Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Race / Menneske/Skovelver

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 13.02.2023 22:54
Som den passive tilskuer, så han blot til hvordan han næsten var som fordampet i lokalet. Det var der selvfølgelig ingen skam i at være, det havde klart været for det bedste, hvis han været fordampet. Situationen tillod det dog desværre ikke helt, hvis de havde været uden for, havde det dog være nemt og fordampe.

Men hans gule øjne fulgte med som Hwan fik travlt med at udrede sine morgenlokker og smilet falmet let hen som han endelige fik den andens opmærksomhed. "Ehm.." nej, han kunne altså ikke erindre det og selvom han gerne blev og småsnakket, ville han mere end gerne bare væk derfra. 

"Det kan jeg ikke huske," hvilket nok kun gjorde større skade end gavn, for det lignede at vagten gerne ville have talt med sin sergent. Hvorfor han lod hånden falde fra hovedet og han klappede lidt i hænderne. "Tak for en god nats -- søvn" hvis de dog blot kunne have undgået det! ... og dog, han havde jo nu sovet så godt, at det var synd at ønske det var undgået. 
Stian Hwan

Stian Hwan

Byvagt i det centrale bydistrikt

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 13.02.2023 23:21
 "Du kan ikke huske det?" Papegøjede han, en smule tørt og gned læberne sammen som han satte hænderne i siderne. Hans blik gled rastløst rundt i rummet, og indikerede at han ikke helt vidste hvad han skulle gøre af sig selv. Måske kunne han nå at finde Alister igen, og få den skamfulde, private, snak overstået.  Men på den anden side, gjorde han nok klogt i at give sergenten plads, og dampe af. 

Tak for en god nats søvn - gad vide om Basil selv kunne se hvor malplaceret den kommentar var. For jovist, havde Stian sovet underligt godt, alt taget i betragtning. Men det skulle aldrig have været sket. 

Han sukkede lidt, og lod armene falde slapt ned om siderne, og betragtede Basil, som hvis han prøvede at tyde et fremmed sprog.
  "Hvorfor.." hånden svang lidt uvilkårligt ud fra sig, men han tav og kiggede overvejende til siden, før han forsatte, "Hvorfor gå igennem det her, hvis du kunne have fået nøglen hele tiden?" Han pegede fra ham selv til Basil da han sagde 'det her'. Han rynkede panden en smule, og gned sig forvirret på siden af halsen. Stian havde fået undskyldningen, som Basil havde fortalt Alister. Men om historien var en anden når de var alene, ville han gerne finde ud af. 

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 14.02.2023 09:46
Basil vendte sløvt siden til og lod ligeledes blikket glide omkring, selvom han et eller andet sted gerne så mod Stian. Det bekymret ham dog noget så grænseløst at han ville se på ham. Bekymringerne hørte ingen steder hjemme hos ham. Rummet var dog intetsigende for ham, og han burde nok være gået. 

Hvorfor og hans blik blev vendt mod Stian, mens han så hvordan hånden svang ud i takt med spørgsmålet. Blikket blinkede en anelse som han skulle forholde sig til det her, de to. De var jo ingen ting, de var intet det her. Men han skulle jo svare ham, selvom han allerede havde givet et svar for det. "Jeg havde ikke regnet med at der ville ske noget. Men som jeg fortalt til din sergent, hvis jeg havde brugt mine fjer, ville du så have stolet på, at jeg ikke ville misbruge muligheden for at få nøglen og låse mig selv ud i løbet af natten?

