Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 09.01.2018 09:14
Eyad havde totalt mistet overblikket over, hvor længe han egentlig havde været låst fast i gabestokken. Havde det været en uge? To uger? Måske tre? Hans krop var for længst holdt op med at gøre ondt, og i stedet kunne Eyad ikke rigtigt mærke sine arme og hænder mere. Hans knæ gjorde heller ikke ondt mere, med mindre han skiftede stilling. Så kunne han mærke, hvordan de knagede og værkede, og han var helt sikker på, at de begge to var blå og lilla, fordi han havde knælet så længe på de hårde sten.

Han var også blevet mere eller mindre immun overfor sulten, der gnavede i hans slunkne mave. Havde det ikke været for de fremmede, der ind i mellem forbarmede sig over ham og gav han et stykke brød, havde Eyad helt sikkert ikke været i live stadig.

De første par dage, Eyad havde været låst fast her, havde han hvæset og spyttet efter vagterne, hver gang de gik forbi han, men det havde kun skaffet ham spark i ansigtet og maven, så efter et par dage var han holdt op. Nu var han kun stille. Han sagde ikke et pip, han var for svag til at spytte og slide mod kæderne, der holdt ham fastlåst. Det lå ellers ikke til Eyad at give op, men der var intet, han kunne stille op. Vagterne havde tydeligvis ikke i sinde at slippe ham løs, og han ingen af Eyads få venner vidste, at han sad her. Hvis de gjorde, havde de ihvertfald ikke forsøgt at befri ham.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Historiefortæller og verdensmand

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 10.01.2018 12:50
Dal havde været i byen da elverne blev smidt på porten, og det havde gjort ham syg helt ind til benet at se på. Så mange folk jagtet fra hus og hjem, og for hvad?! Det var modbydeligt.
Han havde forsøgt at holde hoved lavt og undgå problemer. Det her var langt større end ham, langt mere end han kunne gøre noget ved! Han havde forsøgt at opbevise sig selv om dette ihvertfald et par timer, inden han havde indset det var en tåbelig tanke, og ligegyldigt om han kun var en enkelt mand mod hele Kiles Orden, så måtte han gøre noget
Der var dog stadig grænser for hvad en dværg uden kontakter kunne bedrive på så kort tid. Han havde observeret patruljer for det meste, og hjulpet til hvor han kunne. Dette havde bragt ham til tribunen af flere omgange. Han havde før været forbi med mad og vand når han kunne slippe afsted med det, men flere af vagterne var begyndte at genkende ham, og jage ham væk når han nærmede sig.

Denne gang kom han dog med et lidt andet formål. Usynlig gik han skjult for vagternes øjne mod gabestokkene. Nok måtte være nok! Disse stakler havde siddet her alt for længe allerede. Han måtte bevæge sig forsigtigt for ikke at larme eller støde ind i folk, men han nåde frem uden de store problemer og knælede usynlig ned ved siden af en slidt udseende ørkenelver. "Hej makker. Vær stille okay, jeg er en ven. Jeg er her for at få dig fri" hviskede han, og bad til elveren var for træt til at gå i panik over stemmer der kom ud af ingenting lige ved siden af hans ansigt.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 10.01.2018 13:04
Var der nogen, der talte? Eyad kunne ikke rigtigt høre, hvad der blev sagt, eller om det overhovedet blev sagt til ham. Han kunne dog mærke en varme nær hans ene side, varmen fra en krop, men da Eyad endelig fik tvunget sine øjne op og med besvær kigget så meget til siden, som han kunne i sin fastlåste stilling, kunne han ikke se nogen. Et kort øjeblik overvejede ham, om det måske bare havde været en person, der var gået forbi ham, men nej, han kunne stadig fornemme den usynlige krop tæt ved ham. Det måtte være en hallucination. 

"Hæh," mumlede ham for sig selv. "Så gik jeg endelig fra forstanden. Det var sgu også på tide."
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 12.01.2018 09:08
Dal sukkede stille og lod hånden glide nedover sit ansigt. Okay, det her ville måske blive mere besværligt end først antaget.
"Ikke helt endnu desværre. Jeg er usynlig, ikke imaginær" hviskede han, og rørte elverens hånd for at bevise at han var der.
"hør her, jeg har tænkt mig at sætte dig fri og få dig væk herfra, men du bliver nød til at sammenarbejde Lidt med mig, okay?" han holdt stadig sin stemme lav og tonen alvorlig.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 12.01.2018 11:57
Da stemmen hviskede igen, gik det op for Eyad, at han ikke drømte det. Der var faktisk en person ved siden af ham, selvom han ikke kunne se vedkommende. Han sank en klump. Ville han virkelig blive befriet?

