Selve hovedhaven der der lå skjult bag slottet, skjult fra rejsendes blikke som de ankom til slottet. Haven bar tydeligt præg af at den var ganske ung, kun enkelte træer stod som voksende, skærmende fra solen med deres kroner. Unge buske stod spredt mellem snoede stier, flankeret at spirende bede, samt søer af lilla og hvide blomster. For selvom haven var i sit forår viste den tydeligt at liv ville trives, og med tiden ville den vokse til storhed.
Som Valkar og Sejr vandrede ad stierne mod delen af haven hvor Jez uden tvivl ville befinde sig sig kunne han ikke andet end undre sig over hvad Sejr mon ville hende? Liv havde været så fjendsk mod Jez og det pludselige skift faldt ham besynderligt, men ej noget han fandt for bekymrende, Jez kunne klare sig selv, så længe at det ikke handlede om at huske at spise.
Ganske rigtigt var Jez at finde i hjørnet hun havde gjort til sit eget. "Min kære, der var du" Valkar løftede en hånd og gestikulerede mod Sejr "Sejr, Liv der med magi har ændret sig til en mand, ønskede at se dig" Valkar rullede kort med øjnene som han havde ryggen mod Sejr, understregende hvor absurd situationen her virkede.
"Jeg tænker at i to kan finde ud af at have en samtale der ej kræver min tilstedeværelse, så jeg vil vende tilbage til tvillingerne" Forklarede han efterfuldt af et kort buk og tog sin afsted, hvad end dette handlede var han sikker på at Jez ville fortælle ham om senere.

Krystallandet