Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 07.10.2021 21:54
Igen vidste Jontar udemærket godt, at han trådte på grænsen. Han var en linedanser med sin kære fader lige nu. Ét forkert skridt og fyrsten ville fyre op som en dødsulten løve. Men som Kazimi'erne var løverne af savannen, der var landet, var de også så snu som den snigende slange. Og lige nu gjorde Jontar netop dette. Han vippede den ene hånd i tydelig tegn for, at det kun var en joke. "Selvfølgelig, kære fader. Der skal en søn, en sønnesøn til dig, for at have endnu en Sephyran." Det var ikke svært for Jontar at lappe et muligt hul til hans fader. Nu over to årtier værd af kendskab vidste Jontar nogenlunde, hvad, der tændte faderens knapper, og hvad, der slukkede dem igen. 

Som respons til at starte med lænede Jontar bare tilbage og nærmest slugte resten af sit glas vin. Prinsen havde intet imod de mange festligheder i landet. At blive tvunget til dem var en anden sag dog. Men som hans fader stort set havde stemplet sønnens skæbne, stod dette næppe til diskussion. "Jeg bliver forhåbentlig ikke sendt alene afsted. Du ved, jeg ikke kan overleve uden andre." Og med andre ville hans fader uden tvivl først tænke på den personlige slave. Men Jontar prøvede nok også at lokke flere med. Han var da ikke den eneste, der kunne gøre godt af en ægtefælle i følge hans far, kunne han?

~ Don't just take me as a handsome face. I am so much more than that ~
Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 63 år

Højde / 180 cm

Krystal 31.10.2021 20:37
Der var en grænse for hvor meget Sephyran tolerede fra sine sønner .. og Jontar formåede altid at danse lige på kanten, provokerende ham, men hastigt trækkende i land, før fyrsten eksploderede. Faktum var også, at det at han var en søn gjorde, at fyrsten tolerede mere .. en kvinde skulle vare sin mund og gøre, hvad der blev sagt. En mand, derimod, var født til at udfordre .. at vise sin styrke. Og når alt kom til alt, kunne Sephyran ikke undlade at føle en vis stolthed over sin søn. Især i arbejdet med slavehandlen, var han for alvor begyndt at vise sit værd, og fyrsten nikkede da også tilfreds, da Jontar nævnte det med sønnesønnen. Naturligvis. Det var det eneste passende.

Sephyran brummede en smule. "Bare rolig, jeg kommer næppe selv uden om at deltage i en del af begivenhederne.." Svarede han med et sigende blik - det var nok ikke helt hvad Jontar havde håbet på, for det betød, at Fyrstens blik ville hvile endnu mere på, hvad der foregik.
På den anden side, var det også en velkendt affære, at Sephyran drak rigeligt til den slags begivenheder - en distraktion. 

Han viftede lidt affærdigende med hånden. "Og desuden har du jo en del søstre, der også skal afsættes .. Darkhan og Dain er også ved at være den alder, hvor man kan begynde at tænke på partier, og det ville være godt for dem at lære at begå sig mere i adelslivet." Muligvis var det heller ikke det mest indbydende valg for Jontar.. at skulle være børnepasser. "Slaverne kan vi heller ikke undvære .. eller tjenerne som vi kalder dem, når vi tager nordpå." Han klukkede let. Nordboerne var ikke meget for, at man tog slaver med til deres lande, så "forholdet" blev ofte lavet lidt om - selv om det, når det kom til stykket, var præcis hvad det var.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 01.11.2021 07:52
Selvfølgelig ville Jontar ikke være den eneste til disse arrangementer. Der kunne ikke kun være én deltagende fra Kazimi-slægten. Jo, måske hvis det var fyrsten alene, men end ikke Jontars fader kunne være overalt. Det var en af fordelene ved de mange afkom. Slægten kunne være en del af arrangementerne i hele landet og ikke kun ét sted af gangen. De ville kunne have en hvis form for indflydelse overalt. Var det ikke netop fyrstens ønske? Det var i hvert fald, hvad Jontar tænkte om sin fader. En Kazimi i hver adelsslægt. Se, det ville bringe et sandfærdigt smil på fyrstens læber. Dét vidste Jontar med sikkerhed mere end noget andet.