"Okay," hviskede Eyad tilbage med sin hæse stemme og forsøgte se se lige så sølle ud, som altid, så vagterne ikke ville ane uråd. "Hvad skal jeg gøre?"
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 12.01.2018 14:08
Dals blik skiftede fra elveren til omgivelserne og holdt øje med vagter og præster. Det var snart tid.
"vagterne starter deres runder snart. Når det sker sætter jeg dig fri, men vi har et meget smalt vindue til at komme ud af syne. Jeg har brug for du kravler op på min ryg så hurtigt og så lydløst som du kan, sådan kan jeg skjule os begge" forklarede han hurtigt.
Dal bed sig lidt i læben. Det var en tosset plan. Vagterne var ikke dovne eller uopmærksomme. Det ville kræve timing og ingen lille mængde af held hvis det skulle lykkes uden at tiltrække sig opmærksomhed.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 12.01.2018 16:42
"Jeg skal prøve," svarede Eyad lavmælt. "Jeg er ikke ligefrem i topform."

Han var faktisk ikke helt sikker på, han overhovedet kunne røre sig. Alle musklerne i hans krop føltes stive og lamme, og de værkede bare han rørte sig en lille smule. Men han ville give sit bedste forsøg, det var sikkert.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 12.01.2018 17:17
Dal bed tænderne en smule sammen. At behandle folk sådan bare fordi de var elvere var ikke bare skamfuldt, det var barbarisk! Hvem end der stod bag dette måtte være ravende vandvittig.
"Jeg forstår, men forsøg.. hvis du bare kan komme op og holde fast kan jeg klare resten, og.." han afbrød sig selv med en sagte banden. Vagterne var i bevægelse, det var ny eller aldrig!
Han fik hurtigt løsenet slåen der holdt gabestokken sammen, og kom om på den anden side af den, så han var på samme side som elveren. Han lagde en fast hånd på elverens arm, så han var klar over hvor Dal var "på tre løfter jeg gabestokken fri, og guider dig over" hans blik skævede hurtigt rundt på pladsen "En, to.. tre!".
Dal løftede med et grynt, og flyttede elverens hånd til hans skulder, så hurtigt som han ture uden at gøre skade, mens han bad til guderne at elveren ville have styrken til at komme op. Heldigvis var Dal dværg og derved ikke så høj, så der var ikke langt op!
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 13.01.2018 10:06
Det hele gik så hurtigt, at Eyad næsten kunne nå at opfatte, hvad der skete, før gabestokken pludselig var løsnet og løftet af ham. Blodet strømmede så hurtigt ud i Eyads halvdøde arme, at det kriblede og stak i hans fingre, og han var helt omtumlet. Men heldigvis var han ikke så omtumlet, at han ikke kunne samle al den styrke, han havde tilbage, og løfte sig selv over på hans usynlige frelsers skuldre. Han var lille--en dværg? Eyad var totalt ligeglad, så længe fyren hjalp ham væk.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 13.01.2018 21:25
Dal hjalp elveren så godt han kunne, mens han samtiddig holdt gabestokken åben. Det var ikke let, men det elverens egen styrke, lod det til at lykkedes!

KLONK!

Dal kunne være forsvundet ned i jorden da hans hånd gled, og gabestokken gik i med et brag. Dal bandede sagte som flere af vagterne prompte drejede hoved i deres retning. Dal greb hurtigt om elveren, hankede op i ham, så han sad ordenligt oppe på hans ryg, og gjorde ham usynlig sammen med sig.

"Hva' satan, en af dem er væk!" råbte en af Kiles Ordensmedlemmer, og hastede hen imod dem.

"Hold dig rolig!" hviskede Dal hurtigt og bed tænderne sammen, mens han gik et par forsigtige skridt væk. De kunne nok ikke se elveren og Dal selv, men Dal kunne heller ikke se sine egne fødder eller hvor han satte dem.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 14.01.2018 14:22
Eyad udstødte et lille hvin, da gabestokken pludselig klappede sammen, men han dækkede lynhurtigt sin mund med sin frie hånd. He hørte og så vagterne komme hen i mod dem, men mærkeligt nok kunne han ikke se sig selv eller den fremmede, hvis ryg han klamrede sig til. Eyad havde aldrig været usynlig før, og selvom han var rædselsslagen for at blive opdaget af vagterne, var han mindste lige så forundret over at være usynlig. Han glemte næsten at være bange.

