Hendes øjenbryn løftede sig, og hun gav ham et let overrasket ansigtsudtryk. Men han var så ung? Han havde vel ingen problemer med at få pigerne, at til løbe ham i hælene. For selvom hun nødigt ville indrømme det, kunne hun ud fra lyset fra lanterne godt se at det var en ganske flot ung mand der stod foran hende. Hun rømmede sig, og tog en dyb indånding. Hun havde måske født to sønner, men hun var ingen mor. Så hun havde svært ved at forlig sig med, hvordan hun skulle reagere i denne situation. Var det forventet hun skulle have ondt af ham, kramme ham og fortælle ham hvor forfærdeligt det var? For det var for hende, ganske svært at se ud over, at han havde brudt nogle regler og det skulle han straffes for. Hun var måske ikke lige så forfærdelig og ond, som nogle af de nye byvagter der var blevet tildelt deres rang efter Kiles orden var kommet til magten. Men, hun var stadig ikke en god person, hun havde sine ar. Ar fra da hun havde mistet sin rang i lyset, da de havde smidt hende på gaden. Ar, da hendes forlovede døde og hun valgte at opgive hendes yngste søn. Dybe blødende sår, fra tiden hvor hun havde siddet og drukket sig i hegnet hver, eneste, aften.
Hun trak en grimasse, mens hun betragtede ham. “
Jeg tror ikke du finder noget godt selskab her ude.” hun prøvede at lyde barmhjertig. Og uden hun tænkte over, det lod hun sine fingre stryge hen over hans kind, inden hun lod jernet glide hen over hans andet håndled. “
jeg beklager” hun kunne ikke helt forstå, hvorfor hun blev ramt af et lille stik af dårlig samvittighed. “
Men du har brudt reglerne, og jeg bliver nød til at bringe dig med tilbage til arresten.”
Hun trak ham ikke afsted på hendes normale hårde måde. Hun lagde sin ene hånd på hans skulder igen, og begyndte at trække ham lige så stille afsted. Hendes mave begyndte at knuge sig sammen, selskab? Hvilket former for selskab var det i virkeligheden han søgte. Hvorfor blev hun ved med at tænke over det? Hendes træk i ansigtet og blikket, gjorde det tydeligt at hun ikke helt følte at det var det rigtige hun gjorde. Men om ikke andet, så førte hun ham stadig afsted ned af gaderne. Hvis han ikke prøvede at stikke af, ville der ikke sket ret meget i deres rejse hen til arresten. Det var først, da de ikke var langt derfra, at nogle byvagter kom hende imøde. “
Killarney! Du har ikke hørt det ser jeg?” hun rynkede brynene og kiggede på kvinden foran hende. Hørt hvad? Selvom hun ikke sagde det højt, måtte hendes udtryk havde været svar nok. “
Der var en hel demonstration af folk som vi har været nød til at smide i arresten! Der er ikke mere plads.” hun nikkede imod Killian “
Ser ud til et din heldige dag at bryde udgangs forbudet.” med de ord forlod hun dem begge, Anann kiggede efter hende med nogle irritable øjne. Var hun virkelig gået så langt, også var det alt sammen for ingen ting? Hun betragtede ham, nej bare fordi han var heldig betød det ikke han skulle gå ustraffet! “
Forhelvede - jamen så må vi improviserer!” kom der brusk fra hende, som hun trak ham afsted imod hendes kontor.