Det havde været svært for Bastian at passe ind i den familie han var født ind i. De strenge regler havde hans noget ældre søskende ingen problemer med at efterfølge, men han lignede slet ikke dem, han havde et helt andet mindset, selvom de var opdraget efter samme fremgangsmåde.
Men han var sikker på at hans søskende, ikke havde prøvet at støde ind i de forhindringer som han selv havde. Det var nok der filmen var knækket. Bastian havde ikke været nem som barn, og det var slet ikke blevet bedre i hans teenager år.
Han var sikker på at Lilac allerede havde hørt nok af rygter om ham, især fra Lily af. Meget var sikkert sandt, men han håbede ikke at alt var. Han ville have det dårligt, hvis hans rygte skulle ødelægge det de langsomt opbyggede.
"Mine forældre har også gjort alt hvad de har haft i deres magt, for at give mig det liv, som de mener jeg har fortjent. Det er mig der har brudt den tillid, med de gerninger jeg har begået" Og det var han også begyndt at kunne se nu. Han havde brudt deres tillid. Før hen havde han været ligeglad, men de havde aldrig givet op og nu havde de stillet et ultimatum, og så måtte han gøre sit bedste for at ændre sig.
"De har aldrig givet på på mig, og det er derfor det nok er på tide at tage sig mere sammen" Han sendte Lilac et roligt smil, hun var helt berettiget til at stille dette spørgsmål og han følte at de to var ved at opbygge en tillid til hinanden.
Det var rart at høre om hende, og ikke kun ham. Han var bange for at han udstillede sig selv på en dårlig måde, og hun ville løbe skrigende væk. Han nød at høre hende snakke og fortælle, hendes stemme var beroligende.
"Ja? Så talentet løber i årerne" Smilede han roligt, det var interessant at hun var gået samme vej som dem, han kunne aldrig finde på at gå ind i politik.
"Jeg er sikker på at du nok skal blive en dygtig kunstner" Komplimenterede han ærligt og smilende, hvorfor skulle hun ikke kunne blive det? Det virkede til at hun havde de bedste lærer hun kunne få.
"Jo, det kender jeg godt. Jeg har ikke hørt på andet igennem et liv, hvor stor en fiasko jeg er, i forhold til mine søskende og forældre" Han trak på skulderne med et smil. Det betød intet, for han vidste det godt, men han kunne ikke ændre på for tiden.
At have hende hos sig på denne måde, efter at have guidet hende hen imod sig, var behageligt og en rar følelse. Han smilede som hendes hånd begyndt at kæle for hans mave, og han gjorde det samme ved hendes arm. Den intimitet de havde overfor hinanden, selvom de næsten var fremmede for hinanden, var ikke en følelse han tit oplevede.
Han kunne godt mærke at kysset på hendes pande kom overraskende for hende. Det havde været et kys af følelser, et kys som skulle vise at han satte pris på hende.
Hans smil voksede, som den rødlige farve blev tydeligere i hendes ansigt, som hun trak sig væk fra ham. Det havde været det helt rigtige træk for ham at gøre. Han lå og tænkte på hende, kun hende, som hun forsvandt ud af døren.
Mange minutter gik der ikke før hun nu var tilbage på værelset, iført natkjolen. Han skubbede sig selv længere ind mod midten, lagde sig på siden mod hende, tog smerterne ind og lod dem ikke vise, som hun kom op i sengen og lagde sig ind under dynen. Han vendte hende i første omgang med ansigtet mod ham og lagde dynen over dem begge og lagde sig lidt tættere på hende.