Nok var det hvad som havde været planen, specielt takket været de to første mænd for aften forinden. Men jo længere de kom ind i det, jo langt mere kompliceret blev det at ville gøre brug af sin evne. "Men selvom jeg tabte i mine spil, så vandt jeg vel alligevel noget" sagde han og løftede begge hænder uvilkårligt op til håndfladerne blev blottet i brystkasse højde. "Et venskab" valgte han at tilføje for at udrede det. 
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 14.02.2023 10:40
 Stians blik var vendt opmærksomt mod Basil og ventede på at modtage, måske den samme, forklaring. Den var nogenlunde den samme, men han måtte holde vejret lidt på 'jeg havde ikke regnet med at der ville ske noget' - Der skete jo ikke noget; de sov bare. Stian var egentlig stadig i tvivl over hvordan de havde ligget op ad hinanden, for inden han fik orienteret sig, var han blevet skubbet ud af sengen, og pludselig stod Alister der. 

Om jeg ville have stolet på ham? Den unge byvagt gned læberne tænksomt sammen, men Basil glemte jo én ting; Stian ville jo være der hele natten og holde vagt. Stian stolede ikke på nogen der var i arresten, så om Basil havde brugt sine fjer eller ej, ville udfaldet vel være det samme (minus deres sengedeling); bare på den anden side af tremmerne. 
 "Jeg ville jo have siddet der hele natten og holdt vagt, Basil. Ville du forsøge at stikke af, havde jeg stoppet dig." påpegede han, som hvis det var det mest oplagte der ville ske. 

Stian havde drejet hovedet for at give sig selv en pause fra stemningen. Fra Basil. Han sank en klump, efterfulgt med et træt suk, og så mod loftet imens manden med vingerne forsatte sin tale. 'så vandt jeg vel alligevel noget' - Dét fik Stian til at vende blikket tilbage til Basil, afventende, nysgerrig (selvom mimikken ellers var en smule udtryksløs) Han kneb øjnene lidt sammen, og ventede på tilføjelsen. 

Et venskab. Stian rettede sig mere op og så en smule forbavset hen på ham. Trods hvordan det hele endte, så havde de jo egentlig haft en hyggelig aften - selvom han nødig ville indrømme det. Men nu stod Basil, helt oprigtigt, og blottede sig. Det var hverken hånligt, eller sagt humoristisk. Han mente det. Stian søgte blikket ned mod støvlesnuderne igen, med en svag nuance af røde kinder. Så vi er venner? Spørgsmålet kredsede rundt i hans tanker, men han vidste ikke om han ville formulere det sådan. Det kunne godt misforstås negativt. 

"Mhm." brummede han lidt istedet, inden han mødte Basils blik igen med et skævt, tilbageholdt smil. Det var helt klart set ned på at gøre sig bekendte med folk der sad i arresten. Men det var noget andet med ham jo, for det hele havde været en stor misforståelse.
  "Skal jeg følge dig ud?" spurgte han endelig, venligt, og lukkede afstanden mellem dem. Han lagde armen bag Basil, men rørte ham ikke - det var mere for at skærme ham fra rummet, og føre ham ud istedet. 

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 14.02.2023 10:59
Det var ikke fordi, at han ikke godt kunne følge den andens tanke bag det. Selvfølgelig ville han vel have tilbragt natten på den modsatte side af cellen, men der ville opstå tidspunkter, hvor han måske skulle lette blæren eller lignende, hvor Basil heraf kunne se sit snit til at komme ud og smutte retfærdigt fra arresten. 

Basil havde måske ikke tænkt at nattevagten var den største udfordring sammenlignet med de to andre. Men uanset hvordan han så det an nu, var natten gået og de havde hygget sig i deres ensomhed. "Tænk på alle de gange du gik for at hente ting, hvis ikke du havde haft nøglen med dig," pointeret han og vidste hvordan det lød. Det var måske så meget at sige. Men nøglen havde aldrig helt været fri, og skulle han have forsøgt at få den, var det måske gået rimeligt nemt for sig. 
Men det ville kun have forværret hans tur i arresten hvis han havde pinnet en byvagt op ad muren med sine fjer for at få nøglen og låse sig selv ud. Det ville han dog godt se i teatret, hvis det nu var dog. 

