Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 22.09.2023 21:33
Det fjerne blik i den dvaleliggende vampyr, vækkedes endelig efter nogle timer, da han fornemmede på Zirra, at hun var begyndt at vågne. Hun duftede til ham og puttede sig ind til ham, på en måde som føltes virkelig rart. Ikke alle vampyrer var så heldige, at nogen ville vælge deres dødstive kroppe til.

”Så bliv,” Svarede han, uden at virke det mindste overrasket over at dagens første dialog var startet. Men okay, man sagde vel heller ikke godmorgen til en person der aldrig havde gode morgener, på grund af forbandelsen. ”Der er ikke så mange møbler endnu, så det er ikke retfærdigt at byde dig det. Men uden dig er der for alvor tomt.” Han smilede lidt, men var gravalvorlig. Desuden kunne han jo holde styr på hende her. Han vidste ikke hvad Zirra havde for af projekter lige for tiden… Hun var en slags receptionist hos en kvinde han ikke kendte? Men mon det var et dæknavn for spionarbejde? Den Zirra han lærte at kende var en arbejdshest, især når hun ikke skulle rende efter ham hele tiden.

Men åh… En doven hånd flyttede sig op til hans pande. ”Jeg har ikke mad eller vand til dig.”
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 15.10.2023 09:44
    Så bliv... 
    Bertram anede ikke, hvor tillokkende et tilbud dét var. Hvis hun bare kunne blive her i kælderen for evigt og aldrig mere tænke på ansvar eller familieproblemer... Nøj det ville være rart. Men den slags havde det med at finde én før eller siden - sikkert også selvom man var en 400 år gammel vampyr, der i teorien havde lagt al den slags fjollerier bag sig.
    Mere nåede den tankerække dog ikke at blive til, før Bertram tog sig til panden over manglen på basis fornødenheder til en almindelig dødelig. Zirra kunne ikke undertrykke et fnis, og hun kantede sig op på siden af den dejlige vampyr, så hun kunne placere kys hele vejen op ad halsen på ham.
    "Så må jeg jo hellere tage på indkøb," sagde hun i en drillende tone. "Skal jeg tage noget med til manden i huset?" 
    Det var trods alt lyst udenfor, så Bertram kunne ikke gå nogen steder.  På den ene side måtte det være jævnt belastende for Bertram at være så afhængig af nattetimerne (hvor i øvrigt ingen butikker havde åbent -  de lyssky undtaget selvfølgelig), men på den anden side havde Zirra det lidt for sjovt over at kunne drille ham med det. For når alt kom til alt havde hun ikke noget problem med at handle ind og løbe ærrinder. Det havde hun gjort  så meget - både i forbindelse med at hjælpe til i huset, men også overraskende meget som en del af spionarbejdet. Det var en yderst nem måde at komme rundt på, når man havde en indkøbsseddel i hånden og lignede en tjenestepige.

☽✧    I'm stronger, when I bleed    ✧☾
Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 18.10.2023 08:17
Bertram begravede sine fingrespidser i hendes hovedbund og nulrede hendes hårrødder, mens hun forsynede ham med kærlige kys. Og han lo lidt rustent, fordi hun havde spurgt om hun skulle hente noget med. Bertram var ikke engang sikker på, om han kunne huske alt hvad der blev solgt på markedspladsen, og udvalget havde med garanti ændret sig i løbet af de mange år han havde været borte i dagstimerne. Selv dengang han levede, mindedes han at han dårligt havde råd til det nødvendige.