"Sig mig, skal jeg lege babysitter for mine kære brødre og søstre?" Sarkasmen var tydelig, både i tonelejet og det skæve smil. Dog kunne Jontar ikke lade være med at tænke på det. Først nu havde hans fader taget samtalen direkte op med ham, men han omtalte Dain og Darkhans situationer lignende hans. Måske ikke nær så pressende, men endnu i fokus. Hans fader havde uden tvivl meget at se til dengang. Dengang Jontar var Dain og Darkhans aldre. Deres moder havde været noget af en mundfuld. Fokusset havde uden tvivl været på meget mere end kommende hustru til Jontar dengang. Men nu kunne fyrstens fokus være på sine afkom og deres kommende partnere. "Jeg frygter ikke at rejse mutters alene rundt i landet. Så længe vores slaver ikke bliver mit eneste selskab. Så interessante er de heller ikke i længden."

Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 63 år

Højde / 180 cm

Krystal 07.11.2021 15:29
Der var ingen tvivl om, at Sephyran så mange fordele i at sørge for, at hans afkom blev placeret til de forskellige adelige arrangementer rundt om i landet. Nogle gange lod han dem endda tage af sted i længere perioder - så længe de naturligvis ikke lod sig påvirke for meget af fremmed kultur. Men lige som hans spioner, kunne de i mange tilfælde være hans øjne og ører - ikke altid med deres eget vidende.

"Et lille øje, kan du vel holde .. vi skulle nødig have, at de gjorde noget der virkede upassende." Smilede Sephyran. Naturligvis var det kun passende at ældre brødre holdt øje med de yngre - fyrsten selv gjorde sig jo ikke så meget i børnepasningen. Men det var også et tegn på, at han stolede på at Jontar selv vidste nok om hvordan man opførte sig, til at han kunne lede sine yngre brødre..

"Ingen Kazimi rejser alene." Tilkendegav Sephyran med et nik. Man var aldrig i tvivl om, når et medlem af familien ankom - for det var altid i et væld af silkeklæder, parfume og omgivet af familiemedlemmer og tjenere.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 07.11.2021 21:52
"Det mest upassende, Dain og Darkhan kan gøre, er at lege med en jævnaldrende piges dukker." sagde Jontar med tydelig humor og smil i stemmen og ansigt. Måske var det både for at teste faderen an og gøre ham tilfreds. At klassificere dukker som pigelegetøj og noget, tvillingebrødrene ikke gjorde normalt i, måtte da gøre fyrsten glad. Selvom Jontar ikke så det store i at lade en af hans brødre lege med dukker. Fantasi var vel meget vigtigt, ikke sandt? 

Glasset blev hævet sammen med et nik. En form for taknemmelighed til faderen. Med Kazimi-slægten så anderledes fra andre adelige ville det næppe være utænkeligt, at andre ville prøve at afsætte dem på en mere permanent måde. Ved guderne, Jontars egen mor prøvede inddirekte endnu at gøre dette. Fjerne den ene ægte Kazimi-mand efter den anden. Attentatforsøg var blevet gjort på fyrsteslægten. Med magt og rigdom ville konsekvenser komme. Sådan var livet som en Kazimi. Og det ville komme, om man var hankøn eller hunkøn. Bare fordi fyrsten anså kvinder som svagere, var dette alt andet end en universel holdning. Jontar mente endnu, at der var mange aspekter, hvor kvinder rent faktisk havde overhånden over hans eget køn. Det var måske endda lidt farligt af fyrsten ikke at tænke lige så højt om kvinder. De kunne meget nemt overraske. Og ikke alle overraskelser var gode. "Men har du da allerede et arrangement i tankerne for mig at deltage i, fader?" spurgte Jontar, hvorefter han afsluttede sin skål med en slurk fra glasset. Man kunne aldrig ikke drikke på en skål. Det ville jo nærmest være lig landsforræderi!

Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 63 år

Højde / 180 cm

Krystal 19.11.2021 10:51
Sephyran rystede svagt på hovedet, mens han stillede sit glas fra sig, efter skålen: "Dine brødre er ved at nå den alder, hvor det ikke er de jævnaldrende pigers dukker de er interesserede i." Brummede han med et sigende blik. "Jeg opdagede selv for nylig, at Darkhan er begyndt at udvikle en sund interesse for det modsatte køn."

Der var en vis stolthed at spore i Sephyrans stemme. Dain havde altid fjollet rundt med pigerne, men Sephyran havde haft sine tvivl, hvad den anden tvilling angik. Heldigvis så de nu ud til begge at være ved at udvikle nogle sunde interesser, som et mandfolk burde have sig. Måske næste år, han ville lade dem deltage i en af sine berømte mandefester..

Sephyran lod øjeblikket trække en smule ud, mens Jontar drak, og svarede derefter: "Det kommende midvinterbal i Dianthos er naturligvis en oplagt mulighed." Sagde han med en tone, der antydede at selvfølgelige skulle Jontar med til ballet. Han forventede selv at deltage med en større mængde af sin familie .. der var også andre, hvor passende giftemål skulle udses til.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 19.11.2021 19:40
Jontar kunne ikke lade være med at smile kækt ved fyrstens valg af tryk på ordene. Ja, prinsen havde da lagt tydelig mærke til især den ene af sine brødre. Dain havde tydeligt været interesseret i det modsatte køn. Den unge dreng kunne jagte kvinder på Jontars alder - selvfølgelig uden den store vinding til sidst. Men giv det nogle år og lidt charmerende træning, så skulle Dain nok knuse hjerter. Det var Jontar sikker på. 
Darkhan havde ikke udvist lignende natur af, hvad Jontar havde bemærket, så da fyrsten fortalte om hans begyndende interesser, nikkede prinsen blot. En anelse stolt på en broderlig facon. "De er bare deres faders sønner jo." Det ene øje blinkede til faderen, imens vinen blev nippet til. Hvis nogen var en kvindeelsker af mændene i slægten, så var det ham, Jontar sad over for.

Der var mange måder, hvorpå en sætning kunne siges på. Det kom altid an på tonelejet og diverse tryk. Tag for eksempels fyrstens sætning. Der var ingen direkte vending rettet mod Jontar, men tonen i ordene sagde tydeligt, at midvinterballet var et arrangement for Jontar. Og det var intet valg. "Så må vi håbe, jeg har klæder til ballet, kære fader." Ingen grund til at genstarte en diskussion. Nogle gange skulle man bare indse, når slaget var tabt. Det betød ikke, krigen var tabt, bare at denne gang måtte Jontar vifte det hvide flag til sin fader. Næste gang, ja, næste gang i sandhed.

Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 63 år

Højde / 180 cm

Krystal 08.12.2021 17:34
"Naturligvis er de deres faders sønner. Men det gør godt at se, at der nok skal blive gjort nogle gode mandfolk ud af dem.." Brummede Sephyran tilfreds. Det ville være godt at få dem afsat tidligt - enten i Balzera eller til nogle fordelagtige positioner i landet, hvor fyrsten selv havde svært ved at spionere..

"Trænger du til nye klæder?" Spurgte han derefter, mens øjnene gled over sønnen. Det gik naturligvis ikke at komme til bal i noget, man allerede havde haft på ved én lejlighed - sådan var livet ved hoffet..