"Så lad gå," klukkede han lidt og begyndte at træde ud af samme dør som sergenten fra tidligere. Fjererne rykkede let på sig og kunne ikke undgå at glide med kanten mod hånden der lå nær ryggen. "Men det er så også alt de kan," .. vingerne. 
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 14.02.2023 11:22
 Stian lagde armene over kors til Basils indikation. Selvom han stædigt ikke ville indrømme at den anden måske havde ret, så var dét en pointe. Og alt efter hvordan den anden ville have forsøgt at slippe ud, så kunne alt jo ske. Den unge byvagt kendte ikke fjerenes evner, og hvad Basil ellers kunne få dem til, udover at flyve og hente ting. Han valgte at lade være med at kommentere på det, og slap istedet sig selv, med en lille hånd gestus, der artikulerede et lydløst 'fint'. 

Det var underligt, hvad det hele havde udviklet sig til. Han smilede for sig selv til Basils klukken, da han var uden for hans synsvidde- Fingrene strejfede ham kort, og tillod sig at betragte dem. Tænk, at de kunne andet, udover at flyve. 
 "Hm?" Lød det fra ham som Basil nævnte noget. Men så gik det op for ham hvad han mente. "Ah, javel ja." nikkede han og betragtede dem lidt igen. Da de var kommet ud på gangen gik Stian side om side med Basil istedet, og han blev stille lidt. Lige nu håbede han lidt at de ikke rendte ind i Alister igen; det ville blot forværre deres situation. Hans.. ikke deres. Alister og Stian var ikke en enhed. 

Hvilket fik ham til at tænke på, hvad der egentlig skete i sengen, og hvorfor tingene var blevet blæst sådan op. Det var selvfølgelig aldrig iorden at dele seng med en i arresten. Skandale! men, mon der var andet der havde smidt brænde på bålet? 
Han skævede hen til Basil, og åbnede tøvende munden, efter at han havde set at de gik der alene. 
 "Basil.." han sank en klump, "Hvordan lå vi?" spurgte han så, og følte sig en anelse forlegen over at bringe det op igen.
"Jeg mener, jeg nåede knapt at vågne da jeg blev skubbet ned. Så jeg ved ikke hvor slemt det var." Og han ville heller ikke kunne forsvare sig ordentligt overfor Alister, hvis han kun havde halvdelen af morgenen i sin erindring.  

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 14.02.2023 11:37
Hvordan lå vi og Basil fik store øjne og løftede kort hånden op ved siden af hovedet for at skjule hans reaktion til spørgsmålet. Det var ikke lige et samtale emne han havde tænkt sig, at have - og slet ikke hvor de opholdte sig for nu. Der var rig med muligheder for at spørge om sådan noget, specielt hvis det blev igennem et brev. 
Men han lod hånden falde ned igen og han lænede hovedet en anelse tilbage og tog det så afslappende han kunne, der var intet andet for sig. "Vi lå front mod front, sådan.. tæt, tror min næse lå mod din pande.. ehm mine arme om dig og dine mod mig og sådan" det var blot beskrevet i grove træk, for han kunne ikke helt sætte det sammen til en flydende formulering, man skulle nok have været der, for at opleve det. 

Han prøvede dog at komme lidt videre og væk fra det emne. "Har du så fri nu eller ?" nej okay, vi holder os til at finde ud af om Mening Hwan har fri. Et voksende nervøst smil formede sig på hans læber og han så væk igen. 
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 14.02.2023 12:14
Okay, så.. slemt. Intet under at Alister misforstod det så grovt som han gjorde. Stians blik skævede mere og mere til siden som Basil fik forklaret hvordan de havde ligget i sengen. Hans hjerte slog et forlegent slag over. Tæt, dét Basil lige havde forklaret var definationen af at ligge tæt. Og lige nu, var han glad for at manden med vingerne ikke dykkede detaljeret ned i det, men at han blot gengav situationen i grove træk.