"Hvad gør vi?" hviskede Eyad så lavt, han kunne, mod det, han regnede med, var den fremmedes øre.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 14.01.2018 15:10
Dal drejede langsomt hoved mod siden hvor han kunne mærke elverens hoved var "Går" hviskede han sammenbidt tilbage. Elveren var måske ikke den tungeste mand i byen, men Dal var bestemt heller ikke den stærkeste dværg fra bjerget! Svedperler var allerede ved at danne sig på hans pande.
Langsomt men sikkert øgede Dal afstanden, mens de forvirrede præster diskuterede og hvæste af hinanden. Det var da indtil en nyankommen præst skar igennem

"Stop det pjat og gennemsøg området! Han kan umuligt være nået langt!"

Dal kom med et svagt grynt. Det var mere sandt end de anede! Men de havde ikke tid til at grine over det nu. Han fortsatte, og selvom han måtte klemme ballerne for ikke at støde ind i nogen, som de begyndte at fare rundt, fik Dal fragtet dem sikkert til pladsens udkant, og ind i en gyde.
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 14.01.2018 15:38
Eyad turde knapt nok trække vejret, mens de listede væk. Han dækkede igen sin mund med en hånd for at være så stille som muligt. Det var nok det mest nervepirrende øjeblik i hans liv, og selv da de nåede væk fra pladsen og ind i en lille gyde, turde Eyad næsten ikke tro, at de faktisk var sluppet væk.

"Tror du, det er sikkert nu?" hviskede han bag sin hånd. Hans arm værkede og klagede over at klamre sig til den fremmede, og hans ben lige så, men Eyad havde ikke i sinde at give slip på den lille mand, før han var helt sikkert på. der var fri bane.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 14.01.2018 16:07
Dal trak så langt ind i gydens sikkerhed han kunne "Det er ikke sikkert før du er ude af byen og så langt fra Kiles Orden du kan komme" svarede han, men gjorde alligevel dem begge synlige igen, inden han vente ryggen til væggen, og sænkede elveren ned med et grynt, så elveren kunne sidde med ryggen til væggen, halvt skjult bag nogle kasser. "Men jeg tror det er sikkert nok til vi kan tage en hurtigt puster" tilføjede han håbefuldt og tørre svenden af panden med bagsiden af underarmen. Til trods for sine anstrengelser, var der et lille tilfreds smil på dværgens læber.

Dagens redningsmand viste sig at være en overraskende skægløs dværg i dæmpet, men farverigt tøj, og en skjorte af elverhåndværk der desperat forsøgte at holde sammen henover hans brystkasse. 
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 14.01.2018 16:21
Måske var det bare lettelse og taknemlighed, måske var det vanvid af sult og udmattelse, måske var det begge dele, men dværgen, der viste sig foran Eyad, var nok det smukkeste stykke mandfolk, Eyad nogensinde havde set. Eyad havde ikke set mange dværge i sit liv, men han havde set mange mænd, og dværgen, der nu stod foran ham, var stadig den flotteste. 

"Wow," hviskede Eyad mere til sig selv end til nogen anden, og hans kinder blussede med det samme op, da han rettede sig selv. "Øh, jeg mener, tak. Tak, du har reddet mit liv." Eyad gned en hånd over sit varme ansigt og smilede faktisk for første gang i dagevis, måske endda ugevis. "Hvem er du?"
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 14.01.2018 17:02
Dal så kort over mod elveren ved det lille wow. Havde manden sagt noget? Det så ikke sådan ud, men han var noget rød i ansigtet. Var han blevet syg? Det var ikke utænkeligt med det staklen havde været igennem. Dals ene næve knyttede sig i vrede. Vreden forsvandt dog som dug for solen da elveren begyndte at røre på sig "Woah tag den med ro der. Spar på kræfterne, vi er ikke ude endnu" elverens tak fik dog Dals smil til at vokse en anelse "Jeg er Dal, historiefortæller og verdensmand" introducerede han sig, og selvom de var en presset situation, kunne han ikke undgå at gøre det med en smule flair.

Dal så ned på elveren, og bekymringen var synlig. De var kommet det første stykke, ja, men de var langt fra sikre. "Hvordan har du det? Tror du du ville kunne gå? Jeg er ikke synderlig kendt i byen, men hvis der er et sted du tror du ville kunne være sikker indtil du er kommet til hægterne igen, får vi dig derhen".
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 14.01.2018 17:18
"Dal," gentog Eyad, som om han smagte på navnet. Det var selvfølgelig ikke fysisk muligt, men Eyad kunne have svoret på, at Dal blev flottere og flottere for hvert øjeblik, der gik. Eyad havde aldrig været interesseret i en dværg før, og han var ret sikker på, at Dal kun ville nå han til lidt over navlen, hvis Eyad rejste sig, men det ændrede ikke på den umiddelbare tiltrækning, Eyad følte for Dal.