"Vi må sørge for at Fareed skaffer dig noget passende. Til dine brødre også." Besluttede han sig, inden han tømte sit glas og stillede det fra sig. Fareed, selv om Sephyran ikke altid fandt hans smag i klæder helt så passende, var trods alt den bedste klædeforhandler at gå til .. og det var kun passende, nu hvor de var i familie.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 15.12.2021 19:55
"Jovist, jovist." sagde Jontar, blot for at give sig selv ro fra sin fader. Det kunne måske også høres på prinsens tone. Det var ikke tydeligt, men det var der. Følelsen af, at tvillingebrødrene ingen hast havde. Jontar havde overlevet uden gentagende arrangementer for at finde en hustru før til nu. At han så ingen kandidater havde endnu var uden tvivl til fyrstens store skuffelse, men var der virkelig hast på? Om Jontar fandt med sin kommende kone for fem år siden eller om fem år kunne være underordnet. Selvfølgelig ville en stor slægt forstærke Kazimi, men den kunne forstørres altid. At den også kunne formindskes altid var nok noget, fyrsten fokuserede mere på. Selvfølgelig gjorde Jontar også det, men det var ikke fronten i sindet altid.

Kort kiggede Jontar ned af sine klæder. Som om dette var det eneste, han ejede. Det var slet ikke, fordi han havde et klædeskab, hvis ikke flere, fyldt med de fineste klæder. "En prins kan vel altid bruge mere, ikke sandt? Især, hvis det er for at lokke gifteklare komtesser og prinsesser i min retning." Jontar kunne lige så godt udnytte situationen, som han selv havde gravet sig ind i. Nye klæder sagde han ikke nej til. At de så skulle gøre et formål, fyrsten var glad med, kunne være ham underordnet. Nye klæder, nyt silke, mere til samlingen. Altid godt. Aldrig dårligt.

Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 63 år

Højde / 180 cm

Krystal 27.12.2021 09:28
Sephyran havde en anden holdning, end sin søn, når det kom til at finde passende hustruer og producere nogle arvinger. Tanken om Safiyas forbandelse lurede altid et sted i hans bevidsthed, og han følte at det fik uret til at tikke med foruroligende hast.. hvis hans sønner skulle bestå, skulle der hurtigt sættes sønnesønner til verden. Det sidste han havde brug for var, at en af hans nevøer endte med at arve hele familien, og han selv ville ende som en skamplet på familietræet..

"Naturligvis kan du bruge mere. Aflæg Fareed et besøg i morgen .. jeg er sikker på, at han kan sætte dig op med noget.." Sagde fyrsten, der blev revet ud af sine dystre tanker, mens han gjorde en affærdigende vinken med hånden. Der var ingen der skulle påstå, at fyrsten af Kazimi sparede så meget på krystallerne, at han ikke kunne give sin søn nye klæder til en festlig lejlighed!

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 04.01.2022 18:49
At være fyrstens søn var ikke kun et liv hævet over det personlige. Det var ikke kun aftaler efter aftaler. Stategier og intriger. Agenda gemt bag agenda. Der var endnu noget familiært, selv i Kazimi-slægten. Det vidste Jontar. Hans fader havde bare oftere en anden måde at vise det. Hvor andre fædre kunne tage deres sønner på jagtture eller lignende, ville fyrsten, at sine afkom var de stærkeste. At familien ikke uddøde. Det var familien, der var fokusset for fyrsten. Men det kunne være værre. Jontar havde hørt om fædre, der ikke engang skænkede sin slægt en enkelt, lille tanke. Omend hans fader måske fokuserede på hele familien frem for individet kunne ses i fingre med. Hellere lidt end intet.

"Det kan koste onkel meget stof. Det er jo ikke kun til ét arrangement, kære fader," At udnytte situationen skulle grueligt gøres. "Bør du ikke også få nye klæder, fader? Min hustrus svigerfader skulle jo gerne være lige så, hvis ikke mere præsentabel end mig, og med spritnye klæder vil jeg være den mest præsentable."

Sephyran af Kazimi

Sephyran af Kazimi

Fyrste af Kazimi-slægten

Retmæssig Ond

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 63 år

Højde / 180 cm

Krystal 08.01.2022 19:39
Sephyran lo en hjertelig latter og rystede en smule på hovedet. "Bange for at din gamle fader, ikke ser helt præsentabel nok ud? Bare rolig.. vi Kazimier kan jo ikke tillade os at dukke op i den samme klædedragt mere end én gang til en begivenhed.. Jeg skal også høre Fareed, om han kan skaffe mig noget passende."