"Mhm-hm." lød det en anelse stift fra ham, og han rømmede sig, som øjnene søgte påpasseligt rundt igen. Men der var ikke nogen som kunne have hørt dem. Og så kom han til at erindre, at hans læber havde rørt hud. Tænksomt lagde han fingrene på underlæben for at genkalde følelsen, inden han så skævede hen til Basil med varme kinder. Øjnene der var blevet store af flovhed. Havde han.. kysset Basil på kroppen? Hastigt fjernede han sine fingre igen og så væk. Stian forstod godt hvorfor Basil undlod denne information i sin genfortælling. 

De nåede endelig til vejs ende i arresten, og kom ud på åben gade igen. Han missede lidt med øjnene for at vænne sig til morgensolen, og skævede til Basil der spurgte om han havde fri, "Ja - det har jeg." han kiggede afventende på ham, det lød som om der ville komme et opfølgende spørgsmål, men nu blev han usikker da den anden så væk. 
 "Hvad har du af planer?" fulgte han selv op, og betragtede Basil med tilbageholdt interesse.

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 14.02.2023 12:34
"Hvorfor ser du sådan ud i ansigtet?" spurgte han, som han så hvordan noget muligvis flashede for øjnene af cellekammeraten, som minderne bragte noget til bordet. Så slemt var det vel heller ikke, de havde blot ligget tæt og kringlet ind i hinanden, men værre var det jo heller ikke (skønt det var slemt nok i forvejen på et personligt plan). Kunne der være sket mere i løbet af natten som han ikke erindret eller kendte til? Han havde jo været trygt i drømmeland, så alt han kunne fortælle var fra morgen da han vågnede af sergenten. 

Morgen brisen var kølig og solstrålerne var en anelse skarpe, hvorfor han vendte ryggen til solen for at kunne vende sig til lyset de havde været foruden så længe. "Åh.. Kun at jeg skal have købt noget the," små løj han. 

Basil fik dog strukket vingerne helt ud til siden og lod armene strække sig over hovedet. "Hvad med dig?" måske de skulle samme vej, så kunne de jo altid gå lidt og snakke. 
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 14.02.2023 13:14
 Stian viftede lidt afværgende med hånden, som hvis spørgsmålet var en flue der kræsede omkring ham. "Dét.." han standsede lidt sig selv. Skulle han lyve og sige ingenting, eller burde han fortælle den anden hvad der muligvis var hændt? Han vurderede den anden med et tvivlsomt udtryk i de nøddebrune øjne. "Måske drømte jeg det bare." sagde han tørt, istedet, men kinderne blussede blot mere op-  hvilket nok langt fra hjalp på den andens nysgerrighed, og muligvis gjorde det værre. 

"The?" papegøjede han forundret, og nikkede så lidt. Ikke lige dét han havde regnet med, men hvorfor ikke. Han kløede sig lidt i nakken, og følte sig ude af trit med virkeligheden. Det hele virkede så uvirkeligt, at de blot nogle timer forinden havde ligget omslynget i hinandens arme. Maven trak sig sammen. 

Han fulgte vingerne med blikket som de strak sig, og derefter hen til Basils ansigt, "Hjemad, tænker jeg." Han ville egentlig gerne have snakket med Alister, men måske var det bedst at opsøge ham dagen efter. Han ville nødig få bidt hovedet af sig.
 "Jeg skal bare lige hente Nishith først." sagde han, og pegede i retningen af staldene. Stian var lidt i tvivl om han bare skulle gå, eller om de skulle følges. Nu hvor de var venner, kunne de vel sagtens.. konversere lidt mere. Men han var i tvivl om det var hvad Basil ville. "Jeg skal i samme retning, som .. Bayrons thehandel hvis du skal den vej." hentydede han.