"Stearinlys måske... en spand og en blok sæbe?" Spurgte han og prøvede virkelig at huske på noget han kunne bruge. Han lugtede mest bare af støv, så sæben var ikke tænkt til ham, men rengøring af stedet her. Men hverken som levende eller død, havde han nogensinde gjort rent. Hvorfor skulle han? Før Zirra, altså! Zirra skulle have det godt. 
Han kiggede ned på hende, og prøvede at glatte hendes hår pænt igen, efter at have uldet det yderligere til, og han smilte. "Jeg mindes at spise grød om morgenen... Men da jeg blev ansat her, fik jeg ost og brød en gang om ugen. Jeg husker ikke smagen." Han kastede et blik ud i det mørke, tomme lokale, der engang stod fyldt med arkiver, møbler og billeder. Der havde aldrig været specielt hyggeligt, men det var hans arbejdsplads og hjem.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.01.2024 16:55
    "Savner du det?" tog Zirra sig selv i at spørge. "Altså at smage ting?"
    Det gav jo ikke rigtig mening at spise, når man ikke kunne, men det tog jo også smagsoplevelsen fra én. Blod smagte sikkert forskelligt med diverse nuancer i for Bertram, men Zirra bildte sig selv ind, at der var flere smagsoplevelser tilgængelige i forskellige madvarer til spisende racer, end der var typer af blod blandt dem. Smagsoplevelser var jo over halvdelen af grunden til at spise andet end tørt brød og ost. Et saftigt æble på en tør sommerdag. Eller friske krydderurter oven på aftensuppen. Noget af det var selvfølgelig også duften mere end den egentlige smag...
    Zirra fik en idé og med den et lille hemmelighedsfulgt smil i mundvigen. Når hun alligevel var på markedspladsen for at finde rengøringsmuligheder og mad til sig selv, ville hun købe et par forskellige lugtesalte til Bertram. Bare fordi han ikke kunne spise, betød det ikke at han skulle undvære at dufte til dejlige ting og få sanserne pirret. Hun ville finde nogle af de dufte, der blev dulmet af nattemulmet og var mest prominente midt på dagen. Noget af det, han ellers ikke fik mulighed for at opleve, kunne hun tage med hjem til ham på flaske.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 30.01.2024 14:57
Uvidende om de planer der blev lagt for ham, studsede Bertram over hendes spørgsmål. Der var bestemt ikke nogen tvivl om, at Bertram savnede meget ved livet som levende. Men der var desværre et dysters svar i vente. Bertram kradsede sig lidt i skægget. ”Jeg savner det. Men mit afsavn til blod er altoverskyggende, også selvom jeg fik blod så sent som i går aftes, inden du kom.” Svarede han, overraskende ærligt. Normalt ville han jo skamme sig lidt over en sådan udtalelse, men Zirra var overraskende let at fortælle de her ting til. Hun virkede jo nærmest mere interesseret end afskrækket. ”Når jeg prøver at tænke på en god ost, så siger det mig ikke længere noget. Jeg får i stedet lyst til blod… og nogle gange får jeg endda lyst til at jage noget levende. Jeg prøver på ikke at give efter for de lyster…”

Han havde set lidt væk, som han funderede over sit svar, men kiggede så på sin elskede, bare lige for at tjekke. Det skulle undre ham hvis hun lige pludselig blev forskrækket, ud af det blå. Men hvis det skete, ville han i fremtiden være mere forsigtigt med hvor ærlig han var.

