"Det giver selvfølgelig ret god mening. Jo længere væk jo sværere er det selvfølgelg at gøre jer noget." Han kunne dog ikke lade være med at tænke at det stadig ville være ekstra farligt hvis de kom tæt på så.
"Så må jeg jo sørge for kun at gøre det hvor det ikke kan ses." Han havde sagt det før han egentligt havde indset hvordan det måske kunne forstås. Derfor forstummede han også kort før han rystede på hovedet, hvilket hun jo selvfølgelig ikke kunne se. Det var dog ment som for at få hende til at glemme det eller om ikke andet at få hende til at tænke på det som det var ment.
"Jeg er ikke rigtig selv i tvivl om hvad jeg ville se." Han var sikker på han nok ville genleve tabet af hans hustru. Han havde dog ikke nogen ide, om om det måske kunne være en anden person han så. Han valgte dog også at bruge den kommentar til at slutte samtalen, mest for ikke at lede den hen på mere om det, da han jo forstod hun ikke kunne lde at skræmme folk.
Han hørte glæden i hendes stemme, og trods han godt vidste hvorfor hun selvfølgelig var glad, så kunne han ikke lade være med at bruge det til at spøge med. "Jeg er tydeligvis ikke godt nok selskab endnu, må forbedre mig!" Han morede sig, og rejste sig så langsomt op, og rakte en hånd ned til hende så han kunne hjælpe hende op. "Lad mig hjælpe dig op at stå. Det kan begynde at smuldre lidt." Der ville nok falde lidt sten ned, nok kun småsten denne gang. Stadig hvis hun tog hans hånd trak han hende ind til sig, for at kunne dække dem begge med hans skjold.
Krystallandet