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 14.02.2023 13:32
Øjnene gled lidt omkring den andens ansigt og hvordan det blussede op. Det... hvad ? Det var vel ikke så svært at sige det, nu hvor han selv skulle fortælle om hvordan de havde ligget i armene på hinanden i en uhensigsmæssig situation. Men svaret kom endelige, men alligevel tvivlede han en anelse på det. 
Måske der var sket noget, han ikke havde behov for at vide. Det kunne jo ske, at det var bedre usagt end sagt, så skulle de da ikke begynde at sætte spørgsmålstegn ved hvad det eventuel kunne betyde eller ikke betød. Pandoras æske skulle i sandhed ikke åbnes. 

"Mmh, the," som en bekræftelse på at det var hvad han havde af planer. The. The som han aldrig drak, the som ville gå i forglemmelsen i et køkkenskab. Skulle jeg have sagt sprut? Nej. Så havde jeg lignet en drukkenbolt. Han gik måske med det rigtige valg af the, selvom han aldrig ville drikke det med sin frie vilje. 

Nishith, gentog han i sit hovedet - med store udtale udfordring. Tungen slog knuder om sig selv og han kigget i retningen af stalden "Ah, du tager .. hesten med dig?" der var ikke den store begejstring for hest, men det kom måske ud i et, at Basil ikke var til dyr. Hunde, katte, heste, de alle sammen, de var ikke helt så troværdige, som alle ellers fik dem til at lyde og ligne. "Ah, jamen skal vi så ikke følges?" foreslog han og sving en tommeltot over skulderen for at indikeret sin store lyst til at følges med byvagten uden for arbejdstid og hans ... hest
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 14.02.2023 13:41
 Taknemmelig for at Basil ikke rodede mere op i nattens minder, nikkede han bare blot for sig selv for at bekræfte eller overbevise sig selv om at det bare var en drøm. Man kunne jo drømme alt muligt når man lå tæt med en anden. Stian forsøgte at vifte den lille sky af blufærdighed fra sig. 

Stian trak skævt på mundvigen uden at smile, og kløede sig en anelse akavet på kinden. 
 "Ja, vi har stald derhjemme, og.. Det er hurtigere at komme hjem på hest." forklarede han som det nu var. Vi - som i hans mor og ham, men det lå ikke eksplicit i ordene. Basil foreslog at de skulle følges, så var de måske alligevel på samme bølgelængde. Men han følte det stadig en smule akavet. Måske skulle kamelen blot sluges, og efter lidt tid ville det føles mere naturligt mellem dem. Starten var altid svær. 
 "Vil du vente her, imens jeg henter ham.. eller?" Han trak lidt på skuldrene, og pegede i modsatte af retning af hvad Basil gjorde. Der stod de jo meget godt, og pegede i hver deres retning. 

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 14.02.2023 20:16
"Vi? Er du gift da?" kom det nysgerrigt fra ham, selvfølgelig var der mange muligheder, men det mest oplagte var vel, at man var et vi når det var en ægtefælde eller forældre, og han virkede alligevel for gammel til at bo hjemme hos sine forældre. Men der var muligheder for det dog. "Ridder du tit?" måske et semi dumt spørgsmål, eftersom han var byvagt og havde stald der hjemme, men det kunne jo ske, at han ikke red så meget igen. 

Tommelfingeren blev trukket sløvt tilbage og han så i samme retning af Stians. "Jo, ja, nej jeg venter gerne," svaret han og lod hænderne blive klasket let sammen som et uvilkårligt valgt af 'hvad end der passer dig' tegn. Men ville Stian så ride på hesten? "Ridder du så eller? For jeg kan altid flyve ved siden af," foreslog han stille. 
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 15.02.2023 00:29
Er du gift da? 
"Hvad - nej. Ved Shara, nej da." skyndte han sig at sige og rystede let på hovedet med et skævt smil. Det var muligvis også taget lidt ud af kontekst. Stian skulle have været bedre til at formulere det.
 "Jeg bor med min mor." forklarede han, og rettede lidt henkastet på sin uniform imens. Gift - det var vidst ikke lige foreløbig at det ville ske for Stian. 