Han kærtegnede hendes varme kind og med et morgenroligt smil på læben. ”Jeg ved faktisk ikke engang hvad du kan lide at spise? Du burde have dyre vaner… Men du trives i barske omgivelser, så.. Det kan jo være hvad som helst.”
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 31.01.2024 10:33
    Bertrams ord gav grufuld god mening. Det var jo dét, forbandelsen var. At blive omdannet til et rovdyr, hvor instinkterne fyldte mere end de havde gjort som det, man havde været før. Det var et skræmmende anderledes verdenssyn, der var blevet tvunget ned over hovedet på ham, men han skræmte ikke Zirra, for hun vidste, at han kunne kontrollere forbandelsens tag i ham. Der var ikke noget at være bange for. Selv ved deres første møde havde han undskyldt. Havde han været en vampyr fuldt i forbandelsens vold, ville han havde spist hende i en gyde og ladet hende ligge. Men sådan var Bertram ikke af natur - heller ikke selvom hans natur til dels var blevet ændret.
    "Hmm, jeg ved ikke om jeg er særligt meget et vanemenneske, egentlig," svarede hun tænksomt. "Det bliver tit alt for meget, når dygtige kokke har brugt timevis på at lave en ret, der fylder mindre end en tiendedel på ens tallerken. Så hellere en god suppe. Men min mor laver god mad, man altid bliver mæt af. Måske er dét mit svar. Jeg kan godt lide at være mæt. Måden er mig lidt underordnet."
    Hun nussede en cirkel på hans bare bryst for at indikere, at hun også var ganske tilfreds med at være mæt på ham lige nu.
    "Er det egentlig farligt for dig at jage - altså hvis du giver efter?" spurgte hun så. "Bliver det så sværere at kontrollere, eller er det ligesom hvis man har længtes efter noget længe, at man så er mere tilfreds i tiden efter?"
    Igen var det tydeligt, at hun på ingen måde spurgte, fordi hun var bange for, at han pludselig ville springe på hende. Det var rent ud af interesse for, hvordan netop hans forhold til vampyrismen virkede.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 06.02.2024 15:17
Hellere suppe end fingermadder. Javel... Bertrams øjenbryn tættedes ved tanken om at han skulle forsøge sig med at lave mad til Zirra, og så endda en ret som suppe. Han havde aldrig kokkereret noget særligt, og selv hvis han havde, var det meget længe siden. Det hjalp ikke ligefrem, at Zirra da tilføjede at det var mors mad, der var den bedste. Hvordan skulle han nogensinde hamle op med en mors kærlighed? Det var nok ikke gået op for Zirra, at Bertram havde spurgt fordi han ville gøre noget for hende... Som en slags tak for alle de gange hun havde fodret ham. Som tak fordi hun stadig var her.

"Åhh," Hendes spørgsmål kom så pludseligt ovenpå madsnakken "Jeg kan fortælle dig så meget, at jeg er svær at gøre tilfreds længere tid ad gangen. Jeg vil have blod uanset om jeg har fået meget eller lidt... Det er bedst hvis jeg finder et let bytte, som for eksempel en drukkenbolt på en bar. Blodet kan have en sur eftersmag, men jeg kan få stillet min tørst hurtigt og smertefrit. Du for eksempel, var ikke et ideelt offer, dengang jeg så dig første gang, for du var alt for ædru. Hvis du havde løbet fra mig, ville mine instinkter have taget over..." Bertram strammede sin mund lidt "Altså det gjorde de så til sidst, alligevel. Du var bare så interessant, også selvom alt du fortalte mig den dag, var den rene løgn og oldtidskrystalisiansk." Den forpinte grimasse ophævede og blev til et roligt smil igen. Han greb hendes hånd, hvis fingre nussede hans brysthår på en kildende måde. Han lo, men ikke fordi han var kilden. Kun fordi han morede sig i Zirras selskab. "Jeg skulle bare have vidst hvem jeg i virkeligheden havde med at gøre."
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 11.02.2024 15:09
    "Ja, det var vist mest løgn, jeg fodrede dig med den aften," kommenterede Zirra og skar en grimasse over ordvalget, da hun opdagede hvor uideelt det egentlig var. "Men jeg ledte også mest efter et hurtigt knald, tror jeg." Hun lagde hagen ned på hans brystkasse og druknede sig selv i hans øjne. "Jeg er glad for, det blev til mere end det. Også selvom jeg nok burde have meldt dig til en-eller-anden efter dit kontroltab."
    Hun blinkede til ham for at lade ham vide, at hun på ingen måde holdt hans handlinger imod ham. Var det ikke sket, som det gjorde, var de nok aldrig blevet så tætte, som de var nu. Zirra havde aldrig ladet parraderne falde. Bertram havde aldrig turde give sig hen til et menneske og sat sig for at udvide sin selvkontrol til de enorme højder, han efterhånden havde nået. Der var noget helt specielt over deres forhold, også selvom det var startet en anelse akavet.
    "Og jeg er endnu mere glad for, at du synes jeg var alt for interessant, selvom det meste var facade den aften. Og at vi kom ind under hinandens facader til sidst. Jeg giver i hvert fald ikke slip på dig nu, hvor jeg er kommet så tæt på. Det kan jeg love dig for."

