Hendes spørgsmål fik ham dog til at løfte hovedet, men han nåede ikke at svare som den gamle kone kom først.
”Vissevasse. Jeg er ikke færdig med dig, så I skal i hvert fald blive her til i overmorgen. Hvis du sætter dig ud på en hest nu, er det meste spildt arbejde.” Hun flyttede blikket til Storm og smilede lidt tilfreds. ”Og det er ikke så ofte, at jeg har besøg af friske unge mænd, der med glæde kaster sig over det arbejde, jeg ikke selv kan lave.” Konen begyndte at hælde mad op i skålene og skævede lidt til dem begge. ”Men jeg kan selvfølgelig ikke forhindre jer I at tage af sted.”
Storm sukkede hørbart, da hun nævnte det fysiske arbejde. Hvis han skulle være ærlig, så håbede han ikke, at de skulle blive alt for længe. Det var rart at arbejde med sine hænder, men han kunne godt mærke i sin krop, der var noget udmattet selv efter et par timers søvn, at han var vant til at svinge et sværd, sidde på en hest og kaste med knive, og ikke svinge en brændeøkse og tætne tage.
Men hvis Zirra ville have bedre af at vente en dag mere, så var det planen. Han tog imod skålen med stuvning og skævede mod den lyshårede kvinde. Der var ingen grund til at tage for tidligt af sted, så hun ville blive dårlig inden Dianthos. Ingen ville løfte et øjenbryn over, at han kom en dag senere, når han alligevel slet ikke var planlagt til at vende tilbage til Dianthos. Og så på gåben.
”Jeg tænker, at det er bedst, at vi bliver, så du kan få hvilet noget mere?”
Krystallandet