Spørgsmålet om hvorvidt Stian red, var egentlig ret åbenlyst - men det var small talk, og det var kærkomment at Basil blot plaprede derud af, nu hvor den unge byvagt selv, var temmelig dårlig til at konversere således. "Nærmest hver dag." svarede han og lagde hovedet lidt på skrå, inden han måtte skjule et gab. Han kunne godt have brugt bare et par timer mere før han var udhvilet. "Jeg rider ofte patrulje, og så rider jeg på Nishith til hovedkontoret, og den slags." forklarede han overordnet. 

Stian sænkede tommelfingeren, og lod istedet hånden hvile i siden, mens Basil besluttede sig for hvad han ville. Han nikkede så til hvad konklusionen blev. 
 "Jeg tænker jeg bare trækker ham. Så vi kan bare gå stille og roligt." sagde han roligt, inden han vente om på hælen mod staldene. Selvom det da ville være spændende at se Basil flyve. 

Lidt efter var han tilbage med sin store sorte shire hest, som han trak roligt ved grimen, og klappede Nishith lidt hengivent på flanken som de kom gående. "Så lad os gå." han så afventende på Basil, og derefter lidt på Nishith der virrede kort med hovedet. 

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 15.02.2023 08:49
Svaret var en overraskende reaktion at få. Det lød næsten som han ville forsikre Basil om at han var ledig. Men dette var dog ikke noget som burde glæde Basil, hvilket kun gjorde ham foruroliget. Hvorfor skulle det glæde ham at Stian var ledig? "Ah, okay," som svaret viste sig at være hans mor. 
Der fik Basil vidst lige skuet hunden på hårene. 

Uanset hvor mange gange han hørte navnet på hesten, så lød det generelt bare som nitrit eller nitroglycerin pakket godt og tæt sammen.  Det var jo ikke sådan, at han burde lære navnet alligevel. "Har du så haft ham længe?" måske andre ville kunne tyde eller gætte sig til hestens alder, men når man ikke var en heste-mand, var alt godt det samme. Men han nikkede blot som han så vagten vende rundt på hælen og forsvinde ind i staldene. 

Let vippende på fødderne som han ventet på returneringen af Stian, lod han blikket og tankerne flyve omkring som vinden blæste. Men lyden af hove der ramte grunden under dem, fik ham til at se op på Stian. Uden at tænke over det, smilte han blot ved synet af vagten. 
Basil fik trådt hen til Stian og gik på den modsatte side af Stian kontra hest. "Har du så andre kæledyr?" - kunne man definere en hest som et værende kæledyr?
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 15.02.2023 09:08
 "Det er nemmest." Tilføjede han til informationen om at han boede med sin mor. Ikke at han behøvede at forklare sig. Der var vel mange familler der stadig boede sammen; børn og forældre. Han havde aldrig tænkt over, at bo med sin mor, skulle være pinligt eller underligt. Derfor påvirkede andres reaktioner omkring dette, ham ikke rigtig.

"Hele mit liv, det er faktisk min mors hest, men hun lader mig bruge ham til arbejdet." Nishith havde en del år bag sig, men hesteracerne i krystallandet havde udviklet sig til en længere levealder end normalt. 

Stian gned de fyldige læber lidt tænksomt sammen, og overvejede en masse emner, som han kunne spørge den anden om, bor du i dianthos, har du selv en hustru, kunne du lide at vi lå tæt - okay stryg den sidste tanke. Hvorfor kom Stian til at tænke på det. Han så stift frem for sig, som for at prøve at slette spørgsmålet fra sin hukommelse. 

Han skævede til Basil, og blev mødt af et smil, hvilket fik Stian til at vende hovedet forbavset og se lige ud igen som de gik. Derefter smilede han (efter lidt overvejelse) meget meget lidt for sig selv. Basil var en god fyr. Han kendte ikke meget til ham, men Stian fik en god fornemmelse. 
 "Vi har kun Nishith." Svarede han og forsøgte at huske sine utallige spørgsmål der dukkede op, minus det pinlige som han ville glemme.