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 13.02.2024 15:15
Zirras ansigt var så tæt på hans, at han næsten var bælgøjet, for at kigge på hende. Men han elskede at se på hende, og han elskede at høre hende fortælle om hendes oplevelse. Bertram havde jo ikke selv været ærlig den aften. Men det måtte man sige, at han var blevet.

"Jeg prøvede jo at flygte fra dig. Men du tillod det ikke," Sagde han, smilende, fordi hun stadig lovede ham, at hun ikke ville lade ham gå. "Men da du flygtede fra mig, blev jeg modvillig. Engang ville jeg hellere have haft, at du kom videre, men du har gjort mig så selvisk..." Ind imellem kunne han endda fantasere om at bide hende og forvandle hende, bare så de kunne lide sammen i al evighed, men det var kun en fantasi, og ikke noget han nogensinde ville gøre alvor af. Det var heller ikke en ide, han skulle printe ind i hendes lille, lyse hoved.

Han bukkede hovedet ned mod hende, så han kunne kysse hende på panden og ned langs hendes lille fine næse. "Du er min," Sagde han ind imellem de to kys. Når Bertram sagde sådan, var det desværre gravalvorligt, og hun ville altid være hans. Til den dag hun ikke var her mere. Uanset om hun kunne holde sit løfte eller ej. For Bertram ville huske hende for evigt, indtil nogen endelig fik ham, eller indtil jorden gik under.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 14.02.2024 09:01
    "Jeg brokker mig ikke over at være din," svarede Zirra kælent, mens hun rynkede på næsen ved hans berøring. 
Ikke en træls rynken på næsen. Hun nød hans berøring, og sammentræningen i ansigtsmusklerne var af ren glæde over at de havde hinanden.
    "Og ved du hvad?" spurgte hun. "Jeg er faktisk glad for, at jeg har gjort dig mere selvisk. Det tror jeg, du havde brug for."
    Hun forstod godt, at man som rovdyr kunne føle, at man ikke havde ret til at være selvisk, når man i forvejen blev nødt til at tage sine simpleste behov såsom næring med magt fra andre. At man så overhovedet havde lov til at fylde resten af sin behovspyramide ud var ikke noget, man følte sig værdig til. Men det var sådan, det blev nødt til at være. Bertram tog ikke blod med vold som mange andre vampyrer gjorde. Han kontrollerede sine impulser og sørgede for at ofrene kom ud af det så uskadt, som han formåede. Og hvor mange andre, langt mere voldelige og skruppelløse vampyrer også frit tog hvad de ville have i alle andre aspekter af deres liv, var Bertram - søde, søde Bertram - mådeholden med sine egne behov.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 14.02.2024 14:22
"Nå så det havde jeg? Jeg tror du havde endnu mere brug for at geare ned, sammen med en gammel halvelver som mig," Lo han. Han undrede sig faktisk over hvad hun havde observeret ved hans tidligere jeg. Selvom hans tid med Zirra var minimal ved siden af den tid han ikke kendte hende, så var det pludselig svært at genstarte hovedet, og forestille sig hvordan han tænkte, før han blev forelsket. Men han kunne godt huske hvor splittet han var. Hvordan han under alle omstændigheder forsøgte at holde Zirra langt væk fra hans personlige gøremål... med klanen, som han ikke længere var med i. Eller med stridighederne fra andre vampyrer, såsom... hans fæle skaber. Ham havde han hverken set eller hørt fra i noget tid, og det var egentlig bekymrende...

