v0idwitch 14.03.2021 16:18
"Næppe," svarede Juno med et grin, da Pax gjorde ham opmærksom på, at det også ville blive set hvis han snød. Med et par vægtede terninger kunne han godt finde på at gøre et forsøg, men som han sad nu, nøgen og uden terninger på sig, var det svært for ham at snyde - og nemt at påstå, at Pax ikke ville kunne se forskel, selvom han vidste, at han sikkert ville.
"Det hjælper ikke," rettede Juno på Pax med sine øjne knebet irriteret sammen. Han havde ikke lyst til at indrømme, hvor meget han havde at vælge imellem, og en smule hjælp til at sortere i dem ville have været rart, men det gjorde også kun, at han tog spillet endnu mere seriøst. Så seriøst at han hen mod enden ubevidst stoppede med at røre ved Pax, for fokuseret på terningerne og deres resultat. Han gjorde også selv et forsøg på at følge med i regnestykket, og selvom han ikke var dårlig til at regne, var han mere end dårlig til at holde fokus og ikke længere efter lod han Pax om at holde styr på dem. Når resultaterne blev sagt højt, kunne Juno alligevel godt genkalde sig de fleste af dem.
Det gjorde det også ulideligt, da han var
så tæt på at vinde, hans slag det eneste der manglede, og han stadig, efter tredje slag, ikke havde hvad der skulle til for at vinde.
"Neeeeej," udbrød han langtrukkent og lod sine arme og hoved falde ud over kanten på karret, som var han en skuespiller på en scene, der skulle spille død. Han havde brudt sit hoved med en hemmelighed igennem meget af spillet, men havde endnu ikke fundet én han kunne lide.
Han skævede til Pax, da der blev brokket sig over øllet, og dét fik ham til at grine lavmælt.
"Det er sundt for dig, drik noget mere," opfordrede han med et grin, inden han lænede sig tilbage i karret og begyndte at tænke over en hemmelighed.
"Jeg ved ikke engang hvad du ikke ved," mumlede han lavmælt. Der var masser af ting Pax ikke vidste om ham, især fra da han var ude af Dianthos, men det var alt sammen forfærdelige ting, forfærdelige historier, som han ikke vil ødelægge sin bryllupsrejse med. Distræt strøg han sine fingre over arret på sin brystkasse, det formet som et ulvehoved. Følelsen af det under sine fingerspidser var altid med til at minde ham om, hvor han var nu.
Desuden var der kun én ting Juno aktivt havde holdt fra Pax, og ikke bare havde undgået at fortælle ham om, og den hemmelighed vejede så tungt, at når Pax bad ham om én, var det næsten kun dén han kunne tænke på.
"Jeg går ud fra at du ved, hvad jeg laver med Sarah?" spurgte han, bare for at tjekke om han kunne slippe af sted med at fortælle Pax dét, men allerede inden Pax kunne svare ham, valgte Juno en anden hemmelighed; hvis ikke Pax kendte til Junos aftale med Sarah, så måtte han vinde et spil mere og spørge ind til det.
"Mit dyrebareste eje er - en sten jeg stjal i Rubinien. Fra den slavehandler vi var hos. Vi var lige blevet givet væk som gave. Fra ham til hans elskerinde. Hende som tog os hjem. Og jeg kom forbi den og... jeg kunne ikke lade være. Jeg vidste, at jeg risikerede at han ville fortryde sit valg og beholde os, eller værre, men..." Juno tog en dyb indånding og da han åndede ud var hans blik beslutsomt.
"Jeg havde brug for hævn, du ved? At tage noget af hans, efter alt han havde taget fra os."
Juno havde stadig den lille gule sten i lommen overalt hvor han gik, selvom han ikke længere søgte følelsen af den i sin hånd lige så ofte som han engang havde.
"Og så er den magisk, men jeg bruger den ikke til noget."
Juno trak på skuldrene, ivrig efter at komme videre så han kunne få sin egen sejr.
"Kom, jeg har brug for at du træffer nogle dårligere beslutninger den her omgang," opmuntrede Juno og skubbede Paxs ølglas op mod hans ansigt, inden han også selv tog en tår af sit.