Eyad rystede på hovedet, men stoppede hurtigt igen, da det gjorde for ondt. "Nej, jeg tror ikke, der er nogen steder. Jeg har ikke ligefrem horder af venner her i byen... eller nogen andre steder," sagde han med et skævt grin.

Gid han dog havde et spejl eller et eller andet, så han kunne tjekke om han ligenede dagsgammel udskidt æblegrød eller hvad. Så han ordenlig ud overhovedet? Eyad kunne ikke lade være med at forsøge at rette lidt på sit lasede tøj, som om det ville gøre en forskel.
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 14.01.2018 17:42
Dal var totalt uvidende for hvad der foregik og havde ikke lagt mærke til elverens lange blikke. Han sukkede en anelse ved nyheden om at elveren ikke havde noget sted selv, og kørte en hånd henover sit hår. Så var det plan b. "Det går.. jeg har værelse på en kro i nærheden hvor du burde kunne skjule dig, hvertfald et par dage. Når du er kommet til kræfter kan vi få dig ud af byen" han sukkede en smule og så på elveren med medlidenhed. Det kunne ikke være let at miste hele sit liv på den måde..
"Hvis du ikke har andre steder, har jeg hørt Elverly tager flygtninge ind.. Det var hvertfald hvad Avanyas ypperstepræst sagde". Det var nok en ringe trøst, men det var bedre end intet.

Dals blik faldt tilbage mod gydens munding. Stadig ingen præster. De var sikre lidt endnu. "Er du klar til at tage et huk mere? Vi kan ikke blive her for længe, ellers finder de os stensikkert"
Eyad Wafi

Eyad Wafi

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Ørkenelver

Lokation / Dianthos

Alder / 73 år

Højde / 197 cm

Rabbit 14.01.2018 17:55
Nu hvor Eyad vidste, hvordan hans redningsmand så ud, og hvor han havde fået lov til at komme lidt til kræfter igen, var han meget mere ivrig for at komme videre, og ikke mindst for at komme tæt på Dal igen.

Han nikkede. "Det går vist." Eyad satte hænderne flat mod muren bag ham og skubbed til, så han langsomt kunne rejse sig op. Hele hans krop knagede og bragede og værkede som aldrig før, men det lykkedes efter lidt prusten og masen. Det hjalp, at der var en flot fyr, der kiggede op ham, og Eyad kunne slet ikke lade være med at sende Dal et halv-fjoget grin.

Ganske som han havde forventet det, gik Dal ham kun lige akkurat til brystkassen, men han var noget nær dobbelt så bred som Eyad. Før han var havnet i gabestokken havde der stort set ikke været et eneste gram fedt på Eyads lange krop, men nu var det endnu mere tydeligt efter så lang tid uden ordenlig mad.

"Jeg kan vel altid tage tilbage til Thal'Elor," sukkede han. "Selvom jeg næsten hellere vil dø."
Dalán Handrinson

Dalán Handrinson

Kaotisk Dum

Race / Dværg

Lokation / Omrejsende

Alder / 54 år

Højde / 155 cm

Dragonflower 14.01.2018 18:23
Dal var ikke sen til at tilbyde en hånd, og hjælpe elveren på benene. Til trods for sin bygning og stærke fingre, var han overraskende blid. Efter elveren var på benene igen, og Dal havde var tilfreds med hvor sikker elveren lod til at være på benene, placerede Dal elverens hånd på sin skulder, som støtte. "Vi skal ikke så langt, men støt dig hvis du har behovet" han så op mod elveren, der trods sin svagelighed stod højt og overraskende rankt. Det var ikke så underligt han havde været så pokkers svær at have på ryggen, så høj som han var! "Jeg kan sikre de ikke genkender dig på vejen, men jeg kan ikke holde det kørende længe, så vi bliver nød til at skynde os" forklarede han, og koncentrerede sig endnu engang.

I stedet for at gøre dem usynlige, lagde Dal en illusion på elveren. Huden blev helt mørk i stedet for plettet, ørene og øjnene afrundede og tøjet mindre laset. Sved dannede sig igen på Dals pande. Han var ikke van til at bruge sine evner så meget, og da slet ikke på så stor skala!

Dal begyndte at lede vejen, men skævede op ved elverens kommentar "Så tænker jeg du skal undgå begge dele! Forhåbentligt går der heller ikke længe inden du kan..." Dal stoppede sig selv som de passerede en Kilepræst, der knap skænkede dem et blik, tydeligvis igang med at lede efter nogle andre "..der går nok ikke længe inden de bliver sparket ud af byen, og dit folk kan vende tilbage" sagde han optimistisk. Tid var vel også en mærkelig størrelse for elvere alligevel!
0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: jack, Lux , Echo, Tatti
Lige nu: 4 | I dag: 12