Han kyssede hende en sidste gang, denne gang ret krævende på hendes hals, men uden at nogen tænder satte sig i hende. Så kontrolleret var han trods alt lige nu, selvom han længdes efter blod. Men det måtte vente til i aften, når han kunne komme udenfor.

Da rejste han sig op, lod forsigtigt Zirra glide af ham, så hun landede blødt ned i den støvede, gamle sofamøbel, hvorefter han kunne klæde sig på i tøjet. "Jeg ville give dig nogle penge, men..." Han undersøgte en lille, slidt læderpung han åbenbart rendte rundt med i lommerne. Men den var tom, som forventet. Han måtte betale hende tilbage, så snart han fik den første kunde.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 15.02.2024 11:23
    "Huh," kommenterede Zirra til Bertrams kommentar. 
    En kommentar der nok var langt mere sandhed i, end hun egentlig selv havde lyst til at indrømme. Hun havde haft brug for at geare ned. Og hun havde været exceptionelt dårlig til at gøre det. Hun trængte nok egentlig stadig til det. Måske var Bertrams nye lille butiksforetagne faktisk den bedste mulighed, livet bød hende. Det sitrede i hendes krop ved tanken. En god, behagelig sitren. Hun ville det her. Hun ville Bertram. Ikke mere flygteri.
    Da han rejste sig, rullede hun også selv op, så hun sad op og begyndte at se sig omkring efter tøjet, der lå spredt imponerende ud over det lille rum. Men hun ventede lidt med selv at give sig i kast med påkædningen, for i stedet først at nyde synet af Bertram, der gjorde det.
    "Åh, Bertram, krystaller er ikke et problem for mig lige nu," sagde hun og viftede ad hans sølle pung. "Det bliver det nok snart, men lige nu har jeg et par tjenester, jeg også kan betale med. Eller jeg kan betale folk tilbage ved at hjælpe lidt til. Det skal du ikke bekymre dig om. Når det begynder at brænde på, er jeg sikker på, din butik her er godt i gang."
    Hun rejste sig og samlede sine egne bukser op.
    "Så tager vi det hele lidt ad gangen, ikke?" Hun smilede til ham og kørte en hånd kærligt henover hans skulder. "Vi starter med bygningen og væggene, og så får vi bedre møbler ind efterhånden, som der er råd til det."
    Vi. Ordet gav hende kriller i maven.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 21.02.2024 13:23
Bertram kendte intet til Zirras økonomi. Hun havde en mentalitet som en fattig, gik ikke ligefrem ud og brugte penge til højre og venstre, selvom hun havde fundet sig et arbejde, og selvom hun var datter i en pæn familie. Bertram havde ikke rigtig spurgt ind til det, for økonomi var jo ikke et problem i deres forhold, da deres forhold byggede på intense følelser, som længsel og kærlighed. Og nogle gange frygt... Men de var også begge to ret sejlivede i det, og kunne klare at bo i et hul sammen. Bertram, fordi han var vampyr, og Zirra fordi hun var ekstraordinært sej.

"...Tjener du godt som administrativ medarbejder hos guld- og sølvsmeden?" Spurgte han, efter hendes forsøg på at dæmpe hans dårlige samvittighed, over at han ikke engang kunne købe forsørge sin egen kvinde. Eller købe sin egen spand. Men det var faktisk ikke det spørgsmål, han virkelig fiskede svar efter...

Han smilte lidt med en bleg rødmen i de magre kinder, da han opdagede at hendes blik havde vandret på ham, i stedet for at lede videre efter sit eget tøj. 