"Bor du i Dianthos, Basil?" Spurgte han interesseret, og kiggede nu på ham igen, mens de gik ned ad det centrale bydistrikt, ham, Basil og hest.

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 15.02.2023 09:21
Måske det bare var Basil? Han var flyttet så snart han kunne. Han havde alligevel hadet at bo med sin far og farbror og dennes døtre, det var intet andet end et helvede i hans optik. Skønt de havde hjulpet med betalingen for hans hjem, stod han primært for sig selv. 

"Den hest må have nogen år på bagen så," uden at have nogen idé om hvor gammel Stian overhovedet var. Han så ung ud, men det kunne jo snildt snyde. Hvordan ville man spørge ind til alder, uden at det virkede for opsøgende. Men han kunne vel altid spørge ind til andre hobby-relateret spørgsmål som hvor er du fra, hvad hedder din mor, hvorfor har jeg ikke mødt dig før, vent. Nej, det lød jo som noget kvinder altid spurgte mænd om. Det som han blev spurgt om på dårlige dage. 

Side om side gik de, måske i deres egne personlige boble af flovhed. "Skal I nogensinde have en anden hest?" Nitrit måtte vel på et tidspunkt skulle gå på pension. "Ja, en hjørnebygning der grænser op til det øvre kvarter," - "Har du nogen hobbyer?" han havde ikke andre spørgsmål at gå med, men håbede at der ikke blev lagt mere i det. 
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 15.02.2023 10:38
 Stian nikkede lidt, tænksomt og skævede fra hesten der prustede lidt, og så tilbage på Basil. Nogle år på bagen - det kunne man godt kalde det. Men han havde ikke brokket sig endnu; der gik dog nok ikke forfærdelig længe inden Nishith nok skulle på pension. Men så havde byvagten nok nogle heste til rådighed, omend det ikke helt var det samme. "Min mor fik Nishith," sagde han og nussede hesten hengivent ved flanken, før han forsatte, "..Da jeg blev født. Jeg er 26 nu." Han så vurderende hen på Basil, og klemte øjnene lidt sammen for at læse den anden, men umuligt; Stian var stadig ikke tankelæser. Men inden han nåede at formulere sit presserende spørgsmål, blev han spurgt om de ville have en anden hest, "Tja - det ved jeg ikke. Byvagten har nok nogle til rådighed til den tid." brummede han lidt

Når der blev stille mellem dem, begyndte Stians tanker at vandre hen på Alister, og om den ubehagelige situation tidligere. Gad vide han lavede? Arbejdede det væk sikkert. Basil trak ham tilbage fra tankespindet, og han så oprigtigt interesseret som han fortalte om hvor han var bosat. Oh, det øvre kvarter. Den lidt dyrere ende. Men okay, han var vel også adelig. 

"Min hobby?" spørgsmålet kom lidt bag på ham, og han så frem for sig for at tænke. Havde han nogen? Han arbejdede, red på Nishith, arbejdede, hjalp sin mor, arbejdede.. Han havde ingen hobbyer. "Jeg arbejder meget. Så, muligvis er min hobby vel bare.." ordene hang lidt i luften som han forsøgte at gribe ud efter et eller andet interessant, "Arbejde." endte han lidt fladt med at sige. Jøsses. 

"Hvad er.." mhm. Kunne man spørge om det? Hvorfor ikke, det var jo bare et spørgsmål. "Hvor gammel er du?" Fik han så endelig sagt lige efter. Stian vidste ikke helt om de havde et godt flow i forhold til at ping ponge spørgsmål til hinanden. Det var svært, synes han. Han pillede sig lidt ved øreringen igen. "Og hobby." forsøgte han at tilføje hurtigt, "Har du nogle hobbyer?" Han skævede nysgerrigt hen til Basil.

