt først," kommenterede han. "Jeg har ikke for vane at lyve."
Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 07.12.2019 08:57
Valkars ene øjenbryn løftede sig en smule over Sakses svar, han havde ikke ventet at han kunne formå at have sin egen vilje med Liv i nærheden, tilsyneladende var der mere til ham end Valkar havde troet.

"Nok har du ikke for vane at lyve, men når det gælder tvillingernes ve og vel gør jeg mit for at sikre det"
svarede han med rolig mine, det der betød noget for ham var at Dag og Nat kom bedst muligt gennem dette, især efter det gensyn han og Liv havde haft gjorde at hun ikke vandt megen sympati fra hans side.

"At Nat får sin egen hest giver mening, men fortæl ham gerne at der er morgenmad klar til ham, blandt andet de pølser han er så glad for og at vi kan snakke om det der" så havde Valkar også et øjeblik til at finde ud af hvilken hest der faktisk ville være passende til Nat.

Valkar

Valkar

Baron af Lapiskysten

Retmæssig Forvirret

Race / Engel

Alder / 128 år

Højde / 182 cm

Erforias 26.01.2020 22:18
//forlades

Valkar har forladt tråden.

Nat

Nat

Krystalisianer

Kaotisk Træls

Race / Menneske/Dæmon

Lokation / Dianthos

Alder / 16 år

Højde / 170 cm

v0idwitch 02.02.2020 21:36
//forlades

Nat har forladt tråden.