"Eller får du lommepenge af dine forældre?" Han samlede hendes sokker op, der lå henkastet længst væk og overrakte hende det. Hans egne øjne sugede den sidste nøgenhed fra hende til sig, inden hun blev dækket til.
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 27.02.2024 09:52
    "Ha!" Zirra kunne ikke holde udbruddet tilbage.
    Det var et så uventet og helt absurd spørgsmål for hende, at den hånlige latter ikke engang nåede at blive overvejet, før den væltede ud.
    "Min far ville ikke give mig krystaller, om det så var for at redde mit liv, du!" sagde hun. "Måske hvis jeg blev gift ville han give lidt, men det er også det..."
    Hun havde rejst sig op for at få trukket det sidste tøj på, og satte sig så ned igen med et suk.
    "Jeg tjener fint hos Fielthena, men ikke noget vildt," fortsatte hun. "De krystaller, jeg har at gøre med lige nu, er dem jeg har hevet ud fra min opsparing hos netværket. Normalt bruger jeg dem til at sørge for nogle gadebørn, jeg ikke har fået overtalt til at tage på børnehjem endnu, men lige nu var det vigtigere at få styr på mit eget liv. Hvis der er det, er der alligevel ikke nogen til at hjælpe dem. Men jeg skal tage en beslutning snart. Hvordan jeg fortsætter i netværket, og sådan. For det kommer til at gøre en ret stor indvirkning på, hvad jeg har at gøre med."

Zirras hjerte sank lidt ned mod maven, som hun talte. Det var en svær beslutning for hende. Og selv der var det jo faktisk ikke en beslutning. Victoria havde gjort det ganske tydeligt, at Zirra ikke havde mere at gøre som mudderkravler efter alt det, der var sket. Men det var hele hendes liv. Havde været hele hendes liv. Det var det, hun var god til. Bevæge sig i skuggerne og holde lav profil. Når den anden mulighed var at give sig ud for en adelig og være fremme i lyset, blive set og  manipulere om dagen... Det var bare noget helt, helt andet. Zirra var ikke sikker på, hun var klar til at lave det skift. Klar til at lægge sit natarbejde fra sig. Slet ikke, når hendes kære Bertram også var nataktiv.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 14.03.2024 11:47
Zirras højlydte udbrud, satte Bertrams tanker på plads. Mindede ham om at familiedynamikken i Reynlest-familien ikke var særlig sund. Bertram prøvede at gennemskue Zirra. Om hun virkelig var så upåvirket af situationen, som hun gerne ville fremstå, eller om hendes reaktion var et resultat af skade.

"Du hjælper gadebørn?" Smilte han, pludselig opløftet. Selvfølgelig hjalp Zirra gadebørn. Man skulle være en engel af natur, for at forbarme sig over en vampyr. Men Zirra var det af natur. "Din far er streng, og det er der som sådan ikke noget forkert i. Men han er urimelig og utaknemmelig, for du er en engel, med mod og styrke som ingen anden kvinde jeg har mødt." Og det mente han til det ypperste af hans kolde fingerspidser "Han skulle bare vide, at du i vampyrsamfundet bliver betragtet som gift med mig. Så det hele er meget værre end han i forvejen går og tror." Han var fristet til at grine, men undlod det, fordi det trods alt var ret alvorligt emne. Og Zirra lod i øvrigt til at have beslutninger der skulle tages.

Han gik hen og tog plads i sofaen og flyttede hendes ben op på sit skød, og holdt det der, mens han kiggede på hende. Han ville gerne hjælpe hende, men det var jo en beslutning hun skulle tage, og ikke ham.