Basil Argyris

Basil Argyris

Junker (adelig)

Kaotisk Forvirret

Lokation / Dianthos

Alder / 35 år

Højde / 178 cm

Charizard 15.02.2023 10:54
Seksogtyve år? Det kunne ikke ses. Nej, faktisk syntes Basil at vagten holdte sig ganske godt. Men det var nok meget godt, at han var den alder og ikke yngre. Det ville ikke gå godt, hvis Basil indså at han primært var til mennesker under en hvis alder. Det var nu ikke helt hvad han havde ment at tænke sig til. Kvinder. Selvfølgelig kvinder. "Bruger I andet end kun heste i byvagten?" han havde nu aldrig oplevet at de havde andet at gøre godt med, hvorfor han ofte fandt det ganske nemt at undgå dem. 
Men nu skulle han ikke begyndte at fortælle, at han undgår byvagten, det ville blot give et forkert billede af ham. Se bort fra, at han hjalp en kriminel med at flyve et lig ud af byen, de penge han på sigt havde stjålet når folk ved bordet ikke kigget og sådan

Øjnene kneb en anelse sammen som han hørte hobbyerne. Eller hobbyen, jobbet. "Så du er bare Stian Hwan, byvagt?" spurgte han, i håb om at det kunne få den anden til at reflektere lidt over det. Der måtte vel være mere ed bare at være byvagt i hans liv. Et eller andet? 

"32," og han tog sig kløende til hagen og tænkte lidt på spørgsmålet: "Tænker ikke du er overrasket, hvis jeg sagde at spille kort var en hobby," men hvad ellers? "Så tilbringer jeg alligevel en del tid på fabrikken, men det er frem for at rejse ud," summe summe "At flyve, jeg nyder at flyve" indskød han efter lidt tid og lod hånden falde fra hagen igen. 
Stian Hwan

Stian Hwan

Retmæssig Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 27 år

Højde / 176 cm

Tatti 15.02.2023 11:40
 Basil lod til at være meget interesseret i hestene hos byvagten. Emnet blev i hvert fald ved med at falde hen på dem. Men selvfølgelig, byvagt erhvervet kunne være meget spændende for dem der ikke vidste meget om det. Stian elskede i hvert fald sit ervherv, nogle gange lidt for meget. 
 "Nej, vi bruger bare heste." forklarede han dæmpet med sit typiske neutrale ansigtsudtryk. 

Så du er bare Stian Hwan, byvagt? Spørgsmålet fik ham til at undres. Var det ikke dét han var? Det var hvem han var lige nu. Erhvervet betød alt for ham, trods alt. Byvagten, Stian Hwan. Men, nu lod det til at han burde være mere end bare dét. Det fik Basil ham i hvert fald til at reflektere over. "Muligvis." sagde han studst, og rynkede brynene forvirret. 

Men emnet faldt på Basil, og hvem han var som person. Det gav da Stian rig mulighed for at overveje, om han var andet end bare en byvagt. Kortspil, overraskede ham ikke, det var trods alt dét de havde knyttet bånd over da de delte cellen. Fisk var nok bare.. ikke lige så interessant for Basil, nu hvor Stian fik bekræftet at han rent faktisk havde kortspil som en af sine hobbyer. 
 Den unge byvagt lyttede opmærksomt med et lille nik, og betragtede ham som han talte. Flyve. Det gav vel sig selv. 
"Hvordan er det? at flyve?" spurgte han nysgerrigt, og blikket gled rundt på fjerene og så tilbage på Basils gyldne øjne. 

"Jeg kan godt lide at ride." sagde han så som en forsinket reaktion. Men det var nok heller ikke banebrydende informationer. Stian skulle virkelig til at prøve flere ting af. Lige nu var han bare komfortabel med at være byvagt. Han tog sjældent fri, og arbejdede konstant. "Ikke en hobby, men jeg ville gerne være blevet en del af lysets krigere." Men nu var han blevet rimelig glad for at være i byvagten, så det lå ikke rigtig i kortene mere. 

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Mong, jack, Echo, Muri , Tatti
Lige nu: 5 | I dag: 12