Ak ja, typisk ungdommen at bekymre sig så meget om ting som beklædning. I det mindste var det godt, at knægten bekymrede sig om at se ordentligt ud, når det handlede om at gøre indtryk på de andre adelsfamilier.
Så længe Fareed ikke satte ham op med nogle af sine mere upassende påfund..

Med lidt besvær fik han møvet sig op fra silkepuderne. "Apropos klædedragt, må jeg hellere skifte, inden et par diplomater så frygteligt gerne vil tale med mig." Han sukkede let. Uendelig samtaler med folk, der troede, at de var vigtige, kunne af og til være en sand pinsel ved at være fyrste.
"Jeg glæder mig til at se, hvad Fareed finder på til dig." Han gav sin søn et let klap på skulderen, inden han med lange skridt gik ud af rummet, efterladende sig en hvirvel af silke og parfumeduft.

Sephyran af Kazimi har forladt tråden.

Jontar af Kazimi

Jontar af Kazimi

Arving

Sand Neutral

Race / Menneske

Lokation / Rubinien

Alder / 26 år

Højde / 182 cm

Beanstalk 09.01.2022 10:56
"Så længe vores klæder ikke er lavet af samme stof. Ingen grund til at ligne hinanden, kære fader." Dét var en af de ting, Jontar gjorde stort i. Ikke at ligne hans fader. Ikke, fordi der noget direkte var galt ved fyrsten. Det var mere konceptet af at være sin egen mand. Hvis Jontar havde sin egen stil og egen væremåde, ville folk ikke bare kalde ham 'fyrstens søn' eller sammenligne ham med hans fader. Jontar var sin egen person. Han var mere end sin faders søn. Meget mere.

Deres tid sammen var også ved at have nået sin ende. Faders timeglas med tid til Jontar var ikke uendelig. Der var meget at se til som fyrste og adelig. Ja, selv Jontar kunne finde på nogle ting at lave nu. Enten i forbindelse med slavemarkedet eller blot hans titel som prins. Derfor gjorde det ham ikke meget, da fyrsten rejste sig, gjorde sin afsluttende tale og klappede Jontar farvel på skulderen. Prinsen løftede blot sit glas i en bevægelse af farvel. "Lige over, fader." Og med det var Jontar alene i værelset, endnu hvilende lidt. Han havde jo stadig noget vin i sit glas. Ingen grund til at lade god vin gå til spilde.

Jontar af Kazimi har forladt tråden.

3 3 0 0 2

Trådnomineringer:

Nomineret af: Krystal
Nomineringsårsag:
“Rigtig fedt at se lidt mere af Jontars person - og få udforsket Fyrstens dynamik i forhold til hans søn, som er væsentlig anderledes i forhold til hans døtre. Mandfolk må jo forventes at kunne udfordre deres fader - det viser, at løvens blod løber i deres årer ;) Utvivlsomt får Sephyran dog sit at se til med Jontar i fremtiden.. især hvis han ikke snart finder sig en kone!”

Nomineret af: Beanstalk
Nomineringsårsag:
“Jeg vil egentlig gerne takke Krystal for denne virkelig karakter- og personlighedsdrevet tråd. Jeg tror ikke, jeg har dykket så meget ned i adelsaspektet af Jontar så meget i denne tråd. Oveni sammen med den unikke dynamik, der nærmest med det samme opstod, blev dette virkelig en sand fryd at skrive på og bare overvære også. At der kom en hængende 'trussel' så at sige over Jontar til fremtidigt spil gjorde det også kun bedre. Det har bare været en virkelig god trådoplevelse for mig med Jontar. Den har inspireret mig til mange flere tråde, plus givet mig blod på tanden for at dykke dybere ned i Jontar som karakter. Og så kan man da ikke andet end elske at have selveste fyrsten som trådpartner ;)”

Chatboks
Gæst
[smilies]
IC-chat
Online nu: Lux , CassondraLillith123, Helli , Miwakoizm, Lorgath , Echo, Tatti
Lige nu: 7 | I dag: 15