"Netværket..." Sagde han forsigtigt. "Hvorfor er det svært at træffe din beslutning?"
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 01.04.2024 20:22
    "Tak," sagde hun og rødmede, mens hun sønkede blikket.
    Komplimenter var nogle gange svære at tage imod - men det var rart at høre dem fra Bertram, og det varmede hendes hjerte, at han så hende sådan, omend hun ikke selv ville have brugt så stærke ord. Mon det var sådan gadebørnene så på hende? De var trods alt villige til at smide alt, de havde i hænderne, dengang Treston skulle reddes ud af fedtefadet. Dem så hun også selv lidt som engle. Små, beskidte, malplacerede engle, der hjalp verden fra bunden. Hendes blik faldt ned på hænderne i hendes skød. 
    "Måske fordi jeg er vant til at være i mudderet. Min far ville græmmes, hvis han vidste noget om dig. Og nok endnu mere, hvis han vidste, hvad jeg laver for at tjene penge. Han tror jo bare, jeg er sekretær. Og jeg har svært ved at finde ud af, hvad der skal blive af mig, når jeg ikke længere ruller rundt i mudder og stirrer på soldater, der vil vælte dronningens styre," sukkede hun. Hvis... Det burde være hvis, ikke når... "Men jeg ved jo også godt, at Vic har ret. At jeg ikke bør tage de farligste opgaver mere, efter det jeg har været igennem. Men hvordan gør man andet, når jeg har været vant til det her så længe, og det er alt, jeg gerne vil gøre? Hun har den mulighed, at jeg gifter mig - proforma altså - med hendes bror, og så begynder at være spion hos hoffet. Men tror du overhovedet, jeg kan finde ud af den slags? Pænt og rent og... Ja, ikke i en skov eller en kælder eller... I det mindste vil det stadig være natarbejde.."
    Hendes stemme døde ud og hun formåede at løfte blikket til Bertram igen. Det havde flakket rundt i rummet, mens hun rablede løs. 

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 20.04.2024 11:37
Proforma eller ej. Bertram vidste ikke hvordan han skulle have det med at Zirra giftede sig med en anden mand. Så hun hørte kun stilhed fra ham, da hun nævnte det. Men det måtte ikke forveksles med accept. Han vidste godt at hun ikke elskede broren til vics bror, og at det kun var en titel hun skulle bruge. Og han vidste også godt, at et ægteskab mellem vampyr og menneske, aldrig kunne blive et gyldigt et, alligevel. Og alligevel var det som om han fik frataget noget vigtigt og dyrebart. Beslutningen var dog ikke hans at tage, men var ene og alene Zirras. Han måtte vel bare være stærk og overvære eller se bort...

”Du er den oplagte til spionarbejde hos hoffet, fordi du kender begge verdener. Men jeg tror du vil kede dig,” Smilte Bertram roligt, og prøvede at forstille sig Zirra helt ren og fin, med håret sat højt, korset og balkjole. Måske endda med lidt læberødt? Han ville sikkert ikke kunne kende hende sådan ”Men det er jo mere sikkert, og jeg ville ikke gå og bekymre mig så meget.”

Bekymring var nok undervurderet. Bare fordi Bertram ikke kunne sove, betød det ikke, at han ikke kunne få mareridt. Hans mareridt kom bare i form af pludselige ængstelige tanker om at Zirra var væk, og hun potentiel lå et mørkt og fremmed sted og blev tortureret af mørkelvere, vampyrer og dæmoner.

”Hvis du trænger til spænding, kan du jo altid tage et job. Eller komme med mig.”
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 30.04.2024 09:55
    Zirra kyssede Bertram på kinden lige under øret og lagde hovedet mod hans skulder.
    "Du kommer aldrig til ikke at bekymre dig - det kender jeg dig alt for godt til allerede," sagde hun i en drillende tone, inden hun rakte ud efter hans hånd og flettede sine fingre med hans. "Men du har ret, det ville være mere sikkert. På nogle måder. Og på andre måder mere usikkert."
    Folk ville tro, hun havde en grad af reel magt og status. Folk ville se hende direkte. Ingen skulle lede en grøft igennem for spioner - de ville nappe hende for løsepenge eller des lige i stedet. I så fald ville de så ikke være forberedt på hvem, de havde fået fat i, og Zirra skulle nok klare sig, men det ville jo heller ikke være samme grad af udfordring. Arbejdet ville gå med at snakke og snøre folk med alt for mange krystaller og alt for lidt moral, og det var nok den mest trættende befolkningsgruppe, Zirra kendte til. Især i hovedstaden.
    "Jeg er ikke sikker på, jeg bare lige må tage jobs ved siden af spionagen, for at være ærlig," kommenterede hun. "Og jeg vil nok kede mig der... Men det vil trods alt være noget at lave. Men komme med dig - hvorhen? Ud på sine monsterjagter?" Hun sendte ham et skævt smil. "Tror du, du vil bekymre dig mindre, hvis du er helt sikker på, at jeg går ind i faren med hovedet først?"
    Måske dækkede den sidste kommentar også lidt over hendes egen bekymring for Bertram. Nu var det hende, der var kommet mest til skade de seneste år, men Chance kunne sagtens lade heldet vende og lade det gå udover Bertram i stedet. Nok var han en udødelig vampyr, men ingen var usårlige.

Bertram

Bertram

Krystalisianer

Kaotisk Dum

Race / Vampyr

Lokation / Dianthos

Alder / 475 år

Højde / 192 cm

Blæksprutten 20.06.2024 18:12
Så hun troede ikke på, at han ville bekymre sig? Af og til følte han sig som et nervevrag, og det var en følelse han ikke havde mærket i meget lang tid. Hans smil dalede ikke af den grund. Han var jo ganske lykkelig lige nu. Eller så lykkelig en vampyr nu end kunne føle sig, i hvert fald.

”Hah! Jeg tror bare du vil være god til det. Hvis du kan snige dig ind på mig, uden jeg opdager det, så vil du også kunne snige dig ind på en varulv eller en blodsuger.” Lo han med et glimt af stolthed i sit blik, som han kiggede ned på hendes ansigt, der endnu hvilede på hans blottede bryst. Han anede slet ikke, at Zirra var bekymret for ham. Han havde aldrig oplevet at nogen bekymrede sig om ham. Dengang han fordrev monstre, var han blot som en soldat, der skulle nedslagte så mange vampyrer han kunne, inden han selv blev taget. Det var et under at han klarede sig så længe, som han nu gjorde.

Men nu var han blevet én af dem. En omvandrende spøg ifølge nogen. Men han havde fået sin Zirra tilbage nu, og nu var det på tide at give menneskene tilbage for alt den lidelse han havde forårsaget. Og hvis han kunne bidrage til hans og Zirras økonomi, var det bare en bonus.

”Men hvad siger du til det? Jeg skal lige tilbage til de gamle vaner igen og have gang i forretningen først.”
Zirra Reynlest

Zirra Reynlest

Spion af Lyset

Forvirret Dum

Race / Menneske

Lokation / Dianthos

Alder / 32 år

Højde / 170 cm

Alianne_ 02.07.2024 19:06
    "Jeg siger ja til al den tid med dig, jeg kan få," svarede hun og nussede sig ind mod hans skulder, mens hun gav hans overarm et klem med hænderne. "Og jeg vil gerne hjælpe dig med dine opgaver, når du får dem. Især hvis de handler om at snige sig eller lokke slemmerter i fælder. Det er jo min spidskompetence. Så finder jeg ud af, hvad jeg skal på længere sigt. For nu har jeg jo stadig arbejdet hos guldsmeden, og hun er heldigvis ikke imod at min arbejdstid er svingende."
    Fielthena havde klart vundet titlen som den bedste arbejdsgiver, Zirra havde haft. Både før og efter, hun havde fundet ud af Zirras hemmeligheder. Måske netop derfor, faktisk. Fordi hun havde fundet ud af det.
    Der var noget sært romantisk over at tænke på at hjælpe Bertram i arbejdet. Både med det rent lavpraktiske og så med de reelle, farlige opgaver. Hun forestillede sig, at de ville være et ret fantastisk - og døbringende - par. Men for at bevise det, skulle der jo først kunder i butikken.
    "Hvor starter vi?" spurgte hun, stadig med hovedet hvilende på hans skulder.

0 0 0

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , Echo
Lige nu: 2 | I dag: 12